Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, haha. Blijkbaar heeft niemand echt iets nieuws te melden ;-). Ik zit in ieder geval elke dag 8 uur in de boeken voor mijn examen.

Nog fijne dagen in Bakkum, lekker weertje!

Ik heb vandaag een brief gekregen van de kraamzorg. Ik moet bellen voor een intake afspraak, het zal mij benieuwen.

Ook wil ik natuurlijk weer even met mijn buik "pronken":

Van voren lijkt het net alsof ik een grote ballon heb ingeslikt, haha.

Foto-MFACXISB-D.jpg

Foto-KRYWQGMT-D.jpg

Lfs,

Nienke

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Nic1968
Geplaatst

mooie buik, jij draagt ook naar voren. Komt de kraamzorg echt bij je langs? bij mij ging het de vorige keer gewoon telefonisch....

succes met je tentamen!

Nic

Geplaatst

Ik meld me ook even! Hier druk met tussen twee huizen heen en weer pendelen, spullen kopen, regelen, enz. Vandaar dat ik niet zo vaak op het forum ben.

Aach! Had net mijn zusje aan de telefoon. Die is vandaag voor het eerst met haar dochter bij papa bij de voetbal kijken. Zitten ze langs de kant, komt haar schoonmoeder de wagen halen om "even bij opa te gaan kijken en mama blijft hier". Mijn zusje - die natuurlijk zelf graag trots met haar dochter wilde showen - bleef verbouwereerd (en inmiddels in tranen) achter... Verdorie!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Even kort van mij. Ik lees later bij. Wij hebben een heerlijke paar dagen gehad in Zuid-Limburg, geen super weer, maar alle tijd voor elkaar en dat hadden we echt even nodig.

Helaas kwamen we thuis en blijkt 1 van onze katten heel ziek te zijn. Heb haar zojuist naar de dierenarts gebracht en het ziet er niet zo goed uit. Ze moet nu 2 dagen aan het infuus, als dat helpt is er nog een kans dat ze beter wordt, anders is het einde verhaal. Ze is pas 8.

Echt zo zielig! Ze lag er bij als een vaatdoek.

De buurvrouw die de katten eten gaf, had het wel gezien, maar had niet bedacht om de dierenarts te bellen (kan ik ook niet echt verwachten). en ik had voor die 3 dagen verder geen nummers van onszelf of mijn ouders ofzo achtergelaten.

Echt niks aan! Arm beest.

Hopelijk hier alles goed.

Groetjes,

Annelies

Geplaatst

Hai dames,

Ben weer helemaal bijgelezen. Gelukkig gaat het nog goed met jullie. Wel even schrikken voor Joke. Hopelijk blijft de kleine voorlopig even zitten. Rust maar lekker uit en probeer vooral niet teveel te doen.

De cursussen zijn inmiddels bij de meesten gestart. Gelukkig was ik zelf niet van plan er 1 te volgen omdat ik de cursus Samen bevallen al een keer gevolgd heb, dus hoefde niets af te zeggen ofzo. Vond het destijds erg gezellig en leuk om samen met anderen een moment in de week te hebben over wat er komen ging.

Wat de kilo's betreft gaat het ook goed hier. Ik had natuurlijk niet echt veel tijd om veel aan te komen. Op dit moment zit ik nog drie kilo boven mijn startgewicht. De borstvoeding kost veel energie en eet me werkelijk lens. Ook plas ik, net als na de vorige bevalling, enorm veel en vaak (sorry voor de details). Je merkt echt dat de waterbalans in je lijf aan het herstellen is. Dus dames, maak je geen zorgen. Wellicht dat het even duurt maar het komt echt wel weer goed...

Hier gaat alles goed. Zowel Rosalie als Olivier doen het erg goed. Elke dag gaat hun voeding (borstvoeding via sonde) omhoog. Sinds vanavond zijn hun infussen er ook uit. Bij Olivier omdat hij inmiddels genoeg via de sonde krijgt, bij Rosalie omdat ze er geen nieuw infuus in kregen dus ze laten het erbij en proberen alle voeding via de sonde te laten lopen.

Inmiddels liggen ze in het OLVG wat 10 minuten van ons huis is dus dat is erg prettig. 3 keer per dag gaan we naar het ziekenhuis om ze te bezoeken. Meestal blijven we dan 2 uurtjes dus bij elkaar best wat tijd. De komende tijd zal vooral doorgebracht worden in het ziekenhuis of op weg ernaartoe of weer op weg naar huis. Wel een logistieke uitdaging maar daar komen we wel uit.

Ik voel me erg goed en het lijkt alsof ik helemaal geen keizersnede heb gehad, met het gevaar dat je net even teveel doet. In de middag probeer ik te rusten en vooral niet te laat naar bed te gaan. Nu ik op de klok kijk, zie ik dat het alweer best laat is. Ik ga dus stoppen voor nu. Succes dames met de laatste werkweken. Nog even en dan is iedereen met verlof...

groeten, Caroline

@nnelies: Veel sterkte met je kat!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, thanks! Ze komen inderdaad bij me langs. Ik zal morgenmiddag wel even bellen voor een afspraak.

@Annelies, wat balen van je kat. Hopelijk komt ze er weer bovenop. 8 is inderdaad niet bepaald oud voor een poes. Ik zal voor je duimen.

@Karin, het houdt je in ieder geval lekker bezig die verhuizing. Jammer dat je zus zo verbouwereerd was, anders had ze gelijk van zich af moeten bijten! :blob1:

@Caroline, wat fijn dat het zo ontzettend goed gaat met jullie beide hummels. Voelt Casper zich al echt een grote broer?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik heb gister de dierenarts gebeld en er was nog geen verbetering, maar ze was 's ochtends wezen kijken (het is natuurlijk weekend), dus dat was pas een halve dag later. Straks weer bellen om te overleggen. Ik ben er helemaal verdrietig van en haal me het ergste in het hoofd.

Caroline, fijn om van je te horen en helemaal dat het zo lekker goed gaat. Is er enige verwachting over wanneer ze naar huis mogen?

Karin, fijn zo'n schoonmoeder. Jemig ... zo moet het dus niet.

Nienke, mooie buik! Wordt al behoorlijk he. Mijne ook hoor, m'n man zit me regelmatig uit te lachen .. haha.

Joke, gaat alles nu weer goed???

Ik moet zeggen, dat de activiteiten van onze paar dagen weg (halve dag Maastricht en de dag erna halve dag dierentuin ... allebei rustig aan) me eigenlijk al te veel waren. Had echt veel last van m'n buik. Dus rest van het weekend rustig aan gedaan en de pijn is nu weer weg.

Mijn belangrijkste klacht blijft toch wel dat maagzuur. Geen ramp, maar soms wel vervelend.

En ons meisje is ook superactief! Ik voel haar constant. Soms hele nachten (babydisco!) en soms juist weer overdag (wat ik fijner vind .. 's nachts tenminste lekker slapen). Ze is nog steeds veel aan het draaien volgens mij, voel haar soms horizontaal en soms verticaal (als je begrijpt wat ik bedoel .. ). Genieten hoor, vind het zo gezellig!

En yay ... baby in de ticker weer een vakje opgeschoven. Het komt nu wel dichtbij allemaal!!

Werkse vandeweek allemaal ... ik moet nog 5 weken.

Geplaatst

Mooi buikje Nienke :good1:

Je ziet er stralend uit.

Volgens mij had je ook voor de zwangerschap een vrij gespierde buik of niet?

@SJSL: sterkte met je :cat: Hopelijk knapt hij snel weer op en mag hij weer naar huis.

@Caroline: wat super dat het goed gaat met je tweelingkindjes...ik heb je site een beetje gevolgd..wat een mooie sterke knappe kindjes heb je op de wereld gezet.

@Kammie: Succes met de verhuizing etc. Pffff dit gaan wij dus krijgen op het moment dat ik net bevallen ben waarschijnlijk. (nog maar even niet aan denken)

@Nienke en Nic: Bij mij komt de kraamzorg ook langs, dit doen ze alleen bij een eerste kindje, bij een tweede is het telefonisch geloof ik.

Ze komt aanstaande woensdagochtend, ben benieuwd.

Slim is wel om vantevoren vragen op te schrijven (als je die hebt) want ik ken mezelf en vergeet dan altijd dingen te vragen en dan kom ik daar pas later achter.

ben ook benieuwd of ze het kamertje etc wil zien. Van de een hoor ik dat ze spullen controleerd en van de ander hoor ik weer dat ze dat helemaal niet doen.

Nou fijne week...met hopelijk mooi weer (hier regende het net)

Liefs Niek

Geplaatst

Hoi SJSL

Alles goed hier , hopelijk met jullie kat ook ! Is nog emotioneler of anders he voor een zwanger vrouwtje .

Caroline

Fijn te horen dat alles goed gaat met jullie schatjes !!

Meiden , het begint echt in te korten he :-)

Nienke : Je bolle buikje is prachtig !!

Joke

Geplaatst

Wij zullen vanavond onze kat laten inslapen, het infuus van de afgelopen 2 dagen had totaal niet geholpen en ze is nog steeds doodziek. Haar bloedwaardes waren nog net zo slecht. Ik ben heel verdrietig en vind het ook superzielig voor de poes, dat ze zo heeft moeten lijden. Dierenarts weet niet wat er aan de hand is, mogelijk een vergiftiging.

Geplaatst

Annelies; sterkte vanavond!!

(Op de rest reageer ik later even... Nu eerst even patatjes brengen bij de schilders want die verrichten goed werk vandaag! De babykamer was al bijna af - witte muren en één grijze wand - en vanavond gaan mijn man en vader de onderdelen van de meubeltjes van mijn ouders zolder naar ons nieuwe huis verhuizen. Die gaat mijn vader de komende dagen in elkaar zetten. Stiekum is dat binnen ons grote verhuisproject de babykamer tòch het aller, allerleukste!)

Tot later!

X

Geplaatst

Ach Annelies, wat klote! Je houdt echt van zo'n beestje he? Toi toi toi..

Nienke.. tjeetje wat heb jij een groeispurt gemaakt! Ik vind het echt mega.. een heel andere Nienke (in buik en bilgebied)

Liefs Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

@Pieneke, haha, weet niet goed of ik nu "bedankt" moet zeggen haha. Maar ik eet dus echt niet veel ofzo, snap er niks van. Hoop dat het vocht is.

Inderdaad, mijn buik is erg gegroeid en mijn billen en bovenbenen ook redelijk. Wel is mijn onderlichaam altijd al 2 maten groter dan mijn bovenlichaam, dus smal ben ik beneden nooit geweest. Mijn buik was echter wel altijd plat en mijn taille smal.

@Colle, had dus inderdaad wel sterke buikspieren. Komt wel weer :-)

Vandaag mijn examen gehaald, erg opgelucht. Gelijk is mijn jaarcontract verlengd :hello2:

@Annelies, heel veel sterkte vanavond. Het is een verstandig besluit en het beste voor de poes, maar het is altijd zo'n ontzettend nare ervaring.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke,

Ik vind gewoon dat je een enorme spurt hebt gemaakt, ben er maar blij mee! Ik heb net als jij er ook inmiddels 14 kilo bij. Is toch heel normaal dat je er anders uit gaat zien. Ik las laatst dat jullie ventje ook al wat spek aan het kweken is. Hier was dat 1.5 week geleden op de groei-echo nog niet zo te zien. Wat betreft vetpercentage zaten ze beiden aan de laaggemiddelde kant.... ik hoop dat dat vrijdag er anders uitziet.

Liefs Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Pien, nou ik moet ook zeggen dat ik me steeds minder druk maak over mijn extra kilo's. Het is nou eenmaal zo en pas na de bevalling ga ik wel weer zien hoe of wat :toothy9:. Het ok geen zin er verder mee te zitten. Heb je vrijdag weer een echo? Die kleintjes van jou zijn dan vast ook een stuk meer "gevuld". Dat ze zelfs het vetpercentage weten!

Ik heb morgenochtend een echo in het ziekenhuis ter controle van de placenta (lag voor de uitgang bij de 20 weken echo). Donderdag ook nog onze laatste pretecho, hihi. Dus we zulen wel zien hoe mollig die knul van ons nu is.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Bedankt meiden.

Het is gebeurd. We zijn heel verdrietig.

We hebben haar uit het hokje bij de dierenarts gehaald en nog een tijdje vastgehouden en geknuffeld in een apart kamertje. Het was wel duidelijk dat ze nog zieker was dan zaterdag, ze kon niet eens d'r koppie omhoog houden.

Dus na overleg met de dierenarts hebben we besloten het gelijk maar te doen. Haar lijden nog langer verlengen is ook zinloos.

Ze lag lekker bij me en kreeg toen de 2 spuitjes. Echt heel verdrietig.

Het is niet duidelijk wat ze nou had. Dierenarts denkt aan een bepaald virus, of een vergiftiging.

Het is nu heel raar. Allemaal zo snel gegaan en we waren natuurlijk een paar dagen weg. Ik vind het heel zielig voor de kat dat ze zulke rottige laatste dagen heeft gehad en ik hoop maar dat ze het nog fijn vond dat half uurtje bij mij te liggen.

We zijn daarna wel naar bevallingscursus geweest, fijne afleiding. Maar nu komt het verdriet wel even omhoog. De andere kat heeft niks door en is supervrolijk dat we er zijn. Ook fijne afleiding.

Nou ja ... fijn dat ik het even van me af kon schrijven :)

Liefs,

Annelies

Gast Nic1968
Geplaatst

He wat triest, sterkte! Nic

Geplaatst

@Annelies, Sterkte!!! Ik weet hoe vervelend verdrietig het is om een huisdier in te moeten laten slapen...maar je hebt gedaan wat het beste was! Hopelijk krijg je nu extra veel liefde van je andere beesies.

@ Nienke, die buikspieren komen inderdaad wel weer..maar ik kan het aan je buik zien dat het goed gespiert was...en nog wel is eigenlijk hoor. Je buikie ziet er strak uit. Oh ja, gefeliciteerd met je verlenging van je jaarcontract :blob1:

Lfs Niek

Geplaatst

Hei!

Annelies, sterkte! Zal wel raar zijn, een huis zonder je lieve kat. Maar een beestje laten lijden is ook niets en nu heb je de tijd gekregen om bij haar te zijn bij haar afscheid.

Nienke, een hart onder de riem, ik ben al 18 kilo aangekomen. Eerst ging het heel goed maar de laatste twee maanden gaat het met een kilo per week dus dat tikt aan. Ondanks dat mijn eetpatroon niet is gewijzigd. Misschien dat degenen die heel veel aankomen het niet graag opschrijven? Want er zijn zeker meer. Wat ik niet durf: ik wilde eigenlijk een detail foto van mijn buik plaatsen want zelfs de vk heeft nog nooit zoveel rode strepen gezien op een buik. Maar toen ik de foto gecropd had zag het er echt uit als een enge ziekte dus ik heb het er maar bij laten zitten. Het gekke is dat ik die strepen niet erg vind, omdat het door de zo gewenste zwangerschap veroorzaakt wordt vind ik het haast mooi. Ik weet niet of het lukt om ook zo tegen die kilo's aan te kijken maar we trainen het er wel weer vanaf later toch?

Gast Nienke79
Geplaatst

@Ursela, wat lief dat je even komt bijstaan! Ik heb inderdaad ook de nodige strepen, alleen niet op mijn buik. Dat jij zoveel strepen hebt gekregen! Had je eerder ook al wat in andere regio's? Heel fijn dat je je er zelf helemaal niet aan stoort, ik moet zeggen dat ik dat gevoel ook heb over mijn nieuwe strepen. Niet het trotse dan, maar wel van "nou we zien wel". Ik stoor me er maar niet weer aan. Je was gisteren uitgerekend, wat spannend! Hopelijk kondigt je kleintje zich snel aan :toothy10:.

@Annelies, wat verschrikkelijk naar voor je. Gelukkig waren jullie erbij toen ze ging. Hopelijk kan de andere kat je toch een beetje opfleuren, ondanks dat het een groot verdriet is.

@Colle, thanks!

Wij zijn vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor een echo ter controle van de placenta/groeiecho. De placenta ligt niet meer voor de uitgang! Ik mag dus op de natuurlijke manier (thuis) bevallen.

Onze knul was wel reden voor nog wat extra overleg aangezien hij qua grootte boven de curve zit. De metingen zetten hem gemiddeld op 33 weken (er was zelfs een omvang die gelijk stond aan 34 en een halve week!) dus ik zou dan 2 weken voorlopen. Hij is nu 2.003 gram. Groot dus, echt een knul als zijn papa :toothy10:. Uiteindelijk kwam de gynaecoloog er nog aan te pas met de co-assistent. Hij heeft het beoordeeld en kwam tot de conclusie dat verder onderzoek (bv bloedsuiker) niet nodig is, maar dat de beeb het gewoon heel erg fijn heeft in mijn (grote) buik.

Lfs,

Nienke

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

20 mei: Nienke, laatste 3d pretecho (bij 31 wk, 1 dg)

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk, 1 dg)

21 mei: Nic, controle VK (bij 31 wk, 2 dg)

25 mei: Annelies, controle VK (bij 32 wk, 3 dg)

25 mei: Nienke, intake kraamhulp (bij 31 wk, 6 dg)

02 juni: Nienke, controle VK (bij 33 wk)

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

Geplaatst

Hoi hoi,

Alles goed met iedereen?

Caroline, ik las dat alles goed gaat met Rosalie en Oliver. kan me voorstellen dat het reizen best pittig is. Hoe vind de grote broer zijn zus en broer?

Annelies, sterkte!

Nienke, wat een lekkere grote knul!

Kammie, veel succes met de verhuizing.

Wij hebben morgen een groei echo, spannend en leuk om onze frummel weer te mogen zien. Nog maar 9 weekjes (hoop ik) en dan zien we hem of haar in het echt.

Zijn jullie al klaar met het kamertje?

Duik nu mijn bed in...

Groetjes, Astrid

Gast Nic1968
Geplaatst

Morgen weer op controle, geen echo helaas maar alles voelt goed dus zal wel in orde zijn. Wat het kamertje/wiegje betreft: Ik zit op het beddengoed te wachten en ben nog op zoek naar de juiste mandjes. Verder ga ik maandag spullen ophalen bij een vriendin (box etc.) dus dan gaan we maar eens beginnen met klaarzetten/inrichten. Nic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden