Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Judith, ook voor jou enorm veel sterkte deze tijd.

Ik hoop dat er voldoende mensen om je heen zijn om je te steunen.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En, omdat vreugde en verdriet zich inderdaad afwisselen hier gelukkig een positief bericht.

Ik ben net terug uit het zh.

Na het verdrietige bericht van Chablis, was ik toch een beetje bang geworden moet ik eerlijk zeggen.

Alles was goed! Hartje goed, qua groei loopt frummel 1 dag voor op schema.

En gelukkig is mijn enorme angst (kan ik nu wel zeggen)weg genomen. Het is er maar eentje! Ik ben zo opgelucht!!!

Geplaatst

Even inbreken vanuit Isala:

Hey Kyra,

Ik was al benieuwd hoe je echo was gegaan!! Super om te horen!!

Voor degenen die slecht nieuws hebben gehad: heel veel sterkte!

Geplaatst

Hellaas ligt vreugde en verdriet heel dicht bij elkaar.

Kyra wat fijn om te horen dat alles goed is met jou en de ukkepuk dat geeft ons toch een beetje hoop.

ook bij mij slaat de angst nu aardig toe na al dit verdrietige nieuws en helaas moet ik nog zo lang wachten voor mijn eerste echo wil nu eigenlijk ook wel graag weten of alles goed is.

liefs

Geplaatst

Kyra, wat kon je al zien op de echo?

Als je details wilt geven: graaaag!

Jij bent ongeveer even 'ver' als ik, dan kan ik me een beetje een idee vormen :)

Want vanaf week 7 gaat het eigenlijk al hard vooruit! Ben keinieuwsgierig ;0

Geplaatst

Chablis je moet echt weten dat ik het verschrikkelijk voor je vindt! ik heb al zo vaak geduimd dat we dit met de hele club gaan volbrengen en nu dit!

Heel heel heel veel sterkte, ik kan me niet voorstellen hoe radeloos jij je moet voelen. en ben zo bang voor een zelfde bericht in de komende weken. Net als jij ben ik in mijn aller eerste zwangerschap, na zoveel jaren van hoop en pogingen...

Ik hoop nog van je te horen en als er iets is wat ik voor je kan doen...

Geplaatst

~Celeste, ik weet hoe erg je geschrokken moet zijn. heb ook steeds bloedingen.. ondanks alle mogelijke verklaringen neemt het de angst niet weg! ga net als jij vrijdag weer... dan ben ik ruim 8 weken en nog steeds verre van gerust door dat bloed.

succes!

Geplaatst

Chablis en Judith wat een verschrikkelijk nieuws. Ik heb er geen woorden voor. We hadden zo hard geduimd voor jullie. Heel veel sterkte voor de komende tijd en een dikke knuffel.

Geplaatst

@Kyra, gelukkig was jouw echo goed en ben je ook weer gerustgesteld. Zwanger van een eenling. Op naar de volgende goede echo.

@Celeste wat een opluchting dat frummel er nog steeds warm en veilig zit. Wel ff schrikken zo'n bloedstolsel. Ik heb tot op heden nog geen bloedverlies of iets dergelijks gehad. Hopelijk was dit de laatste keer. Wel leuk dat je in korte tijd verschillende echo's krijgt, kan je goed zien of frummel aan t groeien is.

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 15-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Bianca (Kossie) 25-11-2010

Josee 26-11-2010

1ste Echo

Henkiepenkie 29-03-2010

Linda J 29-03-2010

Gerreber 29-03 2010

Saaab 01-04-2010

Kossie 02-04-2010

Chantal 06-04-2010

Josee 08-04-2010

2e echo

Chrissy33 01-04-2010

Wilma82 01-04-2010

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

Kyra 21-04 2010

3e echo

Oena 26-03-2010

4e echo

Celeste 24-03-2010

5e echo

Céleste 26-03-2010

Chablis, ik heb je met enorme pijn in mijn hart van de lijsten gehaald. Meid, ik ga je missen hier!

Er zijn weer nieuwe zwangere meiden bijgekomen! Bianca en Gerreber welkom welkom!

Gerreber, wanneer ben jij uitgerekend? Heb je erbij gezet voor je eerste echo!

Geplaatst

BettyB,

Hoe Frummel eruit zag? Eeeuuh...

Ik moet zeggen dat ik zo doodsbang in de stoel zat. Ik was er zo op gefocussed om te zien of het er 1 of 2 waren, dat ik steeds naar nr. 2 zat te zoeken en pas opgelucht adem kon halen toen bleek dat die er niet was. Eigenlijk was er ook nu nog niet veel te zien. Een klein vormpje idd en een knipperend lichtje wat het hartje bleek te zijn, maar wat ik ook niet door had:evil6: Ik zag en voelde wel leven, maar het had nog niet echte vormpjes. Het is 15 mm, zoals dochterlief zegt, net zo groot als een paaseitje!!!

Maar het was wel heel speciaal; de wetenschap dat dat een mensje gaat worden, maakt emotioneel.

Haar hebben we het gisteren verteld, ze was door het dolle heen. Echt ontzettend uitbundig! Erg leuk. Vader en dochter (9 jr) hebben voorgenomen me de aankomende maanden goed te verzorgen en in de watten te leggen....zucht....word nu al gek als ik er aan denk!!

Geplaatst

Kyra dank je wel voor het toevoegen.

Weet eerlijk gezegd nog niet wat de uitgerekende datum wordt.

Daarvoor wacht ik even onze 1e echo a.s. dinsdag af!

Hoe voelen jullie je? Ik heb af en toe krampen (denk ik, maar kunnen ook mijn darmen zijn). Mijn buik is dus echt onrustig. Hebben jullie dat ook in het begin gehad?

Chablis; wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte meid samen met je hubbie!

Geplaatst

Meiden, wat een mallemolen van emoties is dit!!Mogen we blijven zweven op onze roze/blauwe wolk, of vallen we er keihard af? Die onzekerheid is niet te harden.....

Chablis, allereerst een reactie naar jou. Wat een verdrietig nieuws...... Ik wens jullie heel veel sterkte samen.

@Kyra, voor jou natuurlijk felicitaties!

@Annema, knap van je dat je kunt blijven wachten tot dinsdag, om één en ander uit te rekenen......... Je vroeg trouwens naar de testdata? Ik mocht al 10 dagen na de punctie een bloedtest doen, in verband met endometriose, en 14 dagen na de TP een thuistest. Wist niet goed hoe ik naar de bloedtest toe moest leven, ik was erg onzeker of ik de uitslag wel zou vertrouwen; het is nog zo pril!

Inmiddels weet ik dat die onzekerheid nog wel even blijft....Vanmiddag komt er iemand van MvM, die gaat ook weer testen, en ik hoop alleen maar dat het nog steeds positief is! Reeel bekeken moet het wel, want ik heb geen bloedverlies gehad, maar toch........ Ik tel de dagen af naar 8 april, oftewel de eerste echo!!!

Iedereen weer veel succes de komende dagen!!!!!En vergeet niet te genieten van hoe ver we al gekomen zijn.....

Groetjes, Josee

Geplaatst

Superschattig hoe jeje echo-avontuur beschrijft Kyra!

Bij mij zag de echo ongeveer gelijkaardig uit (op 7 weken), behalve dat mijn 'boeleke' en b.tje kleiner was natuurlijk. Jij beschrijft het zó levendig, dat ik het zelf weer opnieuw beleef :) Merci!!!!

Ik moet nog een tijdje wachten tot de volgende echo, daarom dat ik het zo leuk vind om die verhalen te lezen!

Geniet er nog van!

xxx

Geplaatst

Ik werk in een ziekenhuis, waar geen IVF/ICSI gedaan wordt. Omdat ik dacht dat het wel eens voordelen mag hebben als je in een ziekenhuis werkt heb ik aan onze assistent gevraagd of zij misschien een echo voor mij kon regelen. Zo gezegd zo gedaan. Om 10:00uur moest ik een liter water drinken en om 10:30 lag ik al op de echokamer. Ons hummeltje is 5 mm groot en het belangrijkste... het hartje zagen we meteen kloppen. Het hartje lijkt bijna even groot als het hummeltje. Nu kunnen mij man en ik rustig het weekend in.

@Oena en Celeste veel plezier met jullie echo morgen.

Geplaatst

Ja hoor, Gerreber.

Helemaal bekend met die krampen en pijntjes. Is denk ik ook wel terug te vinden in het begin van onze topic. Het maakte mij wel onzeker destijds..Heb ik je een beetje gerustgesteld??

Linda, geweldig; 5 mm bekeken. Wel een opluchting het knipperlichtje te zien, he?

BettyB, manlief zei al dat 'boeleke' op mij lijkt....geloof niet dat het een echt compliment is hahahahaaa

Geplaatst

Kyra, wat een schat van een dochter moet jij hebben! ik zou zeggen laat je maar lekker verwennen!

Linda, wat gaaf, je hebt dus niet hoeven wachten tot maandag!!! heerlijk gevoel he? om het echte bewijs te zien.

Gerreber, ik heb ook vanaf de eerste dag allemal gerommel in mijn buik gehad, het is wat kyra al schrijft, we hebben er allemaal mee te maken. Geen zorgen dus!

Wat snel volgende week een 1e echo, leuk!

Geplaatst

Oena, leuk dat je dat zegt over mijn dochter.

En uiteraard heb je gelijk! Ik heb natuurlijk de allerleukste, liefste, slimste, mooiste dochter van de hele wereld!

Haha....en straks ergens in november zeggen we dat allemaal van onze eigen spruit! Kunnen jullie het je al voorstellen?

Omdat ik toch zo aan het opscheppen ben over mijn dochter nog even een anekdote....Ze was enorm superknalblij, maar had ook drie overwegingen;

1. als er straks een baby bij komt, krijg ik dan nog steeds net zoveel kadootjes met sinterklaas?

2. als er straks een babietje komt vind je mij dan nog steeds het allerleukste kindje van de hele wereld?

3. Als de baby veel huilt 's nachts hoef ik er dan niet naar te kijken? Want dan ben ik de volgende dag veel te moe voor school.

Oowww....en dan te bedenken dat ik er straks nóg zo'n leukerd bij krijg!

Ik moet zeggen dat ik wel meer ontspannen ben nu ik de echo heb gehad en meer durf te dromen nu. En dat terwijl ik me eigenlijk niet eens zo ongerust maakte.

Geplaatst

Kyra,

Wat een schatje is je dochter toch en wat geweldig dat ze al aan al die dingen denkt wat er straks misschien allemaal kan gebeuren.

Wat zijn de kids van tegenwoordig toch lekker wijs.

Oena en Celeste heel veel plezier vandaag bij jullie echo ik hoop dat alles goed is.

Liefs

Linda, wouww ik wou dat ik dat kon regelen, gelukkig is alles goed met jullie ukkepuk wat zullen jullie blij zijn.

Geplaatst

Hey Meiden,

Graag wil ik bij jullie aanschuiven. Ik heb maandag een test gedaan en blijk onverwachts spontaan zwanger te zijn!!! Als het goed ik ben ik uitgerekend op 27 november. Kan het nog steeds niet geloven!!

Vorig jaar hebben wij een zoontje verloren. Hij werd geboren na een zwangerschap van 26 weken. Wij zouden eigenlijk in juli van dit jaar weer starten met ICSI. Ben zooooo blij dat ik nu niet dat hele traject weer doorhoef. Tegelijkertijd heb ik wel de angst dat het niet goed zit....dubbel hoor.

Snoeske

Geplaatst

:confettistars: geweldig Snoeske,

Ik heb jullie verhaal van Rutger gevolgd en ik moet zeggen dat ik zo blij voor jullie ben dat al die elende van het hele traject gespaard blijft. Dit moet gewoon helemaal goed gaan.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hey Chantal,

Bedankt voor je lieve reactie!

Ik zie dat je 6 april je eerste echo hebt, spannend he?

Ik vond de wachtweken al een crime, maar de weken tot de eerste echo vond ik helemaal 3x niks. Het blijft gewoon superspannend.

Veel succes alvast

Liefs Snoeske

Geplaatst

Wanneer heb jij je eerste echo dan?

Ik vind inderdaad het wachten een crime en ik moet zeggen dat ik de eerste week meer last had van kwaaltjes als nu.

Wel eet ik nu regelmatig en kleine beetje dus dan gaat het goed.

Heb jij nog veel last van kwaaltjes dan?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden