Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zal me maar ook even netjes voorstellen:

Angela 39, getrouwd met Peter, 45 en al 4 jaar aan het proberen zwanger te worden. Uit mijn hoofd 10 IUI pogingen, 1 IVF en 1 ICSI poging; dit alles in MMC Veldhoven / Catherina Eindhoven.

De laatste poging zal in Düsseldorf plaatsvinden. Intake hebben we al gehad en vervolgtraject gaan we rond 20 maart in.

Succes iedereen!

Guest Sannie66
Posted

Dag Angela,

Welkom hier... ook al een heel traject achter de rug..

De laatste toch maar in DD..Gaan jullie hier nog extra handelingen bij laten uitvoeren zoals Assisted Hatching?

Maaruh, leuk he Staffies, wij hebben d'r ook 1 (en een Jack) en wat is DBA? Ben normaal heel goed in afkortingen. Vooral hier op het forum met afkortingen zoals zh, zw, fsh enz. enz. ;)

Suc6!

Posted

Hoi Lala,

Wij hebben zo ongeveer hetzelfde traject al afgelopen....Alleen hebben wij geen ICSI gehad. Mijn vraag is eigenlijk waarom jullie ervoor hebben gekozen naar Duitsland te gaan? Hebben ze daar betere resultaten? Waren jullie niet tevreden over Eindhoven? Ben heel benieuwd! Soms denk ik ook wel eens: moeten we niet voor een second opinion naar het buitenland? We gaan nu toch al richting poging 2, dus het wordt steeds spannender..... aangezien het einde dan opeens ook heel erg dicht in het zicht komt! En dat benauwd me!!!!

Ik hoop dat je positief nieuws hebt uit Duitsland! Succes in ieder geval!!

Groetjes Hanneke

Posted

Ehm....in wie is wie heb ik mezelf wat beter voorgesteld. Maar ik heb ook ontelbare iui's gehad en daarna voor ivf doorverwezen naar Eindhoven (Catharina), nu onze 1e poging IVF gehad, helaas negatief! En afgelopen zaterdag hebben we een cryo-terugplaatsing gehad......

Posted
Hallo Angela,

Dat klinkt positief en opgewekt!

Klopt dat?

Heel veel suucces in Duitsland.

Ja, zijn op zich positief en opgewekt ook. Hebben ongeveer een jaartje pauze gepakt ivm verhuizing en verbouwing (en nieuwe hondjes) maar zijn blij dat we "weer aan de slag" kunnen.

Posted
Dag Angela,

Welkom hier... ook al een heel traject achter de rug..

De laatste toch maar in DD..Gaan jullie hier nog extra handelingen bij laten uitvoeren zoals Assisted Hatching?

Maaruh, leuk he Staffies, wij hebben d'r ook 1 (en een Jack) en wat is DBA? Ben normaal heel goed in afkortingen. Vooral hier op het forum met afkortingen zoals zh, zw, fsh enz. enz. ;)

Suc6!

Assisted Hatching staat inderdaad op de lijst. ;-)

DBA = Database Administrator. Ik werk in de IT, dus vrijwel de hele dag achter de PC. Niet spannend (hoewel....af en toe....) maar wel heel leuk en uitdagend werk.

Staffies zijn leuk! We hebben 1 Britse Staf en een Amstaff. Geinig die verschillen. En de boerboels: tja...die hebben een foutje, ze zijn langharig, maar oh zo schattig daardoor ;-)

Posted
Hoi Lala,

Wij hebben zo ongeveer hetzelfde traject al afgelopen....Alleen hebben wij geen ICSI gehad. Mijn vraag is eigenlijk waarom jullie ervoor hebben gekozen naar Duitsland te gaan? Hebben ze daar betere resultaten? Waren jullie niet tevreden over Eindhoven? Ben heel benieuwd! Soms denk ik ook wel eens: moeten we niet voor een second opinion naar het buitenland? We gaan nu toch al richting poging 2, dus het wordt steeds spannender..... aangezien het einde dan opeens ook heel erg dicht in het zicht komt! En dat benauwd me!!!!

Ik hoop dat je positief nieuws hebt uit Duitsland! Succes in ieder geval!!

Groetjes Hanneke

We zijn zeer tevreden over het MMC in Veldhoven, het Catherina daarentegen......tja......daar ben je een nummer, en kregen we geen tot weinig antwoorden op onze vragen.

In Dusseldorf hebben we dezelfde vragen gesteld, en die werden zonder aarzeling meteen beantwoord. Het is onze laatste poging in duitsland, en ik heb het idee dat ze daar, ondanks alle protocollen, toch veel meer kijken naar hoe de kansen zo optimaal mogelijk te maken. ICSI is er bij ons bijgekomen omdat bij de eerste IVF poging er 20 eitjes geoogst waren, waarbij er "slechts" 5 waren bevrucht, die ook nog eens niet van goede kwaliteit waren. Daarna is ICSI toegepast. Minder eitjes, maar wel ook 5 bevruchtingen, en 1 TOP embryo. Die is teruggeplaatst, maar helaas: geen zwangerschap (hihi....anders zat ik hier nu niet)

In Dusseldorf bleek dat ik bij poging 1, ivf, tegen een overstimulatie zat, en ze waarschijnlijk te vroeg de punctie gedaan hebben, ....

Had dan de poging afgebroken. Maar goed, dat is achteraf gepraat. Ik heb meer vertrouwen in Dusseldorf dan in MMC/Catherina. Dus we gaan met goede hoop en vertrouwen deze poging tegemoet.

Een second opinion is nooit weg. Een intake gesprek in Duitsland kost ongeveer 65 euro. Is misschien de moeite waard. Je weet het niet.

Trouwens: spannende tijd voor jullie, niet? Ik duim mee.

Posted

Hoi Angela

Welkom hier. Misschien komen we elkaar nog tegen wij gaan ook binnen kort (waarschijnlijk half maart) met onze derde poging in Dusseldorf beginnen.

Wij doen dit alleen in combi met Enschede, dus echo's in Enschede en punctie en tp in Dusseldorf. Wij gaan ook voor assistend hatching.

Heel veel succes!!

Groetjes Mariska

Posted

Hoi Mariska, denk dat we ook rond half maart zitten, moet 9 maart op gesprek, en dan krijg t hele schema mee. Denk rond 20 maart te kunnen beginnen met spuiten.

Wij hebben ervoor gekozen om alles in Dusseldorf te doen, dus ook de echo's. Met name omdat dr. Scholtes de stimulatie zelf goed onder controle wilt houden, én daarbij de afstand van ons naar MMC/Veldhoven - Dusseldorf ongeveer gelijk is. Maakt niet zo heel veel uit voor ons. Blijft ongeveer een uurtje rijden.

Posted

Ik mag de volgende ongi beginnen met de pil en dan ook half maart of de derde week van maart beginnen met spuiten.

Wij hebben hier voor gekozen omdat Dusseldorf 2a3 uur rijden is en Enschede een half uur drie kwartier.

Posted

Hoi Lala,

welkom en veel succes in Dusseldorf.

Ga je daar nog nieuwe technieken uitproberen wat hier nog niet gebeurt?

Groet Sylvie

Posted

Hoi Sylvie,

Doordat we weinig informatie kregen hier in Nederland dacht ik inderdaad wellicht IMSI te laten doen in Dusseldorf. Maar...na het intakegesprek met dr. Scholtes blijkt dat niet nodig te zijn. De kansen bij een "normale" ICSI zijn groot genoeg. We laten wel assisted hatching toepassen. Dus, ja, 1 andere techniek, maar hadden ook voor IMSI gegaan als dat nodig zou zijn geweest.

Posted

Hoi Lala,

wij doen nog 1 poging in Nederland en willen dan ook naar het buitenland.

Ben wel benieuwd naar dat assisted hatching.

Ik blijf je volgen, veel succes.

• 3 weeks later...
Posted

Hallootjes,

even een update-je :

Vandaag naar Düsseldorf geweest voor 2de gesprek. En moet zeggen: dr. Scholtes komt met alles zelf aanzetten (hoewel ik even om PICSI gevraagd heb....), en legt alles prima uit. Kan aan mij liggen, maar ik vind DD errug goed en duidelijk.

Okay, dan de resultaten: bloedonderzoek in januari: uitslag: zeer goed! Mijn biologisch klokje loopt achter! Wel 10 jaar!! hahaha.... oftewel: de waardes waren gemiddeld voor een 28-jarige, en absoluut beter dan gemiddeld voor een 39-jarige! Dus, da's goed nieuws.

Volgende stap: uitgangsecho. Gezien mijn schema, ook vandaag gehad: alles prima, kan gewoon komende periode (letterlijk) beginnen met menopur spuiten gevolgd door cetrotide. Op dag 3 beginnen met spuiten ('s ochtends) en dag 8 (5 dagen later) de eerste FM.

Al met al: goed nieuws dus. Ben ook zeer opgewekt, vrolijk en optimistisch. Daarnaast heb ik gistermiddag de knop omgezet en ben ik gestopt met roken. En dat gaat prima ook.

Tot zover!

Groetjes,

Angela

Posted

hahaha nou, we waren aan de vroege kant (beter dan te laat..)maar we waren bijna een half uur na onze afspraak pas aan de beurt. Van de 7 koppels (+/-) waren er zeker 4 nederlands ;-) Hij heeft t druk ja!

Guest Sannie66
Posted

:woohoo: Angela, goed nieuws zeg! Zeker die waardes.... hahaha...

Op naar de poging....

Posted

Hoi Lala,

Wij waren ook niet tevreden over het Catharina.

Heb er een 'cryo'-topic over aangemaakt.

Maar goed, daar gaat het hier niet over, ik heb je al gezien op 'ons' lijstje, starten in Maart!

Welkom en heel veel succes!

Gestopt met roken!!!

:support:

Posted

thanks! MMC was/is inderdaad toppie, maar Catherien? pff....liever niet hoor!

Ik ben nu echt optimistisch geworden, dit voelt goed, zeker na het gesprek gisteren met dr. S. Dalijk de meds ophalen, en dan gaan we ervoor binnenkort! :D