Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb een vraagje. Vorige week hadden wij een positieve zwangerschapstest. Helaas begon ik al na een paar dagen bloed te verliezen. Eerst wat bruinig, maar dit werd al snel helderder. Afgelopen dinsdag hebben we gehoord dat we een miskraam gaan krijgen. Er was niks te zien in m'n baarmoeder (nu was ik ook nog wel erg kort zwanger) en m'n hcg was maar 91. Nu is het alweer donderdag en ik verlies nu al een week telkens wat bloed. Ook heb ik buikkrampen, maar het vloeien zet maar niet door...

Wat is jullie ervaring hiermee? Wanneer moet het vloeien toch echt doorgaan zetten... Ik zit er nu maar op te wachten en dat vind ik best irritant...

xxx mob

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Mob,

wat vervelend om te horen. Ik denk dat het bij iedereen anders kan komen.

Anders bel voor de zekerheid het ziekenhuis.

Veel succes.

Groet Sylvie

Posted

Mijn miskraam was ook binnen een week na de positieve test. ik heb maar heel weinig bloed verloren na de eerste dagen krampen en bloed.

De daaropvolgende maanden had ik maar weinig bloedverlies tijdens menstruatie. Toen een keer heel heftig en daarna weer normaal.

Volgens mij loopt het bij iedereen anders en als je twijfeld dan gewoon het ziekenhuis bellen. Ik moets na een week wel bloed laten prikken om te kijken of ook echt alle hcg uit mijn bloed was.

Sterkte

Posted

Hallo Mob,

Ik begon een week na de positieve test een beetje te bloeden.

Dit heeft minstens een week geduurd. Daarna werd het heftiger.

Precies een week later kwam het vruchtje tevoorschijn met flinke buikpijn.

Na de miskraam heb ik nog zeker twee weken bloedverlies gehad.

Heel veel sterkte hiermee, want het is best een zware dobber.

Groetjes,

Martha.

Posted

Bedankt voor jullie antwoorden. Hier is het nog steeds niet doorgezet. Het blijft bij dagelijks een beetje bloedverlies en af en toe wat buikkrampen....

Woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis. Heb net nog gebeld naar het ziekenhuis of ik hcg mocht laten prikken, maar dat was niet nodig vonden ze. Net nog wel een test gedaan en die was knalpositief...

Ben benieuwd wat ze woensdag zeggen....

Posted

Mob, wat is dit slopend zeg!!

De afgelopen dagen spook je steeds door mijn hoofd en ben ik benieuwd hoe het met je is, maar wilde er ook niet naar vragen....

Er is niets te zien in de baarmoeder en toch een knalpositieve test? Wat een toestand!

De woorden van Martha vond ik erg passend; het wordt een zware dobber.

Sterkte!

Hopelijk is er woensdag meer duidelijkheid.

Posted

Wat spannend voor je mob.

Maar hou er wel rekening mee dat het toch fout kan gaan.

De reden dat je nog een positieve test hebt, kan zijn dat het hcg nog in je bloed zit. Dat verdwijnt niet zo heel erg snel.

Maar wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!!!!

X, Martha.

Posted

Hoi,

Ik heb tot 2 toe dit meegemaakt, positieve testen lage hcg die wel mooi steeg beginwaarde van 29 en een van 49, kreeg kramp en bloedverleis maar zette niet door.

Gingen voor een echo en baarmoeder was leeg bleek 2 x een BBZ te zijn, ik hoop het niet voor je, maar laat je waarde checken kijken of het gestegen is. als het niet stijgt zal het geen bbz zijn.

Posted

Hier een update van mijn kant... Het blijft een emotionele achtbaan.

Vanmorgen hadden we een echo. Ik zou nu 6 wkn+1dag zwanger moeten zijn. In m'n baarmoeder was niks te zien. Dus we spraken het beleid af voor het opwekken van een miskraam (ik wil nl niet wachten tot het spontaan komt). Morgen zou ik moeten komen, er zouden dan tabletten rond m'n baarmoeder gelegd worden en dan zou de miskraam op gang moeten komen.

De gyn wilde voor de zekerheid nog wel hcg checken. Maar ze zei: ik verwacht geen bbz. 's Middags contact met de arts en wat blijkt! m'n hcg is gestegen. Vorige week 91, nu 491, dus een aanzienlijke stijging... De gyn weet het niet zo goed. Het kan toch nog een goede zwangerschap zijn, maar dan moeten ze binnenkort wel wat gaan zien in m'n baarmoeder. De andere optie is een bbz. Ik moet morgen terugkomen om e.e.a te bespreken. Het opwekken van de miskraam gaat iig nog niet door. Als ik vanavond erg ga vloeien of veel buikpijn krijg, moet ik een spoednummer bellen.

Dus ja... ik weet nog niks.... Het blijft onzeker. Ik ben doodmoe van alles en wil graag duidelijkheid.....

Posted

Goh Mob,

Wat een toestand zeg.

Een flinke stijging in je hcg en dan nog geen duidelijkheid.

Heel veel sterkte en hopen op een goede 'afloop'.

STERKTE!!!

Posted

Wat een onzekerheid mob., maar de stijging is toch nog wel aan de lage kant in 8 dagen tijd. Hebben ze dat niet gezegd?

Ik hoop in ieder geval op een wonder voor je!

Heel veel sterkte!

X, Martha

Posted

Hi Mob

Erg veel sterkte wat is dit moeilijk zeg en idd wel een stijging van het hsg meestal zien ze een vruchtje pas by 6 weken en voor die tijd moet er wel een zwangerschapsring zien zoals ze dat noemen

Het kan dus nog alle kanten op,veel sterkte

Liefs Elvira

Posted

Vanochtend weer een echo gehad en bloed laten prikken. Op de echo niks te zien, zoals verwacht. HCG bleek iets gestegen sinds gisteren naar 521. Dus de stijging is veel te weinig. Dit gaat sowieso geen goede zwangerschap worden, maar de vraag is wat het dan wel is... De kans op een bbz blijft aanwezig. Ik heb een spoednummer gekregen voor de nachten en het weekend en mag altijd bellen bij twijfel. Maandag weer terug voor bloedprikken en een echo. Ik ben het zo zat. Wil het afsluiten, maar dat lukt zo niet. Ook blijf ik maar vloeien, wat ook echt super irritant is. Als dit achter de rug is nemen we ws even een pauze om op adem te komen, want het heeft een flinke impact op ons....

Bedankt voor jullie steun!

Posted

Mob, pas goed op julliezelf! Heel veel sterkte!

Posted

Lieve Mob,

wat een onzekerheid en inderdaad op deze manier kan je het zo toch niet afsluiten, hoop echt dat je heel gauw weet waar je aan toe bent.

Liefs,

Bianca

Posted

En weer een update. Ik reageer momenteel niet zoveel op het forum... ben even druk met mezelf...

Het weekend verliep vrij rustig, wel weer regelmatig wat buikpijn en bloedverlies. Maar geen miskraam.

Vanochtend weer bloed geprikt en om half twaalf de afspraak.

Hcg was weer gestegen. Nu iets minder dan 1000. De stijging blijft te weinig, het gaat dus mis, maar dat wisten we al...

De kans op een bbz wordt steeds groter, de gyn schat het nu op 70%. Het hcg moet 1500 zijn. Dan moeten ze wat zien in m'n baarmoeder. Zien ze het dan niet, dan zit het in m'n eileider. Helaas is m'n hcg nog geen 1500, dus ik moet weer afwachten.

Donderdag weer terug voor bloedprikken en een echo. Ik heb strenge instructies gekregen: moet rustig aan doen, mag niet werken en bij pijn of andere rare klachten gelijk bellen. De gyn verwacht me eigenlijk al wel eerder dan donderdag terug met buikklachten. De kans is dus zeer groot dat ik deze week in het ziekenhuis beland. Ze hadden er al over nagedacht om me op te laten nemen, maar ze denken dat ik het zelf wel goed in kan schatten.

Al met al baal ik vreselijk. Ik was op m'n werk, maar ben dus maar naar huis gegaan. Ik heb echt het gevoel dat ik af zit te wachten totdat de buikpijn losbreekt en ik naar het zkh kan....

Posted

mob

wil je ff veel sterkte wensen

je zit wel in een hele vervelende situatie

hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt zodat je er een plekje voor kunt zoeken

sterkte

Posted

Vannacht weer erge buikkrampen gehad. Net het ziekenhuis gebeld en mag weer komen.

Misschien toch maar een opname. Want het gevoel dat er een tijdbommetje in je lijf zit is niet prettig....

Posted

Mob, wat fijn dat je ons op de hoogte houdt.

Heel heel veel sterkte met alles, pas goed op jezelf.

Leef heel erg met je mee (maar dat wist je al)