Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66
Geplaatst

Hey Monique, kan me voorstellen dat je dit erg teleurstellend vond. Kan je ook niet de antwoorden verschaffen, helaas. Hoop gewoon voor je dat bij de volgende FM er een soort van groeispurt heeft plaatsgevonden en dat er in de 4 follikels gewoon 4 eitjes zitten!

Ik had ook niet zoveel super grote hoor deze keer. Ook 4 grote en 3 kleintjes. En kijk wat er nu zit in mijn buikje...

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vriendin van me zei ook al dat er maar 1 goede nodig is, maar het horen dat de eivoorraad opraakt is wel confronterend. Zat ff helemaal in een dipje vanmiddag.

Weet wel dat dat al vanaf geboorte aftelt, maar als dat naast endometriose en slecht zaad ook serieus mee gaat tellen, word het wel steeds moeilijker.

Vorige maand vonden ze 3 eicellen te weinig om door te gaan. Ben benieuwd wat ze zaterdag zeggen van deze 3 a 4....

@Caroline

Heel fijne vakantie. Geniet lekker van je gezin en rust een beetje uit.

@Sannie

Ja tis een wonder hoor wat in je buik groeit.

Gast Sannie66
Geplaatst

Ben benieuwd Monique hoe je 2e FM was afgelopen zaterdag...

Geplaatst

Hoi Sannie.

We hebben vanmiddag weer moeten stoppen. De follikel links was enorm gegroeid en is waarschijnlijk een cyste. Dat gebeurd vaker met GlonalF en ik heb er al een soort aanleg voor. Links zat maar 1 goede follikel, de andere 2 bleven achter. Dus het loont de moeite niet door te gaan en daar konden we ons in vinden. Zou zonde van de poging zijn. Ik had zelf al het voorgevoel dat we zouden stoppen, dus het kwam minder hard aan.

Ze vond het erg rot voor ons dat we na twee stimulaties nog niet verder kunnen. Hoewel ze vandeweek zei over de eivoorraad zei ze dat er nog genoeg moeten zitten. Ik ben in hun ogen nog jong met bijna 39 en ze zag op de echo eitjes in ontwikkeling zitten.

Ik heb een nieuw recept en schema gehad en mag in principe volgende maand weer beginnen. Vanwege het verhoogde risico op cysten ga ik weer terug van GlonalF naar Puregon, maar dan 300 ipv 150. Daarnaast was er vorige maand meer resultaat, maar liep dat mis omdat de gyn van het andere ziekenhuis de 5 follikels rechts voor cysten in de baarmoederhals aanzag. Ondanks het zelfde formaat als de folikels links. Na de menstruatie waren ze alle 5 weg.

Dus het wordt nu decapetyl, 300 Puregon en 150 Menopur. Op dag 3 moet ik nu een echo laten maken om beter inzicht te krijgen in de te ontwikkelen follikeld. Dan wordt besloten of we verder mogen gaan en de preciese dosis.

We hebben ff met de arts gesproken. Ze vond het erg rot voor ons dat er zoveel tegenslag is, zelfs nu we na 2 jaar eindelijk konden beginnen. We vertelden van mn ouders en ze was enorm verbaasd. Ouders horen je juist te steunen.

Krijg veel medelevende reacties van de paar vrienden die het weten. Zeker na de uitbarsting met mijn ouders zaterdag die ons vertrouwen beschaamde door over de behandelingen te roddelen en te zeggen dat iedereen onze behandelingen om een kindje te krijgen achterlijk vindt. Dat is ontzettend lief, maar we hebben er vrede mee. Ons gezin is belangrijker dan overige familie, de arts was positief en we zijn onze poging nog niet kwijt. We gaan gewoon door!

Gast Sannie66
Geplaatst

Monique, ondanks wat je wel niet moet voelen (en dat is natuurlijk al een tijdje aan de gang en 'vreet' aan je) over de 'gang van zaken' met je ouders, vind ik het ongelooflijk sterk van jou en je man hoe jullie ervoor willen gaan. Ik snap het helemaal dat je met je huidige partner nog heel erg graag een kindje wil.

Mijn vorige wilde absoluut geen kinderen en mede hierdoor is de relatie na 6 jaar op de klippen gelopen. En dan sta je op je 42e heel erg met lege handen en ben je bang dat je 'te laat bent'. Mijn huidige vrij snel gepolst vroeg in de relatie en die wilde wel heel erg graag een kindje met mij, dus heeft zich ook totaal ingezet. Welke weg we ook moesten bewandelen. En ik ben blij dat ik nu :B-0020: ga krijgen... ondanks dat ik onzeker blijf...

Meis, zolang je maar enkelen hebt in je nabije omgeving én je lief waar je van op aan kunt... dat is al een groot goed...

Liefs,

San

Geplaatst

Hoi San

Tjee dat is ook wat als je beiden andere wensen hebt op dat gebied. Mijn ex wou graag een kind en dat werd mijn zoon. Hij deed alsof hij een tweede wou, maar wou het achteraf helemaal niet. Grappigt detail is dat hij me verliet voor een vrouw met 2 kinderen. Toen hij me na de 2e miskraam liet zitten voor die andere vrouw, had ik echt het gevoel dat het nooit meer zou gebeuren. Terwijl ik nog maar 33 was.

Mijn huidige man zei na 2 weken al dat hij het niet erg zou vinden als ik zwanger zou raken. We hebben niks meer gebruikt en woonden 3 maanden later samen. Een risico met een kind van 5 maar het voelde gewoon goed. Mijn zoon en mijn man zijn stapelgek op elkaar en dat is echt super. Maar ons geluk zou compleet zijn met een kindje van ons samen.

Na jouw verhaal ben ik helemaal blij voor je dat je nu zwanger bent. Dat kon je alleen maar dromen voorheen. Die onzekerheid zal je wel houden. Hoe meer moeite je er voor moet doen, hoe banger je bent dat er wat misgaat en je dat kostbare pakketje weer kwijt raakt.

Blijf hoop houden en probeer toch te genieten van dat wonder. Als je de moeilijk maanden voorbij bent en je de baby gaat voelen, wordt dat minder. Wel fijn dat je weer snel een echo hebt.

Liefs

Monique

Geplaatst

Jeetje meiden, wat een zware discussies hier... Monique, wat balen dat je weer heb moeten stoppen. Klinkt misschien stom, maar gelukkig voelde je het aankomen en was de klap misschien iets kleiner... Wat gaan ze doen aan die cyste? Heb je daar last van?

Sannie, hoe is het meid? Ben je al een klein beetje aan het genieten geslagen, of zit je nog steeds in de ongeloof-fase? Las je bericht over de echo op je verjaardag, wat een fantastisch cadeau was dat zeg!!

Ben niet zo actief meer met schrijven, lees nog wel mee, hoewel ik daar momenteel niet heel blij van word: las in het tese-topic dat meiden die deze week hun eerste gesprek in het amc hadden voor tese, pas in het voorjaar aan de beurt zijn door alle wachtlijsten. Zucht... ik probeer me er maar op in te stellen dat we een jaar stil staan, hoewel me dat heel zwaar valt. Vorige week ook spontaan in huilen uitgebarsten bij de huisarts toen hij v roeg hoe het met me ging. Heb nog gevraagd of hij kan bemiddelen in de wachttijd, maar daar wil hij niet aan, andere stellen hebben net zoveel recht op een snelle behandeling en willen het net zo graag als ik/wij. Snap ik natuurlijk, maar toch...

Gast Sannie66
Geplaatst

Berichten waren verwijderd (het hele forum), dus mijn reactie van vanochtend helaas ook..

Weet alleen niet meer wat ik precies heb geschreven...sorry... maar zal m'n best doen.

@Fren, had niet echt door dat de wachtlijsten voor TESE zo uitzonderlijk lang zijn zeg! Jammer dat dit soort behandelingen niet door meerdere zh's worden uitgevoerd, want blijkbaar is de vraag vele malen groter dan het aanbod. Doet nu niets af aan het feit dat je dan weer een jaar verder bent Fren... hoop wel dat je nog leuk blijft meeschrijven hier op het forum, ook al zul je er wat minder zijn...

@Monique, ook jij dank meis voor je lieve woorden. Ik ben zeker opgetogen dat ik zwanger ben. Ik heb nu ook een 1e afspraak met de vk gemaakt (donderdag a.s.). Heb de hoop dat we misschien al weer naar ons mini-mensje mogen gluren...

Geplaatst

He San, had je berichtje al even snel op mn werk gelezen, maar geen tiojd om terug te schrijven. Wat een gedoe he, complete forum verwijderen... is er wel een in de categorie 'niet echt handig'...

Spannend, donderdag naar de verloskundige. Zal toch wel dat je dan mag gluren?

Geplaatst

@Fren

De klap valt inderdaad wel mee hoor. Tis gewoon heel, heel erg jammer. Gelukkig waren ze toch nog positief dus dat geeft weer hoop voor een volgende keer. Als het goed is gaat die cyste vanzelf weg met de eisprong. Zo niet... dan weet ik het niet. Wil niet voor de derde keer onder het mes vanwege cystes. Ben in januari nog geopereerd ervoor. Dus ik hoop dat die gewoon weg is straks.

Kan me voorstellen dat het je allemaal zwaar valt. Af en toe moet je je ff laten gaan met je emoties. T loopt allemaal toch anders dan je had gehoopt.

@Sannie

Spannend naar de verloskundige. Weet niet of ze ook een echo. Ik moest destijds de echo's in een ziekenhuis laten maken. Niet elke verloskundigepraktijk heeft een echo apparaat. Maar ja dat wel wel 12 jaar geleden. Zou wel leuk zijn als het donderdag kan en dan heb je ook weer ff die bevestiging dat het goed gaat.

Hier enorme hoofdpijn en buikpijn. Zal wel van de eisprong zijn en alles van afgelopen dagen. Kreeg een pakketje van mijn ouders thuisgestuurd met daarin de tandenborstel en gel die mijn zoon was vergeten zaterdag, lekker belangrijk, en een enveloppe met het verjaardagsgeld dat we mijn vader hadden gegeven. Vond het een beetje kinderachtige aktie. Gelukkig steunen mijn vrienden ons wel. Die waren geschrokken van het verhaal met mijn ouders.

Geplaatst

he monique, ik heb het verhaal van je ouders niet helemaal meegekregen, maar vind dit wel erg raar hoor. Ze horen je juist te steunen, toch?? Bij ons zijn mijn moeder en broers en mijn schoonouders een grote steun, van mijn vader hoor ik niks, die vraagt niet eens hoe het met me gaat... Ga er maar van uit dat sommige mensen gewoon niet weten hoe ze er mee om moeten gaan!

Geplaatst

@Fren

Tja zo denken wij en iedereen ook. Net kreeg ik n mail van mijn schoonzus die modder ging smijten en mijn ouders in de verdediging nam. Precies de woorden van mijn ouders herhaalde ze, dus ze zal wel opgestookt zijn. Ze wil me nooit meer zien, maar daar heeft ze mij niet mee.

En dat allemaal vanwege een jonge hond die per ongeluk binnen plaste en in de keuken bedelde.... dat liep uit op ruzie waarbij de ICSI belachelijk werd gemaakt en mijn man weer een kopstoot werd gewenst, terwijl hij van de hersenkneuzing (zinloos geweld) nog niet genezen is. Dan ben je toch hard en vals!

Het doet gewoon enorm zeer als je ouders je zo laten vallen, maar tis niet de eerste keer hoor. Alleen wel de laatste keer wat mij betreft. Gelukkig heb ik een geweldige man en zoon en die zijn belangrijker dan wie of wat dan ook.

• 2 weken later...
Geplaatst

We zijn vandaag voor de derde keer begonnen met poging 1.

Hopen dat er nu wel wat gaat gebeuren.

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes,

Monique

Geplaatst

Hoi Monique,

Goed dat je weer begonnen bent! Heel veel succes! Hier niet zoveel te melden nog, nog een paar weken wachten en dan gaan wij ook weer.

Zet 'm op!

Caroline

Geplaatst

Dank je Caroline, maar de poging is nu al weer gestaakt. Er is vanmorgen op cd3 een echo gemaakt en er zitten links geen follikels, rechts 3 en een cyste van 4 x 4 cm.

Moet volgende cyclus weer op cd3 een echo laten maken en dan afwachten of die cyste er nog zit en of er dan meer follikels zijn.

Ben er ff behoorlijk van in een dip. Al 3 keer moeten stoppen verdorie.

Geplaatst

he monique, wat balen meid! Gaan ze nu ook de volgende keer je medicatie aanpassen? Sannie had meen ik het zelfde probleem en is toen aan zowel de menocur als een ander hormoon gezet. En zie het resultaat!!

Geplaatst

He Monique, wat klote voor je! Ik had de tweede keer ook een cyste maar ik had geen uitgangsecho gehad dus zagen ze 'm pas op dag 10, bij de eerste FM. Ik mocht wel doorgaan, maar er zaten er weining aan die kant dus ik vraag me toch af of dat niet daardoor kwam. Nu heb ik volgende week een uitgangsecho dus ben benieuwd.

Kan me voorstellen dat je in een dip zit. Ik snap alleen nooit dat er zo snel al veel follikels moeten zitten, dat gebeurt toch pas als je gaat stimuleren? Normaalgesproken, zonder hormonen heb je toch 1 of 2 eitjes? Ik begrijp dat nooit, moet het me misschien eens laten uitleggen volgende week.

Sterkte en hou vol!

Caroline

Geplaatst

Hey meiden

Ik heb vandaag een heerlijke afleiding in huis gekregen. Als vrijwilligster voor de Dierenbescherming ben ik nu pleegmoeder van een moederpoes met 3 kittens van 4 weken. Ze belden gisteravond op en ik heb vanmorgen het nestje opgehaald. Ontzettend lief!

Het toevallige is dat er een roodwit katertje bijzit die Bink heet en veel lijkt op mijn Bink die vorig jaar werd doodgereden. "Lot" zegt mijn zoon, maar ik vind het gewoon toevallig.

Morgen ben ik jarig, maar ik vier het niet echt na al het gedoe met mijn ouders en de behandelingen. Daarnaast wil ik geen drukte bij mijn zieke hond. Dus alleen in de ochtend wat visite en 's avonds lekker naar de Groek met mijn kanjers.

Fijn weekend allemaal!!!

@Fren

D emedicatie was al omhoog gegaan, maar ik ben nu niet verder gekomen dan cyclusdag 3. Vanwege de cyste en weinig follikels afgelopen keer, wilden ze op cd3 een echo maken. Ze kunnen dan al zien of er veel follikels liggen te wachten. Niet dus en dan die cyste erbij was het beter te stoppen.

@Caroline

Dat was voor mij ook nieuwe hoor met die uitgangsecho en die follikels. Ik dacht dus hetzelfde als jij. Maar kennelijk kunnen ze al zien of er al veel eitjes in ontwikkeling zijn. Als ik het goed heb begrepen zit het zo:

De ontwikkeling van een eitje duurt zo'n 6 maanden. Dus je hebt er diverse in verschillende stadia in je eierstokken en een deel in rust. Van die in ontwikkeling komt er nogmaliter 1 a 2 per cyclus tot volle ontwikkeling. De rest sterft af (vandaar dat je wordt geboren met een grote voorraad). Met de stimulering ontwikkelen die andere follikels wel door i.p.v. af te sterven.

2 maanden terug had ik ook een kleine cyste en die is wel vanzelf weg gegaan. Deze is al 4x4 dus die zal niet meer vanzelf weg gaan.

Wanneer heb je de uitgangsecho?

@Babeth

Ze hopen dat die cyste vanzelf weg gaat. Zo niet willen ze kijken om de cyste leeg te zuigen tijdens een punktie en anders als de cyste goed laag ligt als soort punktie maar dan zonder oogst zeg maar. Dan hoeft er tenminste niet geopereerd te worden. Afwachten dus.

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi Monique, even reageren op het aantal follikels dat eventueel al te zien is bij de uitgangsecho: ik had alleen in november '09 een aantal: 3 'lagen' al klaar. Bij de andere 2 pogingen geen te zien. Bij de poging in januari was het geen week van tevoren (wel in november en maart jl.), maar op dag 2 van mijn cyclus en toen was er ook nog niets te zien...

Wel fijn hoor dat je lekker afleiding hebt; zorgen voor een dier vind ik ook altijd heel erg fijn. Daarom heb ik al honden vanaf de dag dat ik op mijzelf ging wonen... En suc6 met je zieke hond... is het ernstig?

Liefs,

San

Geplaatst

Hoi Monique, ach, schattig die poesjes... Heb je geen zin om er 1 te houden?

Ik heb 25 mei de uitgangsecho, dat is dus al snel. Ik ga het vragen in het zh van die follikels, ben benieuwd wat ze zeggen/zien... Alleen ga ik op een ander tijdstip dan jullie, het maakte namelijk niet uit wanneer en dan ga ik liever niet als ik ongesteld ben, het is toch al geen feest en dan dat er nog bij...

Oh by the way: ik was bij de huisarts voor iets anders en heb eindelijk gevraagd of de longfoto van manlief goed was (we vergaten steeds te bellen) en dat was ie... nou het zaadonderzoek nog, ook volgende week.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Caroline

Sorry dat ik nu pas reageer. Heb het ff druk en met sommige dingen emotioneel moeilijk gehad. Wat goed dat het bij je man nu allemaal goed is. Dat is al een goed begin.

Wat zeiden ze in het ziekenhuis?

Groetjes,

Monique

Geplaatst

Hoi Monique, hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! Is geen verplichting om op het forum te zijn, ik ben er ook soms een tijd niet.

Ik heb een nieuw topic geopend: ICSI 3, deel 2, daar schrijf ik over de komende poging. Maar even kort: het zag er goed uit, geen cystes en er lagen een stukof wat follikels klaar aan beide kanten. Blijkbaar moet dit inderdaad, als het goed is gaat dat altijd door bij vrouwen die nog vruchtbaar zijn.

Vanmorgen potje ingeleverd, ben benieuwd wat de uitslag daarvan is, duurt een paar dagen maar dat faxen ze naar het Zuider, dus ik ga er van uit dat het door gaat en ga morgen de hormonen bij de apotheek bestellen.

Vervelend dat het niet goed met je gaat, hopelijk nu wat beter. Succes met alles, weet je al wat jullie volgende stap is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden