Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Elvira

Gisteren ook TP gehad. Inderdaad, erg spannend. Van de 8 bevruchte eitjes van ons waren 7 verder gaan delen. Gisteren een 8 celig embryo teruggeplaatst en de andere 6 zijn ingevroren. Wij hebben ook onderling afgesproken om op 14 mei de zwangeschapstest te doen. Van de gyn mochten we al op dag 10 een bloedonderzoek doen, maar vriendje en ik hebben besloten om, hoe spannend het ook is, dat niet te doen en gewoon rustig afwachten. Hoe voel je je verder?? Wel een gek idee, toch. Ik heb een embryo in mijn buikje maar echt zwanger ben ik nog niet. Soms lastig om dit allemaal te verwerken. Ik blijf trouw mijn vitamine, foliumzuur en urogestan slikken en verder probeer ik me niet te veel er over na te denken. Ook aan jullie veeeel succes de komende dagen.

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend en succes Wombat!

Even voor de zekerheid, je slikt de Utrogestan niet toch? Dat staat wel op de bijsluiter, maar dient vaginaal ingebracht te worden. Nou ja, bedoelde je vast.

Gaaf dat jullie niet gaan testen, saampjes in spanning afwachten... Stoer!

Hoi Elvira

Gisteren ook TP gehad. Inderdaad, erg spannend. Van de 8 bevruchte eitjes van ons waren 7 verder gaan delen. Gisteren een 8 celig embryo teruggeplaatst en de andere 6 zijn ingevroren. Wij hebben ook onderling afgesproken om op 14 mei de zwangeschapstest te doen. Van de gyn mochten we al op dag 10 een bloedonderzoek doen, maar vriendje en ik hebben besloten om, hoe spannend het ook is, dat niet te doen en gewoon rustig afwachten. Hoe voel je je verder?? Wel een gek idee, toch. Ik heb een embryo in mijn buikje maar echt zwanger ben ik nog niet. Soms lastig om dit allemaal te verwerken. Ik blijf trouw mijn vitamine, foliumzuur en urogestan slikken en verder probeer ik me niet te veel er over na te denken. Ook aan jullie veeeel succes de komende dagen.

Geplaatst

Hoi Hoi

@Henne tja of nie dan,die speculum zijn echt rotdingen,maar heb altijd wel last gehad van die ondingen pfff.

Maar heb het gehad gelukkig

Nou nog een dagje dan heb je de punctie,spannend hoor

ben je niet zenuwachtig?Maar erg veel succes morgen en op naar een goede oogst gun je het zo!!!

@Wombat ja super hoor en je hebt ook nog goede cryo's toppie

Ja ik vind het ook wel een gek idee hoor dat er nu een emmy in men buik zit

Ja verder voel ik me verder wel okay,heb alleen nog zo,n opgeblazen gevoel in men buik en af en toe nog wat buikkrampen

En zere boobies(.)(.)van die mutsebollen helemaal als ik net wakker ben,dan heb ik er op gelegen in men slaap en dan pfff maar is voor een goed doel natuurlijk

En hoe is het verder met jou?

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Huanne

Gelukkig is de punctie goed gegaan,En heb je een mooi aantal eicellen daar zit vast en zeker een toppertje bij hoor!!

Nu moet je even lekker rustig aan doen en wachten op het spannende bericht

Maar erg veel succes en laat je maar lekker vertroetelen

@Simba erg veel sterkte meid,en logisch dat je verdrietig erom bent,het is niet niks waar je door heen moet

Maar erg veel sterkte en neem je tijd

@Nico hoe is het verder met jou red je het nog het wachten spannend dit he

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Henne

Las ook dat je jarig bent vandaag!

Happy B-day too You!!:bye::occasion17::toothy4::occasion1::occasion1::occasion1::occasion1::occasion1::occasion1::occasion1::occasion15::partytime2:

Lekker veel gebakjes eten maak er een fijne dag van!!!!

Liefs Elvira

Geplaatst

@elvira Ik heb ook last gehad van buikkrampen, soms wel paracetamol ingenomen

( mocht van de gyn). dat opgezette gevoel ken ik ook heel goed, alles zeg maar in de buik regio voelt wat raar! wat zere boobies betreft, dat is me inderdaad vadaag vooral erg opgevallen. Een gevoel alsof er stroom op staat, soort tintellingen , en ook gevoelig. Maar dat gevoeligheid ken ik al goed van mijn normale cyclus...ppff. Ondanks het feit dat het erg spannend is, probeer ik bewust al die kleine "klachten"dat ik nu heb, niet te druk over te maken en gewoon doen als of we helemaal geen IVF hebben gedaan. Gewoon op mijn lichaam vetrouwn. Ik merk ook dat ik ook erg emotioneel ben. We zaten vandaag een documentaire te kijken en de tranen sprong gelijk in mijn ogen. Zelfs als ik kijk naar mijn hondje als hij ligt met zijn koppie op mijn been of zo...Maar inderdaad, wat je zegt , allemaal voor een goede doel. en jij, verder klachten/ verschijnsellen??

Aan alle lotgenoten die wachten op punctie of tp, VEEEEEEL succes.

Geplaatst

Henne, gefeliciteerd met je verjaardag! En morgen een goede punctie!

Ik ben op het moment niet zo veel op het forum maar wou je even een hart onder de riem steken voor morgen!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Henne.... gefeliciteerd, en heel veel succes voor de punctie van morgen!!

Ik hoop dat ze mooi kunnen oogsten!!!

Geplaatst

Henne, beetje laat.... maar van harte gefeliciteerd meid!

En alvast heeeeel veel succes voor morgen, zet'm op... op naar een mooie oogst :)

Geplaatst

Hoi Henne,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er maar een mooi jaar van.

Ik wil jou bij deze veel succes wensen voor morgen bij de punctie.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal! Ik heb een hele leuke verjaardag gehad. Wilde het niet echt vieren omdat ik niet wist hoe ik me zou voelen, maar er kwamen onverwacht toch wat mensen en heb me echt jarig gevoeld. Gelukkig vielen de bijwerkingen vandaag ook heel erg mee. En het was natuurlijk goede afleiding.

Nu in een leeg huis, de afwas in de machine, slaan de zenuwen wel toe. Maar vroeg naar bed en niet verder denken. Op naar morgen!

Geplaatst

:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4@ Henne: Heel veel succes vandaag!!!!!:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4

Geplaatst

Henne...nog een verlate gefeliciteerd en heel veel succes met de punctie vandaag!!!

ik voel vanalles, steekjes, pijn in mijn linkerkant aan mijn rug, alsof ik ongesteld moet worden...tenminste...dat had ik altijd als ik ongesteld werd...hoop niet dat het dat is, en dat onze twee emmy's zich aan het innestelen zijn...zucht...wat is dat vervelend...dat je niet weet of die innesteling goed gaat...je probeert wel je gedachten te verzetten, maar dat is moeilijk...en ik heb dat al vaak meegemaakt...die wachtweken...voel me ook niet anders dan andere keren...positief blijven...dat is het beste...negatieve gedachten komen zo snel...niet te geloven...

nou meiden..ik ga het bed afhalen en de was doen...en dan maar lezen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Henne ik hoop op een mooi aantal eicellen voor jullie!!!!!!!

Dat zou een perfect verjaardagscadeautje voor je zijn. Nog gefeliciflapstaart!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Hai!

Hou het kort want de punctie heeft er behoorlijk ingehakt. Er zijn 17 eicellen gevonden, over de kwaliteit (rijp) kon ze nog niks zeggen helaas. Zaad was ook goed genoeg. Morgen mogen we bellen of er een tp is.

Ga snel weer naar bed,

Henne

Geplaatst

Hey Henne

17 eicellen das goed hoor,nou hopelijk zijn ze ook allemaal goed,en heb je meerdere emmy's spannend!!

Nou rust maar lekker uit,want het is niet niks natuurlijk

Liefs Elvira

Geplaatst

Simba, sommige ziekenhuizen doen de tp na 2 dagen. Of melden het al snel of de kans er de 3e dag is. Heeft voor- en nadelen.

Maar Henne, wiehoe meid. Wat een hooop! Ik vond 9 aanprikken al een pijnljk gebeuren. Kan me voorsellen hoe brak je nu bent. Goed veel slapen maar en gauw opkrabbelen. Ben jij fijn klaar voor een paar mooie embroy's!

We duimen.

Geplaatst

Henne, Jeetje wat een opbrengst zeg. Nu eerst maar even lekker uitrusten en herstellen.

Want het is niet niks zoals je zegt.

Geplaatst

Henne jeetje wat een aantal ik hoop dat ze alemaal rijp zijn en dat er toch een flink aantal bevruchtingen uit komen. Rust nu maar lekker uit.

Geplaatst

Pfoeh ja, gelukkig vroeg testen in het VU. En das maar goed ook, want ik word gek!

Bericht gehad dat de 3e emmy geen cryo kon worden. Jammer maar hadden we ook niet verwacht. Als het maar nix zegt over het "doordeelvermogen" van de anderen.

Hoe ist met jou Miki..?

D-day komt eraan he?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden