Jump to content

IVF na je 42e.....

Recommended Posts

Posted

Hallo lieve dames,

De tijd tikt maar door en onze Charlotte is helemaal geweldig. En toch willen we proberen een broertje of zusje voor haar te krijgen. Was ons bijna gelukt, zomaar spontaan, alleen werd het helaas een miskraam.. snik.

Ons ziekenhuis in Den Haag begint steeds moeilijker te doen ivm mijn leeftijd, ben nu 42, word in april 43 jaar. Nu hoorde ik van wat andere leden dat er in Nederland ook klinieken/ziekenhuizen zijn die daar minder moeilijk over doen. Weet iemand daar meer van. Ben heel erg benieuwd. Mijn verzekering vergoedt 5 pogingen, waarvan nu 1 gebruikt, dus nog 4 over... Zou het vreselijk vinden om daarvoor naar Duitsland te moeten of ze niet te kunnen benutten.

Of is Duitsland niet zo erg?

Ik hoor het graag van jullie.

Dank alvast!

groetjes, niki

Posted

Hoi Niki,

Er is een topic over Dusseldorf en de meesten zijn er erg tevreden over! Ik zit zelf in het Maasstad in Rotterdam en daar kun je tot 45 terecht.

Denk trouwens dat er veel vrouwen willen weten welke verzekering 5 pogingen vergoedt? Altijd een hot item hier...

Succes met alles!

Caroline

Guest Sannie66
Posted

Wow Niki, 5 pogingen vergoedt! Dan wil ik ook wel eens weten wie die maatschappij is!

Ik zit nu bij het SFG in Rdam; zij behandelen tot 44 jaar. Maasstad (zuider), zoals Caroline terecht schrijft tot 45 (wij stappen wellicht naar hen over omdat ik in april 44 word)..

Over Dusseldorf is inderdaad heel erg veel (positief) geschreven. Zoek dat topic maar eens op..

Gent is misschien ook een optie?

Iig heel veel suc6!

Posted

Hoi Niki,

Op internet zijn er twee ziekenhuis waaronder Maasstad zuider wie een geweldige mooie site hanteren en suggereren dat vrouwen tot 45 jaar welkom zijn voor een behandeling. De werkelijkheid is anders en ze verwijzen je door naar het buitenland.

Dus blijf zitten waar je zit zolang dat mogelijk is. Succes!!

Posted

Oh? Dat verbaast me! Ik was zelf nog 39 toen ik er kwam (nu bijna 41) dus niet van toepassing maar ze vertelde me bij de intake dat het tot 45 kon daar! Ze vond mij een jonkie!

Caroline

Posted

Hoi Elinorac,

Vergoedingen gaan vaak tot 40 jaar en daarna kijken ze naar je startgeschiedenis voor nog eventuele terugvorderingen.

Alle ziekenhuizen in Nederland behandelen tot 42 jaar. In het elisabeth ziekenhuis te tilburg zien ze je liever al helemaal niet binnenkomen bij 42,5. Veel info krijg je niet en je mag het allemaal lekker zelf uitzoeken. Zo patientvriendelijk maar niet heus.

Succes allemaal.

Guest Shanna42
Posted

Hoi,

Zelf ben ik 42 jaar en wij gaan nu voor de 1e x ICSI naar Dusseldorf toe, daarvoor 6x IUI gehad in nederland, helaas zonder resultaat.

Na de intake heb ik een machtiging aangevraagd voor vergoeding ICSI-behandeling bij mijn zorgverzekeraar IZZ en vandaag heb ik bericht gekregen dat we niet voor vergoeding in aanmerking komen (vanwege mijn leeftijd).

Zie hieronder de brief van IZZ:

Aan de vergoeding vam de kosten van ICSI-behandeling zijn voorwaarden verbonden. Zo zit er een limiet aan het aantal pogingen dat voor vergoeding in aanmerking komt. Daarnaast is het recht op vergoeding afhankelijk van uw leeftijd. U bent tussen de 41 en 45 jaar (tot en met 44). U hebt daarom alleen recht op vergoeding als door uw gynaecoloog is aangetoond dat een IVF/ICSI-behandeling medisch nog kansrijk is. Er bestaat echter geen betrouwbare medische test die vooraf voorspelt of de behandeling op de leeftijd vanaf 41 jaar nog succesvol zal verlopen. Alleen na een (proef)stimulatie met hormonen of een IVF/ICSI-behandeling, die volledig op uw kosten wordt uitgevoerd, kan de medisch adviseur beoordelen of ICSI-behandelingen op deze leeftijd nog vergoed kunnen worden.

Liefs van Shanna

Posted

Hallo dames,

Ik breek even in in jullie topic. Niki, heel veel succes met je behandeling. Ik ben in Düsseldorf omdat in NL er heel streng naar de leeftijd wordt gekeken (ivm de statistieken). Echter in Duitsland gaan ze daar anders mee om, en kijken per persoon of IVF nog zinvol is. Het Maasstad Ziekenhuis behandelt tot en met 44 jaar, ik was net 45 (was een jaar van het ene naar het andere ziekenhuis gestuurd), dus konden zij mij niet meer behandelen. Daarom kwamen we in Düsseldorf terecht.

Shanna, heb je je arts een brief laten schrijven waarin hij aangeeft dat IVF WEL zinvol is bij jou? Bij mij is de AMH waarde getest en op die bevindingen is mijn verzekering wel akkoord gegaan. Heb jij IUI gehad met hormoonbehandelingen? Hoeveel eitjes had je toen? Want als daaruit is gebleken dat je wel te stimuleren bent (geweest), is dat ook geen reden om je af te wijzen. Ik zou het er niet bij laten zitten en tegen hun afwijzing in gaan. Ik heb dat gedaan met positief resultaat. Ik krijg nu wel 3 maal vergoed. Ik hoop dat je cyste gauw weggaat (wellicht gekregen door de IUI pogingen?) Ik had na mijn poging in oktober ook een kleine cyste, die afkomstig was van de IVF behandeling zei de arts en bij mijn poging in januari was de cyste inderdaad verdwenen. Succes hoor meiske!

Groetjes

Manouk

Guest Shanna42
Posted

Hoi Manouk

Nee dat moet ik nog doen, ik heb vrijdag eerst gebeld met de IZZ en die zeggen ook dat ik bezwaar moet maken en een aanvulling moet opsturen. dr. S. heeft in eerste instantie de aanvraag voor machtiging ingevuld, en toen ook al wel gezegd dat hij indien nodig een aanvulling zou geven. Ik wil morgen even een mail aan hem sturen en vragen of hij de brief wil schrijven, en anders kan ik er a.s. maandag nog een keer om vragen dan moet ik er weer heen. Ik heb bij de IUI inderdaad hormonen gehad, Puregon en Clomid en daar reageerde ik goed op, 2x 2 eitjes, 2x 1 eitje, 1x 3 en 1x 4 dus best nog wel aardig wat toch! Geen idee waar de cyste vandaan komt, de laatste IUI is in december geweest, hopelijk is hij maandag wel verdwenen. En kunnen we eindelijk gaan beginnen.

Liefs van Shanna

Posted

Hallo allemaal, Dank voor jullie reacties. Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb het heel vaak heel druk.... Ik ga zeker informeren bij Maasstad. Hoe heet dat ziekenhuis precies, Rotterdam Maasstad? Ik vind het zelf heel raar dat ze in Nederland zelfs onderling verschil maken. Ik zal inderdaad blijven waar ik ben totdat ze echt nee gaan zeggen. Gelukkig mogen we begin maart weer een poging doen, maar daarna ben ik 43 jaar. Daar wordt nog overleg over gepleegd. Hopen dat het niet nodig. is.....

Verder ben ik bij ONVZ en daarnaast aanvullend verzekerd met Topfit. Bij bellen gaven ze aan dat er dan 5 pogingen vergoed worden ongeacht mijn leeftijd. Ik was zelf ook heel verbaasd.

groetjes niki

Guest Shanna42
Posted
Hoi Niki,

Zorg maar dat je dat antwoord op papier gaat krijgen alvast.

Suc6 met allezzz

Hoi dat is ook mijn idee, een telefonische toezegging daar heb je helemaal niets aan als het er op aan komt.

Groeten van Shanna :eskimo02:

• 2 weeks later...
Posted

Ja dat is misschien wel een goed plan.... Maar ergens durf ik het ook niet. Want dan gaan ze er misschien extra goed nog eens naar kijken... Afijn, ik hoop voorlopig dan maar dat het niet nodig is, en dat het gewoon binnenkort spontaan of bij de 2e IVF poging lukt die anders begin maart gaat beginnen. groet, niki

• 4 months later...
Posted

Hallo, wij zijn dinsdag bij Geertgen geweest .... en we hebben besproken wat we nu gaan doen ... 2x IVF/ICSI gehad .... eerste keer niet verder gekomen dan de punctie .... 2e keer 2 emmy's teruggeplaatst gekregen zonder resultaat en geen cryo's als reserve .... we gaan nu voor de 3e en tevens laatste poging .... we zouden eigenlijk een maandje willen uitstellen omdat mijn man een hartkatheterisatie moet ondergaan ... het stelt niet zo veel voor hoor maar tja je kan je maar concentreren op 1 ding te gelijk daarom had ik graag de IVF/ICSI poging een maandje willen uitstellen ... helaas zei de gyn dat dit erg krap gaat worden gezien mijn leeftijd. Ze behandelen bij Geertgen tot 43 jaar en ik ben daar nu overheen dus hij adviseerde mij om het toch niet te lang uit te stellen ... dus we gaan in augustus toch maar beginnen met onze laatste poging en ik hoop dat er bij deze poging ook cryo's zullen zijn zodat we toch nog wat achter de hand hebben ( wat klinkt dat raar zeg als ik het zo neer zet ) ... Nu is 9 aug. mijn NOD en als ik op cd 1 zit moet ik weer starten met de decapeptyl en op dag 2 komt hier de Gonal bij ... en dan maar weer verder zien. Ik hoop dat het nu allemaal wat sneller groeid dan bij poging 2 ... we wachten het wel weer af ... Ik heb het er wel moeilijk mee dat voor ons het einde in zicht is .. terug vallen op IUI is ook geen optie want we worden gewoon niet verder geholpen bij Geertgen gezien mijn leeftijd ... dus ik moet zo langzamerhand een beetje afscheidt gaan nemen van het medisch traject en hopen dat de natuur ons nog tegemoed gaat komen met een spontane zwangerschap ... maar we wachten eerst aug./sept. wel af ... laten we maar niet op de feiten vooruit lopen ....

lfs. Nicole

• 1 month later...
Guest egeltje
Posted

Ik kreeg net zo'n brief maar heb de arts een verklaring laten schrijven dat behandeling wel degelijk zin had. Hij heeft daar uitslagen van bloedwaarden ed bijgedaan. Nu vergoeden ze toch een derde van het bedrag. \ik zou het gewoon proberen. En verder.............heel veel sterkte en succes.

• 3 months later...
Posted

Heeft iemand ervaring me Delta Lloyd en verzekeringen wat betreft ivf? Ben net 42, en ga richting Belgie voor behandeling, maar meteen afgewzen vanwegen 'limiet' van 41 by D.L. Heb weinig info in de papieren, contract etc, of online polis gegevens kunnen vinden waarbij, het duidelijk genoteerd staat dat er een leeftijds grens aan vast zit.

Erste ronde voor mij en, graag hoor ik over de ervaringen van anderen.

Vlinderi

Guest Sannie66
Posted

Laat je niet meteen afschrikken Vlinderi, ik zit bij CZ (is volgens mij combi met Delta Lloyd) en ze proberen je altijd die leeftijdsgrens 'door de strot' te duwen. Bij mij zou het niet 'doelmatig' zijn.. hahaha, wat een grap... en proberen altijd op de stoel van de medicus te gaan zitten.. laat het goed onderbouwen door je behandelend arts met toevoeging(en) van het protocol dat zij hanteren!

Intussen ligt er een klein meisje bij ons in de wieg.. by the way: ik werd zwanger 1 maand voordat ik 44 werd.. en ze deden bij mij ook erg moeilijk.. maar zo zie je maar weer.. leeftijd zegt niet alles.. maar het schijnt erg moeilijk te zijn om individueel te beoordelen.. wat ze in het ziekenhuis tenslotte óók doen..

Succes.. ook met je eventuele behandeling(en)..

Posted

Bij MC kinderwens te Leiderdorp kijken ze naar het totaal plaatje en niet naar de leeftijd.

MC kinderwens is een aparte dependance van het Rijnland ziekenhuis in Leiderdorp. Het is splinternieuw. Alles is er keurig verzorgd. Het lijkt meer op een privé kliniek dan een ziekenhuis. De mensen zijn aardig en er is geen wachtlijst.

Misschien een idee voor de mensen die twijfelen om naar het buitenland te gaan, daar eerst eens te informeren?

Graag hoor ik jullie tips over een zorgverzekeraar die wel vergoed boven de 41 jaar. Iemand goede ervaring? Ik zit bij CZ maar die doen moeilijk.

Posted

Hoi allemaal,

Ik lees net over Kinderwens in Leiderdorp. Hele slechte ervaringen. Laten je lang wachten (ruim 1 jaar) en stopten na 1 poging! (Trouwens ook duur.)

Totaal geen overleg en inspraak! Zouden IVI doen en hup, opeens vond ze dat het IVF moest zijn. En dus na 1x ivf (niet bevrucht) eruit gebonjourd. (Daarna naar andere kliniek en prima bevruchtingen.)

Kan er nog boos om worden! En dat word ik niet snel.

Echt veel spijt van en kostte me al met al 2 jaar!!

Ik raad alles aan behalve hen!

Groeten, Mees

Posted

Ben gelijk bij die onvz gaan lopen spitten in de voorwaarden. Er staat inderdaad: Geen toestemming nodig, en 100% vergoeding als het in een ZKH gebeurt. Ik zou het toch inderdaad zwart op wit laten zetten. Je kunt ook eerst iemand anders een email voor je laten sturen, met de vraag hoeveel er vergoed wordt vanuit de Topfit, omdat je bijv wilt overstappen per 1-1-2011. Ik kon nergens het aantal pogingen terugvinden.....

Posted

Wij hebben ons bij het Erasmus MC aangemeld, en daar behandelen ze vrouwen tot 43 jaar. Ik ben nu 41 jaar (sinds oktober).

Ik zie wel iets over 3 behandelingen staan bij 'basis'.

• 3 weeks later...
Posted

Hoi, ik ben eigenlijk wel benieuwd of je de verzekering nog aangeschreven hebt ivm die 5 pogingen?

Heb je al een keuze gemaakt voor welk ziekenhuis? Ik ben via Maastad Zuider in Rotterdam, en dan heb je de punctie en TP in EMC.

Ik was/ben super tevreden.