Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

20 mei: Nienke, laatste 3d pretecho (bij 31 wk, 1 dg)

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk, 1 dg)

21 mei: Nic, controle VK (bij 31 wk, 2 dg)

25 mei: Annelies, controle VK (bij 32 wk, 3 dg)

25 mei: Nienke, intake kraamhulp (bij 31 wk, 6 dg)

25 mei: Karin, pretecho (bij 30 wk, 4 dg)

02 juni: Nienke, controle VK (bij 33 wk)

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

Hallo allemaal!

Ons babykamertje is geverfd en gisteren hebben mijn vader en man de meubeltjes op hun plaats gezet! Ben er zóóó blij mee!!

Verder gaat het met de verhuizing allemaal voorspoedig! Ik ben inmiddels een paar keer verhuisd maar het is nog niet eerder (ik zal het afkloppen!) zo vlekkenloos verlopen als nu. En we krijgen ook erg veel hulp (trekt mijn dikke buik dat aan?).

Op mijn werk gaat het helaas stukken minder. We hadden een vervanger ingehuurd die tijdens mijn verlof mijn taken moet waarnemen. Die is eind april begonnen om alvast over te dragen (ik heb nogal een breed takenpakket), maar hij blijkt nu niet te functioneren en krijgt straks zijn exit-gesprek. Ik ben nu dus vervangerloos, heb veel te veel werk liggen voor wat ik kan doen (werk momenteel 5x5 uur) en heb nog maar erg kort tijd om een andere vervanger in te moeten werken, die overigens ook nog gevonden moet worden. Heb er gewoon erg slecht van geslapen... En daar baal ik dan weer van, want "het is maar werk" (lekker cliché)...

Desondanks, allemaal een fijne, zonnige dag toegewenst!

Groetjes,

Karin

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Veel sterkte Annelies !

Nienke gefeliciteerd met de verlenging van je jaarcontract !!

Hier gisteren nog een concert gedaan :-) Black eyed peas met als voorprogramma Cheryl Cole , het was dik in orde ! En dat ging heel goed met mn bolle buikje !! Ik verlang zo om morgen naar de gyn te gaan !!

Is het daar ook zo zonnig bij jullie ?

Joke

Geplaatst

Nienke wat een goed nieuws.. lekker dat je placenta plaats gemaakt heeft! En wat is je kereltje gegroeid zeg... enorm. Betekent dit ook dat de kans de je eerder zal bevallen vergroot wordt? Wel geruststellend het gewicht van jullie mannetje, als ie te vroeg komt, heeft hij in ieder geval genoeg reserves.

Liefs Pieneke

Gast Nienke79
Geplaatst

@Karin, wow, wat gaat dat snel!! Super dat het allemaal zo voor de wind gaat met de verhuizing :blob3:. Je bent gewoon onvervangbaar op je werk. Dat is dan weer het voordeel. Het nadeel is dat je nu waarschijnlijk te veel hooi op je vork neemt. Pas goed op jezelf meis!

@Pieneke, de echoscopiste zei dat hij het blijkbaar heel erg prettig heeft in mijn buik en daarom zo dik is, haha. Maar dat wil dus niet zeggen dat hij eeder komt. Hij kan bij wijze van zelfs nog na de uitgerekende datum komen, maar stiekem hoop ik natuurlijk een klein beetje dat hij zich iets voor de datum aankondigd, hihi. Ik hoop dat jouw kleintjes morgen ook weer lekker gegroeid zijn!

Ik ben ook helemaal blij met mijn contract, heb door mijn behaalde examen ook een verhoging erbij. Mijn plaatsvervanger (uitzendkracht) is ook niet bepaald een topper... zucht. Ik moet ook zeggen dat ik erg precies ben en er niet goed tegen kan als mensen werk afraffelen. Dus nog 3,5 week "one mississippi, two mississippi" haha.

Patrick en ik hebben net voor de laatste keer onze knul mogen bewonderen voordat hij zich echt laat zien. Hij was weer fantastisch, echt zo schattig. Happen naar zijn vingertjes, glimlachje, echt super.

Ook hebben we nieuwe plankjes gekregen die bij aflevering van de kinderkamer beschadigd waren. Van het weekend gaan we dus een foto plaatsen van het prinsenverblijf!!

Fijne avond meiden, op naar een lekker lang weekend!

Lfs,

Gast Nic1968
Geplaatst

Vandaag op controle geweest en alles weer picobello in orde, ferme hartslag gehoord en mijn bloeddruk 120/75. Hopelijk blijft dat zo....

Ben inmiddels ook begonnen met werkoverdracht, ik moet nog 3 weken en daarvan is mijn vervanger er twee op vakantie dus het moet nu gebeuren, maar als ik zie wat er allemaal nog ligt hou ik mijn hart vast (ik kan ook niet goed delegeren....).

Het wordt een heerlijk warm weekend dus geniet ervan allemaal!

Nic

Geplaatst

Hoi allemaal! Bedankt voor alle lieve berichtjes :)

Zoals dat gaat met verdriet om huisdieren, wordt het gauw minder. Het was echt dramatisch maandag en heb zo veel gehuild, maar nu nog maar af en toe.

De andere kat die we nog hebben is liever dan ooit en lijkt niet te merken dat Koetje weg is. Fijn om een kat te zijn.

Ik heb wel meegelezen afgelopen dagen, maar geen fut om te reageren. Sorry!! Fijn dat alles wel goed gaat met iedereen. En vind het ook echt leuk te lezen waar iedereen zoal mee bezig is.

Wij hebben vanavond het geboortekaartje uitgezocht. We zijn gewoon naar de drukker gegaan, daar ter plekke een paar boeken doorgebladerd en er 1 gekozen. Samen overlegd over de tekst en lettertypes enzo en volgende week vrijdag kan ik de proefdruk ophalen. Binnen een uur stonden weer buiten ... hoeze efficient. Ik ben er helemaal blij mee. Het is een uitklapkaartje, glanzend wit (niet hoogglans, zachtwit zeg maar), met een roze hartje en de tekst wordt ook roze. Meisjes .. maar niet te. Wel schattig.

(en fijn dat ik dat hier lekker kan zeggen).

De gekozen namen komen er natuurlijk ook al op, ben benieuwd hoe dat zal staan.

Ik ga morgen nog wat laatste dingetjes kopen. Volgens mij heb ik het meeste wel in huis, viel eigenlijk wel mee. Het ingewikkeldste vind ik nog wat je nou nodig hebt voor het bedje. Hoe doen jullie dat? (matras, molton, hoeslaken, zeiltje, lakentje, dekentje ... dat allemaal? En dan nog dingen van aerosleep ... maar wat dan? en hoeveel van elk? .... lastig dus ...).

Fijn lang weekend allemaal!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Annelies, het is sowieso fijn om een poes te zijn! Lekker liggen de hele dag en gekriebeld worden :msn-wink:.

Even over het bedje: Wij hebben gekozen voor een normaal matrasje, zijltje, molton, hoeslaken, laken en deken (en hydrofiele luier voor onder zijn koppie). En een kruik die je in de magnetron opwarmt. Ondanks dat hij in de zomer komt, schijnt dat toch te moeten.

Dekbed mag niet, maar je schijnt ook een speciale deken te hebben die je in een dekbedhoesje kunt stoppen en dat is dan wel veilig. Wij hebben echter "gewoon" voor een laken en deken gekozen.

Gisteren nog hele mooie kiekjes gekregen van hem op de 3D echo en nogmaals een dvd. Hij was zo prachtig dat de echoscopiste een fotootje heeft gehouden voor op de "pronkpaal" haha.

Een heel fijn pinksterweekend ladies!

Lfs,

Nienke

Uitgerekende datum:

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

Eerstvolgende afspraak:

Gast Nic1968
Geplaatst

Ik moet me er eens in gaan verdiepen hoe dat ook al weer zat met het bedje maar weet wel dat wij het eerste jaar een gewoon dekentje en lakentje gebruikten, en inderdaad een hydrofiele luier in driehoek gevouwen voor onder het hoofdje, en dat gaan we nu ook weer doen. Aerosleep dekmatrasje heb ik nog nooit gebruikt maar wil ik nog wel uitzoeken of dat wat is. Na een jaar ben ik een dekbedje gaan gebruiken. Altijd wel nog in combinatie met een slaapzakje (Combisleeper, ideaal!). Ik heb de bovenspullen (dekentje, lakentjes) al wel besteld maar die zijn helaas nog ergens onderweg.... de onderspullen (molton etc.) moet ik nog kopen bij de hema of prenatal of zo. Verder heb ik destijds een kruikje gekocht dat je in een oplader verwarmt en dan in een lekker zacht hoesje stopt, heel veilig, en als de kraamhulp dat niet accepteert heb ik een ouderwetse warmwaterkruik achter de hand. Nic

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

07 juni: Nic, controle VK (bij 33 wk, 6 dg)

Gast Nic1968
Geplaatst

Ik moet me er eens in verdiepen hoe dat ook al weer zat met het bedje maar weet wel dat wij het eerste jaar een gewoon dekentje en lakentje gebruikten, en inderdaad een hydrofiele luier in driehoek gevouwen voor onder het hoofdje, en dat gaan we nu ook weer doen. Ik heb de bovenspullen al wel besteld maar die zijn helaas nog ergens onderweg.... de onderspullen (molton etc.) moet ik nog kopen bij de hema of prenatal of zo. Nic

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

07 juni: Nic, controle VK (bij 33 wk, 6 dg)

Geplaatst

Hallo allemaal!

Annelies: Je hebt het over namen in meervoudsvorm; gaan jullie (ook) vernoemen?

Over het beddengoed; op de uitzetlijsten waarvan er diverse op internet staan (ik hanteer de lijst van Kraamzorg De Waarden, maar bijv. Prenatal heeft er ook één staan) staat wat je precies nodig hebt voor de bedjes. Ik vond het ook even puzzelen, maar wij hebben gekozen voor een lakentje en een deken voor 'boven'. Mijn zusje heeft wel zo'n soort dekbedje, maar wij konden geen hoes vinden naar ons zin dus vandaar dat we toch voor het 'ouderwetse' dekentje en lakentje hebben gekozen. Een aerosleep hebben wij niet, om ons matrasje zit standaard al zoiets. Dus verder alleen twee moltonovertrekken en wat hoeslakentjes gekocht. En voor het wiegje voor naast het bed hetzelfde verhaal.

Gisteren een ontzettende rotdag gehad op het werk. De vervanger is inderdaad vertrokken en we hebben kennismakingsgesprekken gehad met twee andere kandidaten. Ik vond ze allebei niet geschikt, maar vanwege de tijddruk wil mijn leidinggevende toch één van de twee laten komen. Die start gelijk na mijn weekje vrij volgende week (ivm de verhuizing) dus rustig terugkomen van vakantie om mijn eigen werk even bij te werken en de overdracht voor te bereiden zit er niet in. Ik heb dan nog 14 dagen (van 5 uur) om over te dragen (naast het afronden van een paar juridisch lastige zaken), waar ik zó tegen op zie. Dat heb ik ook aangegeven bij mijn leidinggevende (in tranen...) maar zij schoof mijn reactie op mijn 'hormonen' en toestand. Toen voelde ik me nog rotter en onbegrepen. Nou ja kortom, ik was blij dat ik thuis was en wil ook voorlopig niet denken aan mijn werk!

Mijn verlof start 18 juni; voor jullie allemaal gaat het nu toch opschieten zeker, aangezien ik hekkensluiter op het lijstje ben?

Fijn weekend allemaal; geniet van het mooie weer!!

Geplaatst

O ja, over namen... Wij gebruikten binnenshuis al een poosje de echte naam, maar zowel mijn man als ik hebben zich al een keer versproken. Ik bij mijn zusje en mijn man bij een collega. Allebei de keren hoorde de persoon in kwestie het niet, maar we hebben hem nu een 'buiknaam' gegeven. We noemen hem nu Sjoerd, net zoals mijn ouders en zusje en vriendenkring nu. Niks mis met die naam, en hoe langer we hem gebruiken, hoe meer we aan die naam zijn gaan hechten. Het zal straks echt wennen worden om zijn andere naam weer te gaan gebruiken!

Maar nu komt het; zijn we vorige week bij mijn schoonmoeder, die niet van dit buiknaam-verhaal afwist en zat te gissen naar zijn naam. Mijn man zegt dus met een stalen gezicht: "Nou ma, als je zo blijft zeuren zeggen we het wel. Hij heet Sjoerd". Reageert mijn schoonmoeder: "Wat een achterlijke naam zeg!". We waren allebei verbaasd en eerlijk gezegd een beetje beledigd. Krijg ik vervolgens een mailtje van mijn schoonzus met een heel verhaal over namen en als afsluiter: "Ik weet zeker dat jullie niet zo'n vreselijke naam als Sjoerd doen"...

Dat zeg je toch niet? Voor hetzelfde geld is het wel onze 'echte' naam (er zijn tegenwoordig genoeg mensen die de naam wel al zeggen voordat het kindje geboren is), en dan nog; het is toch onze keuze? Rare mensen...

Geplaatst

Jemig, ja dat zeg je toch niet?? Echt stom.

Ik vind Sjoerd eigenlijk wel een leuke naam, lekker stoer. Kan me voorstellen dat je daar nu aan gaat hechten ook nu je het gebruikt .. je moet nog 10 weken ... misschien nog wisselen? (al was het maar om je schoonfamilie te pesten ... haha).

Wij gebruiken de naam ook altijd samen, we hebben ons nog niet versproken. Ik weet niet 100% zeker of ik niet wel een keer "ze" of "haar" gezegd hebt (we zeggen altijd gewoon hij waar anderen bij zijn, niet hij/zij). Je niet verspreken is bij een meisje best moeilijk!

Als iemand tegen mij begint over de baby ... zo van ... schopt ie al? Heb ik altijd zoiets van ... maar het is een meisje hoor! haha.

Wij gaan niet vernoemen, maar ze krijgt wel 2 namen, gewoon een 2e naam die we mooi vinden.

Over je werk. Probeer het van je af te zetten, als er iets mis gaat of niet afkomt, is het niet jouw probleem, maar dat van hun. Zeker nu je het bij je leidinggevende hebt aangekaart. Jij bent straks gewoon met verlof, klaar.

Dit zeg ik niet zomaar hoor, werk nu bijna 13 jaar in de accountancy en dat is een behoorlijk stressvolle omgeving, als ik niet geleerd had dingen van me af te zetten zat ik al lang overspannen thuis. Ik had een harde les (lees: korte tijd half overspannen ziek thuis) nodig om dit te leren, misschien is jouw aanstaande verlof voor jou die les.

Wat mij wel altijd helpt is voor mezelf een realistische planning maken wat ik af kan maken. Daar aan proberen te houden en je weet dat de rest niet lukt, en dat weet je werkgever ook, want je bent straks nou eenmaal 4 maanden weg en je kan niet alles voor die tijd.

Veel succes ermee hoor, leuk is het niet.

Ik weet dat ik nog 4 weken moet werken (4 weken van tevoren met verlof), maar welke datum dat nou eigenlijk is weet ik niet ... haha. Moet nog veel afhebben voor die tijd, maar ik functioneer altijd wel goed onder druk. Vrijdag is mijn vrije dag en de laatste weken ruil ik af en toen een beetje, soms 's ochtends wat uitslapen en dan vrijdag een paar uurtjes werken. Op die manier is het voor mij goed vol te houden.

Onze kleine ligt de laatste 4/5 dagen niet meer over dwars (eerder lag ze vaak 's ochtends ineens weer over dwars en wurmde zich dan in de loop van de ochtend weer naar beneden). Hopelijk dinsdag de 1e controle waarbij ze al in de juiste houding ligt. Volgens mij liggen de voetjes ook boven, zo te voelen, maar weet het niet helemaal zeker. De bewegingen voelen nu ook anders, hebben jullie dat ook? Minder geschop, meer gewurm .. geschuif. En af en toe voel ik ook ineens echt iets hards uitsteken (niet echt uitsteken hoor, klein beetje), ik denk een knie of een voetje ofzo. Schattig.

Ik begin nu wel een beetje nieuwsgierig naar haar te worden, hoe ze zal zijn. Het begint allemaal wel dichtbij te komen.

Groetjes allemaal!

Geplaatst

@ Even reageren op jullie buiknaampje.

Ten eerste vind ik Sjoerd helemaal geen rare naam. Mijn schoonvader heet zo en stel dat wij ooit de kans krijgen om te vernoemen...

Ten tweede betekent Sjoerd "behoeder van de zege". Nou mooier kun je het nu niet maken op wel:-)

X, Martha.

Gast Nic1968
Geplaatst

een rare of geen rare Mart?? ;-)

Wij zijn definitief uit de naam en gaan wel vernoemen maar anders dan in eerste instantie bedacht (cryptisch he maar dat leg ik tzt wel uit). Nu heet ie nog Tijger dus we kunnen ons niet verspreken. Maar zou het inderdaad wel heel stom vinden als iemand een naam meteen zou veroordelen (al kan dat natuurlijk ook onbewust en onbedoeld gebeuren als ze hem niet weten maar in een gesprekje over namen beginnen, lijkt me ook niet leuk als je dan vervolgens over een tijd toch met die naam komt.... maar je moet uiteindelijk toch zelf kiezen wat de rest ook vindt)

ik ga de 15e met verlof, 5 weken vantevoren, dus nog drie weken werken. Ik functioneer ook heel goed onder druk dus ga nu als een speer proberen een aantal dossiers af te ronden en de routine over te dragen.

Vooral iedere avond nu enorme actie in mijn buik, met geschop en hobbels en bobbels, overdag is het wat rustiger...

Nic

Geplaatst

Oeps, de g was weg gevallen. Heb het even aangepast, anders komt het wel heel lullig over. Ik bedoelde natuurlijk geen rare naam...:-)

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zag weer een mooie kans een nieuw lijstje toe te voegen door het verlofgesprek, hihi. Dan hebben we allemaal weer iets om naar uit te kijken en komt er weer een volgende fase :toothy4:.

@Annelies, je bent op zaterdag uitgerekend en dan zou je officieel 4 weken daarvoor op zaterdag 19 juni je laatste dag hebben. Maar dat is het weekend dus wordt het vrijdag. Op vrijdag ben je vrij, daardoor is donderdag 17 juni je laatste dag.

Ik stop zelf 5 weken vantevoren en ben uitgerekend op een woensdag. Dus mijn laatste dag zou op woensdag 16 juni zijn, maar aangezien ik 4x9 werk is dat mijn vrije dag en ben ik dinsdag 15 juni voor het laatst.

Zullen we dan samen uitdelen Nic? haha.

@Karin, echt een belachelijke reactie. Ook al vinden ze die naam niet leuk, dan nog ga je dat niet zo roepen. Zou lekker zijn als er straks iemand op kraam komt die roept "wat een lelijk kind" haha. En dan zeker mensen die zo dichtbij je zouden moeten staan.

Wat betreft je werk sluit ik me volledig aan bij Annelies. Je hebt ruim op tijd aangegeven dat je zwanger bent en dus met verlof gaat. Alles omtrent vervanging is hun probleem (al is dat vaker makkelijker gezegd, dat weet ik). Ook ben je nu eerlijk geweest dat je het niet ziet zitten. Eerst maar even lekker tijd aan je huisie besteden en dan gewoon kijken wat je op je werk nog kunt aanpakken. Wat blijft liggen, blijft liggen. Je kunt maar een ding tegelijk.

Wij gebruiken zijn naam ook gewoon thuis, al een hele tijd nu. Ik weet ook zeker dat hij niet meer wijzigt, ik "ken" hem nu ook gewoon als ....... haha. Hij krijgt ook een tweede naam, hij wordt vernoemd naar Pat zijn broer. Dat is wel echt een tweede naam, dus de zullen we niet "gewoon" gebruiken. Nog steeds geen geboortekaartjes besteld, zijn wij de enige?

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

15 juni: Nienke, bijeenkomst bevallen (bij 35 wk)

Laatste werkdag vóór ingang verlof

15 juni: Nic

15 juni: Nienke

17 juni: Annelies

17 juni: Karin

Geplaatst

Hallo

Kammie , zou ook niet tevreden zijn met zo een reactie , maar uiteindelijk kiest iedere ouder toch wat hij zelf graag hoort ? Ale ja ... En Smaken verschillen ze , wij hebben ook al een naam , al een tijdje en toen we zeiden dta we naam hadden tegen mijn schooonouders was het zo van " het is toch wel een mooie naam he " pft mijn antwoord was van wij horen het graag !

Wij zijn gisterne nog een naar de gyn geweest en onze meid is maar 1 cm gegroeit maar wel 900 gram bij :-) ,dus nu is ze 43cm en 2400gram ! Amai we zagen op de echo echt wel enorme bolle wangen :-)

Alles in orde ,zeligt mooi op haar plaats :-)

Iedereen geniet van jullie verlengd weekend en het zonnetje :-)

Joke

Geplaatst

Nienke ... leuk het nieuwe lijstje. Iets om naar uit te kijken! En tot nu toe allemaal in dezelfde week.

Joke ... jeetje ... 1cm, maar wel 900 gram? Dat gaat goed dus! Ik zou ook wel eens willen weten hoe lang/zwaar ons meisje is, geen idee. Volgens mij krijgen we alleen met 36 weken nog een liggingsecho.

Kammie .. ik wou nog even zeggen dat ik natuurlijk niet bedoelde dat jij niet goed onder druk zou werken (geen idee of je mijn berichtje zo opgevat hebt misschien, zou ik vervelend vinden). Ik weet gewoon precies hoe het is als je op je werk TE veel druk ervaart ... niks aan.

En haha ... er is NU iemand online op het forum die Sjoerd heet ... :)

Ik heb vandaag een borstvoedingskussen gekocht, zo maar eens kijken of dat lekker slaapt. Daarstraks ook drie kwartier met m'n moeder aan de telefoon gehangen over de poezen (zij hebben momenteel een nestje met kittens, misschien willen we wel graag een nieuwe) en babies. Gezellig.

Geplaatst

Goedemorgen!

Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties (ook Mart; lief dat je even inbrak)! Ik heb mijn werkstress op mijn werk kunnen laten merk ik, en jullie hebben helemaal gelijk; ik heb het aangegeven en nu is het verder hun probleem. Voor mij is het nog die laatste drie weken zo goed mogelijk door zien te komen en daarna... Verlof!! En over de naam: Mijn man overweegt serieus om Sjoerd na zijn geboorte ook Sjoerd te noemen. Het zal me niets verbazen als hij na de bevalling als hij zijn moeder belt op zijn minst gaat zeggen dat haar kleinzoon Sjoerd heet!

Annelies; hoe sliep het kussen??

Joke; wat leuk dat ze bij jullie in België zo tot in detail de baby in de gaten houden qua groei! Zelf heb ik nog geen idee hoe hij ligt en/of wat hij nu weegt. Dinsdag hebben we wel een pretecho en daar meten ze wel het bovenbeentje op, maar bij de 20-weken echo die we in het ziekenhuis hebben gehad zeiden ze dat dat niet representatief is voor zijn daadwerkelijke grootte, dat dat op meerdere punten gemeten moet worden (bijv. ook hoofdomtrek, enz).

Nienke; leuk, dat nieuwe lijstje erbij! Ik zie dat een aantal van ons het verlof tegelijk in gaan luiden. Organiseren we nog een verlof(spa)borrel? ;-) Wij hebben de kaartjes al een tijd terug besteld, omdat ik dat voor de verhuisdrukte geregeld wilde hebben. Heb je wel al rond gekeken of helemaal nog geen idee wat jullie willen?

Nic; cryptisch maar denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat precies gaan doen. Bij ons is Jan de naam van de opa's die we willen vernoemen. Bij de jongensnaam wordt dat nu 'gewoon' de tweede naam (Sjoerd Jan dus, haha). Als het een meisje zou zijn, had ik Janna als meisjesnaam leuk gevonden.

Hoe is het met jullie voeten? De mijne lijken op die van Donald Duck; niet normaal! Ik pas zelfs de Birckenstock-slippers niet, daar zijn ze te breed voor!! En ze doen ook echt pijn, zelfs als ik 's morgens uit bed kom. Hebben jullie dat ook?

Het belooft een dag met mooi weer te worden; hebben jullie nog wat leuks op de planning dit weekend? Ik ga zo onze nieuwe kledingkast schoonmaken en alvast wat kleding verhuizen naar de nieuwe kast. Leuk hè? Haha! Klinkt misschien raar, maar ik heb er zin in! Vanmiddag wel lekker iets in de zon doen hoor; 'werk' en relaxen wel een beetje in balans houden in onze vrije week is mijn motto!

Fijne dag!

Geplaatst

Jij bent er vroeg bij Kammie!

Ik vond het kussen helemaal niks! Zo'n megagroot ding tussen je benen ( :tongueP: ) ... ik heb het nog niet echt nodig denk ik. Maar straks voor de borstvoeding zegt iedereen dat het sowieso handig is zo'n kussen, dus niet voor niks gekocht.

Fijn te horen dat je je werkstress van je af kon zetten! That's the spirit.

Wij hebben vanochtend een verjaardag van mijn man z'n neefje (wordt 7) en vanmiddag van een tante van mij. Dan gaan we een luxe high tea doen bij een mooi restaurant, waar je heerlijk buiten kunt zitten ... het is super weer, wat wil je nog meer.

Nienke, wij hebben het geboortekaartje dus ook nog niet besteld. Alleen uitgezocht. Ik ben nog bezig met de adressenetikettenlijst, weet nu ook nog niet hoeveel kaarten ik eigenlijk nodig heb, dus echt bestellen zal nog wel even duren.

Gast Nienke79
Geplaatst

Ohh fijn dat ik niet de enige ben met onbestelde geboortekaartjes, hihi. Wij weten wel welke kaartjes en van welke site, maar het komt er gewoon niet van. Zijn nog niet helemaal over de tekst uit. Aantallen doen ze daar per 25 dus dat is makkelijker tellen. Oftewel we hebben er altijd te veel, haha.

@Karin, mijn voeten hebben het ook een stuk zwaarder en ook zeker als ik uit bed kom. Dan doen ze al zeer en heb ik het gevoel dat ik 20 km gelopen heb. Ik heb nu een kussen onder het voeteneinde van mijn matras en vanochtend was het wel een stuk beter. Niet als vanouds natuurlijk, hihi, maar dat duurt nog max 10,5 week :yeswink-1:.

Oh ja, maar ik heb dus voor aanstaande zaterdag een pedicure geboekt. Ik heb dat nog nooit gedaan, maar had er ineens zin in en dan is gelijk het overtollig eelt weg, zien ze er weer tiptop uit. Hopelijk is het verwennerij, maar dat hoor je nog, haha.

Verder hadden wij gisteren een drukke dag met opruimen en wegbrengen gemeentewerf, BBQ-verjaardag en nog even ergens op visite. Vandaag een BBQ bij mijn broer en zijn vriendin (die is ook zwanger en loopt 5 weken achter ons aan).

Ik weet niet of er nog iemand ook BBQ-t dit weekend? Ik vind het in ieder geval moeilijk aan het vlees te gaan vanwege het "niet helemaal gare". Dat heb je erg vaak met BBQ en ik wil geen risico lopen... Nog iemand die dat heeft?

@Annelies, haha, mega kussen tussen je benen lijkt mij ook niks. Maar ik hoor ook veel meiden die niet meer zonder willen slapen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ik eet vegetarisch, dus ben niet bang voor niet gaar vlees :)

Zit nu helemaal volgegeten van de high-tea, echt asociaal veel en lekker allemaal. Voor een keertje moet kunnen toch?

Ik heb nog geen last van opgezwollen voeten, maar vandaag met die warmte voelen ze niet zo lekker meer. Heb m'n zomerse open schoenen aangedaan, maar die kleine riempjes dichtpielen ging haast niet, raakte helemaal buiten adem van het naar voren hangen. Best gek.

Ben benieuwd hoe de pedicure bevalt, lijkt mij ook wel wat.

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is al weer een hele tijd geleden maar hier gaat alles goed hoor! Ben nu op vakantie in Portugal maar kan niet slapen omdat we zo vroeg op moeten om te vliegen en ben bang dat ik me verslaap... Heerlijk gehad, en prachtig weer! Dagje Sevilla gedaan maar met 35 graden vond ik dat toch een beetje teveel van het goede! Morgen dus weer terug, heb er zin in want ik voel nesteldrang!

Ik heb al jullie berichten wel gelezen en ga hier en daar nog wat terug schrijven maar neem me niet kwalijk als ik iemand of iets vergeet!

Ten eerste natuurlijk @Caroline: gefeliciteerd met jullie kindjes! Wat zijn ze mooi en wat fijn dat het allemaal goed gaat!

@Emma: hoe ging de groei-echo?

@Annelies: hoe staat het met al je cursussen?? Je hebt het er maar druk mee!;-) Vond het verdrietig om te lezen over je kat, hoop dat het weer wat beter gaat. Nemen jullie weer een kleintje?

@Kammie: knap hoor hoe je je door de verhuizing en je werk heen slaat!

@Joke: ik heb je zien schitteren hoor! Leuk om te zien en horen!

@Nienke, gefeliciteerd met je examen en je jaarcontract! Ik ben trouwens meer dan 20 kilo aangekomen de eerste zwangerschap. Je kunt er soms gewoon niets aan doen. Ik was het in ieder geval zo weer kwijt... Wel striae gekregen in de laatste week...

Nog lekker gebbq-d? Ben ook erg voorzichtig hoor met eten! Bij twijfel niet doen zou ik zeggen...

Oh, ik ga vast veel vergeten... Nou ja, ik kijk thuis wel weer wat uitgebreider. Hoop dat het goed gaat met iedereen. Ik heb een te lage HB, krijg nu wat pillen van de VK als we terugkomen. Merk er niets van eigenlijk.

Wat betreft de geboortekaartjes: wij hebben nog helemaal niets geregeld, maar ja dat is niet het enige wat we nog niet op orde hebben, hihi, het erkennen moet ook nog gebeuren. Vergeten jullie niet om na de geboorte ook het ouderlijk gezag nog te regelen? Wellicht ten overvloede, maar sprak laatst iemand die niet wist dat dat ook nog moest (als je dat tenminste wilt..). En we waren toch weer aan het twijfelen over de naam... Heb maar namenboekje op reis meegenomen, alles doorgespit, veel opgeschreven en weggestreept, de baby van alles genoemd om te kijken wat vertrouwd voelde, maar komen toch weer op dezelfde naam uit. Dan moet die het maar worden, toch?

Morgen (nou ja, zometeen dus...) weer vliegen, dinsdag VK, dan weer aan de slag met de kamertjes...!

Tot later meiden!

Lfs, Marije

Geplaatst

oh ja, lees net nog wat over gezwollen voeten/kuiten: heb ik dus ook last van, draag steunkousen daarom (Comprinet via apotheek besteld), dit is erg fijn omdat het de pijn wegneemt. Maar tijdens vakantie niet hoor, gewoon slippertjes en dan maar dikke benen... En ik heb thuis ook het voeteneind iets hoger liggen, scheelt ook veel. (gewoon een opgerolde grote handdoek onder de matras gelegd). Succes ermee meiden...!

Lfs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden