Jump to content

Op weg naar ICSI 3...

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik het evaluatiegesprek gehad en de planning voor de volgende keer. Ik had een lijstje met vragen, waaronder de vraag of ik deze derde keer Menopur mocht gebruiken i.p.v. Gonal-F. Had me voorbereid om haar over te halen, blijkt dat ze het zelf al wilde voorstellen! Zojuist bij de apotheek besteld, zal me maandag als het binnen is maar even laten uitleggen hoe en wat, omdat het anders werkt en anders weten jullie wel wat ik moet doen...

Verder heb ik gevraagd waarom ik geen uitgangsecho had gehad, ik had immers een cyste die pas na 10 dagen, bij de eerste FM werd ontdekt. Daar reageerde ze een beetje lauwtjes op, zo van: had toch niks uitgemaakt voor de cyste. Als ie zo klein was als ie was, had ik gewoon mogen beginnen. Hmmm... Maar omdat ze zei dat ze ging kijken of het rustig was nu, heb ik het maar zo gelaten. En gelukkig! Het kreng is weg! Ziet er allemaal goed uit, zag een mooi ei zitten trouwens...

Ik heb ook nog gevraagd of ik naar Thermae 2000 mag in de wachtweken en ze zei geen probleem, als je niet in de sauna gaat. Was ik toch al niet van plan.

Op de vraag of ik er 2 mocht laten terugplaatsen, omdat het de laatste keer is zei ze: "Tuurlijk, zou ik ook doen!" Op zich wel een beetje raar, aangezien ze het bij de intake nog sterk afraadde vanwege kans op complicaties etc. maar goed, hopen dat er 2 zijn en dan gaan we dat doen.

Ik vroeg nog maar eens of ik nou niks kon doen om de kans op innestelen te vergroten: zorgen dat je ontspannen bent en geen stress hebt. Is eigenlijk het enige. Ik vroeg ook naar tarwekiemolie, kon ik altijd proberen, maar is niet wetenschappelijk bewezen.

Ik heb het nieuwe schema en mag als het goed is over een week of 2 weer beginnen! Mits het bloed goed is, want helaas heb ik opnieuw bloed moeten prikken, de waarden zijn nog geldig tot 19 februari, net op het randje... Vriendlief was er niet bij dus die moet morgen ook nog.

Heel verhaal weer, ik moet zeggen dat ik er wel weer zin in heb!

Caroline

• Replies 647
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

He Caroline,

Dat klinkt allemaal goed zeg!! Eigenlijk al je vragen zijn dus positief beantwoord. Ga je weer een verkord traject doen?

Heel veel succes, ga je natuurlijk weer volgen!

Liefs Fren

Posted

He Caroline, he Fren!

Leuk van jullie te lezen! Beiden weer in de race (had jouw stukje ook gelezen Fren, mooi traject krijg je aangeboden zeg!)

Caroline, spannend weer joh. Maar het klinkt goed allemaal. Andere medicatie, 2 laten terugplaatsen...wie weet deze keer met succes!!

Ik heb me ook weer aangemeld voor het enige cryo'tje dat we hadden (nou ja, 2 eigenlijk maar in 1 rietje ingevroren). Morgen de eerste echo.

Meiden, laten we hopen dat het hem deze ronde voor ons gaat worden!!! Succes allebei en ik ga jullie volgen hoor!

xx

Posted

He leeuw (sorry Caroline, even off-topic),

Wat goed dat je een cryo-poging kunt doen!! Spannend hoor. Hoe werkt dat precies? Op de hoeveelste dag van je cyclus heb je dan een TP?

Ik volg jullie ook beiden, meiden. En ook femke en sterre in het september-topic. Audrey's eerste cryo is helaas niet blijven plakken.

Succes!

X Fren

Posted

Geeft niet hoor, jullie mogen mijn topic best gebruiken want dat novembertopic doen we toch niet meer! Vind ik alleen maar leuk want dan kan ik meelezen!

Ja, weer het korte traject, volgens mij doen ze dat altijd daar, als het kan.

Posted

Hey Caroline,

Goed nieuws! Fijn dat je inderdaad veel positieve antwoorden gekregen hebt.

Ik ga ook zeker voor 2 bij een evt. 3e poging, of bij tp van cryo's. Eerst maar zorgen dat ik ze krijg, natuurlijk!

Waarschijnlijk ga je op me vooruit lopen, want dat korte protocol maakt veel uit. Ik vraag me af of ze dat in Apeldoorn/Nijmegen ook doen. Heb mogen intake dus zal dat es vragen. Het scheelt een hoop gespuit in ieder geval!

Heel veel succes!

Aafke

Posted

Caroline, wat fijn dat je binnenkort weer van start kan. Heel veel succes!!

Fren; ik las iets over een mooi traject in dit topic van jou? Geen idee waar het precies staat in welk topic maar ook jij, alle succes van de wereld gewenst!

Leeuw; succes met de echo, en hopelijk blijft de cryo mooi zitten.

Groetjes,

Sterre

Posted

Hi Sterre, ja, kruising tussen cryotraject en gewoon traject. Had idd een topic, maar ben de enige, dus het zakt telkens weg :-)

Zie nu pas dat je óók nog 5 cryo's hebt, wat een heerlijk gevoel!

Guest estrhalita
Posted

Nou super nieuws toch. Jij gaat dit keer wel eerder op dan ik hoor. Ik hoor volgende week donderdag wanneer en of we weer gaan beginnen, maar wij willen nog 1 maand rust. En dan hoor ik ook hoe zij denken over 2 teruglaten plaatsen. Maar ik ga dat eisen. het is tenslotte de laatste poging. Nou meid kom op maar er een mooie van he.

Posted

Geinig alle meiden weer bij elkaar!

Sterre, ik spiek soms ook bij jullie topic uitgerekend september. Zag dat jij en Femke allebei al mooie kloppende hartjes hebben gezien op de echo! Wat super voor jullie zeg!!!

Fren, zo'n cryo tp is eigenlijk heel simpel: er wordt met een echo gekeken hoe in je natuurlijke cyclus de follikel groeit. Als deze groot genoeg is, moet ik pregnyl zetten zodat ze precies weten wanneer het eitje gaat springen. Zo kunnen ze het optimale moment voor tp bepalen, dat is dan 4 dagen na de eisprong geloof ik. Helaas willen ze er maar 1 terugplaatsen, dwz als ze allebei goed ontdooien, dan wordt er 1 gewoon vernietigd......zonde toch...? Baal ik wel een beetje van, maar goed; misschien overleeft 1 het ontdooien sowieso wel niet, en de artsen zullen goede redenen hebben om het op deze manier te doen denk ik dan maar...

Wanneer begin jij Fren?

Posted

ik mag starten zodra ik ongesteld wordt, maar ga 6 maart op wintersport, dus zal wel daarna worden. Wil het er ook niet even tussen persen. Hoewel... wil ook wel graag door. Maar goed, als mn ongi nog een weekje uitblijft maakt mn lichaam de keuze voor me, wel zo handig :laugh:

Posted

Hey Caroline,

Fijn dat het gesprek zo goed is verlopen! Ik wens je heel veel succes met deze poging en ga heel hard voor je duimen dat het gaat lukken.

Jij gaat nu de poging doen zoals ik hem ook 'gepland' had met menopur en 2 terug laten plaatsen. Ik heb er dus veel vertrouwen in!!

Heel veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Posted

Goedemorgen!

Zijn we weer allemaal :-)!

Caroline, wat goed dat je weer kunt beginnen en nu met Gonal F! Hoop op een heel mooi resultaat! Spannend weer!

Fren, ik zie je topic ook niet meer, maar heb het wel gelezen! Jeetje, teckniek staat voor niks....! Wat een wonderen kunnen ze verrichten he! Ik vind het goed klinken en alles valt onder poging 1, dus niet geschoten, is zeker mis! Heb er een goed gevoel over hoor!

Jullie hebben zoveel positiviteit! Bewondering!

Overige meiden, goed om weer iets van jullie te lezen! Ik bevind me in een ontzettende bevoorrechte positie, in 1x raak en ook nog cryos, ik ben me daar erg van bewust, en vind het soms wel 'lastig' om jullie mijn verhalen te vertellen omdat ik me kan voorstellen dat het voor jullie dubbel zou kunnen zijn. Maar vind het erg fijn dat er zo wordt meegeleefd met Sterre en met mij! Ik probeer wat minder te lezen op dit forum, maar jullie blijf ik absolutt volgen! Ik hoop echt dat, wanneer het september is, ook jullie allemaal zwanger zijn en hopelijk nog eerder, zodat we allemaal 2010 positief kunnen afsluiten! Ik ga voor jullie duimen!!

Succes allemaal! Groetjes!

Posted

Dat klinkt allemaal prima, Caroline! Alvast maar weer veel succes gewenst!

Wij wilden binnenkort ook de vraag gaan stellen of we nou echt niets kunnen doen om de innesteling te bevorderen en we zullen vast hetzelfde antwoord krijgen... ik ben wel vast aan de tarwekiemolie gegaan, je weet maar nooit.

Posted

Caroline, joehoeeee spannend! Loop ik denk ik een weekje achter op jou, ik moet 12 feb naar Dusseldorf voor uitgangsecho en recept voor medicatie ophalen en dan week later beginnen als ongesteldheid komt, zo rond 19 feb. Hoeveel menopur ga jij spuiten? Waar hebben ze bloed op gerpikt? oooo wat een vragen weer, maar krijg weer de kriebels. hihihihihi

Meis scucces!

Posted

Caroline wij lopen dan gelijk op!!! Ik ga ook over een dag of 14 beginnen met spuiten op 20 of 21 feb!!!!!

De 19 een echo, over 2 weken om deze tijd weet ik precies wanneer alles weer gaat gebeuren. Ben toch wel een beetje zenuwachtig aan het worden........

Posted

Leuk Sandra en Marion! Altijd fijn om samen dit door te maken... ja, dagje ouder he, Marion, haha!

Ik ga 225 spuiten, hetzelfde als de Gonal-F. Ik word ergens tussen 15 en 19 februari ongesteld, krijg ook weer de kriebels! We gaan dan net een paar dagen naar de Ardennen, dus misschien moet ik wel van daaruit bellen of ik mag starten (moet je altijd doen bij ons zh in verband met eventuele drukte, maar kan eigenlijk altijd wel, zeker als het de derde keer al is). Neem het maar mee in een koeltas, dat kan toch wel?

We moesten weer prikken op de infectieziektes, zoals HIV, chlamidia etc. Mijn vriend is vanmiddag geweest, de uitslag duurt een week maar ik verwacht niks bijzonders.

Posted

he caroline,

lekker druk topic heb je hier :laugh:.

Ik heb in november de deca meegenomen in een speciaal tasje voor diabetici: blijft alles lang in koud. Koeltas kan natuurlijk ook. Extra tip: wikkel de spuiten in kranten, blijven ze extra lang koud.

Fijn weekend, x Fren

Posted

Fren,

Hoe kwam je aan dat tasje? Van de apotheek? Hoe duur was het? Want verder gebruik je dat nooit meer natuurlijk.

We hoeven maar 2 uur te rijden, dat scheelt, daar kan het meteen in de koelkast.

Ja, gezellig druk hier! De novembermeiden hebben het ook ontdekt, ik dacht al dat het lastig zou zijn om dat topic in stand te houden, we zijn allemaal weer in een andere fase beland, daarom zei ik ook: gebruik deze maar!

Posted

Ik heb voor noodgevallen een goedkoop heel klein koeltasje bij de xenos gekocht, was wel zoeken hoor voor zo'n kleintje koste geloof ik 1 of 2 euro. Een koelelement gewikkeld in een handoek erin en dat werkt bij mij ook perfect.

Gezellig hoor naar de ardennen, ik ben jaloers!!!!!!!!

Guest Sannie66
Posted

Hey Caroline, wat goed zeg...het gesprek weer achter de rug. Toch wel prettig he dat al je vragen weer beantwoord zijn...

Ik ga je hier weer volgen (zal niet elke dag online zijn), en zo nu en dan reageren...

Liefs!

Posted

@ Caroline, ik heb er één van de Ola (je zou ze gewoon heel brutaal aan mailtje met uitleg kunnen sturen:happy7:) kreeg je in de supermarkt bij 3 pakken waterijsjes. brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze toch

@ Sannie, fijn om je nog regelmatig op te zien duiken..wel blijven doen he?

Groetjes Spaatje

Groetjes Spaatje