Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ben 25, mannetje 33, gelukkig getrouwd sinds 1,5jr en ook sinds die tijd proberen zwanger te raken.

Eind 2009 doorgestuurd naar DD ivm slecht zaad ws icsi.

In DD onderzoeken gehad, uitslag van chromosomenonderzoek volgt deze week als het goed is.

Ik heb ook nog lage eicelvoorraad dus belangrijk niet te lang te wachten. Zouden eigenlijk 12-3 mogen starten met icsi maar omdat ik kleine cyste had 2 weken uitstel (en dus aan de pil nu)

Als alles volgens plan gaat mogen we woensdag 31-3 beginnen met spuiten (Gonal-F). Heb volgens mij het korte protocol.

Vinden het beiden erg spannend maar wel fijn dat we nu een echte kans krijgen zwanger te raken. Fijn om hier mee te lezen/info te vragen/krijgen en vooral om begrepen te worden.

Heb iig wel heel veel zin om te beginnen!

Iedereen superveel succes met alles!

Gr. Kikker

Posted

hoi kikker

ten eerste welkom op het forum

ten tweede hoe testen ze je op je eicelvoorraad?

je bent dus al aan de pil, schiet lekker op dus

volgende week start gonal f

kun je er van uit gaan ongeveer 2 weken later de punctie te hebben

ik heb gisteren de punctie gehad, viel reuze mee

af en toe een steekje rechts maar meer niet

zag er erg tegen op heb de vorige keer een pijnlijke punctie gehad omdat mijn eierstokken toen verschoten

nu afwachten op het verlossende telefonntje hoeveel eicellen er bevrucht zijn

en dan op na de tp en de wachtbank

ik wens jou veel sterkte en geluk bij je behandeling en we zullen elkaar nog wel tegen komen hier op het forum'

liefs sandra

Posted

Hoi Sandra,

Bedankt voor je reactie. Volgens mij testen ze dat in DD standaard. Volgens mij kunnen ze dit zien aan je AMH waarde. Bij mij hebben ze gewoon bloed geprikt en daarop getest. Dit hadden ze in NL nog niet gedaan maar zijn ook vrij snel door gestuurd naar DL.

Wat fijn dat de punctie meeviel, zie hier wel beetje tegenop maar ben allang blij als ik zover kom! Wat spannend nu, dat je op dat telefoontje wacht! Ik hoop voor je dat het er een mooi aantal zijn! Hoeveel hebben ze er aangeprikt met de punctie dan?

Heel erg veel succes met het wachten en natuurlijk met de TP en hopelijk blijven ze of blijft hij/zij goed zitten (weet niet of je er 1 of 2 terug laat plaatsen)! Drie keer is scheepsrecht zeggen ze he? Naar je behandelingen kijkend mag je het toch nu wel een keer echt geluk hebben! Ik hoop het voor je!

Posted

ze hebben 14 follikels aan geprikt was daarom ook erg teleurgesteld en verbaasd dat er maar 6 eicellen waren gevonden, had zoiets van kijk nog even opnieuw je hebt je vast vergist of over het hoofd gezien

maar ja mag allang blij zijn met die 6

morgen bellen ze tussen 12 en 14 uur

als het kan krijg ik er 2 terug, dit heb ik alle keren nog gehad omdat er geen top embryo's bij zaten

als deze icsi niet gaat lukken wil ik ook verder kijken over de grens

Posted

Hi Kikker

Welkom hier op dit gezellige,fijne forum

Hopelijk slaagt de behandeling en krijgen we met zen allen een beeb

Trouwens Wat een grappige alias naam

Liefs Elvira

Posted

@Sandra: Ik kan me voorstellen dat je er dan toch wat meer had verwacht maar toch een mooi resultaat! Nu maar hopen dat je er genoeg van goede kwaliteit terug krijgt!

Succes!

@Elvira: Bedankt, ja dat hoop ik ook! Zou echt geweldig zijn!

Wb mijn alias; ik heb er geen speciale reden voor of band mee hoor, haha! Ik wens jou ook heel erg veel succes!

@Nathalie: Thanks, ik hoor idd ook veel goede berichten over DD! Ben wat dat betreft vol goede moed. Je hebt net TP gehad! Wat spannend! Ik hoop voor je dat het alle maal goed gaat en ze lekker blijven zitten daar! Veel succes met het wachten!

Allemaal bedankt voor jullie reacties, wat leuk om zo snel al reacties te krijgen en erover te kletsen!

Posted

Thanks!! En zie dat je in het oosten woont en woonbegeleider bent in de VG. Ik ook!! hihi Ook woonbegeleider en woon in het oosten.. zo zie je maar weer, alle wijzen komen uit het oosten en werken in de zorg!!

Posted

Hey wat leuk! Helemaal mee eens! Wie weet werken we voor dezelfde baas..haha

Vind trouwens dat er toch heel veel mensen hier in de zorg werken!

Of zijn dat dan ook de mensen die er graag over kletsen en veel aan zelfreflectie doen?

Posted

Dat zal het zijn..... Kletsen doen we hier in ieder geval genoeg, of er ook zelfreflectie bij komt kijken is een heel andere vraag!! haha. Ach, het is in ieder geval gezellig....

Posted
Thanks!! En zie dat je in het oosten woont en woonbegeleider bent in de VG. Ik ook!! hihi Ook woonbegeleider en woon in het oosten.. zo zie je maar weer, alle wijzen komen uit het oosten en werken in de zorg!!

mag ik er ook een beetje bij horen dan ik werk ook in de zorg en woon in het noord-oosten

haha

Guest Nienke79
Posted

Hoi Kikker,

Heel veel succes bij jullie ICSI poging, het gaat nu bijna beginnen! Kan me voorstellen dat je er zin in hebt. Toi toi toi!

Groetjes,

Nienke

Posted

Allemaal bedankt voor jullie berichtjes! Ik zie bij een aantal erg mooie uitkomsten staan! Hoop dat dat voor iedereen uiteindelijk uitkomt!

@Sandra, haha ja natuurlijk, het Noord-Oosten is ten slotte ook Oosten haha

Posted

Hey hallo,

Ff een update, vandaag uitgangsecho gehad en de cyste is weg!!!

Ik mag dus as woensdag starten met spuiten van Gonal F!

Yess, ben zo blij dat het nu eindelijk echt gaat beginnen!

Hoe is het verder met jullie?

Posted

@kikker

Je bent al lekker begonnen lees ik. Ik hoop dat het allemaal goed gaat verlopen. Ben zelf ook net met mijn 1e ICSI bezig. Donderdag heb ik de eerste follikelmeting. Ben benieuwd

Super dat die cyste weg is.

@Sandra

Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt. Op naar de volgende stap.

Posted

@Monique, heel veel succes donderdag! Ik hoop dat er veel mooie zullen zitten!

@Sandra, succes vandaag, hoop dat ze er veel goede uit kunnen halen!

Vanmorgen uitslag van de chromosomentest van mannetje gehad en alles is helemaal goed! Gelukkig, weer een zorg minder! Nu afspraak gemaakt bij de uroloog (8 april) die gaat kijken of ie een oorzaak kan vinden. Hopelijk blijft het nu goed gaan!

Posted

Gelukkig is het chromosomenonderzoek goed. Weer een stapje verder. Ben benieuwd of de uroloog een oorzaak kan vinden. Mijn man is nooit doorverwezen naar de uroloog. Ik ben wel benieuwd hoe het nu met zijn zwemmertjes gaat omdat hij pas aan een liesbreuk is geopereerd. Zou niks uit moeten maken, maar de zaadleiders lopen er wel en die kan een man ook voelen trekken met de liesbreuk en na de operatie. Dus het zit wel allemaal in diezelfde buurt. Als er maar een paar goede zwemmertjes zijn die voor een bevruchting zorgen is het al goed hoop ik. Eerst donderdag afwachten.

Posted

Hey Monique,

Vandaag je 1e FM! Ik hoop dat het goed is! Ben benieuwd!

Heb je veel last van de bijwerkingen van het spuiten en welke medicatie gebruik je (als je dat wilt vertellen)?

Wb de zwemmertjes, er zijn er gelukkig bij icsi maar een paar nodig, dus dat moet goedkomen! Kan me wel voorstellen dat je bang bent dat het er minder zijn of zo door zijn operatie maar er zijn er echt maar heel weinig nodig!

Wb uroloog, ja ik ben ook heel benieuwd of hij wat vind,kans zit er ook in dat hij niets vind maar dan is in elk geval alles onderzocht. Is bij jouw man de oorzaak ook geheel onduidelijk dan, dan zou ik eens vragen of hij doorgestuurd kan worden, wie weet vinden ze wat en kun je er iets aan doen, bij bv spataders kunnen ze opereren, is niet gezegd dat het dan beter word maar wel mogelijk.

Lijkt me ook gewoon fijn om te weten wat de oorzaak is of als er geen gevonden word dat het niet iets is waar we ons druk om hoeven maken omdat dat al is onderzocht. Soms kan het ook gewoon zonder oorzaak zo zijn. Ook prima maar dan weten we dat.

Ik ben gister begonnen met spuiten (mocht 5 dagen na de pil zei dd) spuiten zelf viel me heel erg mee, had er eerst ook geen last van, maar gister training gehad en voelde me niet lekker, duizelig en zere buik... Vanochtend bleek waarom, ongesteld geworden. Dd gebeld en het bleek niets uit te maken, pfff gelukkig maar.

Was al bang dat dat de bijwerkingen waren, ik dacht als ik dat nu al begint op de eerste dag word het nog wat.

Heb veel zin in dinsdag (1e fm), hoop dat het goed is. Eerst nog maar eens gewoon verder spuiten en tijd voorbij laten gaan.. haha gelukkig genoeg te doen en veel werken dus..

Heel veel succes met je verdere behandeling, hoop dat je snel punctie hebt!

Posted

Ik heb het hele fmverhaal in topic "wie start in maart 2010" staan. De gyn vond in de linker eierstok 3 follikels van 12 mm, maar kon de rechter niet vinden. Wel zag hij 5 cystes van 10-12 mm bij mijn baarmoeder. Echt een mega vage ervaring en ik vermoed dat die man gewoon ver ernaast zit. Ik had geen cystes daar vorige week en ze zijn wel toevallig het zelfde formaat als de follikels. Dus ik denk, en hoop, dat dat mijn rechter eierstok was.

Zondag hebben we weer een fm maar dan bij mijn eigen gyn hier. Wij doen de echo's enzo in het ziekenhuis hier, maar de punktie en tp uiteraard in het MCRZ/EMC Rotterdam.

Ik gebruik Decapeptyl en de Puregonpen (150) en heb amper last van bijwerkingen. Alleen de eerste 2 dagen Deca erge hoofdpijn en duizelig. Daarna af en toe een steekje links of rects in de onderbuik. de gyn had ook nooit gehoord van hoofdpijn als bijwerking van de Deca, terwijl ik dat hier en van een vriendin die ivf heeft gedaan wel hoor. "Zo'n forum is geconcentreerd met dat soort dingen", zei hij.

We kwamen zowiezo al voor ICSI in aanmerking dus er zijn maar een paar zwemmers nodig als het zover komt.

Mijn man is nooit gecontroleerd door een uroloog. Niet daarvoor in ieder geval. Kennelijk vinden ze dat niet nodig. Eerst maar een kijken hoe ver we komende week komen. Ben ff beetje in de war.

Spuiten valt wel mee he. Ik vind dit Puregonpen ideaal prikken. Lekker dun naaldje. Die Decaptyl wil niet altijd makkelijk naar binnen. Kan zijn door de vele onderhuidse littekens.

Misschien is je lijf wat in de war en heb je daardoor een bloeding. Die duizelingen gingen bij mij over toen ik Puregon ging spuiten. Ik was ook erg huiverig voor bijwerkingen, omdat ik jaren terug Clomid heb gebruikt en daar geheel labiel en driftig van werd.

Nou meid. Rustig aan en alvast suc6 voor dinsdag