Jump to content

Recommended Posts

Posted

Weinig last van de bolletjes, wat moeheid.

Met Pregnyl spuiten had ik veel last, echt het gevoel weer zwanger te zijn.

Helaas was dit niet zo.

Posted
Enne, die proppenschieter vind ik wel prettig in het gebruik.

Rustig aan goed hoog inbrengen en rustig leeg drukken.

Ik houd het met 2 handen vast zodat als je het leeg drukt/schiet Haha je niet zo'n 'stoot' krijgt tegen je baarmoedermond aan.

Doe je dat trouwens liggend of bv. gehurkt?

Posted

Uhm, ik buig iets m'n knieën.

Je kan het vergelijken met het staand inbrengen van een tampon.

Ik pak het stukje wat niet in m'n 'piep' gaat vast met m'n wijsvinger en duim, (het uitstekende ronde gedeelte) en met m'n andere hand duw ik het 'schuifgedeelte' zeg maar omhoog zodat de bolletjes erin gaan.

Dan langzaam de huls er weer uit halen.

Hoop dat het zo duidelijk is, anders mag je altijd nog meer uitleg vragen.

Ik leg het graag aan andere uit.

We hebben veel aan tips die we van elkaar kunnen krijgen.

Lfs

Posted

Ik was ook erg moe. En mijn borsten deden er zeer van, en werden ook wat groter. Ben nu ook zwanger, maar toen ik stopte met de utrogestan werden mn borsten eerst weer wat minder groot en gevoelig, dus dat kwam echt daar van.

verder vond ik het maar een smerige boel.. bah bah.. was blij dat ik ermee mocht stoppen.. alhoewel dat ook weer eng was, omdat ik bang was dat ik ongesteld zou worden... tis ook nooit goed ;)

Posted

Ik heb ook zo'n inbrenghuls, ideaal wat mij betreft. En voelt ook wat minder vies. Het inbrengen zelf vind ik nu dus een stuk minder irri maar lijkt idd of ik nu meer last heb van bijwerkingen. Heb al sinds de start van de puregon last van mijn borsten (had ik vorige keer ook niet) en nu dus na de punctie nog steeds. Ook een erg opgezette buik maar dat zou ook nog van de punctie kunnen zijn. En een beetje tsja hoe zullen we het zeggen emotioneel instabiel haha.

Posted

Ik was heel moe had met een paar dagen al pijnlijke borsten en heel veel hoofdpijn.

Ik vond die inbrenghuls wel fijn maar ja is voor iedereen anders.

Ik vind toch dat je er een giga gesmeer van hebt met die bolletjes.

• 3 weeks later...
Posted

zoey ik heb fotos van mijn proppenschieter in het topic proppenschieter staan

ik vindt het een prettige manier van inbrengen

is zo net een tampax tampon

Posted

Ik vind de proppenschieter ook ideaal. Eerst deed ik het liggend, maar dat was geen succes. Nu staand én met olie zodat het lekker makkelijk glijdt.

Veel minder drama dan de vorige keer met de vingers.

Merk wel dat toen ik ging afbouwen mijn borsten minder opgezet waren en ik ook minder last had van vermoeidheid.

Anderzijds sliep ik er ook slecht van, dromen. Dat had ik met prikken nog meer, dat rare dromen.

Posted

hoii

ik heb ook geen p,schieter gewoon met de hand doe ik het...

wel erg veel rugpijn, moe, gevoelige borsten... eigenlijk geven die bolletjes je valse hoop!!!!!! die bijwerkingen heb je ook als je evt zwanger zou zijn... maar ja dat weten we zondag pas :-s

Posted

Hoi Pleun

heel erg bedankt hahahha ja nu snap ik het ja...

maar die hadden ze mij nooit gegeven.

maar ja dan nog maar even een paar dagen met de vinger hahhahaha maakt nu ook niet meer uit.

maar in ieder geval erg bedankt!!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use