Ga naar inhoud

wanneer kreeg jij een buikje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames

Ben nu vanaf vandaag 16 weken zwanger en heb nu een klein bolletje als buikje

maar had meer verwacht met 16 weken!

Hoe zit of zat bij jullie??

woensdag mogen we weer voor controle dus word er weer geluisterd naar hartje, kan niet wachten om ukkepuk weer te horen!

Oh jeeetje dit topic staat in het verkeerde onderdeel moet natuurljk in het onderdeel zwanger!

Liefs claudia

Geplaatst

Hai Claudia, ik denk dat het nogal verschilt per persoon (lekkere doodoener). Heb het afgelopen jaar acht zwangere collega's gehad en het was bij iedereen anders. Bij eentje zag je het ver voor de twaalf weken al, bij de ander met 16 nog nauwelijks.

Ben zelf overigens ook wel geintereseerd in dit onderwerp. Wij gaan als alles goed is eind augustus trouwen en als alles nog beter is, ben ik dan maximaal 16 weken zwanger (daar gaan we maar gewoon even van uit). Dus benieuwd waar ik met een jurk evt. rekening mee zou moeten houden :biggrin: Wilde er een topic voor maken, maar ga nu gewoon hier meelezen oke?

Geplaatst

Ieder geval een jurk die ruimte heeft qua boobies Henne. ;-)

Ik ontdekte zelf 2 weken voor ons trouwen dat ik zwanger was, de jurk is er zelfs op vermaaakt bij de borsten. Helaas slonken ze ook snel toen het vlak voor de trouwdag weer misging.

Nou ja, niet zo vrolijk voor deze topic. Maar beweging in ons lijf is er altijd in grote mate(n) (letterlijk ;-)). Tijdens mijn cylcus zijn mijn buik en borsten elke dag bijna anders qua formaat. Nu aan de pil is mijn buik lekker plat en rustig!

Maar mooi hoor Claudiaatje, een bolletje. Zo iets bijzonders. Ben benieuwd hoe dat bij anderen is en hopelijk straks ook bij ons!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik had al een aardig buikje met 10 weken bij mijn vorige zwangerschap

attachment.php?attachmentid=44&d=1212587708

Geplaatst

bij mijn eerste zwangerschap begon het pas bij 16 weken iets te zien bij mijn tweede al met 10 weken en bij mijn derde met 8 weken. dus het is inderdaad heel verschillend allemaal.

Henne gefeliciteerd met je trouwen.

waar je rekening mee moet houden is dat je bij de winkel waar je je jurk koopt aangeeft dat je gaat trouwen zodat ze daar in de winkel ook rekening mee kunnen houden. bij mijn vriendin is de jurk een dag voor het trouwen helemaal op maat gemaakt omdat je figuur met de dag groter kan worden.

liefs

Geplaatst

Van de eerste weet ik het niet precies meer, wel dat we met 5 maanden op vakantie gingen en dat bij het vliegveld in Turkije werd gevraagd of ik zwanger was... Ik ben nu bijna 22 weken en sinds een week of 2-3 begin je het wel echt te zien, afhankelijk ook van wat voor kleding ik aanheb. Nic

Geplaatst

hoi!

Ik had na de punctie een enorme opgeblazen buik en die is dus gebleven. Ik liep al heel snel in zwangerschapsbroeken!! echt vreselijk, vooral al mensen vroegen hoe ver ben je en ik hun antwoord gaf en hun gezichten zag vertrekken van AHUM!!

Had tot aan de bevalling een enorme buik en toch een klein kindje. Vorige icsi poging ook weer een enorme pens na de punctie. Nu volgende week dus weet nu al dat ik er weer uitziek als een watermeloen hahaha

groetjes icsi

Geplaatst

o nou claudia .. ik had ook nog niet zo snel een buikje.

met 16 weken ook een klein bolletje! ligt gewoon aan je bouw en waar het kindje ligt enz..

dit is 16 weken..

59810-5314071.jpg

en dit is 37 weken..

59810-5732638.jpg

dus gaat heel snel hoor:D...

suc6 met de zwangerschap..!

liefs

Desiree

Geplaatst

Ik weet het nu al niet meer ... haha!

Ik ben van mezelf al wat dikker, dus valt het minder snel op. Merkte met een week of 14 dat m'n buik wat harder begon te voelen denk ik. Met rond 18 weken zagen anderen ook wel dat m'n buikje anders dan anders was. Nu met 22 weken kan je er niet meer omheen :)

Geplaatst

Ik was ook al over de helft voor dat mensen zagen dat ik zwanger was, als ik dan vertelde dat ik al 22 weken op weg was werd ik aangekeken alsof ik het spoor een beetje kwijt was haha, ik ben in totaal ook net 10 kilo aangekomen.

Geplaatst

Hoi hoi Claudia,

Hier ff snel een reactie....... bij mij is ook amper nog wat te zien hoor, in kleding helemaal niks nog........, maar als ik in mijn ondergoed sta, dan zie je het wel, echt een klein bolletje! Succes woensdag!!

Liefs

Geplaatst

Henne

Tuurlijk mag je meelezen daar is dit toch voor bedoeld!

Had vanochtend al een heel bericht geschreven maar toen ik klar was en hem wilde versturen deed mijn pc heel raar en weg was bericht pff!

Allereerst heb ik je volgens mij nog geen eens gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Dus bij deze Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, ik vind het harstikke leuk voor je!!

En tsja dan die jurk als je dalijk zwanger blijkt te zijn

Vertel het in de bruidswinkel en wat svenja zegt ws stellen ze hem een dag van te af.

Ik zou me daar niet zo mee bezig houden, hoogstwaarschijnlijk hebben ze eerder met bijltje gehakt denk ik zo en weten ze wel wat te doen als de bruid zwanger is!

Wat me opvalt is nu in het topic ook dat het idd zoals gezegd en geschreven en ook te zien is dat het per persoon verschilt wanneer je een buikje krijgt.

er is niets van te zeggen.

Op jullie fotos is goed te zien dat sommige al heel snel een hele buik hebben en sommige met 16 weken net een klein bolletje!

Meiden

bedankt voor jullie reacties ik heb er zeker wat aan gehad, leuk ook dat jullie je buikfoto willen tonen dat vind ik harstikke leuk!

Suze

Dus jij ook nog geen buikje!

Bij mij precis hetzelfde in ondergoed wel in kleding nog niet

Liefs Claudia

Geplaatst

Wauw, het verschilt idd echt enorm he! Echt mooi om te zien, ik denk dat ik supertrots zou zijn op zo'n mooi buikje. En bedankt voor de tips. Die boobies had ik nog niet aan gedacht :-D Nu maar hopen dat ik er idd rekening mee moet gaan houden.

Geplaatst

Hey Henne,

Meid van harte! Ik hoop dat het een hele mooie dag gaat worden!

Nou hier was het met 8 weken al raak, kon geen broek meer aan. Moest gewoon al snel vertellen dat ik zwanger was, was geen verbergen meer aan. Ik bleek achteraf gewoon heel veel vruchtwater te hebben. Was nog geen 5 kilo aangekomen, dus was netjes. Mijn boobs waren in het begin inderdaad groter, maar daarna helemaal niet meer, pas na de bevalling stonden ze op ontploffen.

Dus ik hoop voor jou dat je veel vermaakkosten op de rekening van de jurk gaat vinden, dan is het gelukt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden