Ga naar inhoud

hoeveel follikels is gemiddeld

hoeveel folikels  

86 leden hebben gestemd

1. 1. hoeveel folikels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi lady's

Ik had vandaag de 2e fm meting, as woensdag krijg ik mijn eerste punctie. ik heb in totaal 30 follikels, waarvan er waarschijnlijk rond de 20 worden aangeprikt.

lfs myron

• Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toevoeging aan mijn berichtje hierboven; bij de 2e ICSI dus minder follikels (8), 10 eitjes. Eerste keer was dat 17/14.

Maar nu wel 7 rijpe eitjes, allemaal bevrucht, allemaal goed doorgedeeld. Eén teruggeplaatst (niet blijven plakken helaas), maar wel 6 cryo's!

In eerste instantie leek het dus veel minder dan de eerste keer, maar meer goede embryootjes dit keer.

Geplaatst

Hoi Pleun,

Bedoel je het aantal follikels of het aantal uiteindelijke eitjes na de punctie?

Bij mij wisselt het altijd sterk.

1e poging: 8 follikels... 5 eitjes..3 embryo's

2e poging: 12 follikels...8 eitjes.... 5 embryo's

3e poging: +/-19 follikels.....10 eitjes..... 6 embryo's

Ik ben wel benieuwd wat normaal is... 1 x lag ik op de dag van de punctie naast een vrouw en die had 16 eitjes... lucky woman.

Succes ermee,

Ik hoor donderdag of het deze keer raak is, vorige week zaterdag hebben we een TP gehad, 2 embryo's ditkeer.

• 4 weken later...
Geplaatst

Bezig met 1e IVF. 3 follikels en daaruit 3 eitjes.

(mijn gyn zegt dat 't zo weinig is ivm aanwezigheid van 3 endometriosecystes)

Geplaatst

1e ivf, 23 follikels en wat kleintjes, 14 eitjes, 12 goede eitjes, maar door onbekende reden geen bevruchting.

Wij gaan nu verder met ICSI.

Geplaatst

Ik had 12 eicellen, ( ook niet gehoord tijdens de punctie hoeveel follikels en ook niet gekeken eerlijk gezegt....)

Ik ben 27 had dus 12 eicelen 7 bevrucht waarvan 5 uitstekende, 1 terug geplaatst en 4 cryo's.

was even zwanger, maar na een paar dagen was het al mis.

Geplaatst

Bezig met vierde Icsi.

Vandaag Fm gehad.

De gyn telde zo'n 16 follikels.

Vorige keren dezelfde medicatie gebruikt en toen had ik er één keer 13 en één keer 11 volgens mij.

• 2 weken later...
Geplaatst

eerste icsi had ik 38 follikels en een heleboel kleintjes. Deze poging is vroegtijdig afgebroken.

tweede icsi had ik geloof ik 15 follikels, maar door een vroegtijdige eisprong was alles weg op 1 klein eitje na. Dit heeft toch geleid tot een bevruchting en op 30 juni 2009 is daar onze zoon uit geboren.

Nu op weg voor een brusje!

Groetjes Sanne

• 2 weken later...
Geplaatst

1ste ivf 11 eicellen,6 bevrucht

2de ivf 9 eicellen,4 bevrucht

3de icsi 8 follikels,7 eicellen,5 bevrucht

4de icsi 7 follikels,5 eicellen,4 bevrucht

Geplaatst

Hoi Pleun,

Voor de minder bedeelden onder ons, er is hoop!

1e ivf: 3 follikels, 3 eicellen, 3 bevrucht, 2 tp, heel kort zwanger

2e ivf: 3 follikels, 1 eicel, geen bevruchting, geen terugplaatsing

3e ivf: 5 follikels, 4 eicellen, 2 bevruchting, 2 tp, 7 wk zwanger!

Volgende week echo!

Geplaatst

Ik heb er 31, maandag 2e FM

Ben als de dood dat ze het afblazen vanwege 'teveel'.

Ik spuit decapaptyl en 100 eenheden puregon...

Ben 29

Geplaatst

Oke, update: eerste FM had ik er 31 100 eenhedeen puregon

tweede FM had ik er 36 100 eenheden puregon

Gisteren 75 eenheden puregon gespoten

vanmorgen 50 follikels: rechts 30, links 20.

De punctie gaat gewoon door:S

Terugplaatsing mogelijk niet, ivm overstimulatie.

Maak me best zorgen.

Bovendien, zonder narcose een punctie van 50 follies.... aarghhh

Geplaatst

Tjonge MariaC,

Dat is niet niks zeg, 50 folikels! Hopelijk valt de punctie mee.

In ieder geval wel een goed teken dat je lichaam zo goed op de hormonen reageert. (ik had 300IE en maar 3 folikels...:-(

Als ik jou was zou ik even vragen wat voor pijnstilling er mogelijk is, ik weet dat er ziekenhuizen zijn waar je via een infuus krijgt, zodat ze indien nodig nog bij extra geven.

Veel succes en sterkte.

Liefs, wens

Geplaatst

MariaC, oh wat heftig!! Ik had er 23, heb hiervoor extra morfine gekregen door het infuus, wordt je wel lekker draaierig van.

Blijf goed in en uit ademen en misschien is een hand op je buik wel fijn!

En gewoon aangeven als je het even niet meer red!

Succes!

Liefs Roosie

Geplaatst

Hoi,

Wij hadden vanmiddag de 2e FM. Er zijn maar 2 follikels gevonden, we hebben de behandeling afgebroken. Wel balen... :sad1:

Volgende keer hopen we op meer!

groetjes

• 8 maanden later...
Geplaatst

ik had 32 folikels waarvan er 19 bevrucht zijn.

Ik had wel kans op overstimulatie

uiteindelijk bij de 6e poging zwanger.

nu nog 6 cryo's in de vriezer

Geplaatst

Eerste ICSI had ik 17 follikels, 14 eitjes waarvan 7 rijp en bevrucht. Een teruggeplaatst en vijf de vriezer in (twee daarvan hebben het ontdooien niet overleefd).

Tweede ICSI 7 follikels, 10 eitjes waarvan 7 rijp en bevrucht, een teruggeplaatst en zes de vriezer in. Twee cryo's zijn ons drietal geworden, de andere vier loggen nog in het AMC....

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@Roossie; even je 'geschiedenis/handtekening' gelezen...lijkt veel op dat van mij.. nu 1 ivf gehad en stappen over op ICSI, ik hoop dat het dan ook het zelfde blijft...en dan is het bij de ICSI positief :-) Geniet van je zwangerschap!

Geplaatst

1e icsi 3 folikels, 2 eicellen, waarvan 1 goed bevrucht en vroege miskraam gehad

2e icsi 3 folikels, 2 eicellen, waarvan 1 goed bevrucht en vroege miskraam gehad.

We gaan morgen beginnen met de 3e icsi

Geplaatst

1e icsi 14 folikels, 3 bevrucht, 1 terug geplaatst en zwanger ( de rest was te slecht om in te vriezen)

2e icsi 16 folikels, 5 bevrucht, 1 terug geplaatst en ongesteld geworden.

Zo snel mogelijk weer starten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden