Ga naar inhoud

C B bezoeken

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Raar dat ze zo reageren op je vragen Brendy!

Natuurlijk heb je vragen en ze kunnen er niet zomaar van uitgaan dat je alles nog weet van je oudste zoon!

En er is in die jaren ook heel wat veranderd volgens mij; w.b. voeding, slapen e.d.

(eerst moesten baby;s op hun buik slapen, nu mag het weer niet etc.)

Als je kind 4 jaar is dan hoef je niet meer naar het cb volgens mij.

Alleen misschien nog een keer voor een prik. (weet ik niet zeker)

Vanaf de basisschool komt de schooldokter op school die de kinderen bekijkt.

Dus als je kind iets heeft dan gaat het op school naar de schooldokter, bv. ogentest e.d.

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Manuela,

Hier precie hetzelfde hoe vroeger de fles hoe beter en hoe langer ze sliepen. van 24..00 naar 22.00 naar 20. uur naar 19.00 uur..en het werkte en werkt nog steeds.

idd raar maar wel lekker?

Carolijn is licht zeg, hoe lang is ze?

Lieve is 9 kilo en ongveer 72 cm, maar we moeten de 24ste weer naar t cb.. de vorige keer heb ik gecanceld...

cyn

Geplaatst

ja sab....hoe groot is carolijn?

Ze was steeds wat langer dan anne-meya....mooie slanke meid dus...hahahahahah

Ja mauela....anne-meya is flink...toen ik bij laura kwam en ze naast iris zette bleef er van iris niet zoveel over...hahahah...(sorry laura)

NOu weet ik niet hoe iris in de lijnen staat maar anne-meya zit net onder de bovenste lijn!

Ik moest al lachen toen ze zei 10 kilo nog wat...want amanda zei al dat len 10 kilo nog wat was...hahahahha

Ja ze heeft een hele lange papa en die gaat ze na doen denk ik!

ik ben niet groot hoor...maar 1,70 maar jheroen ia 1.95 (zo uit mijn hoofd).

Ik denk dat ze net zo groot als sab word...mooie lange meid!

Geplaatst

joos, ik heb faas nog in de aanbieding hahaha , die is oook zwaar en groot en zit ook altijd op de bovenste lijn van het schema hahahah , hij beweegt ook minder.....

Geplaatst

ja dat doe ik al....komt me neus uit....hahahahahahaah

Ja maar cynthia als ze lang worden dan zijn ze niet dik...dat zei de arts van het cb..anne-meya is helemaal niet te dik....hahahahahaah

Mama al blij.

Geplaatst

hahaha A-M 10 kilo hoeveel? 180.

Len was gisteren 10 kilo 670. Dus scheelt een half kilootje.... haha Len is 15 maanden en Anne-Meya?

Hij zit wel onder het gemiddelde.

Joos, bij ons is er geen kinderarts op het Cb, maar een consultatieburo arts. Dat zijn geen kinderartsen! Ik dacht dat eerst ook.

Wij hebben ook om en om arts/VP.

Ik neem nu alles met een korreltje zout, en neem mee van adviezen wat ik ervan kan gebruiken.

Op sommige vragen zeg ik ook volmondig JA :biggrin: Wat hebben zij er mee te maken...... die arts vraagt áltijd, hoe is het thuis verder?? Nouja, al hadden Hans en ik elke dag ruzie, dan ging ik hem dat echt niet aan zijn neus hangen!!

Geplaatst

haahahahah....ja ik vind het belangrijkste dat ze even luisteren en lichaampje bekijken en zo...de rest vind ik ook niet zo!

Bij ons zit er wel een kinderarts.......die werkt ook in het wkz.

Anne-meya is nu 9maanden amanda...hahahhaen zit ook net onder de lijn hoor....hahahah...de bovenste...hahahahah

Geplaatst

Hey,

Liesbeth, het zoontje van mijn vriendin heeft een tijdje een helmpje gedragen, om de bolling in zijn hoofd te verbeteren. Hij had een afplatting op de zijlant. Nu ziet het er een stuk beter uit. Wel nog beetje plat, maar niet opvallend of zo. Het is dat ik dat wist. Misschien iets voor jullie om na te vragen bij jullie volgende bezoek?

Manuela, Kik is misschien iets kleiner en Anne-Meya wat groter haha. Thomas is denk ik ook kleiner dat Anne-Meya en die is ook ouder haha. Iris heeft ook voorkeurshouding gehad.

Ik begreep van het cb dat het geen kwaad kan, mits je ze dus steeds op de andere zijde legt. Iris wiebelde steeds terug, dus die lag tussen 2 handdoeken. Na 6-8 weken is hun hoofdje al een stuk harder, dus dan is de kans op een afplatting veel kleiner.

Joos, Iris zit inderdaad aan de onderkant van de lijnen en Thomas iets onder het midden. Was inderdaad een mooi gezicht dat verschil haha. volgens mij 68cm bij 7,4kg? Iris blijft mijn fruttel en Thomas is de peuter haha (dan is Anne-meya de dreumes hahaha).

Haha Amanda, iedere dag ruzie. Zeg het maar niet, anders krijg je nog de kinderbescherming achter je aan haha.

Maar ik heb al diverse discussies met de CB-arets gehad hoor (allemaal gewonnen, HA!).

Bij ons moet ik vaak opletten of ze hen beiden wel goed controleert. Voelt ze bijvoorbeeld de ene wel de fontanel, bij de nader niet, net als de stand van heupjes etc. Als ik er dan wat van zeg is het "o, heb ik dat niet gecontroleerd"?

Maar goed, ik ga braaf alle bezoekjes af. Vind het ook best leuk om alles te meten en zien en zo.

Geplaatst

hier zit ook een echte kinderarts, maar ik vind het alleen maar leuk om even te weten goe zwaar ze is en hoe lang ze is.

Lengte moet ik even nakijken Joos, want Carolijn wilde niet stilliggen van de week, dus ik weet niet hoe lang ze is en of ze wel goed heeft kunnen meten haha.

De arts zei wel tegen me dat het gewicht belangrijker is dan de lengte op deze leeftijd en dat was prima..maar als ik het zo lees dan is alles op deze leeftijd tussen de 7 kilo en de 11 kiloe goed???!!! raar niet? Terwijl het geen 10 cm scheelt in lengtes..naja zij zullen het wel weten daar hahaha,

Geplaatst

Liesbeth, ik zie dat ik je vraag nog helemaal niet beantwoord heb, dus zal ik nu even doen.

Het hoofdje is echt al een stuk beter hoor, je ziet er eigenlijk helemaal niks meer van!

Je kunt ook als je kindje tegen je aanligt op je buik, het de goede kant op laten draaien met het hoofdje, zo hebben wij het ook gedaan. En dan lekker tegen je aan laten liggen.

En Amanda, je moet inderdaad oppassen met wat je zegt.

Anders komen ze er elke keer op terug en alles wordt genoteerd!!!

En die Lau, jou zou ik wel eens willen zien bij het CB hahaha.

Die ene keer met die voeding dat jij het beter wist dan haar zal ik nooit vergeten hahaha.

Wij hebben ook de ene keer vp en de andere keer een arts.

Heel bijzonder mens.

Ik heb ook wel eens het idee dat ze dingen zeggen om je uit de tent te lokken.

Zo vroeg ze aan ons de 1e keer dat wij er waren voor welk kind wij een voorkeur hadden.

Pardon???? Ik stond gelijk op mijn achterste poten!!!We hebben GEEN voorkeur!!!!!!!!!!!

En wie we elke keer als 1e eten gaven e.d.

Nou dat doen wij altijd netjes om en om als we alleen zijn!

Toen zei ze: geef je dan niet degene te eten die als hardste huilt?

Nee!! Want dat is niet eerlijk vind ik.

Zei zij: maar het is toch survival of the fittest??

Ik: sorry??? Dit is mijn gezin en we zitten hier niet in de natuur!!! We doen het op onze manier!!! GRgrgrgrgr.

Maar ach ondanks dat ga ik nooit echt met tegenzin heen.

Geplaatst

nou beau...dat is helemaal een verkeerde daar bij jou...jeetje...het zijn geen wilde dieren...maar hulpeloze kindjes...jeetje!

Hahahaha...die roos...ja hoor...wanneer moet jij?

Geplaatst

hahaha begrijp me niet verkeerd, ik bedoel, ALS we al elke dag ruzie zouden hebben, dan zei ik het niet tegen hun..

Maar alles rustig hier hoor, een gelukkig huwelijk hahaha.

Bo, die is helemaal goed.... welk kindje je voorkeur heeft hahaha.

Wat een gek.

Geplaatst

Beua, ik schrik toch wel van die rare acties van die cb arts, hoe kan je zoiets nu zeggen, waarom provoceert ze jullie, wat is haar meerwaarde?/

echt vreemd, al geef je de een eerder te eten(ik doe het wel eens hoor, als er eentje echt harder gilt so what)...wat hebben zij ermee te maken???

sorry hoor, maar van zoiets kan ik wild worden...ahahahhahaha

Ik ga ook alleen voor het gewicht en de lengte hahahah, met faas ben ik toch geregeld nog bij de KA, en die ene keer dat hij longontsteking had..hebben ze daar met 3 man geluisterd en niets gezegd.

verder vind ik t wel gezllig!

cyn

Geplaatst

Ja het is echt een raar verhaal hè van die voorkeur.

Dat vonden wij ook!!

We waren zo verbaasd!!!

Het 1e consult duurde ook erg lang.

Ze zei nog wel meer rare dingen hoor.

Hubbie is altijd erg geduldig en kan een hoop hebben maar stoom kwam ongeveer uit zijn oren. Was er helemaal klaar mee.

De keer erna dat we naar haar toe moesten was ze wel weer aardig.

Wordt vervolgd donderdag dan mogen we weer hahahaha.

Ik ben zo benieuwd hoe lang en zwaar de meiden zijn!

Dat is eigenlijk altijd het leukste!

Geplaatst

das wel een hele belevenis bij jullie op het CB.

Ben benieuwd wat ze donderdag weer te vragen heeft haha

Geplaatst

3 maart voor de prikjes,brrrr haha.

Spannend weer he Boke?

ben benieuwd idd hoeveel ze wegen, volgens mij heb jij ook geen dikkerdjes haha

Geplaatst

jee wat een raar mens zeg, met dat voorkeur verhaal...

vreemd.

hier ook wisselend. de ene keer een hele fijne arts, en de andere keer krijg je bijna geen informatie. de vorige keer heb ik ook een leuke verpleegkundige gehad, die heel leuk en enthousiast was en nog wat info over eetschema's gaf.

ben benieuwd nu. ebbe krijgt de 21e weer prikjes, ocharme.

succes donderdag bo.

en jij ook de 31e roos.

lis

Geplaatst

ik heb trouwens een keer wel iets genants meegemaakt. zaten de meisjes die aan de telefoon zitten en het wegen doen een beetje ruzie te maken, omdat 1 de ander had gecorrigeerd... nou zeg, doe dat dan maar in de koffiepauze...

Geplaatst

ik had ovirge week een andere arts omdat ik op een maandag was ipv een donderdag, maar die was ook onwijs aardig, zijn ze allemaal eigenlijk.. Goed he voor een Haags cb! hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden