Ga naar inhoud

Help, help..!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Kyra,

Lief dat je het vraagt. We moesten sowieso even naar het ziekenhuis om het zaad te brengen (was ingevroren in een ander ziekenhuis). Heb de vk even gesproken, zij denkt dat het mis is gegaan. Maar ik moest maar afwachten tot mijn echo om 14 uur. Zit dus helemaal in spanning. Was gister echt opgelucht na de reacties hier, maar nu heb ik toch weer wat minder geloof dat het goed is. Ik laat straks wel wat weten! Zit wel al de hele tijd te denken waar het fout is gegaan. De vk zei dat het natuurlijk zou kunnen dat er een fout zit in de pen, nou ik vind dat NIET KUNNEN.. Wat vinden jullie? Als dat zo zou zijn????

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, hopelijk valt het mee... En anders heb ik gewoon vette pech!

Geplaatst

Och, nog wachten tot 14.00u!

In ieder geval heb je vandaag uitsluitsel.

Als het aan de pen ligt, is dat idd niet goed. Niet dat je er nu nog wat mee kan hoor, maar heb je wel steeds doorgeklikt met de pen totdat ie niet meer kon? Die pen is niet met 1 klikje klaar, toch?

Als het toch echt aan die pen ligt is dat helemaal afschuwelijk!

En de vraag is wat dan? Ik kan me voorstellen dat je wel direct weer opnieuw ertussen mag?

Vooralsnog kan het natuurlijk zo zijn dat je voldoende gestimuleerd bent. Afwachten! Heel veel succes en ik lees het graag...hopen op goed bericht!

Geplaatst

Spannend Hanneke, ik hoop voor je dat je al goed gestimuleerd bent tot nu toe en de poging gewoon voort kunt zetten.

Als dat niet zo is en het ligt aan de pen, dan vind ik dat de schuld van het ziekenhuis!

En zouden ze je inderdaad er gewoon tussen moeten laten.

Maar hopelijk komt het niet zo ver. Ik houd dit topic in de gaten, succes meis!

Geplaatst

Ik duim dat het toch allemaal goed is hoor!

En als het aan de pen ligt dan vind ik inderdaad dat het een fout is van....Ja van wie eigenlijk? Van de fabrikant toch dan denk ik?

Laten we hopen dat je straks gewoon met goed nieuws komt!

Geplaatst

Hanneke,

En, hoe is het gegaan?

Ik hoop dat het geen verdere gevolgen al hebben voor deze poging.

Ik duim het eelt op m'n duimen!

lfs

Geplaatst

Nou eindelijk weer thuis van het ziekenhuis. Echo gehad en er waren 3 follikels van rond de 10 mm te zien en nog 15 kleintjes. De verpleegkundige is van mening dat ik te weinig heb binnengekregen, de arts deed er eigenlijk geen uitspraken over. Ik mag op mijn oude manier gaan spuiten (mengen van deca en puregon en dat optrekken en samen spuiten) ik heb daar ampulletjes van 150 IE voor. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan en heb spijt dat ik het niet weer zo heb gedaan maar dat mocht niet van het ziekenhuis, nu dus weer wel. Heb ook de fabrikant gebeld en die zeggen dat ze nog nooit gehoord hebben dat er iets mis is met de pen. Er zit wel wat extra in de ampullen maar of dat zoveel kan zijn als er bij mij nog inzat konden ze niet zeggen. Ze waren trouwens "blij" dat ik het zo nuchter opvatte, vond ik een nogal vreemde opmerking maar goed. Zal nooit weten of ik nou wel of niet genoeg gespoten heb. De vorige poging had ik bij de 1e fm 6 grote follikels en een aantal kleintjes, uiteindelijk had ik toen wel 15 eicellen dus er is nog hoop dat dit goedkomt. Maar had toen wel beduidend meer/grotere follikels bij de 1e fm. Het is natuurlijk lastig te bepalen of de eicellen geleden hebben onder een eventuele ongelijkmatige stimulatie. Ik moet van de arts dus gewoon doorspuiten en zondag heb ik de volgende fm. Kortom ben in elk geval erg opgelucht dat ik voor nu door mag gaan, stoppen kon altijd nog zei ze.

We zijn hier nog even aan het bedenken hoe we kunnen uitvinden hoeveel de pen spuit, denk dat we daar nog wel iets voor verzinnen, heb namelijk ook ampullen van 150 zoals ik al zei, dus die gaan we vergelijken denk ik.

Heel erg bedankt voor jullie reacties, heeft me erg goed gedaan. We gaan gewoon voor een mooie meting zondag en dan hoop ik dat alles helemaal goedkomt!

Geplaatst

Hanneke, wat een verhaal. Wat dacht je van iedere dag een streepje zetten bij waar je gebleven bent? Dan zou je als het goed is na een paar dagen iedere dag een zelfde hoeveelheid moeten zien verdwijnen uit de ampul.

Geplaatst

Oooowww Hanneke wat fijn dat je in ieder geval door kunt!!

Hopen op goed nieuws zondag. En 15 is natuurlijk een mooi vooruitzicht!

Geplaatst

Hey Hanneke,

Ik lees nu pas je hele verhaal, wat een stress zeg!!! Kan ik me zo goed voorstellen, zou ook helemaal door het lint gaan. En je ontdekt zoiets ook altijd op een tijdstip dat je er niets mee kunt omdat afdelingen gesloten zijn enzv. Pffff, vraag me af of je nog hebt kunnen slapen?

Ik hoop ontzetten dat je poging gewoon slaagt, zodat alle stress achteraf straks volkomen onnodig blijkt te zijn geweest. Want uiteindelijk heb je er natuurlijk maar eentje nodig die aanslaat!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hanneke, Ja, wat ben je nu wijzer he? Wat is het soms een warboel en wat een tegenstrijdige verhalen. Het roept ook wel vragen op zoals je zelf ook al zegt.

Maar ook fijn dat je door kan gaan. En uh.....ik hoop ook dat de volgendn fm. er gewoon uit ziet en dat het positief blijft doorgaan. Succes met "mixen". Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden