Ga naar inhoud

C B bezoeken

Aanbevolen Berichten

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahaha nou joos vorige keer met 7,5 maanden kreeg ik te horen dat ik ze te weinig te eten gaf hahaha , op het KDV zeggen ze wel eens gekscherend, die 2 eten ons arm!

cyn

Geplaatst

nou ik vind ze er lekker gezet uit zien hoor die twee van jou.......ach ze zijn daar echt niet wijs!

Maar wel lekker dat ze zo goed eten..wees er maar blij mee!

Geplaatst

Wat fijn Sab dat Carolijn weer is "goedgekeurd"!

En Lau logisch dat je trots bent!

Ik kan trouwens ook met trots vertellen dat mijn ene dochter ook al staat.

Ze trekt zichzelf op en kan zelf staan in haar slaapzak in haar bedje.

Moet er wel om lachen hoor, ze kan dan behoorlijk eigenwijs kijken!

Ik moet echt weer ff foto's ervan opzetten hier!

Nog even van mijn camera afhalen.

• 1 maand later...
Geplaatst

Jaja, vandaag mochten we weer naar het CB, Len weegt 10.670 gr. en is 81,5 CM. Prikjes gehad.. hij had weer wat verhoging, maar heeft er verder geen last van gelukkig. Maar deze prikken kunnen ze 10 dagen later last van hebben..

Verder vond de arts dat Len snel was, lopen, al wat woordjes, uit een beker drinken.. dus weer goed gekeurd!

Ik vroeg de arts over de uitslag die hij heeft op zijn wangen.. zonder te kijken zei hij "ooh, vet houden".... en over het slecht warm eten zei hij, "dat hebben ze allemaal op deze leeftijd, wordt nog erger..."

Nouja, wat heb ik daar aaaaaaaaaaan...........

hahahahahaha gelukkig weet ik ondertussen hoe ze zijn daar...

Geplaatst

Wat fijn dat Len weer "goedgekeurd" is!

En inderdaad moet je de tips/adviezen soms met een korrel(tje) zout nemen.

Wij mogen donderdag weer. Ben benieuwd!

Geplaatst

goed dat len weer is goedgekeurd.....heerlijk als alles goed is!

En ja dat advies van het cb...ik weet het niet hoor...hahahahaaha.

Wij moeten morgen weer......ben heel benieuwd!

Geplaatst

Altijd prettig om te horen dat de kindjes "normaal" zijn hè.

Fijn dat jullie bezoek goed is gegaan.

Jammer natuurlijk dat je geen concrete antwoorden hebt gekregen.

Wij mogen ook aan het einde van de maand weer, en dan krijgen ze ook weer prikken (11mnd).

Onze oude arts is nu met pensioen, dus kijken wie er op haar plekje is gaan zitten.

Geplaatst

wij mogen donderdag weer,

en dan zijn we voorlopig weer van de prikken af tot 4 jaar geloof ik?

ik denk dat ik dan ook niet meer naar het cb ga.

onzinnig gedoe.

Geplaatst

nou het is niet helemaal onzin denk ik....mijn nichtje haar dochtertje groeide vanaf een jaar of 1,5 niet meer zo en er waar meer kleine dingetjes die er op het cb uit gehaald werden....toen naar het ziekenhuis en nu blijkt dat ze ziekte van recklinghausen heeft...ze heeft nu een korset aan om haar ruggetje te corrigeren enzo......dus ze zijn door het cb er op tijd bij geweest gelukkig!

Bij een ex schoonzus van mij kwamen ze erachter dat bij haar dochtertje de klepjes van haar hartje niet goed sluiten (met 2 jaar) is daar aan geopereerd en is nu kerngezond!

Dus ze doen ook nog wel goede dingen…hahahahaha…hoor mij dit zeggen….hahahahahah

Kan me voorstellen dat je dat zegt hoor....maar ik ga wel , al is het maar voor de kinderarts.

Geplaatst

ja jose tuurlijk doen ze ook wel goeie dingen,

maar hier krijg je 9 van de 10 keer verpleegkundige,

ik ben 15 min bezig met uitkleden en sta binnen 5 min weer buiten,dus vindt beetje zonde van de tijd.

er wordt tegen mij altijd gezegd je hebt een zoon van 13 dus je weet het wel.

dussss ja wat doe ik daar dan eigenlijk behalve spuiten halen????

Geplaatst

ja dan ging ik ook niet meer....en zou gewoon vragen wanneer je weer bij de arts moet komen!

Hier moeten we om en om dan bij de arts en dan weer verpleegkundige.

Anne-meya is weer helemaal apk gekeurd...helemaal goed...bijdehandje...ja dat wisten we al...hahahahah

Eten gaat goed brood wat minder...450 cc melk nog maar...hiep hoi........dus alleen nog maar een fles smorgens en pap savonds.

Gewicht was 10.180 en lengte 72,5.

Zo op naar de 11 maanden voor de spuiten weer.

Geplaatst

lekker joos, dat AM erdoor is...

mooie lengte en gewicht toch. wij moeten ook altijd om en om, ik vind ze wel ok en aardig, de ene keer meer aandacht dan de andere maar goed dat zo'n instantie er is hoor!

cyn

Geplaatst

Wat fijn dat alle kids het zo goed doen.

Ik heb ook idd gemerkt dat het cb niet helemaal zo is zoals ik had gehoopt.

De ene keer zeggen ze dit , de andere keer dat.

Ik vraag me af of ze het zelf wel goed weten.

Dayenna lag met zo,n 3 weken al op haar rug in bed.

Daardoor heeft ze dus zo,n fijn plat achterhoofdje.

Op d,r buik slapen mocht niet ivm wiegendood.

Toen zeiden ze 3 mnd. geleden op het cb; je moet haar een paar x per dag op d,r buik leggen.

Ja ok, dat doe ik (ze houdt het hooguit 10 min. vol, daarna is ze het gewoon zat),maar dat is toch alleen om de nekspieren sterk te maken?

Dat heeft niks met dat platte achterhoofdje te maken.

Ze gaat inmiddels wel steeds meer met haar hoofdje opzij liggen in bed, en het lijkt wat boller te worden.

Bij het cb stelde ze voor om aan therapie te beginnen.

Wij hebben dat uitgesteld (tenslotte zijn haar nekspieren sterk genoeg.)

Toen ik de keer daarop bij het cb kwam, zeiden ze: nee hoor, therapie is helemaal niet nodig, het komt vanzelf wel weer goed!

Wat moet je daar dan mee????

Je verwacht dat hun alle wijsheid in pacht hebben toch???

Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee ? (met een plat koppie)

Verder gisteravond om kwart voor 11 de laatste voeding gegeven, en ik lag heerlijk om kwart over 11 op bed!!!

En ook vanochtend kwam ze pas weer om 9 uur.

Ik heb nu ff een schema gemaakt dat ze s,avonds om 10 uur de laatste voeding gaat krijgen, en dan toch s, ochtends pas om 9 uur weer.

Hopelijk lukt het.....

Geplaatst

Wij hebben hier ook het idee,en dat was met Kiki ook zo,hoe eerder ze de laatste fles krijgen hoe langer ze slapen.Geef je bijvoorbeeld om 00:oo uur de fles dan komen ze om 4/5 uur en geef je de laatste fles om 22:30/23:00 dan slapen ze tot 6 uur ! iemand hier een verklaring voor ?

José,maar dan is Anne-meya een flinke meid of niet ? ik zette Kiki gisteren op de weegschaal en zij was ook 10.75.

Bij ons zijn ze gisteren ook goedgekeurd maar willen ze wel even iemand naar het hoofdje van Sem laten kijken,hij heeft een voorkeurshouding.

Groetjes Manuela

Geplaatst

Joos; fijn dat Anne-Meya weer goedgekeurd is!!

Liesbeth en Manuela; mijn dochter had ook een voorkeurshouding en daarom ook een plat hoofdje.

Wij hebben toen een babysleep aangeschaft.

Dan kun je ze daarin op hun zij laten slapen en dan afwisselen met kant zodat ze niet aldoor op dezelfde kant kunnen slapen.

Alleen is onze dame zo eigenwijs dat ze zichzelf er tussenuit wormde en dus er niet tussen ging liggen hahaha.

Maar het schijnt in veel gevallen te helpen.

Ik vind het wel goed hoor dat ze onze kindjes zo in de gaten houden.

Natuurlijk worden er ook wel dingen verteld die niet bepaald ergens over gaan (om het even zacht uit te drukken) maar ik vind het wel goed dat de kindjes gevolgd worden.

Er zijn ook een hoop gezinnen waar meer aan de hand is om het zo maar even te zeggen en je kan dan niet pas hiermee gaan beginnen als ze 4 zijn.

Dus ondanks de soms onnuttige tips is het toch wel goed dat ze er zijn hoor, Brendy.

En ik denk niet dat je even kunt zeggen dat je niet meer gaat uit je zelf.

Dan krijg je vanzelf een oproep of je krijgt er geheid vragen over.

Ik snap je wel hoor, wij zijn over ons CB ook niet helemaal tevreden, zeker niet naar ons laatste bezoek. Maar ach, goed dat er controle is denk ik dan.

En als je nog vragen hebt kun je ze kwijt.

Bovendien is het wel leuk als je ziet hoe je kinderen zijn gegroeid!

En ik vind het altijd wel leuk om andere moeders daar te spreken!

Geplaatst

he beau,

ik ben het volledig met je eens als je zegt dat het ook heel nuttig kan zijn,

maar als je elke keer komt en je staat met 5 minuten weer buiten omdat je het volgens hun toch allemaal al weet,

dan vraag je je echt af hoor waarom je daar komt.

en zie ik er echt het nut niet van in,

als ik al iets te vragen heb over het 1 of ander dan kijken ze me heel raar aan,

en zeggen dan weet je dat niet meer??? duhhh mijn oudste is bijna 14!!!

maar een antwoordt op de vraag krijg ik niet,

met de oudste ben ik ook na de laatste spuiten niet meer geweest was geen enkel probleem.

ik weet niet hoe dat nu is zal het eens vragen donderdag.

Geplaatst

Fijn Joos dat alles weer goed was, hoe is het nu met haar heupjes dan?

Lekker bolle baby hoor is A-M. Carolijn woog rond de 8500gram hahaha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden