Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

'Fijn' dat je terecht kon bij het VU. Maar sjee, zwaaaaar klote dat dit het nieuws was zeg.

Veel sterkte met deze enorme teleurstelling verwerken, alweer (en zo snel!).

Ik hoop voor je dat het dan nu wel gauw op gang komt (ook al zouden we het veeeel liever anders zien). De schemerzone waar je nu in verkeerd is heel dubbel en... gekmakend!

Geplaatst

Ach meis'ie wat ontzettend jammer zeg. Het is echt een van laag naar hoog en weer omlaag toestand zeg. Wel heel beroerd zo'n boodschap. Ik wens je daarom heel veel sterkte met dit nare bericht .Joy1

Geplaatst

Veel sterkte toegewenst met dit verdrietige bericht.

Kan me voorstellen dat je even pas op de plaats neemt.

Hou je taai. Groetjes, beau

Geplaatst

He dames!

Hier alles nog rustig met het ziekenhuis afgesproken om 23 maart een eerste echo te maken en hopelijk een hartje te horen. We hebben besloten geen bloed meer te prikken want je hebt het toch niet in de hand en je wordt er alleen maar onzeker van. We moeten blij zijn dat het is gelukt en dat geeft ons vreemd genoeg toch veel rust dus we wachten het rustig af. Deze week (woensdag)zou ik ongesteld moeten worden en als ik het wordt is het dan weer een nestel bloeding of is het er dan afgekomen, heel onzeker allemaal. We zullen het zien!

Wendy heel vervelend voor je meid maar geef de hoop niet op.....!

Liefs Judith

Geplaatst

Meid wat een mooie beslissing!

Rustig afwachten, want aan de uitkomst verander je toch niets met al dat testen. Inspirirend voor mij hoor, ik kan me altijd zo moeilijk overgeven. Wil altijd meteen weten waar ik aan toe ben (en wel NU ;-)).

Super spannend voor jullie, op naar de 23e. We duimen keihard mee hier....

• 1 maand later...
Geplaatst

hallo

ik ben diaan en ben op al mijn testen zwanger!

nu heb ik vrijdag en vandaag een test laten doen in t zh(we hebben ivf gehad) en daar zeggen de beide testen negatief! en vanmorgen zelf voor de urine naar t zh brengen heb ik thuis de claerbleu digitaal gedaan en weer staat daar ZWANGER!!!

ik ben ten einde raard!!!!

weet iemand hier hoe t kan?

betekend dat dan dat ik heel erg weinig hcg heb en dat mn kleintje dat niet gaat redden of wil dat niks zeggen?

ben zo bang voor een mk aangezien ik er al 8 keer ervaring in heb gehad!

maar dit nog nooit meegemaakt!

groetjes een radeloos iemand

Geplaatst

Ow Diaantje dat is wel heel vreemd zeg!

Hoeveel is je HCG volgens het ziekenhuis? Wat zeggen zij hoe het kan dat je thuis wel positief test?

Volgens mij had je Clearblue digitaal getest? Ik zag op de topic "voor de vroegtester onder ons" dat die vanaf 30 HCG meet:

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 31- zwanger.

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 10 - licht blauw streepje.

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-PREDICTOR -hcg 12.5

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje

-SENSITEST cassette- hcg 8

-Clearblue indicator - hcg 16 --> zwanger 1-2 weken

-Clearblue indicator- hcg 481- zwanger 2-3 weken

-Clearblue indicator- hcg 1935- zwanger 3+ weken

Ik hoop op snel duidelijkheid, want ik kan me voorstellen dat het moeilijk is rustig te blijven nu.

Hou ons op de hoogte, we duimen hier mee

Geplaatst

Diaantje wat een vreemd verhaal. Andersom hoor je wel vaker, dat de thuistest neagtief is en in het ziekenhuis positief. Ik zou niet weet hoe dit komt. Hebben ze misschien de waarde van iemand anders bekeken? Het lijkt me raar dat het zhuis zegd dat je niet zwanger bent als er een laag HCG in je bloed is, zwanger is zwanger, kan dan wel een miskraam worden maar dat weet niemand met zekerheid van te voren. Had je de thuistest meegenomen naar het zhuis?

Heel veel succes, vertel je ons wat het zhuis zegt?

Groetjes Linda

Geplaatst

nou ,...we weten nu dat we zwanger zijn!

de urine test was vanmorgen weer negatief bij hun en bij mij was de clearbleu zoals steeds positief!

ik heb dus een bloedafname gehad tegen 12 uur en net gebeld voor de uitslag!

daar was dus wel hcg gevonden maar helaas niet goed genoeg voor een doorgaande zwangerschap!

normaal moet om deze tijd van de zwangerschap een hcg gehalte zijn van rond de 3000 en die van mij was maar 57!

woensdag weer terug en kijken of t minder is geworden of om te kijken of t spruitje toch een vechtertje is en probeerd te blijven zitten!

wel moest ik ervan uitgaan dat ik eerdaags een miskraam ga krijgen!

kan er dus op gaan wachten!

ben kapot en gesloopt!

sorry,kan ff niks verders kwijt!

Geplaatst

Ow Diaantje

wat een naar bericht!!! ik neem aan dat ze die waarde afgeleid hebben via een bloedafname?

Ik hoop dat jullie hummeltje het tegendeel zal gaan bewijzen, ik weet niet hoe ver je bent, wanneer je punctie was maar ik heb voor de zekerheid een link toegevoegd van de hcg waarden die zij hanteren.

http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

sterkte

groet

Babeth

Geplaatst

dank jullie voor jullie lieve reacties!

ik weet ook niet verder wat te zeggen behalve dat t onzettend rot voeld!

ben gisteravond ook begonnen met licht bloedverlies bij t afvegen en nu nog steeds t zelfde dus zal nu wel gaan loslaten!

beter nu dan over een aantal dagen of weken dan maar!

morgen ga ik wel heen bloedprikken en dan hoor ik wel wat de waarden zijn!

groetjes diaan

Geplaatst

Had je toch gelijk, zwanger. Helaas met een laag HCG, maar alles kan. Veel sterkte in deze tijd. Blijft raar dat de gewone test in het zhuis nog steeds negatief aangaf, zijn die blijkbaar toch minder gevoelig dan een thuistest.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden