Ga naar inhoud

C B bezoeken

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he vonnie, ook weer geweest!? ik ook vandaag, toevallig!

fijn dat ze weer helemaal zijn goedgekeurd.

beetje overdreven van die hapjes...potjes zijn toch ook goed? en straks eten ze toch met de pot mee... ik doe het nu een beetje om en om. af en toe kook ik een hapje van ongeveer 3 porties en dat vries ik dan in. dat wissel ik dan zo'n beetje om met de potjes omdat ik die zelf ook zo beperkt vind en ebbe t niet zo heel erg goed eet. ik kan er dan zelf een beetje rozijnen ofzo doorheen smokkelen...haha. ik kook trouwens meestal ook wel overdag, als ebbe ligt te slapen. ik red dat echt niet hoor, vlak voor het eten, dan is ebbe moe en hij gaat nu echt voor de deur liggen en huilen als ik wegga. we hebben geen open keuken vandaar! misschien kan ik m een keer met de stoel erbij zetten, maar ik doe t liever als ie slaapt... met eentje kan dat nog he, bij jou is dat natuurlijk anders! wel lastig hoor, zo vroeg eten, maar misschein eten ze dan wel beter? ebbe is om half 6 vaak al een beetje te moe om te eten, snap er niks van want dat is ook als ie goed heeft geslapen die dag...

anyway, ebbe was weer goedgekeurd; 10,6 kg en 75 cm (maar bij de ka laatst 76...) gemiddelde lengte en iets boven het gemiddelde gewicht, maar gelukkig geen dieet...

hij moet uit een beker gaan drinken (ok dat is zo ja, we hebben vandaag geoefend... hele romper nat natuurlijk en van ar-melk krijg je megavlekken...)

en ze vond dat ie niet hard genoeg brabbelde, haha, ze vond dat ie zo fluisterde. maar soms kan ie best hard praten hoor!

verder vond ze m goed overkomen, lekker levendig! haha hij was behoorlijk hyper, en had alle speeltjes nodig die op t bureau lagen...

en natuurlijk de prikjes, dat was even schrikken, maar ook snel weer over.

daarna naar een vriendin zonder kinderen, haha, da's lastig hoor, ligt van alles in huis natuurlijk, maar gelukkig had ze ook wat speeldingen en is ze erg makkelijk. helaas had ebbe wel een kussen beetje vies gemaakt ohoh. toen ik wegging kwam er een andere vriendin (we kwamen allebei op ziekenbezoek) en die had toch een mooie baby!!!! het leek wel een popje echt je gelooft je ogen niet! alleen ik wist dat t een jongen was en toch was ik natuurlijk weer zo idioot om meteen een meisje erin te zien... t was ook zo'n popje...

nou bla bla, ik ga maar door...

wie is de volgende voor de elf maanden controle?

lis

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wij dus ook as donderdag!!!!

Hier eten ze ook om en om potjes/vers, ik vries het in of bewaar het voor de volgende dag in de koelkast..

Hier ook nog geen beker hoor..wel de tuitbeker gaat nu goed voor de sap maar de melk nog in de fles hoor Lis...teveel geklieder hahahaha

cyn

Geplaatst

Hey die Vonnie, ook weer in het land hahaha. Grapje hoor.

16uur eten is best vroeg, maar om 17uur, zoals hier, zijn ze vaak moe inderdaad en eten ze slecht. Wat zijn jouw meiden lekker lang zeg! En nu al zo lekker slank. Fijn dat ze goedgekeurd zijn. Laatste prik voor even gehad denk ik? Goh, ze zijn ook alweer bijna jarig..... Al een leuk feestje aan het plannen? Of houden jullie het rustig?

Lis, Ebbe ook weer goed gekeurd. Wat gek over dat zachte praten. Is dat dan zo belangrijk?

Nu al uit een beker dinken? Onze arts zei dat dat voorlopig nog niet hoefde (bij de 9mnd controle...o ja, al bijna 1 haha). Als ik op visite ga bij kinderloze mensen neen ik altijd iets te spelen mee. Ach, iedereen heeft vast oude kranten waar de kindjes ook ontzettend mee kunnen frunniken. Wij mogen de 31ste weer.

Grappig dat we per 2 naar de cb-bezoeken gaan deze maand. Vonnie en Lis tegelijk, Bianca en Cyntha en Roos en ik.

Geplaatst

Hoi meiden,

Dayenna is vandaag ook weer voor controle geweest....ze was 7550gram en 66 cm......alles was verder goed...en deze keer gelukkig geen prikjes.....over 2 mnd krijgt ze die weer......ik las trouwens ergens in een boekje dat je vanaf 6 mnd je kindje kan gaan leren om uit een beker te drinken...maar ik zie hier dat sommige kindjes van jullie al bijna 1 jaar zijn, en dat dus ook nog niet doen???...hoe zit dat eigenlijk???....ik meet me trouwens niet aan al die adviezen in boekjes e.d. hoor...maar vroeg het me af.....ze kan nu nog geen eens zelf haar fles beet houden...laat staan een beker.....fijn dat jullie kids het verder ook goed doen....

Geplaatst

Hoi Liesbeth.

Onze cb-arts vertelde dat het voor niets zuigelingen zijn tot 1 jaar.

Met andere woorden; en beker hoeft nog niet totdat ze een jaar worden.

Dan is er nog tijd genoeg om aan een beker te wennen.

Mijn span drinkt sinds kort pas zelf uit de fles, dus een beker vind ik nog te vroeg (en teveel geknoei haha).

Groetjes

Geplaatst

Gewoon af en toe een slokje van je eigen drinken geven...zo wennen ze er ook aan.

En wat laura al zegt...het zijn zuigelingen.

Geplaatst

ik ben rond 7 maanden begonnen met drinken uit een bekertje, ik hield hem vast en len dronk.

Het schijnt goed te zijn voor de spraak ontwikkeling.

TIP: Je kunt heel fijn oefenen in bad!!! Dan kunnen ze lekker knoeien..

En idd, aan je eigen glas laten drinken, vond/vind Len helemaal het einde...

Geplaatst

dat oefenen in bad hebben wij ook gedaan. Hup beker op de kop en badwater erin want dat is natuurlijk veeeeeeeeeeel lekkerder hahaha

Geplaatst

Wat je ook kunt doen om te beginnen met oefenen is bijvoorbeeld vla of yoghurt in een gewone beker. Dat is wat dikker en dan verslikken ze zich niet zo snel. Ook kunnen ze het dan niet zo snel uit hun mondje laten lopen.

Bij ons zeiden ze inderdaad ook: beginnen met de gewone beker. Hier drinken ze netaan zelf uit een tuitbeker en gewone beker ga ik pas mee beginnen als ze goed en stevig in de kinderstoel zitten. Zitten gaat goed, maar de kinderstoel staat nog ver weg (oeps). In verband met de verbouwing ff geen plaats voor twee kinderstoelen. We zetten ze nu met eten in de wipstoel in de box en dat gaat prima.

Komt goed!

Geplaatst

hier moet je juist wel weer met tuitbeker beginnen,

ze zijn nu 14 maand en op het cb hebben ze nog niks gezegd over gewone beker.

ik denkk dat ik daar in de zomer maar mee ga beginnen.

hoef ik ze niet zoveel uit te trekken als ze zeiknat worden hahahaha

Geplaatst

Vonnie, ik geef vaak de pap en de yoghurt met een lepel en dan halverweg gooi ik wat in de beker of in de dop van een fles. Carolijn vindt het helemaal geweldig om zo te drinken!

Hier wel in de kinderstoel want in de wipstoel gaat ze net zover naar voren tot ze met haar hoofde de grond raakt hahaha. Dus daar zet ik haar niet meer in!

Geplaatst

Ik doe net als brenda als het mooi weer word.....hahahahahahah

En voor de rest drinkt ze mijn water altijd uit mijn glas beker...dus zal wel goed komen denk ik...en kletsen doet ze als een nieuwe dus daar maak ik me helemaal niet druk om....ach en anders doen we de logopedie....hahahah....sorry..koorts is weg en ben een beetje melig...hahahahaah

Geplaatst

ja kan jij heldezien....hahahahaha....klopt helemaal.......kreeg net door sab een flinke hoestbui omdat ik moets lachen....hahahahah...en nu weer door jou...vervelende meiden...hahahahahah

Geplaatst

Sorry! En ik doe nog aan topic vervuiling ook... Want ik heb nog geen hummeltje om mee naar het CB te gaan! Maar ken dat van mezelf... als ik vaak moet hoesten en ik moet dan lachen... dan komt er weer een lekkere hoestbui acheraan!!!! Sterkte ermee!

Geplaatst

milan drinkt al best wel lang uit een tuitbeker

en af en toe laat ik hem ook van mijn drinken wat nemen!!

maar vanaf wanneer moeten ze echt beginnen met die drinkbeker?

Geplaatst

hoi

hier ook gekeurd, had een hele jonge arts en was alleen dus chaos hahaha

Prikjes volgende maand dus dat scheelt weer..

faas is 77 cm en weegt 10,6 kilo, precies goed..hij ligt voor op de lengte

Lieve is 74 cm en weegt 8,9 kilo en ligt ook voor op de lengte

heb er alleen 1,5 uur gezeten...mag de laatste fles afbouwen...ongeveer 300-400 melk per dag incl toetej kaas enz..

gr cyn

Geplaatst

ow wat goed zeg Cynth!! en wat groeien ze mooi! Faas is niet meer zo dik/zwaar in verhouding met een tijdje geleden he?

Wat goed dat je de melk mag afbouwen, maar wat krijgen ze dan bij jou aan drinken? En ik zie kaas????smeerkaas of andere kaas??

Enne... Hildever, dat is toch geen topic vervuiling alleen omdat je nog geen kindje hebt?? Juist gezellig als je overal meekletst.

xxSab

Geplaatst

ja hoor ik doe smeerkaas of jonge kaas op de boterham, die plakt nl wel goed..

mogen ze ook, heb vaqndaag alles gechecht en mogen nu alles eten wat we maar geven!?

alleen zout niet toevoegen..

moets effe naar boven rennen want Lieve was in bed omgevallen.................stuntkonijn

cyn

Geplaatst

ook met de pot mee eten???maar daar ziten toch kruiden in??

Mogen ze nu ook gebakken vlees en zo?Bijvoorbeeld draadjesvlees?? of ben ik nu heel dom aan het doen???

Geplaatst

nee hoor je doet niet dom..:dry:

Ik gaf ze al gebakken vlees in margarine9vloeibaar ) gebakken dat mocht hier al vanaf 8/9 maanden.

Ik heb ok gevraagd of ze alles qua kruiden enz mogen..ja hoor gewoon met de pot mee-eten, natuurlijk geen sambal of zo en ze zei dat ze sterk op kool kunnen reageren(dat wisten we al hahahah)

Geplaatst

Hahahaha, Sab, de topicvervuiling ging over het hoesten van José! Hihihih, niet over het cb.... En tja, hopelijk kan ik ove 1,5 jaar ook mee kletsen over cb bezoekjes enzo!

Groetjesssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden