Ga naar inhoud

Chinese geboortekalender bij IVF en/ofICSI

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo wat zijn jullie melig zeg en wat een leuke foto hahahaha

Bij mij klopte het alle 2. De laatste keer (die miskraam) zou een meisje zijn geweest en dat geloof ik ook 100% omdat het al gelijk anders voelde (heel heel erg misselijk) en omdat het misging. Nu in april ga ik weer voor een ronde en dat zou dan weer een jongen zijn. Zou leuk zijn hoor 3 knullen.

• Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik geloof dat t me wel lukt om bij de meeste een lach tevoorschijn te halen met deze melig heden

dat is ook echt het doel van deze vrolijke fluit

ik hou van blije mensen

en lachen is gezond en zorgt dat dipjes weg gaan

Geplaatst

Pleun, ben het helemaal met je eens.

Het is soms wel moeilijk, maar ik probeer ook vaak de lol van dingen in te blijven zien.

Ik moet zeggen, ben vandaag erg blij met je opkikker....

Geplaatst

was even weg tussendoor..telefoontje ..maar ik moet zeggen dat ik de vorige poging (zeker tussen de punctie en de tp) best depri was en nu heel vrolijk (valt gewoon op hahaha)

Geplaatst

Ik ben op m'n werk enzo wel opgewekt, en maak wel grapjes enzo, maar ik moet zeggen...wanneer het zonnetje ondergaat is het soms lastig.

Weet je wat ik soms heb, een beetje leeg gevoel ( klinkt gek misschien),heb soms het idee dat ik een soort beschermingsmuurtje heb gebouwd ofzo...

Geplaatst

hey lonneke je omschrijft ongeveer wat ik vorige keer had....in de wachtweken en rond de punctie werk ik niet...moet zeggen dat ik dat er prettig vind

Geplaatst

Ik heb ook al besloten dat wanneer mijn lijf aangeeft dat ik werk niet red, ik thuis blijf.

Maar moet zeggen heb schatten van collega's die veel afleiding bieden..

Vind het wel fijn dat je aangeeft dit gevoel te herkennen...ben ik toch niet helemaal depri hihi...

Het is toch wel echt iets wat je leven beheerst he..

Geplaatst

ow ja zeker daarom heb ik moeite als ze zeggen "je bent er vast te veel mee bezig" dan ik mijn reactie "zet 4 weken lang elke dag zelf een spuit in je buik en dan hoor ik je nog wel" miss niet lief maar dan ik het wel klaar! hahaahha moet je die gezichten zien dan...

Geplaatst

Heb laatst gelezen dat iemand twee kindjes heeft uit de 1e icsi behandeling...?

1e een jongen, tweede een meisje. Je zou zeggen dat de chinese kalander dan toch niet helemaal klopt want ze zijn op dezelfde dag bevrucht.... Of zou de chineesjes de ontdooi maand nemen??

Maar goed tot nu toe klopt het nog bij iedereen die ik ken met de kalender.

Als je wilt weten wat het geslacht van je kindje is als je zwanger bent kun je een ring pakken en een draadje (niet langer dan je onderarm is) zelf pak ik meestal een haar.

Hang je ring erdoorheen en pak de uiteinden vast tussen duim en wijsvinger.

Houdt het boven je buik. Zorg dat de ring volledig stil hangt door het met je andere hand tegen te houden. Direct of na enige seconden zal de ring gaan bewegen (waarschijnlijk veel harder dan je zou denken) als het gaat slingeren wordt het een jongen, als het gaat draaien een meisje.

Dit is pendelen.

Succes! Groetjes Sanne

Geplaatst

Ik heb die reactie ook wel gehad hoor, ben je er niet teveel mee bezig.

En op het moment dat er dan echt een soort diagnose is..hoor je niemand meer.

EN ik heb het aan de gynaecoloog nagevraagd voor de lol. Er veel aan denken, heeft volgens haar geen negatieve beïnvloeding. Dus al ben je er begrijpelijkerwijs veel mee bezig. Lekker blijven doen!!

Geplaatst

Sanne, bedankt voor de uitleg van het pendelen. Ik wist helemaal niet dat het zo werkte. En kan iedereen dit of moet je er een speciale gave voor hebben. Je kunt dit natuurlijk wel alleen maar doen als je ook echt zwanger bent neem ik aan, of werkt het ook voorspellend?? Niet toch?

Aan die meerling heb ik ook al vaak gedacht. Dan gaat die chinese kalender helemaal niet op denk ik. Ze zijn op hetzelfde moment verwekt, dus zou het maar van één geslacht kunnen zijn, maar als dat niet het geval is,... ja chineesjes, kom maar met jullie uitleg dan!!!!

Ik lees toch nog best vaak dat de kalender wel uitkomt met IVF en ICSI. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Wat grappig.

Geplaatst

Noa, bijna iedereen kan het.

Het werkt ook voorspellend, dan moet je het boven je hand houden.

Het slingeren en draaien is dan hetzelfde. Dan begint het bij het eerste kindje en dan de tweede, derde .... Als jij het gaat doen zal het sowieso twee keer gaan draaiën.

Maaaaaar je moet het zelf weten óf je verder gaat, ...stel hij blijft stil hangen dan ben je waarschijnlijk helemaal teleurgesteld terwijl je nooit zeker weet hoe of wat (tot nu toe klopt het altijd maar het is uiteindelijk iets héél wazigs)

...begrijp je wat ik bedoel? Het is dus wel een beetje eng.

X Sanne

Geplaatst

O ja ...áls iemand het wil proberen die eerder nog geen kindje heeft gekregen doe dat aub niet meteen bij jezelf. Kan me zo goed voorstellen wat er gebeurt als de ring stil blijft hangen... probeer eerst of jij het kan door het bij iemand/meerdere te testen die al een vervulde kinderwens heeft. Dan weet je óf je het kan, niet bij iedereen gaat het namelijk bewegen.

Geplaatst

een vriendin van mij zei me inderdaad ook dat iemand anders het bij je moet doen.

Bij mij doet ie helemaal niks, ga het haar van de week eens laten proberen..

En anders houden we de hoop er ook in hoor..

Geplaatst

Hei!

Leuk zo'n kalender. Ik was dan ook het meisje wat erg hield van die testen in de tina vroeger, de zog. wat voor een persoonlijkheid ben jij?'

Volgens de kalender zou ik een jongen moeten krijgen maar er is mij tot twee keer toe verteld (na een echo) dat het een meisje is. Als 21e eeuw vrouw kies ik er toch voor om mijn vertrouwen op de echo's te baseren en ik ga lekker door met schattige kleine jurkjes aanschaffen.

Mocht het onverhoopt toch anders blijken dan maak ik wel een melig fotootje van mijn zoontje in een lief jurkje.

Mar serieus, leuk zo'n kalender want het is heerlijk om je met dit soort dingen bezig te houden. Dromen....

Geplaatst

Dag Hildever

Nog gefeliciteerd met je dochter.

Zij is toevallig niet een cryo tp geweest.

Groetjes Noa

Geplaatst

Lonneke: gaat het wel draaien als je het bv boven de hand van je moeder houdt?

Of iemand anders die al kinderen heeft ...als het dan ook stil blijft hangen heb jij die 'gave' misschien gewoon niet.

Ennuhh groot gelijk hoor dat je dan gewoon hoop blijft houden, het is maar iets heel dromerigs en wazigs.

Noa: heb jij het al twee maal geprobeerd bij jezelf?

Geplaatst

@Sanna: Klopt, bij mij deed dat ding gewoon niks. Heb denk ik het geduld er ook niet voor.

Mijn vriendin heeft het ooit bij me gedaan en daar kwam 2 jongens en 1 meisje uit, maar dat was best een tijd geleden. Laat haar binnenkort even bengelen en dan horen jullie mijn uitkomst.

@ Chablis, hey goede test had je he. Spannend hoor! een voorzichtig gefeliciteerd alvast. Enne meteen de geboortekalender. Ben benieuwd of die bij jou uitkomt. Laat je het weten dan???

@ Ursula, leuk waren die testjes bij de Tina he!!! hihi hier van mij ook een Jeugdbekentenis. Ik was dol erop...

Geplaatst

He Sanne

Ik ben er ook niet helemaal bij. Heb net op een ander topic zitten reageren op het pendelen?!? Dusss....

Maar, ik doe het hier gewoon nog een keer.

Jazeker heb ik het al gedaan. De eerste twee keren ging mijn trouwring aan mijn haar ook keurig draaien. (al was het soms wel lastig te zien of hij nu ook eht draaide en niet heen en weer ging) En daarna ging hij duidelijk wel heen en weer. De derde (tweede om echt voor te zorgen) zou dus een jngen worden. Maar het gekke was. Ik dacht nog eens kijken of ik misschien ook een vierde kindje krijg en jawel hoor en ook een vijfde, zesde, zevende, achtste, negende en toen ben ik maar gestopt met pendelen. hahaha.

We zien wel of en wat we nog moegen krijgen. Spannend is het in elk geval wel!

Liefs Noa

Geplaatst

@Lonneke

Ja het thuistestje was inderdaad een prettige uitslag. Nu morgen ook nog even afwachten.

Als ik het niet vergeet tegen die tijd laat ik je het zeker weten!

Geplaatst

Chablis: wat een supernieuws!!!

Is morgen de officiële testdatum?

Noa: wie weet, misschien tellen je cryo's ook nog mee??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden