Ga naar inhoud

C B bezoeken

Aanbevolen Berichten

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja amanda dat zei ze echt...hhahahahaha

En lau je zegt het helemaal goed.

Beau wat leuk die sinterklaas en zwarte piet...kom al helemaal in de stemming!

Geplaatst

Luca woog met 11 halve maand 11.2 kilo en liefst 80 cm

Hij was te mager voor zijn lengte.hahah til me een breuk

melk vind ie wel lekker, kreeg eerst altijd na boterham 150 cc in fles,maar nu uit beker en met rietje,vind ie minderl ekker schijnbaar.

Maar voor slapen 260 warme melk.dus gaat er wel in. en pakjes chocomel ooo zo lekker

pap is idd een dikmaker,ben ik snel mee gestopt

Meiden soepstengels vinden ze heerlijk en zit bijna niks in!

Luca eet ze echt veel.als ik ga koken,zit hij te kijken met een stengeltje

groetjes

Geplaatst

Ooo Angela, ik zie jullie al helemaal voor me in de keuken!

Gezellig.

Ik geef de kinderen ook regelmatig een rijstewafeltje. Iris likt eraan en gooit hem dan in de hoek.

Thomas eet die van hem uitgebreid met korreltjes op en gaat dan die van haar zoeken haha.

Ben benieuwd hoe ik het ervanaf breng donderdag.

Bij het vorige gesprek had ik de (geroutineerde) arts tuk. Die wilde dat ik overging op opvolgmelk met 6 mnd, maar dat mag nog niet als je geen bijvoeding geeft. (Heeft te maken met verhoogd ijzergehalte in 2, wat vit C, uit groente en fruit nodig heeft om goed opgenomen te worden)

Wist ze niet en ze ging het meteen nakijken in een boekje hahaha

Geplaatst

haha had ik ook een keer zo een muts.

ik verstond haar nauwlijks en moest alles nakijken. was een vervangster.

Jajaja gezellie in de keuken.

Hij trekt anders constant aan mijn broek en wil kijken. DOet oap altijd emt hem onder koken leuk he.NOT

dus trip trap in en soepstengeltje en dan is het een engeltje.hihi

Ik heb echt tm 6 of 6halve maand nr 1 voeding gehad en met net iets voor 1jaar nr 2, wat ik voer had alleen voor het slapen de rest vd dag melk.

ps luca drinkt altijd ijsthee. wel sterk verdund hoor.

Hij spuugd vaak van die sapjes. ook als ik ze verdund en dat vind ie zo vies en zuur.bah.

groetjes

Geplaatst

haha Beau, Nijntje en dikke dik,ach ze lijken ook zoveel.hahaha

ik gaf luca in begin danoontje start,nu gewoon,iedere dag na zijn eten en dat is wat hoor.

af en toe krijgt ie nibbits ,

genoeg rozijntjes en soepstengels en proeft alles

Luca at eerst alleen brood met vlees,maar dat wil ie echt niet meer.

jam,pasta stroop, gaat veel sneller en plat erop. want hij wil alles ZELLUF doen.haha

groetjes

Geplaatst

ja je moet ze het zelf vertellen laura anders weten ze het niet....hahahahaha

ook hier met de beentjes strekken.....dat mogen ze niet bij anne-meya doen i.v.m de heup........dus doe ik het altijd zelf want ze doen dat echt verkeerd daar...echt zo raar!

Ja, dat van die opvolgmelk wist ik ook..staat hier zelfs op het briefje van het cb....hahahahahah

Lief hoor angela...samen in de keuken en hij lekker met een soepstengel!

Ik geef anne-meya rozijntjes...goed voor de vinger oefening en ze vind ze heerlijk...ik leg ze dan op het blad van de kinderstoel en daar is ze dan heel druk mee!

De hond vind het ook leuk en weet al dat er nog wel eens wat naar beneden komt vallen...hahahaah

Geplaatst

wat goed rozijntjes, had ik nog niet aan gedacht!

Hier gaat het ook wel eens verkeerd hoor, vandaar dat alleen maar ja zeg en bij mezelf denk ......

We zijn met Faas eens 3 x in een week geweest ivm flesweigering, kwam ik een week later weer samen met Lieve..goh bent u nieuw hier nooit eerder gezien en wie is dat lieve(nee Faas...) nou mijn mond viel open..

Geplaatst

hahahahahahahah...leuk!

ja met roijntjes zijn ze ook even zoet mee en een soepstengel vind ik nog steeds eng...ze steekt hem steeds achter in haar keel....hahahahah

Geplaatst

bij de hema krijg je yoghurt-rozijntjes, en stukjes aarbei en appel, vind Len ook heel lekker.

Geplaatst

Lau wat een goede!

Zie je helemaal zitten hahahaa.

Wie moet nou aan wie vertellen hoe het zit denk ik dan?

En dan is het nog mazzel hebben dat jij het nog weet!

Een ander kan ze bij wijze van spreken alles wijs maken!

Slechte zaak vind ik dat hoor!

Ik ben blij dat je hier bent!

Als ik ooit twijfel over iets dan kan ik het altijd nog aan jou vragen!

Geplaatst

nou milan krijgt echt die 500 ml per dag binnen hoor..

het zet elke keer aan de 470 ml

toch elke keer weer onder de 500..

ik weet het niet meer hoor...

hij wil gewoon niet

Geplaatst

Roos, kan je misschien een beetje melk overdag in een tuitbeker geven? Misschien is ie die fles gewoon zat (vindt zichzelf natuurlijk al een grote knul hè).

Enne, die 30cc kunnen echt niet zoveel schade aanrichten, of tekorten geven dat hij niet groeit of zo hoor.

Dus maak je geen zorgen, komt vanzelf goed. En als ie 9 mnd is mag je soja geven, dus kan je ook toetjes proberen?

Geplaatst

Rosalie, maak je niet te druk over dat beetje melk dat Milan te weinig krijgt volgens de richtlijnen hoor. Marissa krijgt alleen nog maar 'smorgens 200 cc door de pap (eet ze nooit helemaal op, meestal laat ze 1 a 2 hapjes staan.), verder wil ze helemaal geen melk meer. Ze krijgt nog twee keer op een dag yoghurt aangeboden. Bij het broodje en na het warm eten. Al met al krijgt ze zo'n 400 cc aan melkproducten op een dag binnen. Meer krijgen we er echt niet in... En tja, dan houdt het op. Ze eet en drinkt verder lekker en groeit in ieder geval wel. Niet echt enorm veel, maar wij zijn allang blij met 300 gram in een maand tijd. Op het cb zeggen ze dat een baby van haar leeftijd gemiddeld 100 tot 150 gram per week groeit. Maar het woordje gemiddelde kan ik echt niet meer horen...

Geplaatst

Nou, we zijn weer terug van een rondje CB.

Kindjes zijn weer goed gekeurd, dus mama blij. Nu liggen ze lekker te slapen, dus kom ik even hun maten opschrijven haha.

Thomas 69,3cm en 8805gram. Vorige keer 68cm en 8300gram, dus prima.

Iris 65cm en 7435gram. Vorige keer 62cm en 6715gram. Zij is dus iets meer gegroeid

Het feit dat ze al zelfstandig gaan staan in box en bed, vond de arts geweldig, dus mama had een glimlach van oor tot oor haha.

Ga nu weer verder met eigen toko opzetten.

Groetjes

Geplaatst

he laura...lekker alles weer goed!

Geen commentaar gehad dus...hahahahaha

En wat goed al zelf staan.....fotoooooooooooooooooooooooooooooo????????????????????????????

hahahahahaha

Geplaatst

Hey Laura,

wat goed zeg..

en ze gaan al staan?

heb jij super baby's of zo?

ik geef milan nog uit de fles omdat tie daar nog het meetse uit drinkt

restjes geef ik al tussendoor met de tuitbeker..

tja.. meer kan ik niet doen!!

Geplaatst

Rosalie,

niet meer druk over maken hoor! Ik kom net bij de KA vandaan en vroeg of ik misschien vit. D bij moest geven, omdat ik er bij Famke echt geen 500 ml inkrijg. Dat was niet nodig. Ze zei dat 400 ml genoeg was. Er zit dus een marge in van 100 ml. Zodra kindjes bijvoeding krijgen, vinden ze de melk nu eenmaal niet zo lekker meer.

Wat ik vaak doe is een schepje melk door de warme hap of de fruithap geven, misschien is dat een idee?

Famke was in lengte behoorlijk gegroeid en in gewicht iets minder. Ik dacht dat ze al 9 kilo zou zijn, maar dat was niet zo. Ze is 8250 gram en 72 cm. Dus 3 cm gegroeid in 2 maanden. Dat had ik wel een beetje verwacht. Wordt een lange meid dus!

Laura,

moet je zeker trots op zijn hoor als jouw kids al kunnen staan. Lekker lopen glimmen hoor!

Joos,

rozijntjes voor Anne-Meya, kan ze die al eten? Ik probeer ook van alles, maar ben ook bang dat ze ergens in stikt. Gister had ik van die zachte pepernoten en dan zie ik haar loeren! Dus maar laten proeven, en lekker dat ze het vindt!

Ik ga 's middags altijd theeen als zij haar fruithapje en boterham eet. Maar daarna lust ze nog best wat mama heeft hoor! Ontzettende vreetmol die het is!

Corine

Geplaatst

Wat leuk om te lezen meiden!

Laura lees ik nou dat die van jou al staan????ga toch weg!!!!

En Cynth, die van jou kruipen en daar is een filmpje van??? waar??? hahahaha.

Ik ben vandaag geweest en Carolijn weegt 7925 gram en is 71cm lang. Allemaal goed dus! Qua voeding gaat alles ook goed gelukkig, dus hier een blije mama. Oh ja en ze rolde zicht daar spontaan om op die tafel, doet ze anders nooit....??!!!! Jaja mijn kleintje is niet zo snel meiden hahaha.

Toedels maar weer en wat een leuk topic!!

Geplaatst

ja lau, wat zeg je nou?

echt waar?

hier nog steeds geen kruipen...

ik zal even het laatste cb bezoek van ebbe hierin zetten, over anderhalve maand weer. ik vind het ook leuk te lezen!

t was met 8 maanden (alweer anderhalve maand geleden)

9,3 kg en 72 cm. dit was mooi gemiddeld, maar ik heb het idee dat ie de volgende keer qua gewicht wel wat erover zal gaan...

iemand anders binnenkort nog?

groetjes,

lis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden