Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, even een vraagje hebben jullie ook last van obstipatie en hebben jullie misschien tips? De laaste dagen heb ik nl nog steeds veel last van buikkrampen. Geen idee of het nog steeds door de vergrote eierstokken komt of van mijn darmen. Sinds 2-3 dagen kan ik nl ook niet meer naar toillet. Hopelijk weten jullie nog goede middeltjes/tips hiervoor.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Linda,

Ook ik heb erg veel last van mijn darmen ( altijd al gehad) en ik neem nu roosvicee laxo en elke morgen 2 kiwi's en ik moet zeggen dat dat wel een beetje helpt verder veel graanproducten eten en natuurlijk veel bewegen dat help ook wij gaan dus ook elke avond een uurtje wandelen.

Hopelijk heb je er wat aan.

Geplaatst

Toevallig heb ik de roosvicee laxo gekocht. Hoeveel drink je heirvan per dag? Ik wist neit dat kiwis goed waren voor de stoelgang. Die at ik, maar daar was ik vanwege de buikkrampen mee gestopt. Helaas mag ik niet zo veel doen vanwege de vergrote eierstokken, ik moest juist veel rust nemen. Maar langzaam wandelen moet geen kwaad kunnen. Me dit weer is wandeleen ook nog eens lekker. Bedankt voor de tips!

Geplaatst

Ik neem 1 tot 2 grote glazen roosvicee en de kiwi op de bijna nuchtere maag nu eet nu eerst een beschuitje anders blijven de kiwi's niet zitten.

Balen dat je eierstokken zo vergroot zijn wanneer heb je weer een echo om te kijken of ze al wat kleine zijn geworden en natuurlijk spieken bij jullie ukkepuk?

Geplaatst

Volgende week dinsdag moet ik naar de verloskundige. Maar omdat zij niet zo veel echo's maken van eierstokken moet ik ook die week naar het echocentrum. Dus nog 1 1/2 week wachten om ons hummeltje te zien.

Vandaag ga ik meteen beginnen met de roosvicee en dan morgen naar de winkel voor de kiwi's.

Jij hebt gelukkig morgen je eerste echo. Duurt lang he, voor je gevoel. Veel succes en plezier natuurlijk.

Geplaatst

Poeff dus nog 1.5 week wachten en rustig aan doen dan!

Duurd zeker wel lang maar moet zeggen dat ik er niet zo mee bezig ben geweest de laatste dagen omdat wij erg verdrietig nieuws hebben gehad van het zusje van mijn vriendin die 24 weken zwanger was en is bevallen en helaas heeft de kleine het niet overleefd dus ben daar erg druk mee geweest en we gaan vanavond afscheid nemen van die kleine man dus datzal ook wel weer erg zwaar worden.

teven weten hun nog niet dat ik zwanger ben en wij zouden het woensdag aan hun gaan vertellen maar gaan dat nog even uitstellen.

Ook kunnen we dat niet te lang want ik pas nu al niet meer in mijn eigen kleren en wil niet dat hun het eerder zien dan wij het hebben verteld ( dus dat is voor ons nog wel een opgave om het te vertellen ook al zullen ze heel erg blij voor ons zijn)

Ik denk dat morgen vroeg de zenuwen wel komen en wij moeten om 8.30 gaan rijden om om 11.15 in het UMCU te zijn hoop maar dat het niet zo heel druk is op de weg.

Hopelijk is zien wij het hartje goed kloppen.

Geplaatst

Lieve Bianca, ik wens jullie heel veel kracht toe.

Ik heb nog vaak aan je gedacht, omdat je niet zo vaak meer voorbij kwam hier en hoopte dat alles wel in orde zou zijn.

Zorg goed voor jezelf!

Liefs,

Bianca

Geplaatst

He Chantal, wat naar van dat kindje van de vriendin van je zus. Het doet je weer beseffen dat het krijgen van een gezond en voldragen kindje echt een wonder is. Ik hoop dat je je beginnende buikje goed kunt verbergen. Het zou inderdaad anders wel heel confronterend zijn. Sterkte in ieder geval meid.

Kyra, je schreef dat je merkt dat de zwangerschapsklachten wat aan het afnemen zijn. Ik hoop dat dat bij mij ook snel zal gaan gebeuren, want ik ben nu bijna de hele dag door misselijk. Ik hoef niet over te geven, maar voel me de hele dag bleh. Dat is pas sinds een week dat ik er echt de hele dag last van heb. En moe ben ik ook nog steeds. Zaterdagavond hadden we een feestje en ik lag tegen 2:00 in bed. De volgende dag was het na 12:00 dat ik pas uit bed kwam en om 21:00 lag ik alweer op bed en had geen problemen met in slaap komen. Ik ben wel erg benieuwd of anderen de klachten zien afnemen of net als ik nog toenemen.

Bianca, ik weet niet of je het nog aankan om hier mee te lezen, maar ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Ongelofelijk dat je pas bij de echo hoort dat het mis is en dat je lichaam dan zo snel overgaat tot actie. Hopelijk zijn de ergste krampen en het meeste bloedverlies al achter de rug, zodat je je kunt richten op de geestelijke klap.

Snoeske, grappig dat je ook in Drachten woont. Ik heb je even een persoonlijk bericht gestuurd.

Ik was ook even benieuwd of er nog meiden zijn die net als ik nog in hun gewone kleding passen? Ik begin wel een heel klein bolletje te zien, maar ik pas mijn kleding nog prima. Hopelijk krijg ik wel snel een buikje. Lijkt me enig om met zo'n toeter te mogen rondlopen.

Had ik jullie ook verteld dat afgelopen week een collega van mij heeft verteld dat ze ook zwanger is? Ze is 3,5 week verder dan dat ik ben, maar we lopen dus bijna gelijk op. Het is haar tweede kindje. We hebben op de afdeling een collega met een tijdelijk contract en we hopen dat door onze zwangerschappen dat deze collega nog een tijdje langer mag blijven. Anders moet ze 1 juli weg en ze is een topcollega. Regeltjes, gek word je ervan.

Ik klets weer veel te veel. Fijne tweede paasdag nog en tot een volgende keer.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Gerreber,

Heel veel succes morgen! Hoop dat jullie een heel mooi plaatje te zien krijgen deze keer.

Als ik je kwaaltjes lees dan zit het wel goed...ik had ook last van lucht in mijn darmen, opgeblazen en vooral moe en verder niets. Soms had ik zo weinig kwaaltjes dat ik enorm twijfelde.

Hoe laat mag je? Zal duimen draaien.

Geplaatst

Gerreber en Chantal, heel veel succes en hopelijk heel veel plezier bij jullie echo morgen! Ik ga er vanuit dat er mooie kloppende hartjes te zien zijn hoor!!! Chantal, veel sterkte met het afscheid nemen van het kleintje van je vriendin's zus. Valt niet mee, weet ik uit eigen ervaring.

Ik moet zeggen dat ik mijn zus en schoonbroer echt kanjers vind hoe zij ermee omgaan en ook omgaan met mijn zwangerschap. Zij gaan nu in juli trouwen, hebben de bruiloft expres naar voren gehaald om bezig te zijn met leuke dingen en ze hoopt daarna uiteraard weer snel zwanger te zijn.

Chrissy, ik pas ook nog gewoon in mijn normale kleding hoor, heb ook nog niet het idee dat ik al een buikje krijg. Alleen als ik soms wat opgezette darmen heb dan misschien een beetje.... Heb wel een paar van die skinny jeans en die zitten soms iets minder lekker moet ik zeggen.

Mijn zwangerschapsklachten zijn eigenlijk nihil en dat maakt me soms ook wel onzeker. Denk dan van nou als ik er niks van merk, misschien is het inmiddels wel fout gegaan... De vermoeidheid waar ik in het begin nog wel last van had, is ook grotendeels verdwenen. Vandaag vaag een beetje misselijk als ik te laat wat eet en raar genoeg maakt me dat dan blij. Maar als ik hoor hoe sommige anderen dagelijks boven de pot hangen, mag ik eigenlijk weer niet klagen.

Oja, wat me wel opvalt, is dat ik veel minder de neiging heb om te snoepen. Moet wel geregeld wat eten, maar dan neem ik gewoon een boterham of wat fruit, terwijl ik normaal gesproken echt een snoepkont ben! Wel gezond gelukkig!

Fijne 2e paasdag nog!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Chantal, jij mag morgen kindje kijken? Spannend zeg!

Chrissy, gelukkig nemen de klachten wat meer af inderdaad. en dan met name de misselijkheid en de pijnlijke boobs en de extreme vermoeidheid neemt af.

Ik pas nog steeds in mijn gewone kleding, hoewel het wel strakker is gaan zitten. Het is ook mijn tweede kindje en dan zie je het sowieso sneller zitten, omdat de baarmoeder al eens is opgerekt. Maar ook van de hormonen heb ik meer vet gekweekt op buik en benen. Dus de broeken passen nog, maar zitten wel strak. Kan niet lang meer duren, helaas.

Tja, voor mij helaas, ik vind er echt niets aan meiden, die dikke buik!

Herkennen meer meiden dit?

Allemaal fijne paasdagen genoten?

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Dafke32 30-11-2010

1ste Echo

Chantal 06-04-2010

Josee 08-04-2010

Dafke32 13-04-2010

2e echo

Bettyboopke 12-04-2010 (+huidplooimeting)

Henkiepenkie 15-04-2010

Kyra 21-04 2010

3e echo

4e echo

Oena - 09-04-2010

5e echo

6e echo

Celeste 02-04-2010

Henkie heb je erbij gezet.

Hier zijn de kwalen alleen maar erger geworden ben dan ook al 2.5 kilo kwijt ( niet zo heel erg heb toch veelste veel) kan dan ook bijna niks meer eten zit snel vol en alsik wel te veel eet dan komt alles er weer net zo snel uit dus voormij nog geen prettige bedoeling maar we hebben het er graag voor over.

Ga mij nu omkleden en dan naar de kleine man toe en ze heeft mij vanmiddag nog gebeldof ik een paar foto's van de kleine wil maken vanavond dus dat gaan we dan ook nog doen vanavond hoop wel dat ze goed lukken. Poefff wat zie ik er tegen op zeg.

Ik laat jullie morgen avond weten hoe mijn echo is geweest ook hiervoor beginnen nu de onzekerheden weer de kop op te steken maar hou de moed er wel in.

Liefs

Geplaatst

hoi allemaal

chantal hoe was het vanavond?? echt vreselijk zulke dingen, mijn collega heeft in sept haar dochter verloren ook met 24 weken. vreselijk.

hier heb ik al wel een positie spijkerbroek, ook mede door mijn werk, veel bukken in de thuiszorg, en dat is niet fijn als de broek te strak zit, ik had dan wel de knoop los, maar dat was ook geen succes, echt een buikje heb ik nog niet hoor, begin nu zelf en klein bolletje te zien, maar goed ik heb ook genoeg vet op mijn buik van mezelf.

ook hier neemt de misselijkheid toe, gister niks binnen gehouden, vandaag ging dat beter maar wel hele dag misselijk geweest. heb me vanmorgen ook ziek gemeld op het werk, ik heb geen energie meer. moet echt kalm aan doen.

maar goed idd alles voor het goede doel!!!!

meiden die morgen de echo hebben!!! ik duim hoor!!! op naar mooie kloppende hartjes!!

hebben jullie trouwens al baby dingetjes gekocht??? ik heb nu 2 setjes kleren, 1 gekregen en 1 gekocht. heb ook al een wipstoel gekregen, geen nieuwe hoor maar omdat ik die altijd mooi vond hadden vrienden hem voor ons bewaard!!

liefs wilma

Geplaatst

Meiden die vandaag de echo hebben, heel veel succes! Ik duim voor jullie!!

Ik moet nog een weekje wachten op de eerste echo. Ben wel heel benieuwd. Heb zelf het idee dat het wel goed zit. M'n boobies doen ontzettend zeer en volgens mij zie je het al een beetje aan m'n buik. Ik ben absoluut niet slank, dus misschien verbeeld ik het me, omdat ik het gewoon per se wil zien ;-).

Ik zit vandaag precies op 6 weken, heb weleens vlagen van misselijkheid, maar tot nu toe kan ik alles binnen houden. Wel zag ik vanochtend dat ik al ruim 1,5 kilo kwijt ben. Ik zag eerder een berichtje van een van de dames die niet meer snoept. Ik doe dat ook helemaal niet meer, terwijl ik er voorheen niet vanaf kon blijven! Nu kies ik ook eerder voor een stukje fruit.

@Wilma, ik heb zelf nog niets gekocht. Wil de eerste echo even afwachten. Van vrienden hebben we al wat leuke knuffels en knuffeldoekjes gehad. Van m'n ouders een 9-maanden dagboek. Echt heel leuk om dat bij te houden.

Ik hoop dat je snel van je misselijkheid af bent!

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

1ste Echo

Chantal 06-04-2010

Josee 08-04-2010

Dafke32 13-04-2010

2e echo

Henkiepenkie 15-04-2010

saaab 15-4-2010

Kyra 21-04 2010

3e echo

4e echo

Oena - 09-04-2010

5e echo

6e echo

Celeste 02-04-2010

volgende week donderdag de 2e officiele echo! Bij de verloskundige al!

Ook weer spannend om daar heen te gaan! :)

Geplaatst

Joehoeee het hartje klopt en alles was goed.

Wel heb ik wat gekregen tegen de misselijkheid ik was toch te veel afgevallen bijna 3 kilo in 1 week en dat was toch echt te veel.

Nu gaan we genieten en we mogen pas over 5 weken terug komen.

Liefs

Geplaatst

wauw chantal!!! gefeliciteerd met het kloppende hartje, geweldig meid!!!

mag ik vragen wat je gekregen hebt voor de misselijkheid??

gr wilma

Geplaatst

Chantal wat een opluchting he en een mooi gezicht zo dat kleine hartje dat knippert en bijna net zo groot is als de baby. Geniet er maar lekker van!

Mijn kleren beginnen ook al aardig te knellen. vandaag wilde ik een wat luchter truitje aan doen, maar toen ik die aanhad leek het net of ik al 3/4 maanden zwanger was. Dus binnenkort maar een paar nieuwe kleren gaan kopen.

Zelf heb ik 1 pakje gekocht. Maar we hebben wel al verschillende spulletjes gekregen van goede vrienden, mijn broer en schoonzus en van onze ouders. De kaartjes stromen nu ook binnen. Steeds meer mensen vertellen we het langzaam, ga er nu niet meer om liegen of zo. In het begin wilde ik nog wel een eens smoesje vertellen als iemand vroeg of ik zwanger was.

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

1ste Echo

Josee 08-04-2010

Dafke32 13-04-2010

2e echo

Henkiepenkie 15-04-2010

saaab 15-4-2010

Kyra 21-04 2010

3e echo

4e echo

Oena 09-04-2010

Geplaatst

Uitgerekend

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Oena 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 21-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

1ste Echo

Josee 08-04-2010

Dafke32 13-04-2010

2e echo

Henkiepenkie 15-04-2010

saaab 15-4-2010

Kyra 21-04 2010

Chantal 11-05-2010

3e echo

4e echo

Oena - 09-04-2010

5e echo

6e echo

Celeste 02-04-2010

He meiden,

Heb even de volgende afspraak erbij gezet helaas mogen wij pas 11 mei weer voor een echo dit een week later omdat mijn hub dan op vakantie is.

Wilma, Ik heb nu zetpillen ( Emesafene) gekregen en die moet in voor het slapen gaan inbrengen en mocht dit niet voldoende zijn dan kan ik dit in de morgen herhalen.

Hoop zo dat ik mij daar beter door voel.

Ga zolekker even op de bank hangen ben namelijk helemaal kapot na een zware avond en een beroerde nacht waar ik aleen maar heb gedroomd dat ze niks konden zien en dat ik het mij allemaal had ingebeeld.

liefsvan een hele blije aanstaande mamma

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ik zit nu zelf ook al een week of 4 aan de emesafene.

Ik nam eerst 3 maal daags 1 zetpil, en nu heb ik tabletten gekregen, waarvan ik er 's ochtends en 's middags 1 neem maar voor het slapen gaan 2.

Het werkt nu eindelijk heel erg goed, nadeel is wel een hele erge vermoeiheid in het begin, dat is nu met de tabletten minder.

Ik hoop dat het bij jou ook zo geod zal helpen!

Liefs Diana

P.s. ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik regelmatig meelees en soms ook schrijf.

Ik kan mij vaak beter met jullie identificeren dan de meiden in okt.

Geplaatst

Diana,

Tuurlijk mag je met ons meelezen en schrijven is alleen maar gezellig en kan mij trouwens ook wel goed voorstellen dat je je hier iets meer kunt indentificeren jij hebt toch eind okt uitgerekend?

Fijn dat deze med jou helpen nu hoop ik dat ze het ook bij mij doen had ook liever tabletten maar moest eerst dit proberen en misschien heb ik wel genoeg aan 1 zetpil wil liever geen med nemen namelijk maar mag niet nog meer gewicht verliezen dus moet wel.

Geplaatst

Hey Chantal,

Maak je niet druk om de emesafene, ze zijn echt ongevaarlijk! Dat afvallen is slecht hoor!

Ik heb bij jamillah mijn hele zwangerschap de zetpillen geslikt, en ze is er prima uitgekomen :-)

Nja goed ik wil je in ieder geval een beetje geruststellen op deze manier.

Succes, en je voelt je straks vast een stuk beter!

Ik ben inderdaad eind oktober uitgerekend (30 oktober) maar ik verwacht in november te bevallen gezien de vorige keer (3 verschillende keren ingeleid en dan nog 11 dagen overtijd)

Geplaatst

@ Chantal, super dat je een goede echo hebt gehad, een hele opluchting of niet

@ DIana, gezellig dat je mee komt schrijven.

Groeten Snoeske

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden