Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Vandaag heben we eindelijk contact gehad met het ziekenhuis na mijn aanmelding de 22e en het goede nieuws gehad dat we nu inderdaad weer mogen starten!!! Er was iets misgegaan in de overdracht ofzo en daarom waren we niet teruggebeld (waarvoor excuus), maar er was nog een plekje vrij en dat was voor ons, hoera!

We worden nog deze week uitgenodigd voor een nieuwe intake en ik begin op 11 februari met de deca! tp en wachten zal dus wel ergens begin maart zijn. Manlief moet weer zaad laten testen en is al weer wat zenuwachtig. Hij is bang dat ie per ongeluk koorts krijgt en van het idee dat ik dan voor niks zou hebben lopen spuiten, krijgt ie het benauwd! Lief wel, eigenlijk!

Ik heb er eigenlijk wel weer zin in (behalve de deca-koppijn) maar laat het net als de vorige keer maar weer gewoon op me afkomen. Het viel me toen alleszins mee, alleen werd ik gek van dat wachten. Ik probeer het maar positief te bekijken, ook als ik terugkijk op poging 1.

Die overstimulatie was klote (geen tp), maar ik had in ieder geval genoeg eitjes. En mijn enige cryootje bewees dat mijn lijf in staat is om zwanger te raken, want ik heb een positieve test in handen gehad! Nu alleen nog blijven plakken...

Bovendien was de kwaliteit van de embryootjes ondanks de overstimulatie nog steeds goed genoeg voor een paar cryo's. Als de medicatie nu wordt aangepast zodat er geen overstimulatie is, is de kans met een verse tp weer groter dus daar hoop ik maar op. En wie weet zitten er weer opnieuw cryootjes bij! Positief denken maar, en hoop houden op een uiteindelijke goede afloop.

Ben benieuwd naar de intake, omdat we een andere arts krijgen. Ik vind het superjammer dat dr v/d Kamp vertrokken is naar Amersfoort, maar ik weet zeker dat deze ook aardig is. Qua personel heb ik tot nu toe eigenlijk alleen maar goede ervaringen!

Groetjes, Aafke

Posted

He Aafke,

Heel veel succes!! Klinkt allemaal heel positief.

Je volgt het korte protocol denk ik? Als je begin maart al verwacht een tp te hebben?

Succes in ieder geval!

Fren

Posted

Hoi Aafke,

Had net al gereageerd op jouw berichtje in mijn topic, toen zag ik deze pas...

Heel veel succes en hopelijk allebei een goeie TP begin maart!!

Caroline

Posted

Hoi Aafke,

ik wilde je ook even succes wensen. We komen elkaar nog wel tegen, ik begin morgen met decapeptyl, eerste week van maart staat de punctie gepland!

Dus we gaan samen op, en Caroline ook zo te zien.

Iedereen veel succes!

Anne

Posted

Heel veel succes, Aafke! We zaten samen bij de augustusmama's... maar het mocht voor ons beiden niet zo zijn...

Zet 'm op, deze keer moet het goed gaan, meid!

Liefs, Nine

Posted

Hai Aafke,

Wat goed te horen dat je er weer zo positief tegenover staat. Ik wens je heel veel succes en gaan voor dat plakkertje!!!!

Groetjes, Chantal

Posted

Nou, de koelkast ligt weer vol... :icon_smile:!

Vanmiddag de intake voor ronde 2 gehad met 2 nieuwe artsen. Ik vind het echt superjammer dat v/d Kamp weg is uit Apeldoorn, die was echt fantastisch (wel fijn voor de dames in Amersfoort, want die gaat ze nu helpen). Deze moesten allebei nog een beetje wennen geloof ik.

In ieder geval een echo gehad en het zag er goed uit dus we mogen nu echt van start! Ik heb wel nog gevraagd naar een kort protocol maar ze gaven aan dat dat hier eigenlijk alleen op medische indicatie gebeurt. Daar was blijkbaar geen sprake van, dus we moegen weer volop spuiten, hoera! Ik denk dat vooral de 1e weer even raar is, 't is al weer een tijd geleden dat ik de laatste moest zetten dus ik hoop dat ik nog durf, haha! Het is voor een goed doel dus ik denk er maar niet teveel bij na. Vanaf volgende week gewoon elke dag 1 prik... Eerste echo op de 24e.

Aafke

Posted

Hoi Aafke,

Lekker he, dat je weer het gevoel hebt dat je bezig bent...vond ik ook.

Wat me wel verbaasd is de opmerking 'het korte protocol alleen op medische indicatie'. Welke indicatie dan? Ze geven mij gewoon steeds het korte en ik zou niet weten waarom eigenlijk, er is niks speciaals aan onze situatie.

Heel veel succes, we gaan er weer voor!!

Caroline

Posted

Hoi Aafke,

Wat een 'fijn' gevoel is dat hé, als je weer aan de slag kunt en je koelkast weer helemaal gevuld is.

Ik vond de 1ste prik ook weer heel gek, alsof je het nog nooit eerder gedaan hebt.

Ik wil je heel veel succes wensen en we hopen op een positieve uitkomst....Succes!

Liefs,

Kristel

Posted

Hallo,

Pffff, 2e spuit zit er weer in.

Errug wennen weer, vooral het eraan denken... ik was hem vanavond (2e spuit) dus al vergeten op tijd te zetten :sweat: !!!

Ik doe hem normaal om 19.45 uur en om 20.30 vroeg manlief of ik het al gedaan had, ik schrok me echt wezenloos! Eh... nee, moest nog uit koelkast komen. En dat terwijl ik net allerlei moeite gedaan had op school om me volgende week tijdens ouderavonden op dattijdstip vrij te plannen zodat ik me even discreet kan terugtrekken. Sowieso klote, niet echt fijn om dat buiten de deur te moeten doen, maar ja.

Werd net ook even pissig op mijn vent die zich ziekjes voelt en dan meent te moeten opmerken dat ie "denkt dat ie misschien wel koorts heeft". Daar kan ik dus helemaal niets mee! Niet mekkeren, dan ook meteen maar hoppakee die thermometer erin en zien of er een probleem is. Ik heb echt even geen geduld met die vage bangmakerij, zeker niet als ik mezelf net weer heb zitten injecteren. Alsof wij dames vaak niet al heel veel hebben lopen temperaturen voordat we uberhaupt aan dit traject begonnen! Wat kunnen die kerels zich af en toe aanstellen zeg, verschrikkelijk!!!

Nou ja, mijn reactie was duidelijk 'not amused' en hij kwam net melden dat ie "toch geen koorts heeft" AAAAARGH.... MANNEN!!! Fijn dat ze uit zichzelf aanvoelen dat ze hun vrouw in deze tijd van wintergriepjes vooral niet onnodig ongerust moeten maken...

@ Caroline: ik heb ook geen idee wat ze met medische indicatie bedoelden. Heb ik ook niet op doorgevraagd maar dat kwam ook een beetje doordat het 2 nieuwe artsen waren die zelf nog een beetje moesten wennen aan hun nieuwe werkplek en de procedures, geloof ik. Ze zeiden ook tegen manlief dat mijn uitgangsecho goed was maar vergaten dat tegen mij te zeggen toen ik me weer had omgekleed. Ze lijken wel aardig (2 vrouwen) maar ik was wel blij dat het mijn 2e poging was zodat ik zelf al wist waar ik op moest letten en wat ik kan verwachten. Op naar de volgende echo maar en voorlopig gewoon WEL eraan denken dat ik mijn spuit OP TIJD moet zetten...

Aafke

Posted

Hoi Aafke,

Volgens mij maakt het niet uit of er een uurtje verschil tussen zit hoor, het gaat er meer om, is mij verteld, dat je 'm ongeveer op dezelfde tijd zet, dus niet de ene keer 's middags en de andere keer 's avonds. Maar ik kan me voorstellen dat je schrok.

Ik ga over een paar dagen weer beginnen en moet ook altijd weer wennen. Vooral omdat ik nu Menopur ga gebruiken voor het eerst dat je zelf moet mengen, bah, vind ik niet handig. Maar goed, we slaan ons er wel weer doorheen, het went snel weer vind ik.

Succes verder!

Caroline

Posted

ik ben ook zo'n zeef

dus om19:00 gaat mijn telefoon rammelen mijn pc begint te piepen en mijn wekker gaat af

ik ben altijd wel in de b uurt van 1 van die dingen

Posted

Pleun, dat was echt een goed idee. Heb ik snel overgenomen dus mijn mobiel begint nu standaard 's avonds ook een hoop herrie te maken :)

Wat tegenvalt: aiaiai de koppijn weer zeg...

Vorige keer kreeg ik daar na anderhalve week pas last van, nu is het al 3 dagen raak. Nou is het ook een combinatie van een griepje (koorts) en de deca waarschijnlijk, maar toch! Oh ja, en ben net ongesteld geworden, dan heb ik er ook meer last van. Ik heb echt een megavoorraad paracetamol in huis gehaald en kom ook zeker aan de maximum hoeveelheid per dag, anders kan ik gewoon niet overeind komen en moet ik blijven liggen.

Gelukkig heb ik volgende week vakantie zodat ik met mijn kloppende hoofd eventjes geen drukke pubers in het gareel hoef te houden...Ik hoop ook echt dat ik na de 24e (echo) weer aan de puregon mag, want toen hield het tenminste op!

Posted

Ik daacht gister nog overmoedig: ach ik voel me morgen vast beter, dus kan ik wel weer gaan werken! Nou, toch maar niet, vanochtend 39,5 gemeten...

Heerlijk combi ook, die koorts en deca: het ene moment lig je vanwege de koorts trillend als een rietje (en dat trillen doet zeeeer als je koppijn hebt) onder een dekentje op de bank, het volgende moment heb je weer opvliegers van de deca en wil je ineens alle ramen openzetten!

Ben ik trouwens de enige die het echt helemaal gehad heeft met deze winter en die afschuwelijke kou?? Laat staan dat het WEER gaat sneeuwen, grrr!!! Ik werd er al paranoia van, nu voel ik me ellendig en trek ik het helemaal niet meer. Ik wil gewoon weer een beetje warmte en als het kan een beetje snel!

Oeps, dit klinkt gelof ik allemaal wel erg als een klaagbericht maar het zal de koorts wel zijn, ben gewoon aan het ijlen...

Aafke

Posted

Er heeft afgelopen maandag een klein wonder plaats gevonden: ik voelde ineens weer een klein beetje leven opkomen in zieke lijf! :confettistars:

Mjjn hemel wat voelde ik me beroerd voor die tijd zeg, wat een longontsteking al niet losmaakt, pfff...

Het duurde nog zo'n 48 uur voordat de antibiotica begon te werken dus maandag eind van de middag ging het pas weer iets beter. De koorts is sinds vanochtend ook helemaal weg, loop alleen nog blaffend rond (hoesten = niet fijn) en voel me nog erg moe. Gelukkig is deze week voorjaarsvakantie dus kan ik nog even op volledig op standje 'rust'.

Vanochtend echo gehad en mag verder met puregon! Zaaduitslag ook niet gewijzigd of verslechterd in vergelijking met vorige keer, dus so far so good.

Als je eenmaal begint met spuiten gaat het best snel vind ik: volgende echo op 5 maart, dan op 8 en evt de 10e punctie.

Dan zou ik op 29 maart (sterfdag van mijn lieve moeder) misschien al wel een positieve uitslag in handen kunnen houden! Kortom, ik ga er weer helemaal voor!

:aaaflowersmiley:Aafke

Posted

Hee Aafke,

Wat fijn om te horen dat je je weer een stuk beter voelt...je berichtje straalt positiviteit uit! Hou het gevoel vast....succes!

Liefs,

Kristel

Posted

En dan komt op zondag een van je beste vriendinnen langs om persoonlijk te vertellen dat ze met een relatie van 13 weken nu 12 weken zwanger is...

Waarom voel ik toch elke keer weer de bodem onder me vandaan zakken? Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik helemaal alleen kom te staan!

Posted

Logisch dat je van slag bent, arme Aafke!! Zeker als het zo'n soort verhaal is, het is niet eerlijk, waaahhh!!!!!!!!!!!!!

Ik had zondag afgesproken met 3 ex-huisgenoten van mijn studie, allemaal met een baby... Gelukkig had ik mijn dochter bij me, maar dan zegt er 1, die nota bene haar 2e ICSI dochter heeft heel vrolijk tegen een van de anderen: zo, nou ben jij weer de eerste met nummer 2 he! Terwijl ze weet dat ik weer bezig ben... Was ook effe een k.tmomentje...

Sterkte hoor, blijf er in geloven Aafke!

Caroline