Ga naar inhoud

Punctie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sonja,

Ik ben het met een van mijn voorgangster eens, ook al ben je een controlfreak, volgens mij kun je zo'n punctie beter blanco ingaan. Elke punctie is anders, beleef je anders en iedere vrouw voelt het anders. Ik heb in totaal vijf puncties ondergaan en elke keer was het weer anders.

Als antwoord op je vragen:

1. In welk ziekenhuis heb jij de punctie gehad en wat was de medicatie?

Rijnstate te Arnhem; diclofenac en paracetamol

2. Hoeveel follikels zijn er weggezogen?

Weet ik niet meer zeker, volgens mij was het minste 5 en het meeste 12.

3. Vond je het pijnlijk ja of nee?

Van de vijf keer was het twee keer niet pijnlijk (waaronder de eerste keer :happy:) en drie keer een beetje pijnlijk en één keer bijzonder pijnlijk. Dat was de laatste keer, toen zat de linker eierstok ver weg en omdat ik niet zo heel veel follikels had wilden ze die ook meenemen. Al met al maar goed ook want uit die poging zijn onze dochters geboren!

4. Waar kun je het mee vergelijken?

Kan ik niet zeggen omdat al mijn ervaringen anders waren.

5. En kun je vertellen of er ook iets bij jou aan de hand is? ?Bijvoorbeeld: endometriose of naar achterliggende eierstokken enz.

Geen bijzonderheden bij mij aan de hand, anders dan een kleine cyste en dus een linkereierstok die wat moeilijker te bereiken is.

Ik hoop dat je iets kunt met onze "succesverhalen". Ik wens je in ieder geval heel veel succes.

Geplaatst

Ik herken wel wat je zegt hoor, dat je graag voorbereid bent maar ik kan je vertellen dat je hierop niet kunt voorbereiden. Want je weet niet hoe je op dat moment van de dag voelt. Dit kan je geruststellen of juist nerveus maken.

De enige tip die ik je kan geven is dat je het over je heen moet laten komen. Makkelijk gezegd dan gedaan maar het helpt. Op het moment van de punctie je ogen sluiten en goed door de neus inademen en omnd uitademen. Als je je concentreerd op je ademhaling dat krijg je de helft van de punctie niet eens mee is mijn ervaring.

Ik heb 2 puncties ondergaan, beide in St radboud nijmegen, met infuus (volgens mij iest van morfine?), en ik vond het best meevallen. Het is niet geheel pijnloos maar ik vond het goed te doen. Ik heb met de bevalling mee pijn gehad tijdens de weeën, haahh, maar ook dat ben je zo vergeten.

Het is het allemaal waard!!!!!!!!!!!!! En inderdaad goed drinken dat helpt tegen overstimulatie, ook tijdens de prikperiode heb ik veel gedronken zo had ik veel minder last van bijwerkingen van de hormonen.

Succes !!

Geplaatst

Hoi,

Hierbij mijn antwoorden op jouw vragen:

In het VU en kreeg daar een prik in mijn bil + een kalmeringstablet.

Er zijn 9 follikels weggezogen.

Ik vond het aanprikken behoorlijk pijnlijk en was blij dat er een

verpleegster naast mij zat om mijn ademhaling te regelen.

Met een speldenprik, maar dan vele malen groter.

5. En kun je vertellen of er ook iets bij jou aan de hand is? ?

Bijvoorbeeld: endometriose of naar achterliggende eierstokken enz.

Ik ben na de geboorte van mijn dochter gesteriliseerd ivm bloedstollings-

probleem. Na haar overlijden wilden we toch nog graag een kindje.

Er werd mij geadviseerd om het na de punctie lekker rustig aan te doen (ik heb 's-middags ruim 3 uur geslapen) en ook veel te drinken. Ik heb een aantal dagen last gehad van een "blauwe plekken" gevoel, maar dat ging een dag of 2 na de TP over.

Succes met jouw punctie en de verdere behandeling.

Sandy

Geplaatst

Mijn 1ste punctie was verschrikkelijk 11 follikels.

De 2de 30/35 follikels zag ik erg tegenop viel ontzettend mee.

Probeer het over je heen te laten komen, het is nooit hetzelfde.

Je hebt er geen controle over.

Veel succes.

Geplaatst

Hi Sonja,

Behalve dat ik maar 1 eileider heb en de ander verstopt is, hier geen 'bijzondere omstandigheden'. Mijn 2 puncties in het VU A'dam waren prima te doen, de medicatie (prik en pilletje) hielpen blijkbaar goed, ik voelde me er lekker high bij. Het aanprikken voelde zoals het klinkt, flinke prikken in je buik. Zelf vond ik het laten zetten en verwijderen van een spiraal veel erger. En ja, het is het meer dan waard als je daarna zwanger blijkt te zijn. Enne... de bevallig was in mijn geval wel minder prettig dan de punctie, maar ook die heb ik prima doorstaan. Nou, dit zal je toch wel wat positieve energie geven, toch? Succes met de punctie en op naar een positieve test!!!

Geplaatst

Hierbij mijn antwoorden op jouw vragen:

In het UMC Groningen, Een of ander pilletje en iets in mijn infuus. Daarna met spoed onder narcose.

35 waarvan 9 eitjes die goed zijn.

Ik vond het de hell, maar dat hele verhaal kun je wel lezen in het topic wat ik heb geopend, heet hoi volgens mij

Met niks, ik geloof niet dat iets is op aarde wat meer zeer kan doen dan dit.

5. En kun je vertellen of er ook iets bij jou aan de hand is? ?

Niks, mijn man heeft geen zaadleiders.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden