Ga naar inhoud

Taboe: Roken

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, heel erg veel succes met het stoppen!

Ik heb er de vorge keer ook zoveel moeite mee gehad!

De behandeling is al zoveel stress, en prive kwam daar ook nog eens het nodige overheen. Uiteindelijk heb ik het op 2 a 3 halve sigaretten gehouden. Nou ja, half.....ik stak hem aan, stond er mee te zwaaien, halverwege nog 1 trekje en dan uitmaken. Sloeg dus al met al nergens op, maar het gevoel was voldoende. Uiteindelijk na de bevalling gestopt, maar na 4 maanden BV toch weer begonnen, stom stom stom natuurlijk!!!

Deze poging gedacht, ach het lukt toch niet wat maakt het uit (wat je al niet verzint he?!)

Maar goed de poging is dus wel gelukt(gelukkig), dus ik ben weer terug naar de 3 halfjes, en volgende week gaat de knop om en is het klaar. De rokers op mijn werk gaan dan ook stoppen, en manlief doet hier dan ook mee. Dus dan heb ik een hoop steun denk ik. Dat moet gewoon gaan lukken!

Liefs |Diana

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Terwijl ik aan het typen ben ligt de sigaret brandend binnen handbereik! Ik wil zo graag stoppen en heb al zoveel manieren geprobeerd.. Die extra bak koffie en dat glaasje wijn 's avonds kan me gestolen worden, maar die sigaret hangt als een vloek boven mijn hoofd. Manlief rookt ook en als we samen weer een stoppoging doen dan is het herrie in de tent.. Met een paar maanden worden we opgeroepen voor onze 1e IVF, ik wil er echt van af, maar zie het inmiddels somber in. En elke avond denk ik, dan rook ik er morgen maar 5.. en overmorgen maar 3... tja wie hou ik nou voor de gek?? Ben trots op alle dames die het wel lukt en al helemaal trots op de dames die nooit aan deze ellende zijn begonnen... sterkte allemaal..

Liefs Jess

Geplaatst

Jeetje meiden wat ben ik blij dat jullie hebben gereageerd!! ik dacht al dat ik de enige was die echt niet kon stoppen. Gisteravond zo'n ongelooflijk gevecht met mezelf gevoerd pffff bizar. Wilde al stoppen met de icsi, omdat ik met zo schuldig voelde. Heeft het nog wel zin om nu te stoppen zo vlak voor de punctie (binnen 10dgn). ik weet het niet.

maar goed ik probeer door te zetten en inderdaad die ene peuk of twee per dag is toch beter dan de 12 die ik er normaal rook.

Diana ik herken het helemaal: dat zwaaien en na twee trekjes uitmaken en denken: was dat nou nogdig?? het is echt te erg hahaha

liefs

Geplaatst

Dames

Een tip Je kunt altijd de hulp van de huisarts inschakelen om te stoppen heb ik ook gedaan en ben nu bijna twee jaar van het roken af.

Je moet er ook zelf wel echt voor 1000% achter staan anders lukt het niet.

Mijn vriend is ook nog steeds niet gestopt wat ik erg jammer vind maar ik kan hem niet dwingen.

Ik hoop echt dat het jullie binnenkort gaat lukken, want ik voel me er echt een stuk beter bij.

Geplaatst

Heeey Icsi...

Hoe gaat het tot nu toe?

Hou je het nog steeds vol?

Gek he, hoe die verslaving werkt dat je al wil stoppen met je grote wens omdat stoppen met roken niet wil lukken.

Ooit zei iemand eens tegen mij; visualiseer je rookverslaving en zie het als een monstertje die altijd toeslaat op het moment dat je het meest kwetsbaar bent. Als je sterk bent, is ie er niet. En iedere keer als dat monstertje ruimte voelt, gaat het meer ruimte proberen in te nemen. Vraag je eens af wat jouw monstertje tegen je zegt op zulke momenten.

En weetje? Wonder boven wonder hielp het me wel. Vooral dat stuk van op die meest kwetsbare momenten...ik voelde me dan zwak en slap, maar het is het monstertje dat juist dan actief is.

Elke dag is er 1.

Is het een idee om een ticker aan te maken voor elke dag dat je niet rookt?!?!?!?!!?!?

Successs

Geplaatst

Icsi

Dat klopt er werd mij gezegd dat ik tijdens het slikken van deze pillen niet zwanger mocht raken.

Het was een antidepressiva en ze waren inderdaad erg zwaar ik had meer moeite met de medicijnen dat met stoppen en daar deed ik het ook voor. Ik bedoel die medicijnen kwam ik wel weer vanaf. Volgens mij heette ze nortilen. Dus misschien heb je er wat aan een kennis van mij is ook zo gestopt, dus het kan wel.

Heel veel succes.

Geplaatst

Ha meiden!

Hier een ex-verstokte rookster. Zeker 25 jaar volop gerookt en nu bijna 3 jaar rookvrij!! Het stoppen met roken is een van de beste besluiten die ik ooit in mijn leven heb genomen. Ik ben gestopt door een afbouwprogramma wat ik zelf heb verzonnen. Dus iedere dag wat minder roken en voornamelijk die sigaretten die zo hardnekkig in patroon vastgeroest zaten, uit te stellen. (al was het maar vijf minuutjes later die sigaret op te steken). Ik heb ongeveer 3 weken over het programma gedaan. Wat mij er echt doorheen gesleept heeft is WATER en AFLEIDING. Iedere keer dat ik zin in die f*cking sigaret had nam ik een slok water en ging ik iets anders doen. Ook ben ik flink gaan wandelen (muziekje op tijdens het wandelen) en na een tijdje ook wat gaan joggen. Het was een lastig proces maar uiteindelijk met een heel positief resultaat. Ook heb ik het boek Rookvrij van Kristina Ivings (via bol te bestellen) gelezen. Ik denk echt dat het om een KNOP omzetten gaat. Jezelf rookvrij-herprogrammeren.

Meiden, heel veel succes! Je bent echt sterker dan zo'n idioot klein wit stinkend stokje.

Josephine.

Geplaatst

Hahah Kyra! Inderdaad, visualiseer dat stom sigaretje eens in een zo'n dwingende peuter die al trappelend, liggend op de grond, in een driftbui is geraakt. Daar moet je als ouder toch ook NEE tegen blijven zeggen en niet voor de bijl gaan? :-)

Denk daar ook maar telkens aan als je trek hebt in een sigaret, denk dan maar aan die dwingende peuter. :-)! Jij bent de baas.

Geplaatst

Haha, ik ben een beelddenker....jengelende sigaret hihi!

Ik ben de eerste keer gestopt met het boek van Allen Car, werkte perfect! Was ook echt een brainwash: "Je moet genieten van je ontwenningsverschijnselen, dat is het teken dat je aan het winnen bent van dat monstertje in je bloed dat om nicotine zeurt"

Nadeel van Alen car was wel dat het de 1e keer heel goed werkt, maar toen ik weer begonnen was de 2e keer minder. Ik hoorde later dat ie zelf ook eer begnnen was :)

Deze laatste keer gestopt met pleisters om de scherpe kantjes eraf te halen en dat vond ik echt perfect. Rustig afbouwen. En ja, het allerbelangrijkste is dat je er zelf echt 100% achter staat en gelooft dat het het je wel kan lukken.

Alle stoppers: heeel veel succes!

Aafke

Geplaatst

ik kan het, ik kan het, ik kan het!!! maar helaas momenteel lukt het voor geen meter. Ben een beetje down en de poging verloopt kl*te. Ik heb echt moeite om de dag door te komen, ben zo labiel als een polleppel. blehhh ik rook er drie op een dag en dat kost me alle energie. Maar de volhouder wint en dat wandelen dat lijkt me een top idee, net als die peuter. Alleen het feit is dat ik een opstandige kleuter heb en juist als zij jengelt mama buiten een peuk staat te roken, omdat ik haar anders wat aan doe hahahaha

ehhh waarom wilde ik ookal weer, nog zo'n monstertje?????

Geplaatst

icsi....hahahahaahaaaaaa.....je beschrijft het mooi!

Maar het gevoel is k*t

Zet 'em op!! Tjee, bij iedere depressieve bui, en dat waren er heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel, heb ik me afgevraagd waarom ik dit allemaal doe..

Denk aan je!

Geplaatst

Hier ook een stevige ex roker. Tijdens de iui's heb ik gewoon gerookt,ook al voelde dat natuurlijk niet goed en voelde me ook schuldig. Vlak voor de eerste ivf gestopt. Ik had 's morgens een preek gehad van de ivf verpleegkundige, 's avonds was er een uitzending van babyboom en toen hoorde ik dat je 50 % minder kans hebt op het slagen van een ivf/icsi behandeling als je rookt en zelfs 40% als je meerookt. Ik ben daar zo van geschrokken dat ik de sigaretten onder de kraan heb gehouden en heb weggegooid. De eerste ivf was niet gelukt maar de tweede dus wel en de laatste poging ook alleen is het misgegaan.

Ik zeg altijd...als ik het kan dan kan iedereen het. Ik was echt een hele stevige roker,rookte een pakje per dag. Ik wilde niet met een schuldgevoel blijven zitten als de behandelingen niet zouden lukken. Ik wil kunnen zeggen dat ik er alles aan en voor gedaan heb,als je rookt is dat dus niet zo.

Je kan het,ik weet het zeker. Het gaat ook gewoon lukken.Je zou ook eens kunnen kijken op http://www.ikstop.nl. Ik heb daar wel wat aan gehad.

Heel veel succes!!

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hei,

Ook ik heb gerookt, zo'n 10 jaar. En stoppen was niet makkelijk, dat zat altijd in mijn hoofd maar ik had nog nooit een poging gedaan. Totdat ik een keer een operatie in het ziekenhuis had (kaak) en ik de artsen met elkaar hoorde praten in het kamertje ernaast en ik kon meegluren. Als je twee mannen in witte jassen hoort zeggen tegen elkaar *en ze mag absoluut niet roken' dan motiveert dat enorm. Kreeg dat beeld maar niet van mijn netvlies. Na de operatie mocht ik inderdaad een week niet roken en toen ben ik er niet meer mee begonnen. De grootste motivatie was naast dat beeld van die witte jassen dat ik bang was dat het me nooit zelf zou lukken om een week rookvrij te zijn dus dat ik de kans moest aangrijpen. Dat is nu al ruim 5 jaar geleden.

Ik heb me in de avwennings-tijd wel suf getandenstookt. Ik gebruikte wel 1 pakje tandenstokers in vier dagen. Haha. Maar de tandarts was ook tevreden met het resultaat.

Mijn vriend rookt nog steeds. Hij is een keer bijna 3 weken gestopt geweest (een record) vanwege onze vruchtbaarheidsproblemen. Maar er bleek na onderzoek geen enkel probleem te zijn met zijn sperma en helaas is hij weer begonnen. Toch ben ik o zo trots op hem dat hij het ervoor over had en probeerde.

Ik hoop oprecht dat het jou ook gaat lukken icsi.

Mij leverde het vooral veel vrijheid op, niet meer hoeven te denken aan sjek kopen, heb ik wel een aansteker, hoe lang duurt dat kan ik wel roken daar etc. Dat had ik van te voren niet gedacht dat het veel VRIJHEID zou opleveren.

Succes!!!!

Geplaatst
Ha meiden!

Hier een ex-verstokte rookster. Zeker 25 jaar volop gerookt en nu bijna 3 jaar rookvrij!! Het stoppen met roken is een van de beste besluiten die ik ooit in mijn leven heb genomen. Ik ben gestopt door een afbouwprogramma wat ik zelf heb verzonnen. Dus iedere dag wat minder roken en voornamelijk die sigaretten die zo hardnekkig in patroon vastgeroest zaten, uit te stellen. (al was het maar vijf minuutjes later die sigaret op te steken). Ik heb ongeveer 3 weken over het programma gedaan. Wat mij er echt doorheen gesleept heeft is WATER en AFLEIDING. Iedere keer dat ik zin in die f*cking sigaret had nam ik een slok water en ging ik iets anders doen. Ook ben ik flink gaan wandelen (muziekje op tijdens het wandelen) en na een tijdje ook wat gaan joggen. Het was een lastig proces maar uiteindelijk met een heel positief resultaat. Ook heb ik het boek Rookvrij van Kristina Ivings (via bol te bestellen) gelezen. Ik denk echt dat het om een KNOP omzetten gaat. Jezelf rookvrij-herprogrammeren.

Meiden, heel veel succes! Je bent echt sterker dan zo'n idioot klein wit stinkend stokje.

Josephine.

Hallo Dames,

Ik ben het helemaal met Josephine eens, ik ben drie jaar geleden gestopt toen we in de mmm terecht kwamen.

Ik ben gestopt met behulp van lasertherapie. Rookte bijna een pakje sigaretten per dag.

Schattie

Geplaatst

Hoi Hoi,

Vandaag twee weken rookvrij. Het kost me moeite mede omdat vriendlief lekker doorstoomt. Ik plak me suf aan pleisters wat wel enigzins ondersteund.

Nu ga ik een rookverbod invoeren in huis. Ik had nooit gedacht dat het zover zou komen want als roker had ik een gruwelijke hekel aan dat soort "ongezellige" huizen. Maar ik moet ditkeer voor mezelf opkomen om het vol te houden.

Ik wil stressvrij in Mei onze eerste IVF poging ingaan en niet nog eens dan aan de afkick zijn.

De reden dat ik nu pas stop is omdat ik de afgelopen maanden me suf heb moeten lopen zoeken naar een geschikte kliniek (gezien mijn leeftijd), waardoor de stres hoog opliep. Nu hebben we eindelijk een dokter gevonden wie onze eerste IFV gaat doen. Ook uit respect daarvoor wilde ik stoppen. Hij gaat er alles aan doen om onze kinderwens in vervulling te laten komen en dan vindt ik het niet fair dat ik gewoon door paf.

Volhouden Meiden!!

Geplaatst

Heb vanochtend een afspraak met de huisarts gemaakt..voor as woensdag.. maar ja, of dat wat zal uithalen.. positief blijven, nou voel me nu echt een stumperd!! Moet wel van die kleredingen af.. en manlief mag mooi meedoen.. alweer.. dus dat zal wel weer herrie in de tent worden, dan maar wat meer met elkaar :hugs2:hebben we ook geen tijd om te roken...........±)!

Geplaatst

Moto, toppie!!!!

Volhouden, je weet waar je het voor doet!

En natuuuuuuuuuuurlijk moet je huis rookvrij. Als blijk van respect voor de strijd die je aan het strijden bent. Het is tenslotte voor een goed doel, ook voor hem!

Jessica, gewoon beginnen inderdaad!

Sterkte meiden!

Geplaatst

Hey Moto en anderen,

Hier ook en rookvrij huis ingesteld toen ik stopte.

Manlief staat nu buiten en rookt echt veeeel minder, dus voor hem is het ook nog eens goed.

Ik ben gestopt mbv Champix, dat is geen antidepressivum, maar werkt anders. Echt goed, nergens last van, ook niet van bijwerkingen.

Ik weet dat ik pas in mei weer ga spuiten voor de 2e poging, dan stop ik met de pillen en ook met lijnen.

Succes allemaal

Geplaatst

"Het verlangen naar een sigaret is eingelijk heel afschuwelijk. Meestal zijn de dingen die je echt graag wil het ook wel waard. Maar het verlangen om te roken is het anders. Het is niet het verlangen om iets nuttigs, plezierigs te doen. Het is het verlangen om van het verlangen af te komen. Een sigaret zorg er alleen maar voor dat je je verlangen naar een sigaret kwijt raakt. Maar de enige reden dat je daarnaar verlang, is omdat je de sigaret daarvoor hebt gerookt. Willen roken is heel vervelend gevoel. Roken zorgt ervoor dat je een tijdje niet meer wil roken. En dat is ook echt alles.

Roken is niet ontspannend; het veroozaakt heel veel stress. De verslaving houdt in dat je altijd aan sigaretten moet denken. Waar je ook bent, je moet er altijd rekening mee houden dat je niet zonder sigaretten komt te zitten.

Als je verslaafd bent, vindt je de sigaretten 'lekker' omdat je na verloop van tijd roken gaat asscocieren met 'opluchting.' Het enige goed aan roken is de opluchting die je voelt als het nicotinetekort wordt aangevuld. Het gevoel van bevrediging is een misvatting die onstaat omdat je oplichting met genot verwart. Opluchting is een gevoel dat je krijgt als iets inplezierigs ophoudt. (waardoor je daarna beter voelt). Echt genot voegt iets toe aan je leven. En als je dan npg beseft dat je gevoel van onbehagen dat door het roken wordt weggenomen, in wezen door het roken wordt veroorzaakt, is het wel duidelijk dat er geen enkele reden bestaat om te roken. Sigaretten zijn niet fijn om te roken. Alle dingen die bij het roken komen kijken zijn op zich onplezierig. De smaak en de geur zijn onprettig. Het gevoel van rook in je longen is niet fijn. En de handelingen van het roken hebben op zich geen betekenis. Die lijken alleen gezellig of belangrijk omdat je die in verband brengt met opluchting.

Rokers hoeven niet over bovennatuurlijke krachten te beschikken om te kunnen stoppen. Begrijpen wat roken is, is belangrijker dan wilskracht."

Citaten uit het boek van die Ivings.

Geplaatst

Algemeen

Als u stopt met roken, gaat het meteen beter met uw lichaam. Sommige verbeteringen gebeuren heel snel. Andere hebben meer tijd nodig. U zult zich snel lekkerder voelen en op de langere termijn heeft u minder kans om ziek te worden of om dood te gaan door roken.

• Twintig minuten na het stoppen worden de hartslag en bloeddruk weer normaal.

• Na acht uur is de hoeveelheid nicotine en koolmonoxide de helft minder. De hoeveelheid zuurstof in het bloed is weer normaal.

• Na twee dagen is er geen nicotine meer in het lichaam.

• Na twee dagen is het smaak- en reukvermogen aanzienlijk verbeterd.

• Tussen de twee en 12 weken verbetert de bloedcirculatie in het lichaam.

Hart

Uw hart heeft er veel voordeel bij als u stopt met roken. U hart zal meer zuurstofrijk bloed krijgen en kunnen rondpompen, waardoor u een betere conditie krijgt.

• Na één dag stoppen daalt de kans op een hartaanval al, en na een jaar heeft u de helft minder kans op een hartinfarct.

• Stoppen met roken geeft u een beter vooruitzicht op herstel na een hartinfarct.

• Na een jaar is er 50% minder kans op herhaling van het infarct.

• Na een jaar is er 40% minder kans op overlijden.

• Na 15 jaar heeft de stopper een vergelijkbaar risico op een hartaanval als iemand die nooit heeft gerookt.

Longen

Bent u gestopt met roken, dan beginnen uw longen aan de grote schoonmaak. U krijgt meer lucht en kunt makkelijker ademen.

• Na één dag is alle koolmonoxide uit het lichaam. Het zuurstofgehalte van het bloed verbetert. Vooral mensen met ernstig COPD kunnen dit goed merken. Zij kunnen zich na het stoppen met roken makkelijker inspannen dan eerst.

• Na één dag beginnen de longen met het opruimen van slijm en andere resten van het roken.

• Na een paar dagen gaat het ademhalen gemakkelijker, u krijgt meer energie.

• Tussen de drie en negen maanden verminderen klachten als hoesten, piepen en benauwdheid. De achteruitgang van de longfunctie stopt en kan licht verbeteren.

• Na tien jaar daalt het risico op longkanker met de helft vergeleken bij mensen die blijven roken.

Dit heb ik van de site van Stivoro.

Geplaatst

Waaauuwwww....Josephine!!!!

Wat een geweldige info.

En wat een prachtige brainwash zijn de citaten uit dat boek zeg!!

Top!

Erg goed om te lezen, ook voor een ex-roker.

Geplaatst

Rookvrij huis is heerlijk!! Ik had ook nooit gedacht dat mijn huis compleet rookvrij moest zijn.

En vriendlief stinkt nog erger als hij buiten heeft gerookt en weer 'lekker' naast me komt zitten op de bank.

Dat je zelf ook altijd zo stonk is toch niet meer voor te stellen.!?

Geplaatst

en dan de geur die uit je giegel komt na het roken bah toen ik zelf nog rookte dacht ik altijd dat dat wel mee viel

ben blij nu 3 maand van het roken af te zijn maar mis het soms nog wel

heb alle dagen nog wel ff zin maar verzet me dan het is me het niet allemaal waard

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden