Ga naar inhoud

Cetro Trail

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij starten binnenkort met ICSI en zijn ook uitgenodigd om mee te doen met de CETRO trial. Weet iemand of er inmiddels al meer resultaten bekend zijn? Het document waar MariaC het in bericht #33 overheeft, heb ik inmiddels gedownload, maar nog niet volledig bestudeerd. HEt is ook al uit 2001, dus best al oud.

Volgens mij krijgen we met de post alleen uitleg over het onderzoek (maar de post komt maar niet aan bij ons en binnenkort is de afspraak in het ziekenhuis al), en niet iets over voorlopige resultaten.

Hierboven lees ik geloof ik niemand die daadwerkelijk zwanger is geworden met de poging die onder de CETRO viel. Ik ben dus benieuwd naar ervaringen en of iemand hier meer weet.

Dank jullie wel alvast.

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Okaasan,

Over de resultaten weet ik helaas ook niets, maar de enige keer dat ik zwanger ben geworden (en dat ben ik inmiddels 33 wk van een tweeling) was toen ik deelnam aan de CETRO trial. Ik was ingeloot in het normale protocol overigens, dus voor mij was het enkel een overstap naar andere medicijnen (Gonal en Cetrotide).

Succes met je beslissing en de poging!

Geplaatst

Okaasan, Ik ben ook gevraagt voor dit onderzoek, maar ga het niet doen.

Dit omdat het bij de 1e poging allemaal zo goed ging, ik wil dan niet aan de medicatie iets gaan veranderen. Te bang dat ik hier mijn 2e poging mee vergooi.

En ook omdat ik er te weinig positieve verhalen van heb gehoord.

iig heel veel succes met je beslissing.

Geplaatst

Nog even wat extra info vwb de reden waarom ik het juist wèl heb gedaan (de eerste poging werd ik l ook geselecteerd en wilde ik bewust niet meedoen):

- ik vond de opbrengst qua eitjes tov het aantal follikels van mijn eerste twee pogingen sowieso tegenvallen (en ik twijfelde aan de kwaliteit);

- in het UMC werd mij verteld dat het verschil in medicijnen nihil was, enkel een andere fabrikant. In het UMC gebruikt men voor mensen uit de oneven jaren Puregon en Orgalutran en voor mensen uit de even jaren sowieso GonalF en nog iets. Alleen de Cetro zou afwijkend zijn (meen ik).

- ik was onderhand al zo klaar met de hele MMM (dit zou de voorlopig laatste poging worden) dat ik dacht: toe maar, maakt mij het uit. Misschien help ik er nog iemand mee. Het idee dat ik meer echos zou krijgen vond ik wel fijn (maar kost je ook meer tijd). Ook moet je iets vaker bloedprikken tussentijds.

Uiteindelijk is het aantal follikels en embryos dubbel zo veel geweest bij de trial als bij de eerste pogingen! Echter, de kwaliteit was nog steeds niet goed genoeg voor cryos. We hebben twee toppers terug laten plaatsen en die zitten er 33 wk later nog steeds :).

Nogmaals succes met je afweging en de behandeling!!

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Guusje heel veel succes met je komende poging, ik hoop dat het de laatste zal zijn en dat je zwanger wordt.

Meertje, dank je wel voor je bericht en van harte met je zwangerschap. Als ik jouw informatie lees, zou ik eigenlijk voor de totaal andere medicatie in aanmerking komen, want ik ben uit een oneven jaar. Maar volgens mij zou ik sowieso Cetrotide krijgen, omdat ik geen lang protocol mag waarmee je begint met het slikken van de pil, omdat ik vanwege een trombose geen pil mag gebruiken. Maar misschien heb ik het niet helemaal goed onthouden van de vorige afspraak bij dr. C.

Ik vind het erg fijn om je positieve bericht te lezen. Dank je wel daarvoor.

We moeten ons er hier thuis nogmaals goed in verdiepen, maar we hebben nog tot volgende week woensdag. Dan worden we weer in het zkh verwacht om alles door- en af te spreken. En positieve berichten maken het altijd makkelijker om een keuze te maken.

• 2 weken later...
Geplaatst

We hebben besloten om mee te doen met de trial en zijn vandaag ingeloot in de 'normale' groep: Starten met Cetrotide op dag 6.

Vandaag in het ziekenhuis geweest en alles nogmaals doorgesproken met de arts en een prikinstructie gekregen. Volgende week starten we nadat ik ongesteld ben geworden. Pfff echt snel al. Ik vind het allemaal wel heel erg spannend en dat zal nog wel erger worden als ik maandag de lading bestelde medicijnen bij de apotheek op kan halen.

Mocht je twijfelen of je mee wilt doen aan de trial in het UMCU, dan kan wellicht het volgende je over de streep trekken; Als je mee doet aan het onderzoek kun je voorrang krijgen en dus korter op de wachtlijst staan, omdat er elke week een paar plaatsen vrij worden gehouden voor vrouwen die mee doen aan dit onderzoek. Gewoon bellen met de arts die vermeld staat bij de onderzoeks informatie, al je vragen stellen over het onderzoek en tot slot vragen wanneer je op zijn vroegst kan starten en of er nog een onderzoeksplekje vrij is. Gratis tip :happy8:

Bij mij boodt ze het zelf aan dat ik op deze manier snel kon starten.

Verder heeft het onderzoek niet heel veel om het hand, en voor mij helemaal niet, omdat ik in de normale groep terecht ben gekomen. Ik krijg dus exact hetzelfde schema als ik anders ook zou hebben gekregen.

Geplaatst

Leuk dat hier een apart topic voor is! wij hebben a.s. donderdag 5 mei een afspraak bij de arts van dit onderzoek. Inderdaad ook vanwege dat we snel willen beginnen op korte termijn en het liefst dmv een kort protocol, en het onderzoek klonk allemaal mooi en veilig dus wij hebben zoiets van waarom niet? Wordt onze eerste behandeling, dus heb nog geen ervaringen met andere hormonen ofzo... Ook in het umcu! Hoop rond 17 mei ongesteld te worden en dan te starten...

Hoor/ volg graag hoe het bij jou gaat!

Geplaatst

Ja dan starten we bijna tegelijk. En jullie ook de eerste behandeling, dus onze situaties hebben wel wat van elkaar weg. Mijn man heeft ook slecht zaad en een cyste, maar die was te klein om operatief weg te laten halen, omdat ze daar geen verbetering van verwachten.

Dokter H. is erg aardig en kan je ook erg veel vertellen over het onderzoek. Ze vindt het absoluut niet erg als je haar van te voren belt met al je vragen (wij hadden eigenlijk een afspraak bij een andere arts en hebben die afgezegd op Dr. H's advies, omdat we wel met het onderzoek mee wilden doen en dan ook bij haar de afspraak zouden hebben). Als je belt met vragen, kun je gelijk in de week dat je waarschijnlijk ongesteld wordt en dus de week dat gaat starten, alvast een plekje laten reserveren. Dat doet ze zo voor je, want dat heeft ze voor mij ook gedaan.

Dat scheelt je weer een hoop zenuwen en stress of er wel plek is en je wel deze ronde kan beginnen.

Heel veel succes! En wie weet komen we elkaar wel eens tegen ergens in de wachtruimte.

Geplaatst

Bedankt voor de tip - ik heb haar al een keer eerder gemaild om me op te geven voor de trial en ze antwoordde vrij vlot. De afspraak donderdag is dan ook bij haar, dus dat is wel fijn. Maar ik ga dan inderdaad eens even lekker een mail sturen om te vragen of we dan rond de 17e ook gelijk mogen starten (hihi scheelt dan maar paar dagen voordat we haar zien, maar misschien dat dat net dat ene startplekje verschil uit maakt ;-)). Vind ik inderdaad wel erg fijn om alvast te weten, want dan kan je weer ergens naar toe leven / is die spanning alvast weg!

Jeetje, onze situaties lijken inderdaad erg op elkaar! Is bij jou ook alles in orde gebleken? En zit de cyste ook in de prostaat? Hebben ze niet gezegd dat die zowiezo weg moet omdat hij er later andres alsnog last van kan krijgen? Bij ons was het zaad 0,9 miljoen, dus was erg onder de maat geloof ik...

En hoe vind je het om straks al (of eindelijk - weet niet hoelang jullie bezig zijn geweest?) te mogen starten?

Ik heb het gevoel dat ik er vorige maand meer klaar voor was dan nu - krijg beetje last van spanningen nu het dichterbij komt! Eerste keer spuiten, hoe reageert je lijf op de hormonen, etc etc...

Geplaatst

Bij mij is inderdaad ook alles goed bevonden, althans dat wat onderzocht is en dat is vrij weinig. Dat vind ik nog steeds wel een beetje vervelend en maakt me af en toe ook onzeker.

De cyste zit ook in de prostaat, maar is zo klein dat die absoluut geen nadelen zou moeten kunnen geven. Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van een kapot fabriekje aan de ene kant waarschijnlijk veroorzaakt door een niet ingedaalde bal en aan de andere, had de uroloog geen idee. De zaaduitslagen zijn ook erg wisselend. We hebben IUI's gehad met 0,4 tot 4,2 miljoen zaadcellen. Maar de beweeglijkheid is ook erg matig, dus IVF zag het ziekenhuis niet zitten.

Ik ben erg blij dat we eindelijk mogen starten. Want na twee en half jaar wordt het wel eens tijd dat we een echte kans krijgen om zwanger te worden. Althans zo voelt het. Ik weet dat het in theorie ook vanzelf zou kunnen lukken, maar die kans is zó klein. Ik ben er erg blij mee dat we gaan beginnen, alhoewel ik het nu ook wel echt eng begin te vinden. Het komt nu wel heel dichtbij. Vrijdag de medicatie besteld, die ga ik zo dus ophalen. Zondag heb ik de koelkast schoongemaakt, dus die is er al helemaal klaar voor. Volgens mij heb ik al nesteldrang voor ik zwanger ben. :laugh:

Vervelend dat je nu de zenuwen krijgt nu het dichterbij komt. Maar heel begrijpelijk denk ik. Dat wat je zo graag wilt, komt nu opeens een grote stap dichterbij. En hoe gaat het allemaal lopen, hoeveel last krijg je van de medicatie? Hoe lang moet je spuiten en hoe vaak moet je naar het zkh? Allemaal van die dingen waar je nu geen antwoord op weet.

Dat het nu echt gaat beginnen en we dus zo'n mooie kans krijgen om toch zwanger te worden, maakt mij ook wel bang, want ik weet dat er een nog veel grotere kans is dat het niet lukt. Maar op de een of andere manier wil dat er niet in bij mij. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het mislukt, terwijl ik verstandelijk dondersgoed weet dat dat risico er zeer zeker is. Wat zit een mens, na ja ik in dit geval, toch vreemd in elkaar.

Ik wens je heel veel succes komende woensdag in het zkh! En niet te veel piekeren. Gewoon al je vragen stellen! En de prik instructie is ook superduidelijk, dus daar hoe je echt niet bang voor te zijn. Zet hem op!

Geplaatst

HEEL HERKENBAAR WEER! Voor mijn gevoel hebben ze ook nog lang niet alles bij mij onderzocht, maar ja, ze hadden een oorzaak, namelijk het slechte zaad, dus hoefden ze niet verder te zoeken ofzo denk ik dan maar tot het tegendeel is bewezen? Maar aan de andere kant - zou niet zo goed weten wat ze dan allemaal nog zouden moeten onderzoeken. Ze hebben echo's en bloedonderzoek gedaan en daar bleek niets uit, dus daar moet ik dan maar op vertrouwen...

Maar - ik heb je tip opgevolgd en haar vast een mail gestuurd en kreeg zojuist een antwoord: we staan ingepland voor onze 1e icsi in week 20, dus dat is al over 2 weken!!! WAUW! SPANNEND! Zoals jij ook al schrijft, eindelijk weer het gevoel dat we echt een kans maken op een zwangerschap, want nu voelde het telkens op "nutteloze" pogingen elke keer als we toch stiekem weer hoopten op een klein spontaan wondertje (want sja, dat was immers niet uitgesloten, ondanks dat het zaad slecht beweeglijk is en slechts 0,9 miljoen, je hebt er maar 1 nodig, toch ;-)?)

Ik probeer ook niet teveel na te denken over of het wel of niet lukt - probeer me op stapje voor stapje t richten... Maar ondertussen gaat m'n fantasie soms op de loop met me: volgende maand rond deze tijd zouden we dus misschiein zonder dat we het weten al zwanger kunnen zijn (dan hebben we hopelijk de TP achter de rug). En met kleding kopen, bewust gekeken naar een maatje groter of iets wat wat langer valt waar ook nog een buikje in zou passen. En op een feestje denk ik dan "dit is een van de laatste keren dat ik aan de wijntjes zit hoop ik". En met koninginnedag dacht ik "volgend jaar loop ik misschien wel trots met de kleine in een draagzak over de rommelmarkt naar speelgoed te neuzen". Etc etc... Stop deze gedachten dan ook maar niet, want volgens mij als de poging mislukt, komt de klap toch wel, of je nu hoop had of niet...

Heb jij je lading medicijnen inmiddels al in huis? Hihi, ik ben 21 mei jarig en zou dan net er voor moeten starten met spuiten (rond de 17e denk ik?), dus geen idee hoe dat dan in de koelkast allemaal moet! Trekt de visite een biertje uit de la, pakken ze dadelijk de verkeerde la en zien ze allemaal medicijnen liggen... Hm, nog maar ff over nadenken hoe we dat het beste kunnen doen!

Maar jij bent nu aan het wachten tot je ongesteld wordt begrijp ik? Ik hoop stiekem dat ik natuurlijk deze maand een iets kortere cyclus heb (scheelt soms met 2 dagen langer of korter), want we gaan met de hemelvaart een weekendje weg, dus zou er iets mooiers zijn dan als we dan al met zijn drietjes zouden zijn???

Geplaatst

Jeee! Wat goed dat je gemaild hebt en super dat je ingepland staat. Ik zei al tegen mijn man: volgens mij heb ik iemand een beetje blij gemaakt en daar bedoelde ik jou mee. En inderdaad! Ik hoop dat meer mensen het lezen en zo in dit eindeloze wachten-wanten-en-nog-eens-wachten weer een beetje hoop krijgen. Je mag best iets terug krijgen voor het feit dat je meedoet met een onderzoek, vind ik. Dus je hebt het eerlijk verdiend. Ik ben benieuwd in welke groep jij komt. Ik zit in de Dag 6 groep, dus het normale schema.

Mijn medicijnen heb ik gisteren opgehaald. Bijna een uur in de apotheek gestaan,omdat ik nog een paar vraagjes had en het was superdruk. Het is inderdaad een heleboel. Inmiddels heb ik het thuis opgeruimd en is het een doos en de beroemde groentela vol. En dan heb ik nog niet eens alles, want de Ovitrelle moet ik nog in de zkh-apotheek ophalen. Maar dat is maar 1 spuit.

Volgens mij hoef je je niet druk te maken over het bewaren tussen de biertjes, want de Gonal-F kan je ook een tijd buiten de koelkast bewaren. Ik zal het voor je opzoeken als ik de doos van de week open maak, dan typ ik de bijsluiter wel over.

Ik verwacht echt morgen of overmorgen mijn menstruatie en kan de dag daarna dus starten met spuiten. Ik heb al wat krampen en wordt ook al best een beetje chagrijnig, dus lang kan het niet meer duren voor het begint.

Ik vind het wel super eng om te starten, maar heb er op een vreemde manier ook wel zin in. Ik vind het superspannend. Ik heb vanaf volgende week vrij, dus ik hoef niet alle zkh-bezoeken om mijn werk heen te plannen en nergens rekening mee te houden. Heerlijk!

Na de terugplaatsing gaan we op vakantie en wij roepen ook al, dan komen we met zijn drieën terug! Ik hoop het zo! Gewoon in 1 keer zwanger, dus maar 1 keer spuiten en dan nog een paar cryo's in de vriezer voor een eventuele volgende. Nee hoor, verder heb ik geen eisen hahahaha :laugh:

Geplaatst

Ja, scheelt net even 4 dagen onzekerheid over wanneer we mogen starten ;-)! We staan al sinds januari op de lijst, dus denk dat we anders ook misschien wel al aan de beurt geweest zouden zijn zonder het onderzoek, maar ik ben blij dat we gewoon lekker het korte protocol op deze manier kunnen volgen.

Had jij voorkeur voor in welke groep je werd ingeloot? Mij maakt het niet zo veel uit moet ik eerlijk zeggen: kan het toch met niets anders vergelijken qua hoe m'n lijf er op gaat reageren, dus dat scheelt wel vind ik...

Kreeg jij de prikinstructie gelijk in die afspraak van Dr H. zelf? Ik heb haar nog niet ontmoet, maar wel al regelmatig mailverkeer met haar gehad, dus ben benieuwd hoe ze in het echt is. Ze komt tot nog toe erg aardig en behulpzaam over.

Ben benieuwd hoe het is, zelf spuiten, lijkt me best even wennen. En op welke dagen je allemaal terug moet komen voor de echo's en op welke dag ze ongeveer verwachten dat je punctie / terugplaatsing etc zal zijn... Ben ook nog niet zo thuis in al die verschillende namen van medicatie. Die Otrivelle, is dat net zoiets als de pregnyl die sommige meiden eenmalig spuiten voor de punctie? Hihi, ik hoor het donderdag allemaal anders wel hoor - ik stel wel erg veel vragen geloof ik, terwijl het voor jou ook allemaal nieuw is...

Ik heb gelukkig eind mei ook best veel rustige dagen op mijn werk, dus dat ga ik zo proberen te houden. Ik werk onregelmatig in de gehandicapten zorg en daar zijn ze allemaal op de hoogte, dus ik denk dat als het een keer nodig is, ze wel bereid zijn om met diensten te ruilen/ schuiven etc...

Waar gaan jullie heen op vakantie? Heb je al geboekt of op de bonne fooi? Want ik vind het best lastig om echt te plannen nu we gaan starten merk ik... Maar daar heb ik misschien na donderdag meer duidelijkheid over... Wat voor werk doe jij?

En ja, dat zou inderdaad de ideale situatie zijn: nu lekker de 1e laten slagen, dan paar cryo's in de vriezer voor een broertje of zusje (wel graag meerdere cryo's omdat ik dan wel een beetje rekening houd met dat ze mogelijk niet goed ontdooien of niet allemaal in 1x zullen innestellen... Hihi, we maken onszelf helemaal niet gek hiermee hoor, heus niet!)

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Ik word 21 mei 29 en m'n ventje is 35. Hebben nog wel wat tijd dus voor ook nog een broertje of zusje (hoe bedoel je op de zaken vooruit lopen ;-)), maar ik wil niet dat we straks 65 zijn en onze kinderen dan nog aan het studeren zijn ofzo!

Geplaatst

Nee ik had niet echt een voorkeur. Starten op dag 6 is het normale schema wat zich al bewezen heeft en starten op dag 2 wordt van verwacht dat het betere resultaten kan geven. Ach, mij maakte het niet zo uit. Nu we voor dag 6 zijn ingeloot, hoef ik minder te spuiten, dus dat is wel fijn.

Ovitrelle is inderdaad 'hetzelfde' als Pregnyl, alleen wordt het in de fabriek gemaakt, ipv uit de Moeders-voor-Moeders-urine. Daardoor is de stof zuiverder en doet het minder pijn met spuiten. Het is wel veel duurder en wordt niet vergoed. Daarom krijg je het van het zkh als je met de trial meedoet, omdat nu eenmaal besloten is om dit onderzoek met dit medicijn te doen.

De prikinstructie kregen we van een verpleegkundige die even tijd voor ons vrij maakte. Dat was dus wel dezelfde dag, maar een uurtje wachten. Ach de koffie is goed te drinken bij de Huffels :happy: Erg fijn dat we er niet weer een andere dag voor terug hoefden te komen.

Heel veel succes vandaag in het zkh (misschien ben je zelfs al geweest). Ik hoop dat jullie net zo'n plezierig gesprek hebben als wij hadden.

Geplaatst
Volgens mij hoef je je niet druk te maken over het bewaren tussen de biertjes, want de Gonal-F kan je ook een tijd buiten de koelkast bewaren. Ik zal het voor je opzoeken als ik de doos van de week open maak, dan typ ik de bijsluiter wel over.

Hier komt ie:

" Binnen de houdbaarheidsdatum mag het product [Gonal-F] 3 maanden worden bewaard bij een of beneden een temperatuur van 25°C zonder opnieuw gekoeld te worden en dient te worden weggegooid als het na 3 maanden niet is gebruikt."

Een avondje buiten de koelkast moet dus echt geen probleem zijn. Als je de spuit Gonal eenmaal aangebroken hebt hoef je hem namelijk ook niet meer in de koelkast te bewaren.

Geen zorgen dus dat je gasten lekker gaan zitten spuiten, in plaats van een biertje te nemen.:happydance:

Geplaatst

Haha, gelukkig maar, wan als al die mannen een spuit nemen ipv een biertje krijgen we misschien wel hele taferelen met al die hormonen haha!!! Ik heb wel gevraagd of ik een wijntje op m'n verjaardag mag en ze zei dat tijdens het stimuleren een voorzichtig glaasje geen kwaad kon, maar dat je na de TP beter kan stoppen, dus ook daar weer wat zekerheid in ;-)... En makkelijk dat het buiten de koelkast bewaard kan blijven - kan ik die pen gewoon mee nemen naar mijn werk als ik een slaapdienst heb! Geen gedoe met koeltasjes ofzo waar ik me in gedachten al mee gek aan het maken was ;-)...

Onze afspraak hebben we inderdaad weer achter de rug! Heb je ook een persoonlijk berichtje gestuurd, maar heb tussendoor in het andere forum zitten lezen, dus weet niet meer wat ik nu al wel en niet had geschreven, dus sorry als iets dubbel is ;-).

Vond Dr H inderdaad erg prettig! Ze nam alle tijd voor ons. We zijn ook ingeloot op dag 6. Ik had in eerste instantie een kleine voorkeur voor dag 2, omdat het toch de hypothese is van het onderzoek dat er dan meer geslaagde zwangerschappen zijn. Toen ik voorzichtig vroeg naar tussen tijdse resultaten gaf ze aan dat er nu nog geen verschil was, maar dat er ook nog te weinig resultaten bekend waren. Maar ze gaf aan dat als dag 2 starten echt veel beter had gebleken, ze het onderzoek hadden moeten staken, omdat het dan ethisch niet verantwoord was om de mensen met dag 6 te onthouden van een betere behandeling. Dus dat stelde me gerust!

En toen we de prikinstructie kregen, was ik wel blij dat ik minder dagen met die cetrotide hoef te klooien, want dat is dus helaas nog niet kant en klaar zag ik. Maar verder viel de prikinstructie me reuze mee. Heb zelf "proef" geprikt en voelde niets, dus ben blij dat ik die drempel vast genomen heb ;-)! En vind het super dat het er vrij vlot achter aan kon zodat we niet heen en were hoefden te rijden hiervoor (komen uit zuid holland, dus is telkens toch een klein uurtje rijden...). Dus hebben nu het schema, recepten en ook de Ovitrelle al in huis! Pff, wordt nu wel heeel echt allemaal hoor! Spannend, maar wel fijn vind ik! Kan me nu niet snel genoeg week 20 zijn!

Maar jij mag vandaag dus starten met de 1e spuit zie ik in je handtekening? Hou je me op de hoogte van je ervaringen met de hormonen? Weet ik vast wat me te wachten staat over anderhalve week ;-)! Ik vind die voorgevulde spuitpennen wel erg makkelijk trouwens zeg! Had het me allemaal veel erger voorgesteld!

Geplaatst

Wij doen ook mee aan de cetro trial, en hebben 18 mei voorbereidingsgesprek in UMCU ook..

Vind het bere spannend en zie wel een beetje op tegen het prikken. Fijn om te lezen INK dat het je meeviel..

Succes allemaal.. Duim hard mee voor ons allemaal ;-)

Geplaatst

Hey Inge,

Leuk, zitten we alle 3 in het UMCU! Heb je voorkeur voor in welke groep je wordt ingeloot?

Voor jullie ook de eerste behandeling? Het prikken viel echt reuze mee - even een drempeltje had ik om hem daadwerkelijk door m'n vel te prikken, maar achteraf dacht ik "was dit het nou al?".

Wanneer verwacht je je menstruatie? Want dan gaan we mogelijk ook gedeeltelijk samen op! Gezellig ;-)!

Groetjes!

Geplaatst

Welkom INge, en veel succes de 18de in het zkh. Heb je ook een afspraak bij dokter H.? Ik ben benieuwd in welke groep jij ingeloot wordt.

Ink fijn dat je zo'n goed gesprek had en ook direct de prikinstructie kreeg. Valt mee he. Ik heb al eens in mijzelf gespoten, maar dat was wel al weer 5 jaar geleden en dat waren hele andere spuitjes dan dit (toen was met trombose).

Inmiddels heb ik drie dagen gespoten en het valt me alles mee. Alleen de eerste dag kreeg ik een beetje stress, omdat ik dacht dat ik het niet goed had gedaan. Bij de pen in het zkh verdwenen alle cijfertjes van het deel dat je uittrekt weer in de pen met inspuiten (snap je hem nog) maar met de 900 IE pen is dit niet zo, de 75 blijft zichtbaar. Ook ging de pen veel zwaarder, maar dat is nu de derde dag ook al niet meer zo. Ik heb dus echt heel hard geduwd en toen besloten dat het goed was.

Uiteindelijk heb ik nog 37,5 IE verspild door te kijken of dan ook de 75 zichtbaar bleef. En inderdaad. De pen is gewoon net iets anders dan ik onthouden had.

Mijn man en ik maken de hele dag grapjes, als ik iets doen wat vervelend, onhandig, onaardig, of op een andere manier niet zo slim is, roepen we heel hard "Oh, dat zijn bijwerkingen" hahaha. Tot nu toe nergens last van hoor, behalve iets gevoeliger borsten met wat steken erin (dat heb ik in mijn natuurlijke cyclus ook).

Morgen ga ik voor de eerste follikel meting. Heel spannend dus.

Geplaatst

Heb over ongeveer 2 weken mijn menstruatie.. Dus dan starten.. Lopen we dan gelijk op? Gezellig!

Wij hadden de afspraak bij dr van H en nu weer. Ben ook benieuwd naar welke groep ik ga. Aan de ene kant het oude, uitgewerkte traject waarvan alles bekend is, aan de andere kant goed om iets te doen waar wellicht betere resultaten zijn te behalen. Naja.. Maakt me niet echt uit, ben allang blij dat er geen wachtlijst was en dat we zo door konden gaan. Dus ja, de eerste behandeling.. Echt zoooo spannend!

Maar jij bent al begonnen dus? En.. Mis hem even, welke groep zit jij? Maakte het jou uit?

Succes!!

@ookasan

Klinkt ingewikkeld, maar volg het! Lastig hoor, als 'leek' prikken en dan zoiets tegenkomen ;-)

Geplaatst

Inge jij kan dan ook al lekker snel beginnen. Fijn hoor! En gelijk oplopen met Ink, misschien zitten jullie wel samen in de wachtkamer dan. Gezellig!

Hier vandaag de eerste follikelmeting gehad. Toevallig had ik ook dokter H, dus dat was wel fijn om niet voor een volgende arts mijn benen wijd te moeten doen (al hoewel er natuurlijk weer een (mannelijke) co-ass. mee moest gluren).

Het resultaat van 4 dagen spuiten was:

Links 1 grote van 13 mm en 5 kleintjes van rond de 9 mm.

Rechts 2 grote van 13 mm en nog 4 kleintjes.

Ze hoopte dat de kleintje allemaal mee zouden gaan doen, maar daar kon ze uiteraard niets over zeggen. Vrijdag de volgende meting.

Geplaatst

Okaasan - Spannend zeg, die echo's lijkt me! Dus er gebeurt wel al het een en ander na pas 4 dagen spuiten joh! En je hebt dus niet echt last van de spuiten qua hormonen ofzo? Fijn hoor! En goed dat je vast waarschuwt voor die spuiten (ja, kon het ook volgen ;-)) qua streepjes en stroefheid - ben ik vast voorbereid ;-)!

Toevallig dat je Dr H precies had- wel zo prettig ja! Maar dan zou je bij elkaar dus 12 eitjes hebben - hele mooie score dan toch? Ik volg je op de voet!

Nog 1 weekje en dan mag ik ook, zo rond de 17e denk ik! Inge - ik loop dan denk ik een klein weekje voor op jou, maar dan zullen we wel samen in de wachtweken komen. Komen we elkaar inderdaad misschien wel in het ziekenhuis tegen! Ik zit ook in het "gewone" spuitprogramma met start op dag 6 met de cetrotide...

Zag jullie namen ook voorbij komen in het april/mei topic, maar er wordt daar zoveel geschreven dat ik daar even niet de energie voor had om alles bij te lezen wat daar geschreven is, dus vandaar even hier alleen een reactie ;-)...

Ik ga lekker mijn bedje opzoeken nu. Slaap lekker als jullie dit vanavond nog lezen!

Geplaatst

Ja hoor prima geslapen, alleen word ik telkens zo vroeg wakker. Beetje jammer, want ik heb vakantie en kan zo lang slapen als ik wil. 's Middags ben ik echt bekaf. Is vast een combinatie van de stress die dit traject toch oplevert en de medicatie. Dus gistermiddag heb ik heerlijk 2 uur lang in de hangmat in het zonnetje geslapen.

Ik ben 6 mei gestart, dus het is een (zeer) ruime week die ik voorloop op jou. Ik hoop zo dat je menstruatie niet op zich laat wachten en dat je gewoon op het verwachtte tijdstip ongesteld wordt. Maar je loopt in elk geval gelijk met Inge35.

Maar we komen elkaar daarna nog wel tegen in het zkh bij een goede echo of in het uitgerekend in februari topic. We blijven positief!

Een fijne dag!

Geplaatst

Inderdaad- positieve gedachten dat we elkaar bij het uitgerekend in februari topic tegen komen! Zojuist alle medicatie gehaald, dus alles is er nu echt helemaal klaar voor!!! Kom maar op met die ongi!!!

Lekker trouwens een hangmat!

Geplaatst

Had je ook zo'n enorme tas vol? Dat zal wel, want volgens mij heb je precies hetzelfde als ik gekregen: 3 gonal F pennen, 7 cetrotides, een heleboel doosje utrogestan en twee verschillende pijnstillers, o ja en een naaldencontainer. Het paste bij mij maar net in 1 tas.

Fijn dat je alles in huis hebt. Ik moest wel slikken toen ik alles ophaalde. Zo'n tas vol, dat ga ik dus allemaal in mezelf spuiten.

Inmiddels ben ik weer een dagje verder met spuiten en man, wat ben ik moe. Om 13.00 sta ik echt te tollen op mijn benen en kan ik mijn ogen niet meer open houden. Afgelopen dagen heb ik dus ieder middag een paar uur geslapen. Dan is het wel erg fijn dat ik vakantie heb. Alleen dat is al een reden dat ik nu de eerste keer zwanger moet worden, want ik kan natuurlijk niet iedere keer vrij nemen voor een paar weken. Redenen genoeg dus dat het in 1 keer moet lukken, haha.

Succes met wachten op je menstruatie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden