Jump to content

Heel erg verkouden: kan ik wel starten??

Recommended Posts

Posted

Goeiemorgen,

Ik moet een dezer dagen ongesteld worden (zag gister al wat roze) en ga dan starten met ICSI 3, maar ben sinds gisterochtend snipverkouden, met keelpijn erbij. (Ik weet dat er al eerder over geschreven is maar kan het zo gauw niet vinden.)

Kan ik wel starten, stel dat ik vanmiddag ongesteld word? Iemand ervaring of het kwaad kan, dat je misschien minder goed reageert?

Alvast bedankt,

Caroline

Posted

Hoi Caroline,

Ik had een dag voor de start van deze poging vreselijke migraine en ik was ook nog eens verkouden. Ik heb het me toen ook afgevraagd maar ben toch gewoon gestart. Dus geen idee of het kwaad kan. Ben er ook wel eens benieuwd naar. Wat zegt je gevoel? Hoop voor je dat het snel overgaat. Toch alvast succes met je poging. Bel anders het ziekenhuis eens als je twijfelt.

Posted

Hallo Caroline,

Voor zover ik op de hoogte ben is verkouden geen probleem, goed aan paracetamol voor de tijd.

Koorts is stoppen, verkoudheid is slechts vervelend als je de arts in zijn gezicht proest....

Ik was deze poing ook erg verkouden en mocht gewoon beginnen.

Alle voorzorgsmaatregelen nemen om een griep/koorts te vermijden.

Succes!

Posted

Is koorts ook stoppen voor de vrouw? Ik wist inderdaad dat als de man koorts krijgt dat je dan waarschijnlijk uit moet stellen maar als de vrouw koorts krijgt? Dat wist ik niet! Geldt dit voor het hele traject?

Posted

Hi caroline,

Ook ik ben erg verkouden en grieperig geweest tijdens mijn laatste ISCI. DIt heeft dus geen gevolgen gehad voor een postief resultaat.

De IVF arts adviseerde mij wel (en ook mijn man) om een paar dagen een paar keer per dag 2 paracetemols te nemen, ook voor het slapen gaan (kon geen kwaad en griep remmend) en om bruistabletten (vitamine C) te slikken/drinken. De vitamine C (roter) moest je dan weer niet voor het slapen nemen omdat je daar teveel energie van krijgt.

Omdat dit advies van een IVF arts komt ga er vanuit dat dit dus niet schadelijk is voor het ICSI proces.

De griep is toen niet doorgebroken dus het heeft zeker geholpen

Succes met deze poging!

Liefs Keesje

Posted

Waar je denk ik rekening mee moet houden is dat de kans er is dat je man ook ziek gaat worden.

Ik zou het ziekenhuis bellen en overleggen.

Veel succes.

Groetjes Sylvie

Posted

Fijn al zo snel reacties! Inderdaad dacht ik al: wat als hij ook ziek wordt? Maar hij hoeft natuurlijk pas over ongeveer ruim 2 weken iets te doen... Dus dan zal hij wel weer beter zijn toch?

Ik ben niet gewend om iets te nemen, maar nu misschien dan toch maar... Ik zal in ieder geval overleggen met het zh als ik ongesteld ben en toch moet bellen of ik mag beginnen.

Posted

Hey,

Als de man koorts krijgt kan dit 3 maanden effect hebben op de zaadkwaliteit. Dus als hij hoge koorts krijgt moet de ICSI misschien 3 maand uitgesteld worden! Dus het is het wel waard om hem aan de vitamientjes te zetten!

Posted

Ja, dat hebben wij ook gedaan, 2 paracetamol en extra vit.c

Of het per definitie stoppen is (bij de vrouw) in alle gevallen weet ik niet. Ik zat de 1e ivf bij een vrouw in de wachtkamer in het zh die vertelde dat ze moesten stoppen vanwege haar koorts. Ik weet niet waar dat afhankelijk van is.

Dus koorts= stoppen is niet goed beschreven van mij. Ik had die link voor mezelf gelegd.

Ik dacht de afgelopen keer alleen maar, dat we koorts uit dit huis moesten houden toen we allemaal enorm verhouden waren. In ieder geval voor manlief idd. Dus wij allemaal (ook dochterlief) aan de paracetamol en vit. c.

Posted

Hey Kyra,

Dat kan ik me inderdaad voorstellen! Wij zijn allebei aan extra vitamines en Echinae...... Ach, een belletje wagen naar het ziekenhuis kan altijd toch?

Posted

Hi Caroline,

Ik ook niet. Ik probeer altijd juist het gebruik van paracetemol ed te vermijden. Het ziekenhuid drukte me op mijn hart dat dit echt geen kwaad kon dus heb dat toen met een gerust hart een paar dagen gedaan. (wel echt paracetemol gebruiken en dus geen inbropufen e.d.!!)

Maar ook ik zal er geen gewoonte van maken.

Ben benieuwd wat jou ziekenhuis zegt.

En wat je man betreft. Hij moet vooral uitkijken geen koorts te krijgen. Dit kan slechte gevolgen hebben voor de kwaliteit van het sperma. En dit uit zich pas een paar weken na de koortsaanval. Toch opletten ook voor je man.

Maar ook dit zou ik overigens even aan het ziekenhuis navragen want wellicht uit koorst zich pas na 4 weken en heb je je voor niets zorgen gemaakt.

Succes!

Posted

Nath82,

Groot gelijk!

Voor ons is het gevolg dat dochterlief gisteravond alsnog ziek is geworden. Erg sneu, maar geen koorts. Anders gaat ze zo weer aan de paracetamol. Ook wij gebruiken dat (bijna) nooit. We zijn eigenlijk nooit ziek, dus een beetje extra 'in times of need' is wat mij beteft geen overbodige luxe..

Ook geen drama maken van paracetamol toch? Een tijd geleden is er een onderzoek geweest dat elke dag paracetamol kans op bepaalde ziekten verminderd. Dan kan het nu zeker geen bezwaar zijn, wat mij betreft.

Posted

Ik heb het juist van mijn dochter, die loopt al 4 dagen verkouden rond, terwijl ze bijna nooit verkouden is. Sinds gister heb ik het, dus eigenlijk is het wachten op mijn vriend... hoewel hij soms de dans ontspringt, ligt weer aan welk virus het is geloof ik en of hij dat ooit al heeft gehad. We zijn sowieso allebei al aan de multivitaminen maar ik zal er zeker extra vitamine C tegenaan gooien voor ons allebei!

Posted

koorts bij de vrouw heeft er geloof ik mee te maken dat als je zwanger raakt van die poging dat je lichaam dan het vruchtje af kan stoten in een vroeg stadium.

Weet het niet zeker hoor maar heb het ergens op dit forum eens gelezen dacht ik.

Succes!!

Posted

Ja, volgens mij is het ook, zolang je geen koorts krijgt, is er niets aan de hand. Ik ben ook verkouden deze poging gestart, dat heeft verder geen invloed. Anders had ik ook niet mogen beginnen.

Succes met je poging meid!

Posted

Nogmaals dank voor jullie reacties! Ik heb eigenlijk nooit koorts, misschien een paar keer in mijn (volwassen) leven gehad, kan het me niet eens herinneren. Maar voor de zekerheid toch wat extra vitaminen nemen, heb manlief ook al wat gegeven (neemt dat niet uit zichzelf).

Guest estrhalita
Posted

Ik had bij onze eerste 1vf poging voor ons 3de wondertje eigenlijk de hele tijd een grieperig gevoel. Niet echt koort, ook niet super verkouden, maar gewoon lamlendig. En de poging is mislukt. Mijn gevoel zegt omdat ik niet lekker was. Maar dat is nooit bewezen natuurlijk.

Posted

Wat een gesprek met een aardige verpleegkundige al niet op kan leveren: k ben echt heeel erg opgelucht!

Koorts bij een vrouw maakt niets uit, ik moest gewoon lekker uitzieken. Dat heeft verder geen effect, hooguit is het de vraag of je als je echt heel erg ziek bent de deca-injecties nog wel trekt.

Omdat mijn vent vorige week liep te miepen dat ie misschien wel koorts had heb ik ook daar even op doorgevraagd. Waar het op neerkomt: Koorts heeft bij een man invloed op de kwaliteit van het zaad dat nog aangemaakt moet worden (pas over 3 maanden klaar), niet op het zaad dat al aangemaakt is, zeg maar. Deze poging wordt ook gedaan met zaad dat al aanwezig is, kortom: een evt verhoging van een dagje bij hem zou niet zoveel uitmaken. Het zaad wordt niet voor niets voorafgaand aan de poging ook getest, dat is de kwaliteit waar ze vanuit gaan.

Echt superfijn om dat even bevestigd te krijgen. Ik had het echt heel anders in mijn hoofd zitten!

Aafke

Guest estrhalita
Posted

Caroline heb je al overleg gehad met het ziekenhuis of het kwaad kan die verkoudheid??

Guest Sannie66
Posted

Es, Caroline is een paar daagjes naar de Ardennen en kan dus niet reageren... Ik weet ook niet of ze nog contact met de arts of het zh heeft gehad...

Posted

Hallo Caroline

voor zover ik weet kan een zware kou geen kwaad, ook koorts niet, koorts moet een vrouw alleen goed onderdrukken als er inmiddels een tp is geweest en in de eerste 13 weken van de zwangerschap.

Zo'n jonge foetus kan nl. slecht tegen grote temperatuurschommelingen.

Bij mijn werd wel ooit de poging 1 cyclus uitgesteld omdat ik 2 weken antibiotica moest slikken ivm. een tekenbeet.

Bij twijfel anders bellen hoor

heel veel succes!!

groetjes

Babeth

Posted

Hallo meiden, ik ben er weer! (Bedankt San, dat je even voor me waarnam, haha).

Ik ben gisteren weer begonnen en heb gevraagd aan het zh of het kwaad kan om verkouden te zijn (ben het nog steeds trouwens, zeer hartnekkig deze keer!) en het antwoord was nee, alleen koorts is slecht en dan vooral bij de man.

Dus ik heb gisteravond in de Ardennen de eerste spuit weer gezet...