Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zet de geboorte van de babies in het lijstje erbij!!

En wou nog even zeggen dat het ik hele leuke, bij elkaar passende namen vind :)

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

12 mei: Nienke, controle VK (bij 30 wk)

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

20 mei: Nienke, 3d pretecho, laatste van het pakket (bij 31 wk, 1 dg)

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk, 1 dg)

21 mei: Nic, controle VK (bij 31 wk, 2 dg)

25 mei: Annelies, controle VK (bij 32 wk, 3 dg)

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caroline (en partner);

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter! Wat een mooie foto's zeg! Dat kangeroe-en ziet er ook heel mooi uit; jullie kijken allebei ook erg gelukkig!!

Veel geluk met jullie gezinnetje!

Liefs,

Karin

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Caroline en Yorick (en grote broer Casper natuurlijk),

Heb een berichtje op je web-log geplaatst, maar hier ook nog even.

Van harte met de geboorte van jullie tweeling. En wat passen de namen mooi bij elkaar (en bij Casper!)...

Hoop dat alles voorspoedig gaat en jullie snel thuis mogen genieten met z'n 5-en.

Liefs,

Sannie

Geplaatst

Even inbreken vanuit uitgerekend in September...

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie Olivier en Rosalie !

Hoop dat ze snel naar een ziekenhuis in de buurt mogen en dan snel naar huis.

Groetjes Manon

Gast Nienke79
Geplaatst

Wow Caroline, wat een snelle kindjes! Ik heb jullie weblog gezien, wat zijn ze schattig. Echt super dat het zo goed met ze gaat en hopelijk komen ze snel dichter bij huis.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Caroline,

Van harte met de geboorte van jullie zoon en dochter. Wat een prachtige kindjes!

Geniet van deze periode en ik hoop dat ze snel naar een ziekenhuis in de buurt worden overgebracht.

Groetjes Dorine

Gast Nic1968
Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie zoon en dochter! wat zijn ze klein maar wat doen ze het goed! Hopelijk snel naar huis. Nic

Geplaatst

Hai Caroline, Yorick en Casper,

Ik lees niet zo heel vaak mee, maar zag jullie berichtje. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter/zoon, zusje/broertje Rosalie en Olivier. Fijn dat alles goed gaat. Hopelijk sterken zij snel aan en mogen zij lekker mee naar huis.

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Lieve caroline,

Wauw... daar ben ik echt even stil van. Wat een pracht kindjes! Er straalt heel veel liefde en rust uit van jullie gezinnetje als je zo jullie weblog leest.

Hopelijk kunnen ze snel weer dichterbij huis komen!

Liefs,

keesje

Geplaatst

Hei Caroline!

Gefeliciteerd met Olivier en Rosalie!

Zo te lezen gaat het erg goed met hun en jullie.

Ik hoop dat jullie veel van elkaar kunnen genieten maar volgens mij lukt dat wel, prachtige foto's van het buidelen.

Welkom bij de mei-mama's!

Geplaatst

Meiden, wij gaan morgen voor een paar nachtjes naar zuid-limburg. Dus spreek jullie van het weekend wel weer!

Onze Samen Bevallen cursus gister en vanavond deel 2 van de borstvoedingscursus waren interessant!

x

Gast Nienke79
Geplaatst

Hey Annelies, een heel fijne vakantie gewenst!

Om nog even antwoord te geven op je vraag: 14 kilo tot nu toe. Het "probleem" is denk ik dat ik alweer een week of 4 vaststa op dit gewicht en dan ineens in 1 week weer een kilo of 2 aankom, waarna ik weer weken stilsta...

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Goeiemorgen meiden

Van harte gefeliciteerd Caroline !!! U schatjes zijn echt prachtig !!! Echt ik heb u verhaal gelezen met de traantjes die over mn wangen rolden van ontroering :-)!!Prachtig !!! Dikke proficiat !!

Meiden ,

Hier ben ik gisteren opgenomen op het verloskwartier , Had namelijk enorm veel buikpijnen en harde buiken . Ik ben binnen geweest en gingen mij een nachtje houden , maar na een uurtje monitor en een inwendig onderzoek en een echo ben ik met succes terug ontslagen uit het ziekenhuis . We waren toch wel ongerust allebei en waren super tevreden dat alles in orde is!!Onze meid is namelijk enorm onrustig en schopte en duwde enorm veel tegen de streek rond mn navel en dat is een gevoelige plaats . Ook is het omdat ik al een paar dagen enorm veel stress heb gehad , en zeker niet goed heeft gedaan . Moet meer rusten en mij enorm kalm houden . Maar onze meid blijft dus nog een paar weken bij mama in de buik :-)

Ik heb echt enorm veel stress gehad ... pf het is alsof iedereen mij wil opjutten ... Ik ga mij nu echt van niks meer aantrekken en rusten . Het is een waarschuwing geweest en zou graag mijn meid nog even ( paar weken toch ) in mn buikje houden en ga er naar luisteren .

Dus volledige rust voor mij en geen stress meer .

Joke

Geplaatst

Ook ik breek even in...

Caroline, van harte gefeliciteerd met je kindjes. Hopelijk mogen ze gauw naar een ziekenhuis dichter in de buurt!

Joke, dat zal inderdaad schrikken zijn geweest. Gelukkig is alles goed en rust lekker uit nu!

Geplaatst

hoi hoi

dat was wel even schrikken joke ben blij dat alles goed gaat nu.

vandaag voor het laatst gewerkt morgen lekker op vakantie tot de pinkster en dan begint mijn verlof. ik zou langer doorwerken maar merkte echt dat het erg zwaar word. heb ook sinds vrijdag last van hoge rugpijn net onder mijn schouderbladen is af en toe niet te harde. maar goed vanmiddag nog voor controle naar de vk.

meiden succes en spreek jullie weer na de pinkster.

groetjes silvia

Geplaatst

Geniet van je vakantie silvia!!!

geniet er met volle teugen van met je ventje en je bolle buikje:-)

Zal deugd doen en succes deze namiddag bij de VK .

Joke

Gast Nienke79
Geplaatst

@Joke, ook even schrikken voor jullie, gelukkig gaat het goed met de kleine dame.

@Silvia, heerlijk dat je niet meer hoeft te werken. Jammer van de rugpijn alleen. Een heel fijne vakantie!

Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest. We hadden de stagiaire dus mocht ze ook even oefenen met het echo apparaat. Was weer leuk hem even te zien. Hij ligt nog steeds netjes met zijn koppie naar beneden. Bloeddruk was ook netjes 70/110. Moet toch nog even bloed laten prikken voor ijzer omdat ik moe en kortademig ben. Over drie weken weer terug.

Lfs,

Nienke

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

20 mei: Nienke, 3d pretecho, laatste van het pakket (bij 31 wk, 1 dg)

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk, 1 dg)

21 mei: Nic, controle VK (bij 31 wk, 2 dg)

25 mei: Annelies, controle VK (bij 32 wk, 3 dg)

02 juni: Nienke, controle VK (bij 33 wk)

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

Gast Nic1968
Geplaatst

@ Nienke, dan ben je inderdaad weer flink gegroeid zeg! ik hang nu zo rond de 10 kilo. Fijn dat de controle in orde was. Kortademigheid heb ik ook, als ik traploop lijk ik wel 80.....

@ even schrikken Joke, maar ook met jou gelukkig alles in orde

@ Annemarieke geniet van je vakantie en verlof, ik moet nog 4 weekjes (maar vind ook dat al veel te snel gaan...).

Nic

Geplaatst

Hoi hoi,

Alles goed met iedereen?

Joke, kan me voorstellen dat het even een serieuze waarschuwing was.

Silvia en Annelies, fijne vakantie!

Ik moet nog 6 weken tot mijn verlof (wil 4 weken vantevoren gaan) en hoop dat ik het ga redden. Het kindje is wel ontzettend druk in mijn buik, hebben jullie dit ook?

Af en toe krijg ik echt een flinke schop hihi!

Nienke, altijd leuk extra echo's. Wij hebben volgende week donderdag met 31 weken een soort groei echo, ben onwijs benieuwd!

Het gaat nu echt opschieten, gisteravond met de pufcursus even de ademhalingstechnieken opgefrist. ben benieuwd of ik ze nog weet op het moment supreme...

Fijne hemelvaartsdag!

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Hallo allemaal!

@Annemarieke; geniet van je uitje en je verlof! Vervelend dat je last hebt van rugpijn. Ik heb zelf gisteren een zwangerschapsmassage laten doen en vond het echt een feestje! Ik had al weken last van mijn rug/bekken en was er zelfs al voor bij de fysio geweest. Ik moest oefeningen doen maar het leek de laatste tijd erger te worden. Vooral rechtsonderin - net boven mijn bil - deed het pijn en werd ik er zelfs 's nachts wakker van. Ik schreef 'deed', want na de massage is het zo goed als weg! De masseuse startte met haar handen op mijn rug te laten wennen, en toen wees ze - zonder dat ik daarover iets had gezegd - de plek aan waar het het meeste pijn deed. Dat gebied voelde koud aan. Daar heeft ze dus extra gemasseerd; heerlijk! Ik zou elke dag wel willen! Maar zeker een aanrader dus!

@Joke; wat schrikken zeg! Maar fijn dat alles in orde is; rustig aan!

@Nic; bedankt voor de tips voor het kraamfeest! Bij het huren van dat 'zaaltje' is personeel inbegrepen. We moeten wel zelf de boodschappen doen en het zaaltje versieren, maar hebben al veel hulp aangeboden gekregen. Dus gaat vast goedkomen. Hadden jullie van te voren de datum al bepaald (gegokt) of heb je eerst je bevaldatum afgewacht?

@Nienke; ik ben nu zo'n 12 kilo aangekomen, en herken die groeispurts en stilstaan ook. In het begin ging het bij mij erg hard, maar mijn BMI was ook laag toen ik zwanger werd. Dat schijnt er ook mee te maken te hebben heb ik ergens gelezen. Maar met 30 weken is 12 kilo toch niet zo erg (of heb ik even iets gemist in je berichtjes)?

Vandaag lekker vrij, morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en kan het verhuisproject beginnen! Ik krijg werkelijk van alle kanten ongetwijfeld goed bedoelde adviezen om rustig aan te doen. Dat probeer ik natuurlijk ook - heb in onze verhuisweek een afspraak voor nog een massage, start dan met zwangerschapsyoga en ga volgende week nog een keer naar accupunctuur - maar het helemaal langs me heen laten gaan is natuurlijk onmogelijk. Nou ja, ik kom wel regelmatig hier even van me af kletsen; ook goeie therapie toch??

Fijne dag!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Karin, nou ik maak me ook niet erg druk over die 14 kilo van mij en ik weet ook heus wel dat ik er nu ook vrij weinig aan kan veranderen. Echt leuk vind ik het natuurlijk niet. Ik eet ook echt niet voor twee. Snoep niet meer dan normaal, wel een stukje chocola af en toe, maar dat moet toch kunnen. Ik kan dus wel redelijk balen als ik omgekeerd voor de spiegel sta te kijken naar mijn billen en bovenbenen en word er ook een beetje onzeker van. En dan heb ik nog 10 weken te gaan..... Van tevoren heb ik het idee gehad dat ik "vast niet zo heel veel zal aankomen" en dat was dus een illusie....

Ik moet zeggen dat mijn gewicht en de belachelijke hoeveelheid (extra) afscheiding de enige zaken zijn die ik als minder prettig ervaar tijdens mijn zwangerschap. Die twee dingen zullen na de zwangerschap (misschien met wat moeite) weer weg gaan gelukkig, dus ik vind wel dat ik in mijn handjes mag knijpen wat betreft zwangerschapsklachten.

Heel veel verhuisplezier!

Oh ja, vanochtend voor het eerst gevoeld dat onze knul de hik had, erg leuk dat eens te merken. Had wel een beetje medelijden met hem, haha.

Lfs, Nienke

Gast Nic1968
Geplaatst

@ Karin wij hadden inderdaad een datum vantevoren geprikt en op het kaartje laten zetten, ook omdat we het feestje bij iemand anders thuis deden, en toen wist ik dus nog niet dat ik een keizersnede zou krijgen maar goed het was na een week of 6 dus het ging uiteindelijk wel. Je kunt natuurlijk ook even de bevalling afwachten en dan snel de datum doorgeven als je dan het zaaltje nog kunt huren tenminste.....

@ inderdaad niet te druk maken over de extra kilo's, het is zo als het is en het duurt ook weer een paar maanden voor je je eigen figuur weer een beetje terug hebt (tenzij je Heidi Klum heet...)

@ wij gaan vandaag weer naar Bakkum, fijne dagen allemaal

Nic

Gast Nic1968
Geplaatst

ik ben tussentijd heel even terug in Amsterdam: wat is het rustig hier op het juli-forum! alles goed?

Nic

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden