Ga naar inhoud

2e ICSI Aafke van start

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

So far so good!

Eerste fm gehad, er waren meerdere kleintjes. Ik heb niet gevraagd hoe groot ze waren, maar ik weet van de vorige keer dat er de 1e keer ook nog niet heel veel te zien was en de maandag erop was alles al op tilt geslagen! Maandag dus een 2e meting en dan woensdag de punctie.

Ik heb wel nog gevraagd of datalles nu dan wel op schema lag voor woensdag, en dat was zo. Ik begin nu wel wat zenuwachtig te worden, niet zozeer voor de punctie maar wel voor de hoeveelheid eitjes na de overstimulatie vorige keer. Ben bang dat het nu zwaar tegenvalt. Afwachten maar!

Geplaatst

Hoi Aafke,

Natuurlijk begin je zenuwachtig te worden, dat is logisch. Zeker als je een tegenvaller hebt gehad bij je vorige behandeling ben je op dat punt in deze behandeling extra nerveus.

Ik heb dat bijzoorbeeld nu: ik kan niet wachten tot het maandag is en dat ik zeker weet of dat er een tp is, omdat dat de vorige keer niet door ging.

En inderdaad is afwachten het enige wat je kan doen! Als je een maand vooruit kon spoelen, dat zou ook wel eens makkelijk zijn.

Heel veel succes maandag voor je 2de FM.

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Dank je Krisje,

Een spannende dag voor ons allebei dus morgen! Voor jou zijn de vooruitzichten nu in ieder geval heel mooi, ik hoop echt voor je dat je dit keer een hele goede score hebt en dat er mooie emmies teruggeplaatst kunnen worden!!!

Heb je trouwens nu al definitief zekerheid of het inderdaad pas als je 2e poging telt?

Ik vindt het nu trouwens wel snel gaan allemaal. Volgend weekend ws terugplaatsing en dan eind maart einde wachtweken....SPANNEND!!!

Geplaatst

Gadver, toch weer een teleurstelling vanochtend.

Er waren al wel flink wat follikels aan het groeien maar ze zijn allemaal nog wat klein dus in ieder geval geen punctie woensdag. Morgen weer een extra controle (ik vrees nu al dat het weer niks wordt en dat ik dan woensdag weer kan opdraven voor alleen een meting). Ik weet dat ik niet negatief moet denken, maar ik heb het gewoon even helemaal gehad!!!

Ik had zo gehoopt voorlopig weer van het spuiten af te zijn, elke avond extra is me nu gewoon teveel. En ik weet ook wel dat het beter is rustig aan te doen (haastige spoed en zo) maar ik vole me gewoon superchagerijnig. Misschien zijn het de hormonen ook wel, ik begin nu ook echt op te zwellen voor mijn gevoel. Bwehh...

Voel me ook schuldig over negatieve gedachten want moet mij instellen op ontvangen :) Lukt nog niet echt, hopelijk morgen beter!

Aafke

Geplaatst

Wat een opluchting! Gelukkig kon vandaag toch de punctie worden ingepland voor a.s. donderdag. Dit scheelt meteen weer een dagje studie :)

Even twijfelde ze nog of we een dagje langer moesten wachten, maar er waren in ieder geval nu 7 foollikels rijp en daarnaast nog wat kleintjes. Wel wat anders als die 27 van vorige keer... Maar uiteindelijk is eentje al voldoende als ie goed aanslaat! Het lijkt me qua punctie ook wel fijn, da's toch wat minder zwaar en sneller voorbij nu.

Afwachten maar. Vanavond de pregnyl en dan ben ik heerlijk weer van het spuiten af voorlopig!

Geplaatst

Hoera! Ik heb de punctie weer achter de rug:yah:!

Het infuus erin krijgen was weer een drama, ze probeerdn het eerst aan de bovenkant van mijn rechterhand en dat was pijnlijk, aiai! Die pakte dus niet, en uiteindelijk links aan de zijkant van mijn pols. Ook een rotplek trouwens want elke beweging voel je.

Hoewel er nu minder aangeprikt hoefden te worden, had ik wel het idee dat het dit keer meer zeer deed dan bij de 1e keer? Niet zozeer het aanprikken zelf, maar meer het 'geroer' om erbij te komen...

Ene kant 6 follikels aangeprikt, andere kant 4 werd gezegd, dus mijn verbazing was erg groot toen manlief terugkwam uit Nijmegen en zei dat ze 17 eitjes hadden gevonden! Er zaten ook kleintjes bij, dus ik ga er vanuit dat ze niet allemaal rijp of geschikt zijn, maar spannend vind ik het weer wel. Afwachten tot het telefoontje van zaterdag en dan hopelijk een mooie tp zondag!

Aafke

Geplaatst

Yeehah!!!:36_1_13:

Goed nieuws vandaag want er zijn uiteindelijk 12 mooie embryootjes ontstaan!!! Ik be echt heel erg blij en opgelucht want ik dacht dat er van de 17 eitjes toch wel heel wat niet bruikbaar zpuden zijn omdat ze wat kleiner waren gebleven.

De arts klonk heel positief dus wie weet zitten er zelfs nog wel wat cryootjes :smiley_freezing: bij...

Morgen om 12.30 uur de terugplaatsing en dan maar wachten, wachten en wachten!

@ Keesje: wat schiet het bij jou al op zeg, jeminee al bijna 20 weken! Fantastisch!

:icon_smile: Aafke

Geplaatst

Heyy Aafke,

Bij mij ook 12 bevrucht van de 15!! Toppie of niet dan.

Wij zijn om kwart over 12 aan de beurt. Dus wie weet kom ik je wel weer tegen.

Ik zal aan je denken!

Wat er al terecht wordt geschreven een maand vooruit spoelen zou niet verkeerd zijn!!

pffff wat een spanning.

Ik voel me na de punctie nog steeds niet helemaal top, jij?

Geplaatst

Hey Marlijn, goed zeg!

Toevallig ook qua zelfde aantallen, het zullen allemaal toppertjes zijn :gekruiste vingers 4!

Ik ben gelukkig weer aardig opgeknapt na de punctie. Hoewel hij dit keer pijnlijker was heb ik er naderhand toch minder last van dan de vorige keer geloof ik.

Ik werd rond 12 uur gebeld en was supergespannen voor die tijd, ik denk dat ik vanavond heel wat beter slaap!

Succes morgen, ik vermoed dat we jullie nog wel tegenkomen, aangezien ik op tijd wil zijn en dus altijd en ruime marge inbouw (oftewel, we zijn vast veel te vroeg...)

• 2 weken later...
Geplaatst

En einde topic, geloof ik...

Helaas, helaas hebben de eerste ongi-verschijnselen zich aangediend, dus het zal nu wel snel helemaal doorkomen. Ik heb wel nog 2 cryootjes, maar na de vorige keer (5 van 6 niet goed ontdooid) ben ik verschrikkelijk bang dat die het niet overleven.

Ik kan niet eens janken, wil maar z.s.m. door om me te focussen op m'n eskimootjes, Maar ik zal wel weer eerst een rustmaand moeten voor ik verder mag, grrrr.

Aafke

Geplaatst

Balen zeg Aafke... maar geef de hoop nog niet op voor je cryo's hoor! Al kan ik me je somberheid wel voorstellen. Sterkte weer met deze ellendige dag en de komende dagen...

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden