Ga naar inhoud

Chinese geboortekalender bij IVF en/ofICSI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames.

Ik was nu benieuwd of de Chinese geboortekalender ook opgaat bij IVF of ICSI. Ik heb zelf twee dochters verkregen uit spontane zwangerschappen. Herbij klopte de kalender precies. Nu zijn wij bezig met ICSI en vraag mij of of het dan ook nog opgaat?

Wie van jullie kan en/of wil dat eens even checken?

Je moet kan terugkijken in welke maand je zwanger bent geworden en hoe oud je (de moeder) toen was. Ik zal even kijken of ik een overzichtje ergens vandaan kan toveren, dan zet ik die er zo wel even onder.

Alvast bedankt!

:bcbbgirl2::bcbbboy2:

Liefs Noa

• Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmm ik dacht altijd dat hij altijd klopte maar heb het afgelopen jaar wel 5 babies geboren zien worden (inclusief die van mezelf) waarbij het niet klopte..

Ik geloof er dus niet meer in..

Succes met je poging, dat je wens maar uit mag komen!

Groetjes Pien

Geplaatst

Nou Pien

Bedankt voor je reactie.

Het maakt mij niet uit wat het wordt hoor, als er ooit nog maar wat komt! Mijn vriendin is zwanger en had het over de kalender. Toen dacht ik, oh die gaat bij ons nu niet meer op denk ik, Of toch wel. Vandaar dit topic, gewoon benieuwd.

Voor ons is echt niets belangrijker dan het cliché 'als het maar gezond is'.

Liefs Noa

Geplaatst

Toevallig had ik afgelopen weekend even gekeken of het klopte. Bij ons dus wel. Maar nu ben ik benieuwd wat voor geslacht ons kindje zal hebben als we zwanger worden van de aankomende cryo poging. Dit kindje is dan tegelijk met Bo verwekt en zou dan ook een meisje zijn.

Geplaatst

Ik weet dat een vriendin van mij heilig overtuigd is van de werking van de chinese kalender. Bij haar klopte het 2 x en al haar collega's hadden ook een juiste uitkomst.

Maar ja, ken daarentegen ook weer een paar mensen waarbij het niet klopt.

Haha zal wat zijn als je straks als alles goed gaat...en je bent zwanger ( of nu al) uitgaat van de kalender die zegt dat je een meisje krijgt en je een prachtig roze kamertje maakt, en dan is het toch :boy: hihihi Oeps

Geplaatst

sorry hoor, nog een reactie van mij..heb even gecheckt..Maart wordt voor mij een jongen/ en April een meisje. Even afwachten wanneer alles gebeurt..hihiihi.

We moeten een poll maken en dan uiteindelijk alle mazzelkonten vragen wat het geworden is....beetje de voorspelling checken..

Geplaatst

Grappig Pleun, dat jij ook pendelt ;-)

Volgens de kalender en als er bevruchting en terugplaatsing is volgende maand (maart) zou 't een jongen moeten zijn en dat vertelde mijn pendel ook al...

Maar mij maakt het gewoon niets uit, wil gewoon een :15_5_18:..

Geplaatst

zo is t maar net

als t er maar komt en als t maar gezond is dan maakt t mij niet uit al is het een aapje

dus ja ik pendel ,doe accupunctuur,alles wat ik kan om positief te zijn en te blijven

Geplaatst
http://www.babytjes.nl/chinesegeboortekalender.html

en ook volgens deze kalender krijg ik als mijn tp van morgen goed gaat een meisje

dat zei mijn pendel ook

mijn broer zegt het al van af het begin

en niet als laatste mijn gevoel zegt het ook al vanaf het begin

begint bizar te worden

maar voorlopig geloof ik er in

owkee pleun kan ik er voor het gemak vanuit gaan dat als ik de dag erna een terugplaatsing heb dat het dan ook een meissie zou zijn???...ennuh miss. dom maar bij een terugpplaatsing van twee (dus kans op een koningskoppel) hoe zit het dan of werkt het dan niet?

Geplaatst

Hihi moest even erg lachen om je spaatje blauw.....Ik duim voor spaatje groen..

Hey Pleun wanneer er een aapje uit zou komen, zou je toch wel nieuws worden hoor hihihi

Maar ben het helemaal met jullie eens...............Als het maar een :uecgVftZ91767265:is...

Geplaatst

volgens het schema ben je 37 en heb je bevruchting in feb gehad wil dat zeggen een meisje maar hoe t zit met een meerling weet ik dan weer niet

Maand van de bevruchting

leeft.jan feb mrt apr mei jun jul aug sep okt nov dec

18 M J M J J J J J J J J J

19 J M J M M J J J J J M M

20 M J M J J J J J J M J J

21 J M M M M M M M M M M M

22 M J J M J M M J M M M M

23 J J M J J M J M J J J M

24 M M J J M J J M M M M M

25 M J J M M J M J J J J J

26 J M J M M J M J M M M M

27 M J M J M M J J J J M J

28 J M J M M M J J J J M M

29 M J M M J J J J J M M M

30 J M M M M M M M M M J J

31 J M J M M M M M M M M J

32 J M J M M M M M M M M J

33 M J J J M M M J M M M J

34 J M J M M M M M M M J J

35 J J M J M M M J M M J J

36 M J J M J M M M J J J J

37 J M J J M J M J M J M J

38 M J M J J M J M J M J M

39 J M J J J M M J M J M M

40 M J M J M J J M J M J M

41 J M J M J M J J M J M J

42 M J M J M J M J J M J M

43 J M J M J M J M J J J J

44 J J M J J J M J M J M M

45 M J J M M M J M J M J J

Geplaatst

Maand van de bevruchtingleeft.janfebmrtaprmeijun jul augsepoktnovdec18MJMJJJJJJJJJ19JMJMMJJJJJMM20MJMJJJJJJMJJ21JMMMMMMMMMMM22MJJMJMMJMMMM23JJMJJMJMJJJM24MMJJMJJMMMMM25MJJMMJMJJJJJ26JMJMMJMJMMMM27MJMJMMJJJJMJ28JMJMMMJJJJMM29MJMMJJJJJMMM30JMMMMMMMMMJJ31JMJMMMMMMMMJ32JMJMMMMMMMMJ33MJJJMMMJMMMJ34JMJMMMMMMMJJ35JJMJMMMJMMJJ36MJJMJMMMJJJJ37JMJJMJMJMJMJ38MJMJJMJMJMJM39JMJJJMMJMJMM40MJMJMJJMJMJM41JMJMJMJJMJMJ42MJMJMJMJJMJM43JMJMJMJMJJJJ44JJMJJJMJMJMM45MJJMMMJMJMJJ

wat betekend dit?

Zelfde dus..ben jij ook 37 ow nee ik zie het 31...(of vraag ik te veel) (of snap ik er gewoon niks van ook heel goed mogelijk hoor)

Geplaatst

Spa...

Bovenste rij (18 - 45) is leeftijd

conceptiekalender.jpg

Geplaatst

SPa: geen aapjes hoor, hahaha ben te visueel ingesteld.

PS Pleun apen zijn echt mijn lievelingsdieren, dus go for it hihihi... Nee meis, gun je echt een mooi mensje!!! J? M? gezond!!!

Tja hoe zou dit zitten met een meerling...interessante vraag....

Geplaatst

Idd...of je zit gewoon nog stiekem aan de meds????

:woohoo:

Geplaatst

Geloof nu niet meer in het spaatje blauw hoor...

Of jajajajaja aan de sangriaaaaa.

Hey maar Spaatje, zomaar wordt je er niet uitgegooid hier toch...dan durf ik ook niet meer te vragen hoor :misc_expressions-wh

Geplaatst

ik deed nogal moeite om het lisjt hier te krijgen maar die van sannie is duidelijker

en nee we gooien er niemand uit

erzijn geen domme vragen toch

dus ook nee je vraagt nooit te veel

baby_aapje.jpg

dit is toch best wel cute vind ik

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden