Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn om van je te horen Marije! Lekker zeg, dat je nog zo'n fijne vakantie hebt gehad. Lijkt me best pittig nu, die warmte, vliegen. Goede terugreis, en dan lekker nestelen :)

@Annelies: hoe staat het met al je cursussen?? Je hebt het er maar druk mee!;-) Vond het verdrietig om te lezen over je kat, hoop dat het weer wat beter gaat. Nemen jullie weer een kleintje?

De cursussen zijn leuk! Haha. Borstvoedingscursus was 2 keer en redelijk wat van opgestoken. Met als belangrijkste (en fijnste) punt, dat mijn verloskundigenpraktijk er voor is, dat je af gaat op je gevoel. Kijken en luisteren naar je kindje. In het begin heel vaak aanleggen. Als je kindje tevreden lijkt, goed drinkt en poept/plast, dan is het ook echt goed met hem/haar. Geen hysterisch weegbeleid.

De bevallingscursus is nu 4 keer geweest. Is leuk, informatief en ook gezellig (5 andere stellen, een paar vinden we echt leuk ... een paar niet zo .. haha). We krijgen elke week een uur theorie (vorige week ging het bijvoorbeeld over de ontsluitingsfase) en dan een uurtje bijpassende oefeningen, met name ademhaling / houdingen. Er is bv ook uitgelegd wat de mogelijkheden van pijnstilling in het ziekenhuis zijn (en de nadelen) en wat de rol van de man is tijdens de bevalling (dat kan alle kanten op ..). Ik vind het fijn om voorbereid te zijn en we zien wel waar het goed voor is strakjes.

Binnenkort nog voorlichting in ziekenhuis en van verloskundige.

Maar voel me nog steeds niet klaar voor de bevalling hoor. Vind het maar eng.

Man, de baby lag vanochtend toch weer stiekum over dwars en ging zich met grof geweld draaien. Tjeempie. Ik voelde echt van die harde uitsteeksels. Ze zit nu weer met hoofd (of voeten?) naar beneden en druk te trappen aan alle kanten ... doet bijna zeer!

Gisteren was ik het zwanger zijn voor het eerst even zat. Had een paar pijnlijke harde buiken, veel steken onderin. Maar nu vind ik het weer ok en zo gezellig in m'n buik.

Nou, weer genoeg geschreven ... :) Fijne dag!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi

gister thuisgekomen van de vakantie het was heerlijk .

ben ook wel weer blij dat ik thuis ben.

wij staan midden in het bos op de camping en ben gek op wandelen maar jammer genoeg heb ik dat niet kunnen doen had vanaf dag 1 een zere enkel alsof het verzwikt was. maar was niks te zien het is nog steeds niet over en mijn voeten lijken nu ook die van donald duck . haha hoort er bij . mijn verlof is nu begonnen vind het raar dat ik niet meer aan het werk hoef. geestelijk voel ik me erg goed maar lichamelijk gaat het nu achter uit. het aftellen is begonnen kijk erg uit naar ons meisje.

hmm geboortekaartjes zou ik zelf maken maar het worden er zo veel dus toch maar bestellen. wat ook niet makkelijk is want mijn man wil niet weten wat het is .

hoop dat we er uit komen voor dat het geboren is. de tekst is klaar nu alleen nog een leuk kaartje. deze week de laatste spulletjes kopen voornamelijk lakentjes,dekentjes en dat soort dingen. ga ook maar even kijken voor een voedings kussen want ik slaap nu met een gewoon kussen tussen me benen en vind het heerlijk .

geniet nog van deze mooie dag allemaal.

groetjes silvia

Gast Nic1968
Geplaatst

Wij zijn weer even terug van Bakkum, was gisteren werkelijk goddelijk aan het strand met een zonnetje tot laat en allemaal blije relaxte mensen.

Wij hebben wel ge-bbq-t en ik heb ook gewoon kipsate en hamburgers gegeten maar wel eerst doorgesneden of ie goed gaar was. Heb van de week ook rauwe tonijn op maar was in een toprestauarant dus ben er maar vanuit gegaan dat ie supervers was en dan mag het wel. Was met een sjiek diner van mijn werk en wou er niet moeilijk over doen (bovendien vind ik het errug lekker...;-)

Ik heb gelukkig nog geen last van opgezwollen voeten, heb ik nl. vorige keer wel heel erg gehad en toen kreeg ik ook last van hoge bloeddruk (of andersom: door de hoge bloeddruk hield ik vocht vast en dus dikke voeten...) niet fijn dus hopelijk blijft ons allen dat bespaard.

Alleen lig ik niet echt lekker meer.. niet op mijn rug, niet op mijn zij, dus ik ga ook het borstvoedingskussen maar weer eens tevoorschijn halen (heeft mijn zoontje nu in zijn bed liggen...).

Wij hebben wel het kaartje nu definitief uitgezocht maar ik ga nog wat aan de tekst en de opmaak sleutelen en we moeten nog een zendlijst maken en de bestelling ook echt plaatsen.

Ga jij de 15e trakteren Nienke? Ik twijfel, heb het de vorige keer wel gedaan en ik zie ook wel eens mensen rondlopen met iets lekkers maar waarschijnlijk hou ik het nu bij een kleine 'borrel' met onze kleine afdeling en een mailtje aan iedereen.

Ik heb wel meteen voor de 17e een zwangerschapsmassage geboekt, die heb ik van mijn werk voor mijn verjaardag gekregen dus dat is een goed begin van de verlofperiode.

Het allerdrukste op mijn werk is achter de rug, dat is altijd april/mei, dus ben best ontspannen nu en ga gewoon doen wat ik nog af kan krijgen.

O ja vanavond is partneravond op zwangerschapsyoga, een theorieles, maar die gaan we niet doen want heb een eetafspraak staan met vrienden. De volgende partnerles (puffen) wellicht wel maar hij staan niet echt te springen..... (komt ook omdat ie vorige keer zo goed had geoefend maar uiteindelijk toen het zover was niets van mij mocht doen ;-)))

Geniet allemaal van deze mooie dag!

Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

@Silvia en Marije, fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad. ikkeltje jaloers, hihi. Die van mij lijkt alweer zo lang geleden!!

De BBQ gisteren was ook geen probleem, maar dat was ook met zijn 4-en. Hamburger en saté gegeten en salade en stokbrood, jammie!

@Nic, ja ik denk dat ik maar wel ga trakteren. Bak wel een cake ofzo, haha. Of misschien haal ik gewoon een pak raketjes. Zie mijn colega's toch 16 weken niet, blijft wel een vreemd idee.

Hoe merk je nog meer of je bloeddruk hoog is? Ik begin namelijk onderhand ook vocht vast te houden in mijn onderarmen, handen en benen.... Ook weer veel last van verstopping. Ik moet pas over 1,5 week weer naar de VK (ik moest vorige keer eigenlijk al om de 2 weken, maar omdat mijn bloeddruk nog goed was, hebben ze ons een weekje later gepland). Nu is er binnen 1 of 2 dagen ineens weer 1 kg bij en ik ben nu 16,5 kilo aangekomen..... Gelukkig ben ik lang, maar inmiddels weeg ik dus al een tijdje over de 100! (dat is natuurlijk ook weer omdat ik lang ben, maar toch). Die borstvoeding moet straks goed zijn werk doen, haha. Ik las ergens dat drinken van brandnetelthee helpt tegen vocht vasthouden??

Lfs,

Nienke

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke ... ik zou morgen even de verloskundige bellen om te overleggen. Vervelend hoor, verstopping en vocht vasthouden enzo. 16,5 is niet weinig. Ik zit nu op 11 geloof ik. 3 dagen terug nog op 10, maar een beetje veels te veel gegeten en gesnoept deze paar dagen. Vanaf nu weer rustig aan doen. Ik ben wel blij dat ik voor de IVF zoveel was afgevallen (19 kilo), dus ik hoop de 100 kilo niet te zien! (ik ben dan ook NIET lang!).

Zo heeft iedereen weer haar eigen problemen he? Gelukkig hebben we niet allemaal overal last van!

Welkom terug Silvia! Kan me voorstellen dat het allemaal zwaar begint te worden bij 34 weken. Wat ingewikkeld dat jij wel weet dat het een meisje is, maar je man niet! Verspreek je je nooit?

Nic, je zegt ... weer even terug. Gaan jullie binnenkort weer dan? Heerlijk zo met het weer he.

Ik denk dat ik wel ga trakteren op m'n laatste dag. Of laat trakteren (weet eigenlijk niet eens of ik die laatste dag wel op kantoor ben, of nog bij een klant). Maar of je dat doet ligt natuurlijk ook een beetje aan hoeveel collega's je hebt (wij zijn met zo'n 35) en hoe aardig je ze vindt :D

Ik moet wel lachten dat je man vorige keer niks mocht doen tijdens de bevalling ... voor niks zo goed geoefend.

Wat foto's zojuist genomen. 32 weken dus. 8 weken na de vorige keer ... en over weer 8 weken is de baby er al ....!!!!

Zoals je ziet, is de kat die er nog is, erg gek op me :)

322w.jpg 321ic.jpg

Gast Nienke79
Geplaatst

Thanks Annelies voor de boost, ik heb er net een beetje een baaldag van. Zo een beetje een mat gevoel, niet fijn. Ik moet morgen toch even bellen voor mijn bloeduitslag (ijzer) dan overleg ik direct wel even. Mooi buikie hoor! Die overgebleven poes is een konijntje! haha. Of lijkt zijn staartje alleen maar kort op de foto?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Klopt, z'n staart is een heel aantal jaren geleden geamputeerd (lang verhaal). Maar hij heeft daar totaal geen last van gelukkig.

Kan me goed voorstellen dat je ervan baalt, zijn echt van die kwaaltjes waardoor je je ellendig voelt. De verloskundige heeft vast wel goed advies of in ieder geval een middeltje tegen de verstopping.

Doe rustig aan!

Gast Nic1968
Geplaatst

@ Annelies, wij geen vaak in het weekend naar onze caravan op Bakkum, met mooi weer vrijdag weer.

@ Nienke, ik had zelf eigenlijk helemaal geen last van die hoge bloeddruk, het was dat de verloskundige me doorstuurde naar het ziekenhuis en dat ze me daar op een gegeven moment zelfs hielden, maar behalve vocht geen enkel kwaaltje gehad..... als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor, bij mij hebben ze echt benadrukt dat ze liever hebben dat je te vaak belt dan een keer te weinig (al is het maar om stress te voorkomen, ook niet goed voor je bloeddruk...)

De 14e is trouwens mijn laatste dag zag ik net, de 15e is mijn eerste verlofdag. Eigenlijk wilde ik die maandag ook al vrij maar dan komt mijn vervangster terug van vakantie en ik wil het nog even goed overdragen, en dan dus meteen afscheid nemen. Over aantallen collega's gesproken: bij mijn vorige werkgever had ik rondgemaild dat ik om x uur taart trakteerde voor wie tijdelijk afscheid wou nemen voor mijn verlof, komen er opeens allerlei collega's koffieleuten van wie je het niet had verwacht maar die blijkbaar wel een stukje taart lustten.... veel te weinig dus, de stukjes werden steeds kleiner... dus nu doe ik gewoon de eigen afdeling en misschien nog een paar erbij.

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

25 mei: Annelies, controle VK (bij 32 wk, 3 dg)

25 mei: Nienke, intake kraamhulp (bij 31 wk, 6 dg)

02 juni: Nienke, controle VK (bij 33 wk)

07 juni: Nic, controle VK (33 wk, 6 dg)

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wk, 1 dg)

15 juni: Nienke, bijeenkomst bevallen (bij 35 wk)

Laatste werkdag vóór ingang verlof

14 juni: Nic

15 juni: Nienke

17 juni: Annelies

17 juni: Karin

Geplaatst

Hallo allemaal!

Nienke; zo te lezen zitten wij met hetzelfde 'probleem'. Het begon met dikke voeten, maar nu zijn ook mijn handen erg dik, en ik kan bijna geen vuist ballen. Heb mijn trouwring ook afgedaan, want die begon te knellen (dat voelt maar kaal nu!). Ik heb de laatste dagen niet gewogen, dat zal ik morgenochtend even doen. Zelf moet ik donderdag weer naar de vk.

Heb een paar weken terug ook voor het eerst van mijn leven een afspraak gemaakt bij de pedicure. Vond ook dat ik het nu wel verdiende (haha, raar hè?). En het was echt heel lekker. Heb mijn volgende afspraak pas weer ergens in de derde week van juni, maar ik denk dat ik maar ga bellen of ik niet eerder kan.

Annelies; mooie buik hoor! En wel ontzettend lief dat je andere kat nu zo aanhankelijk is!

Nic; begrijp ik goed dat je bij je vorige zwangerschap in het ziekenhuis kwam vanwege een hoge bloeddruk? Hoe lang moest je blijven dan en wat doen ze dan? Zoals ik bij 'Nienke's stukje' al typte heb ik a.s. donderdag een afspraak bij de vk. Ik heb al sinds vrijdag dikke voeten en dat wordt alleen maar erger, ook mijn handen zijn nu worstig. Zou jij in mijn situatie wachten tot donderdag of morgen even bellen met de vk? Hoge bloeddruk zou gezien de stress op mijn werk en de verhuisdrukte niet eens zo heel vreemd zijn... Al voel ik me verder eigenlijk best relaxed!

Vanmorgen onze box opgehaald. Eerlijk gezegd onze tweede. We hadden een tijdje terug een crèmekleurige box gekocht maar nu we wat verder vorderen in ons nieuwe huis vind ik zwart toch mooier bij de verdere inrichting. En manlief gaat daarover niet met mij in discussie en rijdt vanmorgen vroeg zonder mokken met me mee naar Brielle (35 km hiervandaan) om de box te halen. En doet ook net zo enthousiast als ik. Wat is het toch een lieverd; weet zeker dat hij het echt de grootste klinklare onzin vindt deze kleurwisseling..! Iemand nog op zoek naar een crèmekleurige box? :)

Fijne dag!

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Inmiddels is mijn dag ook weer opgeklaard hoor. Ik denk maar gewoon "als het vocht is, dan is het in ieder geval weer snel na de bevalling weg" :-).

Een heerlijk middagje met mijn man op de bank laatste aflevering "Lost" kijken heeft ook geholpen, hihi, gezellig.

@Annelies, erg toevallig hadden mijn ouders ook een rode kater met zo'n konijnenstaartje. Die had daar ook geen last van en "sloeg" nog net zo met zijn staart als dat hij lang was, erg vermakelijk.

@Karin, wat raar he, ineens zoveel vocht vasthouden? Het zal natuurlijk ook wel door de warmte komen neem ik aan. Ik hoef mijn ring nog niet af, maar worstenvingers, check!

Lfs,

Nienke

Gast Nic1968
Geplaatst

@ Kammie, ik was inderdaad ook van plan om de komende weken een paar keer pedicure te doen, even mijn voeten zomerklaar laten maken want ik kan er zelf bijna niet meer bij ;-) Ben weliswaaar nog maar zo'n 9 tot 10 kilo zwaarder maar buik begint in de weg te zitten.

Ik ben inderdaad bij de eerste zo'n drie weken voor de uitgerekende datum opgenomen met pre-eclampsie/dreigende zwangerschapsvergiftiging als gevolg van een te hoge bloeddruk. In eerste instantie stuurde de verloskundige me door (ongeveer een maand vantevoren, mijn verlof was net begonnen) en moest ik ieder dag alle geplaste urine (liters!!) inleveren waar ze dan eiwitmetingen op doen. Na een week was de uitslag blijkbaar dermate slecht dat ik meteen moest blijven, mocht niet eens meer een tasje halen. En ik voelde me verder dus prima dus dat is heel raar om mee te maken. Ik heb er zo'n 10 dagen in gelegen, met iedere dag controles. Uiteindelijk ben ik toch weer een weekje naar huis gelaten, ik was het ook zo beu en de baby diende zich nog helemaal niet aan, en werd ik door een thuisservice dagelijks gemonitord (op bloeddruk en hartslag van het kind) tot aan de bevalling (een week overtijd) . Ben dus mijn hele verlofperiode hiermee bezig geweest en hoop heel erg dat het deze keer anders gaat.

Overigens zou ik me niet meteen heel druk maken als ik jullie was, het warme weer kan inderdaad ook leiden tot vocht vasthouden, maar een keertje extra bellen kan geen kwaad voor je eigen rust denk ik zo.

Vandaag bij vrienden geweest en een hele stapel spullen opgehaald zoals een box en wat speeltjes etc., en ook wat oudere spullen die we al hebben maar erg handig als extra setje voor op de camping (maxicosi, wipstoeltje, slaapmandje, hangmatje, flessenwarmer, aankleedkussen) dan hoeven we niet steeds alles op en neer te slepen. Morgen de box maar eens in de kamer zetten dan kunnen we er vast aan wennen, misschien maak ik er nog wieltjes onder dan kan ie van de zomer ook af en toe in de buurt van het raam.

Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, ik maak me al geen zorgen meer hoor. Dan maar moe en dikker, haha.

Vandaag vrij geweest (ipv morgen) en weer lekker wat opgeruimd. Ook de plank van de kinderkamer hangt nu netjes boven de commode. Helemaal zelf gedaan en zo goed als waterpas! Trots op mezelf, dat begrijpen jullie, haha. Gebeld met de VK, hij vindt wel dat ik veel ben aangekomen maar als ik niet eet voor 2 (en dat doe ik toch echt niet, haha) dan hoef ik me geen zorgen te maken en gaat het er na de bevalling wel weer af. IJzer was goed, maar de moeheid kan dus komen door de extra kilo's. Meer bewegen heeft geen zin om fitter te worden zei hij, dus overgeven aan de vermoeidheid. Al ben ik dat toch ook niet echt van plan :-P

Net de intake gehad van de kraamhulp. Veel vragen kunnen stellen en er is ons nu meer duidelijk omtrent de taken van de kraamhulp. Als het goed is krijgen we 8 dagen dezelfde, maar dat is natuurlijk afwachten. Ze heeft helemaal niet boven gekeken ofzo, dus geen controle :-).

lfs,

Uitgerekende datum:

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

Eerstvolgende afspraak:

25 mei: Annelies, controle VK (bij 32 wk, 3 dg)

Geplaatst

Hi Meiden,

Graag wil ik even reageren op de kilo´s die erbij komen ;-)......! Dus breek ik even in. Hopelijk geen probleem.

Ik ben nu 25 weken zwanger en 15-16 kilo aangekomen.

Ik maakte me hier behoorlijk zorgen over. Van mezelf ben ik slank tot normaal gebouwd. Ik heb diverse onderzoeken gehad in het ziekenhuis (suiker/schildkier) ben op gesprekken geweest bij een dietiste (volgens haar moest ik meer eten en was er met mijn eetpatroon niks mis). Conclusie luidt nu na de onderzoeken: Wordt gewoon dik...hoort erbij ;-), de ene komt meer aan dan de andere. Misschien is het een grote baby, maar dat wordt nu in de gaten gehouden! Mijn verloskundige maakt zich er geen zorgen over, dus dat probeer ik ook niet....maar soms baal ik er wel een beetje van, maar dan denk ik maar: HET IS VOOR EEN HEEL GOED DOEL. Maareh....die twintig kilo ga ik wel voorbij!

Nienke, hopelijk staat het nu een beetje stil met het aankomen, wat dat kan ook is mij verteld....en anders maar dik en rond? Wat doen we eraan?? :-)

Succes met alles, want voor jullie zijn de laatste loodjes wel een beetje aangebroken!

Groetjes Femke

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Femke, thanks voor de opbeurende woorden! Ik kom dus inderdaad in een paar dagen 1 of 2 kilo bij en dan staat het weer anderhalve tot 2 weken stil. Ik weet dat ik zwanger ben van een grote knul en ik neem het er ook allemaal maar bij. Kan me er steeds makkelijker bij neerleggen, gelukkig :tongueP:. Ik ga alleen weer van de suiker in mijn thee af, haha. Na de bevalling zie ik het allemaal wel weer en dan ga ik gewoon mijn best doen het er weer af te krijgen. Jij ook een hele fijne zwangerschap en aandikse, hihi.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Dag dames,

Ik zat net even jullie topic bij te lezen en ik zie dat heel veel dingen erg herkenbaar zijn (zoals bijvoorbeeld het vocht vasthouden... ik heb momenteel olifantenpoten en 's ochtends kan ik m'n vingers dus niet in een vuist krijgen, mijn trouwring heb ik al minstens een maand niet meer om).

Geniet van die laatste weekjes! Enne, allemaal niet teveel stressen voor het verlof hoor! Da's namelijk ook heel slecht voor je bloeddruk :animatedwink:.

Geplaatst

Ik ben gister weer bij de verloskundige geweest. Alles ok. Over 2 weken een dubbele afspraak om over de bevalling te praten.

De baby heeft nog tot ongeveer week 35 om te draaien, hoefde ik me niet druk om te maken (want ze ligt nog steeds alle kanten op).

Ik heb nu 3 keer gehad dat ik allemaal vlekken voor m'n ogen kreeg (zo erg dat ik niet eens kan zien), dat duurt een uurtje en dan is het over met alleen nog een heftige hoofdpijn. Als het zwarte vlekken zijn, komt het door een te lage bloeddruk, zijn het witte sterretjes .. is het een te hoge bloeddruk. Ik wist natuurlijk niet meer wat het nou was! Maar goed, bloeddruk gister was prima (110/70).

Ik heb overigens nog niks gehoord van de kraamzorg, behalve destijds een brief dat ik aangemeld ben. Wacht nog maar even af.

Nic, ik hoop dat die ellende van de vorige keer je inderdaad bespaard blijft nu zeg! Dat klinkt heftig.

Esk ... jij ook veel succes met de laatste loodjes!! En niet te veel stress ... we proberen het :D

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

09 juni: Annelies, info avond bevallen in het ziekenhuis

09 juni: Annelies, controle VK + uitleg bevalling (bij 33 wk, 4 dg)

Gast Nienke79
Geplaatst

Wow Esk, jij bent er al bijna! Ga je dan ook echt meer naar de bevalling uitkijken? Ik merk dat ik nog erg weinig met de bevalling bezig ben. Ik heb meer zoiets van "ik laat het allemaal maar gewon op me afkomen".

Ik heb weer megafrustraties op mijn werk gehad. Die nieuwe die ik inwerk...... Zucht. Ik word zoooooo moe van haar. En ik heb al niet zo heel veel energie :blink:. Komt er iemand bij haar "... als je dit nu checkt dan kun je zelf heel snel zien op je berekening klopt". Zegt zij "oh wat een goeie tip!" Terwijl ik haar dat echt al 4 keer verteld heb!!!! GROM. Ze schrijft ook niets op, leest geen instructies, is na elk weekend of vrije dag weer vergeten wat ze daarvoor "geleerd" heeft.... :whistling_girl:

Morgen heb ik sowieso een gesprekje met mijn leidinggevende, dan zal ik wel aangeven dat ze wat mij betreft niet echt wat is (maar dan netjes, haha). Nou dat was mijn zeurmomentje. Sorry dames.

Kijk, hier word ik dan wel weer helemaal vrolijk van:

Foto-WOMOL73O-D.jpg

:laugh:

Lfs,

Nienke

Gast Nic1968
Geplaatst

@ Annelies ik heb ook nog niets vernomen van de kraamzorg behalve de bevestiging van destijds...

@ Leuk hoor Nienke, je ben er al helemaal klaar voor zie ik, welke babylijn verzorgingsproducten gebruik je? is dat Nature of Weleda?? ik ga binnenkort ook maar eens inslaan. Heb zelf trouwens ook wat overdrachtsstrubbelingen, mijn vervangster zou vandaag meelopen maar zat vast in een andere afspraak en nu moeten we dat dus morgen inhalen, komt mij niet goed uit en het is meteen haar laatste dag voor haar vakantie en tevens voor dat mijn verlof straks begint...

vandaag een kinderopvang bezocht, helemaal nieuw nog, ik vond het niet helemaal toppie maar voor het eerste jaar moet het maar denk ik want wel de gevraagde dagen toegezegd gekregen en het is op de route naar mijn werk, blijf ik ondertussen gewoon op de wachtlijst van mijn favoriet staan.

o ja en een papieren proefje van het geboortekaartje besteld, ben benieuwd!

Nic

Geplaatst

Hey hey

Ben hier ook even om te piepen ! ;-)

Annelies mooie foto's !!!

Nienke de kamer is echt prachtig !!!

Hier slapeloze nachten en gezwollen voeten en benen ! Ondertussen ben ik 20 kilo bijgekomen! Moest deze morgen pasfoto's laten nemen voor een nieuwe identiteitskaart , efkes mn ogen zoeken :-) ben nu toch wel opgezwollen met die warmte.

Joke

Geplaatst

Nienke ... wow, dat kamertje is net professioneel hoor! Echt leuk.

En die werkfrustraties ... grrr ... ZO irritant mensen die niks opschrijven.

Ik vertelde toch dat m'n moeder een nestje kittens heeft momenteel? (vanuit het dierenasiel vangt ze weleens nestjes op als daar ruimtegebrek is). Dit zijn ze:

poesjes.th.jpg (klik voor groter)

Er liggen 5 kittens en wij gaan dan de middelste nemen. Een grijs/blauw vrouwtje en ik ga haar Doortje noemen. Ze mag 22-6 mee. Schattig he, al die kleintjes :)

Gast Nienke79
Geplaatst

Ahhhhh Annelies, wat een dotje! Echt super dat je weer een kitten krijgt.

Mijn mannetje is helaas allergisch anders had ik ook wel een poes gewild. Zo gezellig.

Thanks voor jullie complimetjes over onze kamer!

@Nic, ik weet uit mijn hoofd niet waar het van is, ik heb het in mijn kraampakket gekregen van mijn zorgverzekering.

@Joke, ik volg je hoor. Ik ben dus 16 kilo bij. Staat nu wel een hele tijd stil. En was zelfs weer een halve kilo lichter.

Nog een dagje en dan heerlijk weekend. Ben er weer eens aan toe. Ik ben zooooo moe de laatste weken. Dus lekker bankhangen :-) Met de kleine gaat het prima!

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hallo!

Alles goed met iedereen?

Annelies, wat een superlief katje, en wat moeilijk kiezen, zou ze allemaal zo willen hebben..

Nienke, wat een leuke kamer! Enne.. 16 kilo valt mee toch of is dit veel?

Joke, heb jij nu extra last nu het wat warmer is?

Hier gaat alles prima, wat kleine klachten als maagzuur en kramp in de kuiten maar dat mag de pret niet drukken.

Tot nu toe 7 kilo aangekomen nadat ik eerst ruim 5 ben afgevallen door de misselijkheid tot 18 weken.

Ik werk tot 4 weken voor de bevalling door, dus moet nog even... Wat grappig dat iedereen vervangster leed heeft hihi.

Voor de rest is er al veel geregeld, heb volgende week telefonische intake bij kraamzorg, kaartjes zijn klaar (zelf laten ontwerpen echt super).

Uitgerekende datum:

Eerstvolgende afspraak:

03 juni: Astrid, controle VK (bij 33 wk)

09 juni: Annelies, info avond bevallen in het ziekenhuis

09 juni: Annelies, controle VK + uitleg bevalling (bij 33 wk, 4 dg)

17 juni: Astrid, eerste keer gynaecoloog (bij 35 wk)

23 juni: Astrid

Ga met de kids alvast knutselen voor vaderdag.

Fijn weekend alvast!

Geplaatst
Wow Esk, jij bent er al bijna! Ga je dan ook echt meer naar de bevalling uitkijken? Ik merk dat ik nog erg weinig met de bevalling bezig ben. Ik heb meer zoiets van "ik laat het allemaal maar gewon op me afkomen".

Die instelling heb ik ook nog steeds hoor, ik ben wel heel benieuwd naar de kleine, maar over de bevalling probeer ik zo min mogelijk na te denken en het gewoon maar over me heen te laten komen. Het allerfrustrerendste is dat je gewoon niet weet wanneer HET gaat gebeuren... Ik vind het ook best een eng idee: zo lang naar uitgekeken en dan straks heb je "ineens" een kindje :biggrin:. Maar het komt vast allemaal goed. Voorlopig geniet ik nog lekker van mijn verlof.

Leuk kamertje trouwens! Ik vind het leuk om de foto's van iedereen te zien :-) .

Wat is iedereen in dit topic trouwens al ver met regeldingen! Wij hebben pas gister (!) het kaartje definitief gemaakt en uit het naamgebeuren zijn we ook nog niet helemaal. De rest is inmiddels wel klaar, maar dat is ook pas zeer recentelijk.

Gast Nic1968
Geplaatst

Valt wel mee hoor Esk, ik heb net een proefje van het kaartje aangevraagd en ga nu ook pas beginnen met het beddengoed en de verzorgingsspullen etc. Ik denk dat ik meeste rustig tijdens mijn verlof ga doen. Nic

Geplaatst
Valt wel mee hoor Esk, ik heb net een proefje van het kaartje aangevraagd en ga nu ook pas beginnen met het beddengoed en de verzorgingsspullen etc. Ik denk dat ik meeste rustig tijdens mijn verlof ga doen. Nic
Ikke ook :) Wel vanavond proefdruk kaartje ophalen (als ik zin heb om nog de deur uit te gaan!). Verder nog veeeel kleine dingetjes te doen, komt wel.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden