Ga naar inhoud

Cetro Trail

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, het paste amper in 1 tas! Maar ben blij dat niet alles in de koelkast hoeft, anders zou er nog maar zo weinig plek over blijven ;-)!

Besef me nu nadat ik je berichtje las dat ik geen naaldencontainer heb, dus die zal ik nog maar even op moeten gaan halen...

Goh, wordt je echt zo moe van die spuiten dan joh? Jeetje! Dan is het maar goed dat je vakantie hebt en ja, dan moet het dubbel en dwars maar deze keer gelijk raak zijn hoor! Is dat vooral door de cetrotide dan of had je het al bij de Gonal? Ik moet wel gewoon nog doorwerken tijdens het spuiten. Als het allemaal een beetje goed uitkomt ben ik gelukkig wel 5 daagjes vrij na de punctie, dus dat zou fijn zijn, maar is dus nog even afwachten wanneer m'n menstruatie doorbreekt... Ben ongeduldig aan het worden naarmate het dichterbij komt merk ik!

Ik las in het andere boek iets over je schoonouders?! Pff, stom zeg! Sommige mensen beseffen het allemaal echt niet geloof ik!

Vandaag kwam m'n moeder langs - heb haar even alle medicijnen laten zien en ze vroeg hoe het ook al weer allemaal zat met spuiten etc.. Had het wel al paar keer gezegd, maar is geloof ik erg lastig te volgen als je er niet midden in zit en ik vind het wel fijn dat ze het dan gewoon nog een keer vraagt als ze het niet snapt. Leven gelukkig erg mee - steunt me wel!

Hihi, nog tips om de ongi eerder op te roepen ;-)?

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahah, sneller ongesteld worden. Nee, daar weet ik geen trucjes voor. Als die bekend waren, zouden veel meiden daar hier vast gebruik van willen maken. Ik kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt nu. Had ik ook, ben je eindelijk aan de beurt, moet je eerst nog op het goede moment in je cyclus zien te komen. Maar als je eenmaal begonnen bent, gaat het ook razend snel. Ik had vandaag weer een meting en misschien wordt morgen en anders zondag de punctie al ingepland! Het gaat zo snel, het spuiten is zo voorbij.

Ik weet niet of het echt bijwerkingen zijn, ik maak me om alles ook wel erg zorgen of het wel goed gaat. Dat kost dus ook wel een hoop energie, ben ik bang. Ik voelde helemaal niets meer gebeuren, dus was bang dat er ook niets meer gebeurde. Maar zojuist hebben we 11 mooie grote en nog 3 kleinere follikels gezien. Echt geweldig mooi dus. Of die drie kleintjes ook mee gaan doen wist de arts niet, maar met 11 follikels ben ik ook meer dan tevreden! Helemaal opgelucht dus.

De arts twijfelde of ze me morgen nog een echo wilde laten doen. Maar ik zei toen dat ik liever een keer te veel dan te weinig kwam en daar was ze het wel mee eens. Het kan dus dat morgen alles al klaar met groeien is voor de punctie. Die is dan maandag en anders dinsdag.

Gelukkig leven mijn ouders wel erg mee en een hele lieve nicht van ons stuurde gisteren nog een berichtje dat ze ons veel succes wenste met de echo en het allemaal bijna even spannend vind als wij zelf. Echt zo lief. Genoeg meelevende mensen om ons heen dus.

Succes met wachten op je ongi en niet te zenuwachtig maken, want anders komt ie zo meteen nog later ook.

Geplaatst

O ja, vergeten.

Je naalden kan je ook in een grote jampot doen en die naar de apotheek brengen. Als het maar een afsluitbaar iets is wat je weg kan gooien. Je hoeft dus niet per see weer naar de apotheek om zo'n knalgeel monster op te halen. Alhoewel, het staat wel heel professioneel :laugh:

Geplaatst

Wauw, wat een mooie score zeg! Daar doe ik het ook wel voor ;-)!

Fijn dat je dus gerustgesteld bent wat betreft het aantal dat groeit! En inderdaad wat gaat dat snel allemaal dan zeg - dan zou je dus 11 dagen na je start de punctie al hebben?! Heerlijk zeg! Kan me voorstellen dat je liever een keertje extra gaat - zou ik ook willen hoor! Wat stelt een keer extra heen en weer nu voor vergeleken met waar we het uiteindelijk allemaal voor doen?! Alleen dan nog die 2 wachtweken na je TP... Gaan jullie nog wat doen om de tijd te doden ofzo?

Goede tip van die jampot- hoef ik inderdaad niet weer heen en weer naar de apotheek! Was al bang dat er geen tips waren voor de ongi op te wekken nee hahaha. Ja, nu inderdaad maar hopen dat tie niet later komt omdat ik er op zit te wachten! Ach, moet 4 dagen achter elkaar werken tot de dag dat ik t moet worden, dus dat breekt de tijd hopelijk wat / leidt m'n gedachten wat af...

Nou succes met de FM morgen weer en gelukkig dat er door anderen wel mee geleefd wordt - is toch wel fijn om mensen om je heen te hebben die een riem onder je hart kunnen steken (haha, of was de uitdrukking nu andersom - een hart onder je riem ;-)?)...

Geplaatst

Hahaha, ik moet erg lachen om je berichtje. Het is een hart onder de riem steken.

Ik ben erg blij dat ik vandaag geweest ben, want er zat zelfs al een follikel van 20. Ze hebben dus een eindsprintje getrokken. De punctie is gepland op maandag 9.30 uur. Lekker op tijd, erg fijn, hoef ik me daar tenminste niet eerst een halve dag zenuwachtig over te maken.

Vandaag dus al de laatste spuiten. En daar ben ik erg blij mee, ik kan mijn ogen nauwelijks open houden en slaap bijna de hele dag. Vanavond naar een feestje, ik ben bang dat het nog een hele opgave wordt om mijn ogen open te houden. Bij elkaar heb ik dus maar 9 dagen hoeven spuiten, morgen hoef ik niets namelijk. Daarna begint het bolletjes festijn nog.

Jij nog een paar daagjes en dan kan je ook beginnen. Spannend hoor. Fijn dat je zoveel moet werken, heb je in elk geval afleiding. Wij gaan een paar dagen na de terugplaatsing op vakantie. Ook erg fijn lijkt me.

Geplaatst

Haha, dus toch?! Ging ineens twijfelen over dat gezegde hihi...

Maar goed joh, die eindsprint! Dat gaan toppertjes worden!

Is het gelukt op het feestje, het spuiten en wakker blijven?

En hoe was de Ovitrelle? Daar nog wat van gemerkt?

Fijn dat je punctie al zo vroeg in de ochtend is! Krijg je nog wat extra's qua pijnmedicatie? Ik heb in ieder geval de paracetamol zetpil en ik geloof diclofenac en dat je daar 2 prikjes voor plaatselijke verdoving van de baarmoederwand zou krijgen ofzo, toch? En als je wilde kon je nog wat extra's krijgen dacht ik dat ze me vertelde?

Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen en er veel mooie eitjes aangeprikt gaan worden.

Moet je man daar ter plekke produceren? En weet je al wanneer de TP eventueel dan zou zijn? Woensdag dan zeker of donderdag?

Mijn buik begint al met rommelen, dus ik denk dat mijn lijf wel weer het gewone maandelijkse ritueeltje afdraait en ik morgen of overmorgen ongesteld ga worden, dus dan mag ik je voorbeeld volgen!!! Spannend!!! Was eerst bang dat door de spanning de menstruatie op zich zou laten wachten ofzo, maar het lijkt er gelukkig nog niet op (maar ik zal nog niet te hard juichen). Mag ik dadelijk op m'n verjaardag voor de 1e echo hihi (zaterdag 21 mei), dus dan hoop ik op heeeel veel mooie cadeautjes ;-)...

Nou, heel veel succes morgen en ik hou het hier in de gaten om te kijken hoe het gegaan is...

Geplaatst

Daar was ook bang voor, dat mijn menstruatie op zich zou laten wachten. Maar gelukkig niet.

Het zou best een mooi cadeau zijn, een goede eerste follikelmeting.

Ik heb dezelfde pijnstilling als jij beschrijft en je kan eventueel nog wat extra's krijgen, volgens mij zowel voor de pijn als voor de zenuwen.

Haha, ik moet een beetje lachen om je zin "Moet je man daar ter plekke produceren?", want ik zie nu helemaal voor me dat, terwijl ik de punctie heb, hij ook z'n bijdrage moet leveren in dezelfde kamer (ik een dirty mind? Hoe kom je daar nu bij :clap2:). Maar inderdaad. Na de punctie mag hij gelijk aan de bak.

Het feestje was erg gezellig, maar we zijn al vroeg weggegaan. Het was met eten, dus we waren daar om 18.15 uur, en om 19.00 moest de Cetro erin. Ik had geen zin om dan ook nog de Ovitrelle daar te spuiten, dus we zijn rond 21.30 naar huis gegaan. Zo waren we precies op tijd thuis om daar in alle rust de laatste spuit erin te zetten.

Ik heb een beetje gespannen borsten van de Ovitrelle en inmiddels weet ik niet meer zo goed wat ik met mezelf aan moet. Net de vragenlijst van het onderzoek ingevuld over kwaliteit van leven en het lijkt nu of mijn leven een ware hel is. Hahaha. Nou ja, erg gelukkig ben ik ook niet.

Verder heb ik vanochtend een zwangerschapstest gedaan die al maanden over datum was. Ik wilde wel eens zien of hij positief werd de ochtend na de Ovitrelle. En inderdaad. Nu ben ik dus zwanger van een Chinese hamster hebben we besloten (uit gemanipuleerde ovariumcellen van de hamster wordt Gonal F gemaakt). Nu heb ik tenminste een keer in mijn leven een positieve zwangerschapstest gehad.

En verder begin ik toch een beetje een hormonster te worden geloof ik. Ik was al vrij wisselvallig in mijn stemmingen (als ik wakker ben), maar nu is het geloof ik wel erger. Mijn man is nu op de fiets gestapt om chocoladetaart te halen. Oeps. En dan ben ik nog niets eens zwanger, dat belooft nog wat. Maar volgens mij zit er ook wel een stukje eigen belang bij van hem.

Met mijn broek dicht op de bank zitten is ook niet meer zo prettig aan mijn buik, dus eigenlijk begin ik mezelf wel een beetje zielig te vinden. Erg hé.

Ik begin dus een heel klein beetje te verlangen naar de punctie, dan ben ik weer van al die follikels af.

Ik hou je op de hoogte hoe het morgen gaat.

Geplaatst

Hahaha, geweldig geschreven over die hamster en de test :laughing4:!!! Ik had me al bedacht om zo'n setje van 12 hele goedkope via sensitest te gaan bestellen, omdat ik weet dat ik toch niet tot t einde kan wachten en dan kan ik inderdaad ook s in t begin testen om zo een keer het echte verschil mee te maken wanneer er wèl een plus staat, zodat ik daarna nooit meer hoef te twijfelen of ik toch niet toevallig een heel licht streepje zie :zwanger:...

Sja, en die zin van het produceren... Ik zat me al te bedenken hoe ik het netjes neer moest zetten hiero en dacht dat het wel gelukt was, maar dan wekt het nog verkeerde ideeën op... Hm, bij mij schieten ook beelden door mijn hoofd die wel lachwekkend zijn... Oei, erg :happy8:...

Hm, toch een hormonster? M'n man zit me nu al te pesten als ik wisselvallig ben. Gister ging tie wat speciale lente biertjes kopen en riep nog als geintje "ik haal gelijk vast een hele lading zodat ik de helft van jouw hormoonperiode aangeschoten ben en ja en amen zal zeggen"... De jouwe dus al op pad voor taart? Belooft nog wat voor straks als je echt zwanger bent ;-)!

Ach, we maken er maar een lolletje over, maar ik hoop dat dat strals ook nog allemaal lukt en dat ik de humor er dan nog een beetje van in kan zien en hij het niet al te erg te verduren gaat krijgen. Maar aan de andere kant: de mannen mogen ook best een beetje met ons mee lijden, toch?

:goodluck1:

Nou, nogmaals succes morgen!!!

Geplaatst

Oh, lees net je berichtje in t andere topic. Getsie meid! Maar gelukkig zit het er op en heb je een mooi resultaat! Nu op naar een "echte" positieve test!!!

Heb je er nu na de punctie nog zo veel last van of is de pijn wel al minder? Had je nog wat extra's gekregen qua pijnmedicatie, zoals die Ru.... (ben ff de naam kwijt)?

Wanneer hoor je hoeveel er goed bevrucht zijn en wanneer heb je de TP dan?

Geplaatst

Goedemorgen Ink,

Ik had gisteren geen energie om overal iets te schrijven, maar wilde ik wel even mijn verhaal kwijt. Het was dus echt niet prettig en ik doe dit echt nooit meer zo. Met extra pijnstilling oké, maar zo echt niet. Ik had nu geen extra pijnstilling. Alleen de paracetamol en diclofenac die ik van de apotheek had en de verdovingen die de gyn zette.

Nu moet jij niet bang worden he, want zoals ik al schreef was de rechterkant echt heel goed te doen! Als links ook zo was, had ik een prima punctie gehad. De mevrouw na mij huppelde bijna de punctie kamer uit. Zo kan het dus ook.

Gisteren was het echt nog heel pijnlijk, maar nu gaat het wel weer beter. Ik voel mijn buik nog wel, maar dat is meer een soort zwaar en ongemakkelijk gevoel, dan dat het erg pijn doet. Alleen bij snelle bewegingen, naar de wc gaan, hoesten en bukken doet het nog zeer. Ik ga vandaag dus nog heel rustig aan doen. Gelukkig heb ik al vakantie.

Donderdagochtend tussen 10 en 11 horen we of en hoeveel bevruchtingen er zijn en hoe laat 's middags de terugplaatsing is. Pfff, da's nog best lang wachten terwijl je niets kan doen. Morgen ga ik maar bij een vriendin langs, een beetje afleiding zoeken.

Hoe is het bij jou? Al ongesteld geworden? Want vandaag zou toch de dag zijn dat je het moet worden? Nou ja de dag is nog lang.

Geplaatst

Klinkt niet lekker zeg! Ik ga even afwachten hoe makkelijk ze mijn linkerkant kunnen vinden met de echo's, want de vorige keren konden ze die moeilijk vinden en Dr H zei al tegen me dat dat dan soms met de punctie ook pijnlijker is als hij moeilijk te vinden is / er niet zo makkelijk voor ligt en dat dat een reden kan zijn voor extra pijnstilling, dus dat ga ik wel in gedachten houden, zeker na al die verhalen die ik lees - pfff!

Maar fijn dat het nu wel al weer wat beter gaat met je. Inderdaad nog even afwachten, maar met zo'n mooi aantal zit dat toch wel goed?! Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar ik heb goede hoop voor je hoor meid!

Ik ben inderdaad ongesteld geworden: gisteren om 20.00, dus vandaag telt als de eerste dag - mooi volgens schema hé?! Dus ik heb het ZH zojuist gebeld om ingepland te worden. Morgen bloedprikken en de 1e spuit er in (helaas op m'n werk tijdens een slaapdienst - fijn maar niet heus!) en dan zondag om 8.45 de eerste echo, dus vroeg er uit na m'n verjaardag de dag er voor! Geen eitjes tellen als verjaardagscadeau dus, maar nog iets langer wachten op wat er groeit bij mij...

Succes met wachten - wel lekker dat je nu niets meer hoeft te spuiten! Ben je ook al minder moe?

Inge - weet niet of jij nog meeleest hier, maar jij hebt morgen de afspraak toch? Succes! Kom ik je misschien nog wel tegen, want ik moet bloed prikken. Ik ga in de ochtend, dus weet niet hoe laat jij moet?

Geplaatst

Oh vervelend dat je eierstok niet goed te vinden was. Dat was bij mij de allereerste keer ook, maar dat was bij de intake en aan het einde van mijn cyclus. toen moest ik zelfs naar de echoscopiste, omdat de gyn hem niet te zien kreeg. Met de stimulatie erbij vergroot de boel enorm en gaat wat lagen hangen, dus toen waren ze alle keren wel goed te vinden.

Maar gewoon vragen hoor, als je extra pijnstilling wilt.

Ik ben echt nog wel heel erg moe en als ik iets doe, kan ik eigenlijk weer gelijk mijn bed in kruipen. Net lunch gemaakt en al weer helemaal gevloerd. Ik ben nu bij elkaar al 2 uur wakker vandaag, ik lijk wel een oud wijf. Ik heb me dus ondanks mijn vakantiedagen ziek gemeld. Zaten ze op mijn werk niet echt om te springen geloof ik, maar ik laat hierdoor niet mijn vakantiedagen verloren gaan.

Weten ze bij jou eigenlijk op je werk dat je in dit traject zit?

Fijn dat je inderdaad keurig op tijd ongesteld bent geworden. Misschien is het ook wel fijn dat je niet op je verjaardag naar het UMC moet. Het is voor jullie best een eind rijden, toch? O ja, mij vertelden ze tijdens de punctie dat die eerste FM echt heel vroeg is vanwege het onderzoek (normaal is een paar dagen later), dus schrik niet als er nog niet zo veel te zien is. Dat heb ik namelijk wel gedaan. Beetje stom dat ze dat er toen niet bijgezegd hadden. Drie dagen later zag het er keurig uit.

Jammer dat je eerste spuit er op je werk in moet. Maar 1 voordeel: alleen Gonal spuiten is echt een eitje. Alles zit al klaar in de spuit, je hoeft alleen de naald erop te draaien en de dosis in te stellen. Dat je lukt je echt wel!

Ik vond het veel vervelender om de Cetro te spuiten 'op locatie'.

Inge veel succes met je afspraak. Ik denk niet dat jullie elkaar zien, want Ink, je moet gewoon beneden spuiten bij de prikpoli. Je hoeft dus niet naar boven naar receptie 38 (of is het 39?).

Geplaatst

Zo, 1e stap is gezet - net terug van bloed prikken...

Jeetje joh, wat vervelend dat je allemaal zo moe bent! Dat komt dan van de utrogestan? Maar daarvoor had je het ook al toch, met de spuiten?

Dat is waar ja, dat zei ze ook dat door he groeien van de eitjes ze mogelijk wat gaan hangen en ze er dan makkelijker bij kunnen... Nou, ik wacht het maar af/ laat het maar over me heen komen, maar ga er wel op letten of het gevoelig is en zo ja, dat mee nemen voor de punctie pijnbestrijding...

Ik vind het inderdaad ook wel fijn dat zondagochtend de FM is - komt wel beter uit dan op m'n verjaardag zelf ja, want moeten inderdaad klein uurtje heen en klein uurtje terug rijden, dus kost wel wat tijd... Bij jou zagen ze bij je 1e FM toch wel al hoeveel er in ieder geval waren? Alleen waren ze nog niet zo groot, toch? Ik ga er ook niet van uit dat er dan al veel grote folikels te zien zijn, maar het is wel prettig denk ik om alvast een beetje te weten hoeveel er groeien...

Ze weten het trouwens wel allemaal op m'n werk- heb ik bewust verteld dat ze weten wat er is als ik me ziek meld of een dienst moet ruilen ofzo. Tot nog toe gaat het allemaal aardig buiten werk om, maar dat wordt volgende week denk ik wel anders met de FM's en de punctie etc etc...

Nou, morgen hoor je me weer en hoop ik dat jij dan inmiddels een mooie TP gehad hebt - ik moet zo naar het werk... Ik ga voor je duimen!!!

Geplaatst

Nee ik denk niet dat het komt van de Utrogestan. Ik denk eerder dat het nog van de hormonen is en van de aanslag op mijn lichaam die de punctie was. Ik heb er ook nog pijn van, met name als ik van houding verander. Ik denk dat de 'schade' van de punctie opruimen ook veel energie kost.

Bij mijn eerste FM waren er 5 grotere en een aantal kleintjes. Dat veranderde snel. Kijk maar op de tekeningen die ze er van maken. Ik kreeg mijn dossier mee en heb er een foto van gemaakt :laugh:

[ATTACH=CONFIG]1394[/ATTACH]

In eerste instantie was ik dus bang dat er niet genoeg gebeurde en de tweede meting was het al een stuk mee. De eerste meting zegt dus niet zo veel, omdat die zo vroeg is voor het onderzoek. Dus niet wanhopen als er nog niet zo veel te zien is. Ik hoop dat je FM pijnloos zijn en makkelijk verlopen.

Dank je wel alvast voor het duimen. Ik zet het wel snel hier neer als ik meer weet. Maar niet zenuwachtig worden hor, als het wat langer duurt.

Geplaatst

Jaaaa, vanmiddag om 14.40 uur een TP.

Van de 13 eicellen zijn 7 embryo's ontstaan, 1 krijg ik teruggeplaatst en 4 gaan de vriezer in.

Ik ben erg opgelucht en ook heel erg blij met de cryo's. Mocht het deze keer niet lukken, hoef ik tenminste niet direct weer een (helse) punctie.

Zo, en nu eerst douchen. Neuroot als ik ben durfde ik dat niet voordat ze gebeld hadden; Stel dat ze bellen als ik onder de douche zou staan. Hahaha

Ink: heel veel succes met je spuiten. Gaat het goed?

Geplaatst

Echt super! Ik ga hopen dat deze topper lekker blijft plakken en de cryo's voorlopig best in de vriezer blijven zitten! En wanneer mag je dan precies testen?

Die 1e spuit even stap voor stap gedaan, maar ging eigenlijk erg makkelijk allemaal. Heb er zin in hihi! Wel lekker druk bezig met werk en m'n verjaardag enzo, dus het gebeurt allemaal gewoon tussendoor wat ik eigenlijk wel zo prettig vind, want anders ga ik misschien teveel aftellen tot zondag!

Na hoeveel spuiten voelde jij voor het eerst iets anders?

Succes met de TP in ieder geval! En oh ja, wat grappig dat je die tekeningetjes zo mee krijgt! Makkelijk om terug te kijken! En fijn dat ik vast voorbereid ben ;-)!

Geplaatst

Mooi zo dat het spuiten goed gaat. En inderdaad die Gonal F is eigenlijk heel makkelijk. Voor de Cetro moet je iets meer tijd nemen.

Fijn dat je van alles te doen hebt, dan gaat de tijd lekker snel. Ik voelde denk ik na 3 of 4 dagen spuiten wel wat gebeuren in mijn (gevoelige) linker eierstok, precies zo'n gevoel wat ik vaak heb vlak voor mijn eisprong. Rechts niets gevoeld. Op het moment dat ik met de Cetro erbij begon, was dat gevoel weer helemaal weg.

Aan het einde voelde ik ook wel mijn eierstokken, maar dat was meer een soort opgeblazen gevoel, dan echt daadwerkelijk eigroei pijn.

Ik ben zo benieuwd hoeveel follikels er bij jou gaan groeien. Spannend hoor!

Die tekeningen krijg je niet mee, maar ik kreeg mijn dossier even mee om bloed te laten prikken (in het weekend), toen heb ik natuurlijk even gebladerd en maar gelijk een foto gemaakt van deze bijzondere tekeningen. Hahaha, wat dat betreft ben ik echt erg.

We hebben hier thuis ook een printje hangen van een foto van het bord met alle IVF-medewerkers erop. En als we weer een nieuwe medewerker hebben gehad strepen we die door. [smiley met een heel rood hoofd]

Wij gestoord? Een klein beetje misschien.:laugh:

Testen mag ik denk ik 2 juni, maar dan zijn we op vakantie. Volgende week woensdag gaan we weg. Da's ook lekkere afleiding.

Geplaatst

Zo, je hebt inmiddels lekker je TP gehad! En, hoe voel je je? Had je er last van, omdat je schreef dat het nog gevoelig was van de punctie?

Aha, dus als ik moet bloedprikken dit weekend heb ik kans om ook even stiekem te spieken?! Slim! Want zal mij niets verbazen als ik door de zenuwen vergeet hoeveel er nu uiteindelijk groeien hihi.

Ik zei wel dat ik niet ging letten op wat ik in m'n buik voelde, maar merk dat ik dat toch wel een beetje doe. Denk dan dat het wat meer opgeblazen is, maar wimpel het dan snel ook weer af met dat ik wel vaker een opgeblazen buik heb en het niet van de spuiten hoef te komen... Ben wel erg benieuwd naar zondag!

Lekker, even op vakantie tijdens de wachtweken! Waar gaan jullie heen? Of had ik dat al gevraagd? Dus dan test je de dag er na als je terug komt? Spannend!

Wij willen met de hemelvaart 4 daagjes naar de belgische ardennen en ik hoop echt dat we de tp daarvoor nog hebben ipv dat we heen en weer moeten rijden er voor. Tenminste, als het tot een TP komt, maar daar ga ik stiekem wel een beetje van uit, slecht hé?

Geplaatst

Gaat het nog steeds goed met spuiten? En met je buikje?

Ja je moet gewoon even in je dossier spieken. Ik vond het wel verrassend wat daar allemaal in zat (een heel aantal brieven aan de huisarts bv.).

En inderdaad, al die aantallen follikels was ik al weer vergeten voordat ik mijn broek weer aan had.

De TP ging echt heel goed en ik las in het UMC topic dat Dr. C een erg goede was, nou die had ik dus ook bij punctie en TP. Ik hoop dat dat een goed voorteken is.

We gaan bijna drie weken op vakantie naar Engeland, dus ik denk [lees: weet wel zeker] dat het testen op vakantie wordt. Anders moet ik wel heel veel geduld hebben. Alhoewel, als ik bij thuiskomst dan nog niet ongesteld ben, dan kan ik er denk ik wel vanuit gaan dat het gelukt is. Hhaha. Maar nee, zo ga ik het maar niet aanpakken.

En tuurlijk ga je er vanuit dat het tot een TP komt. Gewoon positief blijven, meer kan je zelf niet doen om het proces gunstig te beïnvloeden. Het hele proces gaat stapje voor stapje, maar ik merkte ook, dat het in je hoofd niet stapje voor stapje gaat. Nog voor ik de punctie had, was ik al aan het denken over de TP.

Wanneer de punctie en dus TP zal zijn, konden ze bij mij bij de 2e FM goed inschatten. Dus ik denk dat je wel snel weet wanneer je aan de beurt bent. Wel lekker dat jullie ook een aantal ontspannende dagen in het vooruitzicht hebben.

Maar morgen eerst jarig! Vergeet je niet je spuiten tussen het bier vandaan te halen? Hahahaha. Een hele fijne dag morgen!

Geplaatst

GEFELICITEERD met je verjaardag Ink!

Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad, je had in elk geval mooi weer.

Heel heel heel veel succes morgen bij je eerste FM. Ik hoop dat er al van alles te zien is.

(enne, niet vergeten je Cetrotrial-bloedformulier mee te nemen (zoals ik deed))

Geplaatst

Dank je wel :clap2:! Was een drukke, maar gezellige en mooie dag. Er werd veel gevraagd hoe het met me ging en gelukkig kon ik telkens lachend "goed" antwoorden - voel me dan ook nogsteeds positief. Lijk wel iets meer hoofdpijn te hebben en wat sneller moe, maar ja, komt het echt daardoor of is dat gewoon toevallig nu net tegelijk met de spuiten, want dat heb ik wel vaker en het is ook gewoon druk geweest, dus ik ga er maar vanuit dat het toeval is...

Net de echo gehad - was bang dat er weinig gebeurde omdat ik weinig merk, maar gelukkig werd ik snel gerustgesteld: rechts 9 en links 4, waarvan een aantal al 13mm waren! Dus ik moet voor de zekerheid over 2 dagen al terug voor de volgende echo en ze vertelde dan misschien zelfs donderdag al de punctie?!?! Of vrijdag, zaterdag op z'n laatst :laughing4:!

Ook het bms zag er goed uit - 3 laagjes en in totaal 6mm dik, dus ze zei dat dat ook goed was / zich aan het klaar maken was en mooi meegroeide.

Echt heel fijn die bevestiging te krijgen! M'n mannetje begon zelfs te huilen zodra we op de gang waren! Echt zo lief! En ik reageerde heel nuchter met "goh, ben jij degene die last heeft van de hormonen?!" Hihi, hij gaf heel lief toe dat hij al een brok in zijn keel kreeg toen de gyn vertelde dat het er prima uitzag, zo blij was hij er mee!

Vanavond de eerste cetrotidespuit er in - ga er inderdaad maar even voor zitten ja, want is wat lastiger dan de gonal.

Zo, heel verhaal geworden merk ik!

Hoe gaat het met jou? Is het al minder gevoelig van onderen? En hoe gaat het met de moeheid / hormonen en kwaaltjes?

Liefs!

Geplaatst

Fijn he als je naar eer en geweten 'goed' kan zeggen op de vraag hoe het met je gaat.

En wat goed zeg, dat je nu al 13 follikels hebt. Ik hoop dat er niet nog heel veel bij komen, want dan duurt de punctie ook weer langer. Maar je gaat in elk geval lekker snel. Echt heel fijn.

Ja en mannen en vrouwenhormonen; da's geen goede combinatie. HAHAHhaha. De mijne werd er ook emotioneel van.

Succes vanavond met je eerste Cetro spuit.

Met mij gaat het wel steeds iets beter, maar ben nog steeds wel moe. Ik word 's ochtends wakker van de buikpijn, doordat mijn volle blaas op de pijnlijke punctieplek drukt. Maar daarna zakt het wel snel af.

Ik had toch nog toe de bijsluiter van de Utrogestan niet gelezen, omdat ik niet dacht dat je er heel veel bijwerkingen van zou krijgen. Maar je kunt er dus o.a. moe, slaperig en duizelig van worden. Nou dat klopt wel (ik dacht dat dat nog steeds door de punctie kwam). Er zou dus eigenlijk een gele sticker op moeten zitten, want dat kan de rijvaardigheid beïnvloeden. Ik laat me gewoon lekker rond rijden, is dat probleem ook weer opgelost.

Ik begin nu al een beetje zenuwachtig te worden, terwijl mijn embryo pas 3 dagen in mijn buik zit. Pffff, vraag me dus af hoe ik de komende 11 dagen door moet komen. Woensdag op vakantie, dus dat zal wel genoeg afleiding geven.

Geplaatst

Lief he, dat die mannen van ons wel zo meeleven! Ik vond het zo schattig! Haha, had verwacht dat ik deze weken jankend rond zou lopen van de hormonen en niet hij! Achossie, nee hoor -was pas de eerste keer - hij huilt totaal niet snel, vandaar dat het me nu juist zo vertederde denk ik ;-).

Fijn, die bijwerkingen dan! Maar wel goed te lezen dat het wel steeds wat beter gaat! Kan me je zenuwen goed voorstellen hoor - lijkt mij ook de ergste periode! Vooral die 2e wachtweek denk ik! Die 1e week heb ik van alles gepland, zoals inderdaad ook even er tussen uit - kamperen in de Ardennen, maar dan die 2e week nog! Die ga ik denk ik ook maar gewoon helemaal volplannen ofzo!!! Maar lekker in ieder geval - woensdag op vakantie! Dan hoor je voor die tijd nog wanneer ik m'n punctie hebt en dan hopelijk als je terug komt, hebben we beiden een hele mooie dikke plus in onze handen!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden