Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Annelies, dat zat ik ook te bedenken om nog een paar dagen extra door te werken en toen toch maar niet want uiteindelijk kun je nooit weg.... Ik heb een strategische solofunctie en ben dus nooit 'klaar', mijn waarnemer zal zich moeten zien te redden. Ik werk vandaag nog wel vanuit huis maar ben gewoon uit beeld. Succes met afronden en loslaten!!

Van mijn yogagroepje zal de eerste misschien ook bevallen zijn, ik heb de laatste twee lessen gemist dus ben niet meer helemaal bij. Klinkt inderdaad niet als een pretje een bevalling van twee dagen....

Heb net de intake van de kraamzorg achter de rug, heel prettig en lekker praktisch mens die vooral benadrukte dat we het op onze manier moeten doen. Wel nog wat praktische tips gekregen en over de klossen deed ze helemaal niet moeilijk als we het bed evt. zelf willen verschonen. Samen nog een lijstje gemaakt van de laatste dingetjes die ik moet kopen dus dat ga ik van de week maar eens lekker doen.

Eerste babywasje gedraaid zodat het morgen klaarligt voor het strijken en vouwen. Nu het witte wasje nog. Leuk al die kleine kleertjes aan het wasrek!

Nic

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk om te lezen, hoe we alle fasen van de zwangerschap zo samen meemaken. Ook qua aankopen; nu zijn we alweer beland bij de versiering! Het zou best leuk zijn als je zo de hele forumgeschiedenis in een boekje zou hebben om nog eens terug te lezen! Vanaf de eerste spannende echo-momenten tot en met straks de bevallingsverhalen! Of gaan we die niet delen? En dan voor ons allemaal wel wat vlotter dan Annelies' mede-cursiste, pfff!

Ik moet nog twee ochtenden werken en dan heb ik verlof. Ik kan met opluchting vertellen dat ik het ga redden. Ik had nog één lastige kluif maar daar heb ik gisterenmiddag thuis aan gewerkt (terwijl mijn collega's onder werktijd Nederland's elftal aan het kijken waren; best ironisch!) en dat heb ik nu zo goed al af. Morgen en overmorgen nog wat 'afrondingsklusjes' en dan trek ik donderdag met een gerust hart de deur achter me dicht. Nou ja, denk ik...

Bij mijn yoga-groep is de eerste 20 juli uitgerekend en ik ben de tweede. De andere cursisten zijn verspreid daarna uitgerekend; één zelfs pas in november maar wel van een tweeling. 6 Juli is de partnerles. Mijn man zei te hopen dat hij dan moet werken. Maar merk dat hij wel zenuwachtig begint te worden voor de bevalling, hij stelt veel vragen. Heb al een paar keer op zijn vragen beantwoord dat dat waarschijnlijk bij de partnerles wel wordt uitgelegd. Een beetje druk kan geen kwaad dacht ik zo... ;-)

En 5 juli hebben we de langere afspraak bij de verloskundige om te praten over de bevalling. Jullie hebben die afspraak allemaal zeker al gehad of binnenkort? Ik ben 14 juli jarig, we hebben allebei het gevoel dat onze baby dan geboren gaat worden...

Ik heb nog een vraag waarvan ik graag jullie eerlijke reacties wil weten. Wat vinden jullie van de naam "Nijs" voor een jongen? Eerlijk zeggen, het is niet onze naam maar zal later even vertellen waarom ik het vraag...

Geplaatst

Hey Meiden

Voor jullie komt het einde van de zwangerschap en begin van een mooi wonder ook al snel in zicht. Silvia mag ook al bevallen zag ik 37.1 weken.Joke jou kleintje is nu al zwaarder dan die van mij was met de bevalling dus dat komt wel goed.

Spannend hoor! Ik hou de het in de gaten.

Groetjes

Geplaatst

Ik word helemaal vrolijk van alle verhalen hier :)

Nienke ... heeft nu ook verlof!! Woo Hoo!!

Nic ... ik zei ook al tegen m'n baas ... van misschien kom ik volgende week nog even, maar als ik niet uitkijk kan ik nooit met verlof. Dus dat is nu het dilemma. Ik ga donderdag kijken welke klussen er nog liggen en dan beoordelen wat wijsheid is. Ik heb in ieder geval geen zin in stress meer. Ik heb ook voornamelijk nog leuk werk liggen .. dat scheelt. Morgen wel een rotafspraak bij een klant ... zal blij zijn als dat voorbij is!

Wat fijn dat het zo meeviel met de kraamzorgintake! Wat een verschil toch bij iedereen.

Kammie ... wij hebben de bevallingsafspraak bij de verloskundige idd al gehad. Woensdagavond nog wel een info avond (en ik ga naar alle info avonden ... haha). Ik had nog best veel vragen, was fijn om even door te spreken.

Ik vind Nijs geen leuke naam. Ik denk vooral omdat ik hem helemaal nog nooit gehoord heb en het raar vind klinken. Het lijkt ook erg op het engelse woord nice ... wat dan weer raar is. Hihi ... echt niet voor jezelf he? (nou ja, anders was ik ook wel eerlijk geweest hoor!)

Geplaatst

hoi hoi

het aftellen is nu echt begonnen kijk er naar uit. van mijn man mag het nog even duren hij begint nu echt zenuwachtig te worden . hij belt nu ook 2 keer per dag lief hoor.

zijn baas probeert hem een beetje in de buurt te houden . wat niet altijd lukt hij moest maandag naar belgie hij kreeg helemaal de zenuwen haha. ik voel me erg goed alleen het slapen is echt drama voorbereiding noemen ze dat toch. als het aan mij lag zou ik vandaag nog bevallen.

groetjes silvia

Geplaatst

de naam nijs ik moest ook meteen aan nice denken . ik denk dat het een naam is waar je aan moet wennen. ik vind het niet stom maar ook niet leuk. lekker duidelijk hmm.

gr silvia

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een gezellige drukte! Wat fijn dat er zoveel aan me dachten op mijn "laatste" dag. Het is allemaal reuze meegevallen, ik heb niet gejankt, haha. Had nog heel pittig lekkere douche en badspulletjes gekregen en een leuk tijdschrift. Ik had al mijn rommel al opgeruimd dus vandaag ngo wat makkelijke zaken opgepakt. Ook ik heb nog getwijfeld langer door te werken, maar de werkdruk is over een week nog net zo hoog dus het heeft geen zin.

Leuk al die versieringen te lezen!

Wij hebben sinds vandaag weer een naam dilemma. De broer van een vriend van ons heeft een zoon gekregen en jullie raden het al, jawel, dezelfde naam. Nou maakt dat niet heel veel uit, maar wij beiden wel heel gevoelig voor zijn: de naam werd niet heel enthousiast ontvangen... ARGGGHHH, haha.

@Karin, sluit me bij Annelies aan wat betreft "Nijs". Ikzelf vind het geen leuke naam, naar mijn idee is het ook niet echt een naam, maar ik heb dan ook altijd moeite met "Storm", "Bloem", "Lieve" en meer van dat soort namen. Wel vind ik dat iedereen het zelf moet weten. Wat bij ons past, past weer niet bij anderen bijvoorbeeld.

@Silvia, voor jou komt het nu echt dichtbij! Spannend :-)

@Annelies, wij gaan zo meteen ook naar een info avond over de bevalling. Ben benieuwd!

Even een vraagje: bij mij is de zwanger en fit cursus dus mislukt door een verdwenen aanmelding, dus ik heb geen cursus of wat dan ook gevolgd. Hoe noodzakelijk denken jullie dat het is? Ik hoor van sommigen dat ze er wel iets aan hebben en anderen dat het allemaal gaat zoals het gaat en zij er niets aan hebben bij de bevalling. Nu begint het allemaal zo dichtbij te komen, weer..... ARGGGHHHH haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@ Kammie, ik geloof dat zo'n boek er niet meer inzit, heb tenminste nooit meer iets vernomen over ons verdwenen forumgedeelte, of heb ik iets gemist?

@ mijn volgende afspraak bij de verloskundige gaat over de bevalling en toevallig kunnen we beiden dus dat gaan we dan ook doen.

@ Nienke ik denk niet dat het heel erg is als je geen cursus hebt gevolgd, ik zelf vind het wel fijn maar vooral voor de ontspanning, op het moment zelf sleept de verloskundige je er echt wel doorheen. Maar als je twijfelt: bij ons kun je ook korte cursusjes volgen specifiek gericht op de ontsluitingsfase en de ademhaling etc. dus wellicht bij jou in de buurt ook?

@ Kammie, ik vind Nijs wel een leuke naam, ik vind Gijs ook leuk en dit is aparter. Het moet wel klinken in combinatie met de achternaam... Ik hou daarentegen ook helemaal niet van Vlinder, Bloem, Splinter etc, zo wil je later toch niet heten??

Ben benieuwd waarom je het vraagt en ben ook heel benieuwd welke namen er straks allemaal uitkomen....

@ Nienke, als het bij de broer van een vriend is maakt het toch niet zoveel uit?? tenzij je die ook vaak ziet... het is natuurlijk leuker als je origineler blijkt te zijn maar zoveel unieke namen zijn er niet want als het leuke namen zijn volgen er altijd snel meer.....

Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, dat er een kind van de broer van een vriend van ons dezelfde naam heeft is ook niet heel erg. Alleen dat die naam niet bepaald enthousiast ontvangen werd... hmmmzzzz. En dat terwijl we allebei al eens twijfelden. We hebben namelijk geen naam waarvan we gelijk dachten "boem, dat is hem", dus dan blijven we altijd openstaan voor andere opties. Moeilijk! Ook gisteren bij het geboortekaartje twijfelden we weer met de naam zwart op wit.

Wij zijn net naar een bijeenkomst geweest. Onze VK gaf een groot deel van de presentatie, erg goed en erg vermakelijk. Hij was erg grappig. Dus in de pauze maar vertrokken aangezien we ale info over thuisbevallen etc al gehoord hadden. Spannend hoor! Nog wel even gevraagd over die cursusjes en inderdaad Nic, doet er blijkbaar niet veel toe.

Lfs,

Nienke

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

16 juni: Nienke, controle VK (bij 35 wk)

16 juni: Marije, liggingsecho VK (bij 35 wk)

17 juni: Astrid, eerste keer gynaecoloog (bij 35 wk)

22 juni: Annelies, controle VK + ligging/groei echo (bij 36 wk, 3 dg)

22 juni: Nic, controle VK (bij 36 wk)

Laatste werkdag vóór ingang verlof

17 juni: Annelies

17 juni: Karin

23 juni: Astrid

Geplaatst

O ja nu zie ik het, het ging meer om de reactie... inderdaad nooit leuk maar sowieso: bij twijfel niet doen! Nic

Geplaatst

Hallo dames

fijn te horen dat het hier zo opschiet, jeetje!!!

@kammie, ik vind Nijs ook een erg leuke naam, en zeer origineel, wij houden wel van korte namen, maar weet niet of deze ook goed combineert met de achternaam?

@Nienke, wat de naam betreft, ik zou me neit druk maken als de naamgenoot wat verder weg is, en wat betreft het niet goed ontvangen van de naam, ik heb ervaren in mijn omgeving dat een in het begin niet goed ontvangen naam snel went hoor.

Als jullie ´m toch mooi vinden, lijkt me overigens welk lastig als je verder nog geen echt mooie namen hebt, tenminste waar jullie samen van zegge, yes!

Wa betreft de cursus...ik had ok nog niets gedaan en echt waar je wordt begeleid, goed luitsteren en proberen de adviezen op te volgen dan komt het echt wel goed hoor.Ik weet nu wel dat ik bij een hopelijke volgende bevalling niet eerst op cursus ga.

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden,

Leuk te lezen dat nu bijna iedereen verlof heeft! Ga lekker genieten he!

Hier hebben we bijna het nieuwe kamertje van ons zoontje af, dus die gaat morgen of overmorgen over naar zijn nieuwe domein. En nu maar hopen dat hij kan wennen...

Ik ga verder niets zeggen over of ik een naam wel of niet leuk vind. Vind het ook een beetje gevaarlijk want voor hetzelfde geld heeft iemand hier in dit topic zo'n naam gekozen en is er heel erg blij mee... En ja, als je eenmaal een naam hebt gekregen, dan heet je over 30 jaar nog zo. Maar mijn ervaring is dat alles went, zelfs Storm en meer van dat soort namen...

Wij zelf zijn sinds deze week weer gaan twijfelen over "onze" naam... Een vriendin van mij zei gisteren over onze naam: dat vind ik dus echt geen leuke naam, want bla bla bla... Toen heb ik maar gezegd: voordat je verder gaat, dat is dus onze naam! En nu vind ik het eigenlijk helemaal niet leuk dat ze dat gezegd heeft omdat ik nu dus enorm aan het twijfelen ben geslagen. Dus ik begrijp enigszins hoe je je voelt, Nienke!

Dat is niet de enige reden hoor, we zijn vanaf het begin toch niet 100% zeker geweest. Maar we worden het ook niet eens over een andere naam! Owww, wat lastig toch! Kan er gewoon niet van slapen, zoals je aan het tijdstip kunt zien ;-) Gelukkig zijn we het wel eens over het geboortekaartje, dat is al heel wat toch?

Vanmiddag weer een echo bij de VK, manlief gaat gezellig mee. Heb het gevoel dat de kleine heel erg aan het draaien is geweest, ben erg benieuwd hoe ze nu ligt. Ik hou jullie op de hoogte.

Veel liefs van mij,

Marije

Geplaatst

Goedemorgen!

Ik zie dat wij niet de enige zijn met een 'namen-dilemma'. Bedankt voor jullie eerlijke reacties in ieder geval! Nijs is/was niet onze naam. Maar het is wel een naam die in ieder geval mijn man tot twijfelen brengt. We hoorden die een tijdje terug en - terwijl de naam bij mij associaties met Rob de Nijs en anijs opriep - mijn man kwam er een paar keer op terug. Dat bracht ook mij weer aan het twijfelen, want ik wil natuurlijk wel dat we een naam hebben waar mijn man ook gelukkig mee is. Vandaar dus mijn 'onderzoek', wat ik ook op een babynamen-site heb uitgezet. De uitkomst is dat in totaal vier vrouwen het een leuke naam vinden, tegenover een legio aan vrouwen die het geen leuke naam vinden. En nu weet ik wel dat als wij een naam leuk vinden, we lak moeten hebben aan wat anderen er van vinden. Maar ik ben daar toch - net als Nienke - gevoelig voor. En ik wil natuurlijk ook niet dat onze man de rest van zijn leven gepest wordt met zijn naam. Dat is niet nice... ;-)

@Marije; wat ging dat rot zo met die vriendin, en kan me voorstellen dat je het nu helemaal niet leuk vindt dat ze het al weet. Bij mij weet een collega het. Weken terug - toen we de naam net hadden 'bepaald' - ging het in de kantine over namen. Ik vertelde toen dat ik onze naam (voor- + achter-) had gegoogdled en dat die één keer voorkwam en dat die persoon erg succesvol was, blablabla. Eén van mijn collega's ging na de pauze google-en en kwam vervolgens "Jullie naam is...". Ik vond/vind daar ook helemaal niets aan. Kan me je wakker liggen ook heel goed voorstellen!

@Nienke; Ook zonder cursuservaring worden kinderen geboren hoor! Die cursussen zijn voornamelijk gericht op ontspanning en ademhaling, en wie weet ben jij wel een natuurtalent! Vraag anders even advies aan je vk; misschien kent zij wel een cursusmevrouw of instantie die nog wat sessies kan geven?

Oh, ik zie dat het tijd is om naar mijn werk te gaan dus ik kan verder niet meer inhoudelijk persoonlijk op iedereen reageren. Later meer, ik ga naar mijn één-na-laatste werkdag; doeiiii!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Marije, jemig jij was echt vroeg uit de veren!! Dat is de tijd dat ik standaard iedere ochtend moet plassen en met veel moeite weer inslaap ;-). Wat jij dus omschrijft is echt précies hetzelfde wat wij hebben met "de naam" en ik begin er nu ook weer zenuwachtig van te worden. De kaartjes hebben we ook, net als jij. Maar ook doordat de naam daar dus op stond sloegen de twijfels weer toe, haha.

Nu rouleren we tussen drie namen. Die hebben allemaal eigen voor- en nadelen, zijn allemaal stoer en leuk (volgens ons) en 2 ervan (want die twijfelnaam zit er ook nog bij) zijn al eens eerder voorgelegd aan vrienden omdat we er al eerder aan gedacht hebben. Die zijn toen goed ontvangen. Onder het motto van "hier hebben we ook lang aan gedacht". Voordeel is dat ze die namen nu niet meer verwachten, haha.

@Karin, ja kan me dat verhaal herinneren, van die googlester. Vind het nog steeds stom dat iemand dat gelijk gaat opzoeken. Ik moest wel lachen om je Rob de Nijs, haha, want daar dacht ik ook gelijk aan toen je het gisteren had voorgelegd. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je er toch goed over nadenkt omdat je man toch aangeeft dat het een optie voor hem is. Dat vind ik ook heel belangrijk en dat zou ik ook doen. Je moet een naam vaak ook goed in je opnemen en eraan wennen voordat hij wel of juist niet de deur uit kan.

Namen zijn sowieso heel persoonlijk natuurlijk. Maar wat anderen ervan vinden, vinden wij toch ook wel belangrijk. Het is een heel verschil of dat dan een goede vriend of ouders zijn, of een kennis of collega. Vrienden van ons hebben twee meiden en die heten Olivia en Charlotte bijvoorbeeld. Ik vind dat leuke, tuttige namen die niet heel vaak meer voorkomen en gewoon perfect bij hen passen. Bij ons zouden de namen niet voegen en wij zouden ze nooit kiezen, maar dat zegt meer over het stel die de kids krijgt dan over hoe mooi/leuk de naam is :-).

Leuke discussie!!! :-D

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@Nienke: haha, Olivia vind ik toevallig ook een hele mooie naam! En ik ben bepaald niet tuttig, eerder stoer en van het sportieve type... Maar mijn vent vindt het niet leuk en het past ook niet echt (vind ik dan...) bij de naam van onze kleine man dus al lang geleden weggestreept... Grappig he, ieder zijn ding... Nu hebben we dan voor de dame in kwestie een korte, stoere naam. En laat dat nu toevallig ook het beste vriendinnetje zijn van mijn zoontje op de crèche, die 2 zijn zoooo klef en helemaal dol op elkaar. Dat is een andere reden dat we zijn gaan twijfelen (het is .... voor en .... na, dus het zal voor hem best even verwarrend zijn als de "bibi" er eindelijk is...). De ouders van dat meisje vinden het helemaal niet erg, juist leuk, want ik heb het ze afgelopen maandag verteld, anders komt het misschien een beetje lullig over... Maar toch.... Zucht.... Maar ik ben niet de enige merk ik.

Trouwens die vriendin zei het niet heel lullig hoor, kan het van haar goed hebben, wist al dat ze het geen mooie naam zou vinden, gezien het soort namen dat zij voor haar kinderen heeft... Maar echt leuk is het niet!

Ik ga even een kast in elkaar zetten, de buurman heeft het pakket net uit de auto naar de gang gesleept en ik ga even de timmerman uithangen.

Fijne dag vandaag, het is lekker weer!

Lfs, Marije

Geplaatst

Grappig ik vind Olivia ook helemaal niet tuttig... toevallig hebben buren net hun dochtertje zo genoemd en dat zijn ook helemaal geen tuttige mansen... hun zoontje heet Oscar en dat vind ik dan weer helemaal geen stoere naam. Dus inderdaad, ieder zijn ding. Maar lastig blijft het wel.. Ik vind het wel heel belangrijk dat je het niet iedere keer hoeft te spellen en dat het lekker combineert met de achternaam, en dat een naam zowel bij kleine mensjes als bij grote mensen past. Dus in deze tijd geen Gerard of Herman of zo (sorry als ik nu iemand beledig!) al hoor je hier ook weer vaker Gerrit (kwam mijn zoontje laatst mee aanzetten als naam voor de baby en die heb ik maar even geparkeerd..... heb hem uitgelegd dat hij wel mee mag denken maar dat moeders op het moment van de geboorte pas precies weten wat bij de baby past hi hi)

Lekker hoor zo thuis aanrommelen, ben helemaal niet meer met werk bezig al heb ik wel steeds het gevoel dat ik 'iets' moet doen maar dat is dus niet zo (heb wel nog af en toe in de mail gespiekt en mijn waarnemer belt straks met wat vraagjes). Ik ga zo buiten maar eens een boek uitlezen want morgen is bijeenkomst van de leesclub en ik moet nog meer dan de helft!

Nic

Geplaatst

hoi hoi

ik ben zo blij dat wij er uit zijn over de naam (voor mijn man nog steeds 2 namen).

olivia vind ik op zich wel een leuke naam maar ik heb een tante die zo heet en dat is echt een verschrikkelijk mens. dus voor mezelf zou ik dat niet kiezen.

groetjes silvia

Geplaatst

Hallo meiden,

Fijn dat jullie zo ongeveer allemaal met verlof zijn! En dat kun je merken ook zeg, er wordt hier in een razend tempo geschreven. Meiden het komt dichtij voor jullie.

Liefs Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden,

Ben ik (al)weer. Net even naar de VK geweest. Alles was natuurlijk goed, bloeddruk nog steeds netjes: 120/65. Hij is aan het dalen zei hij :toothy4:. Nu weer over 2 weken heen. Dan ben ik precies 37 weken, dan zou de baby al mogen komen, wat gaat dat snel!!!

Heb spierwitte minikleertjes buiten hangen, hihi.

Lfs,

Nienke

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - Olivier en Rosalie geboren op 6-5-10, na 31 wk, 4 dg: alles gaat goed!

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

16 juni: Marije, liggingsecho VK (bij 35 wk)

17 juni: Astrid, eerste keer gynaecoloog (bij 35 wk)

22 juni: Annelies, controle VK + ligging/groei echo (bij 36 wk, 3 dg)

22 juni: Nic, controle VK (bij 36 wk)

30 juni: Nienke, controle VK (bij 37 wk)

Laatste werkdag vóór ingang verlof

17 juni: Annelies

17 juni: Karin

23 juni: Astrid

Geplaatst
Hallo meiden,

Fijn dat jullie zo ongeveer allemaal met verlof zijn! En dat kun je merken ook zeg, er wordt hier in een razend tempo geschreven. Meiden het komt dichtij voor jullie.

Liefs Pien

Voor jou ook he, als je ervan uit gaat dat tweelingen over het algemeen een kleine maand eerder komen lopen we vrijwel gelijk op....

@ leuk he Nienke, ik heb vandaag ook het witte wasje gedraaid en alles ligt nu in de wasmand om gestreken te worden. Zelfs mijn man werd weer sentimenteel van dat kleine spul....

Hoe was je eerste verlofdag??

Nic

Geplaatst

Hai Dames,

Ik heb lang niet meer gespiekt op jullie topic maar het komt ook voor jullie al steeds dichterbij!

Hopelijk trekken jullie het allemaal nog een beetje. Ik had zelf ook graag de hele zwangerschap willen beleven (behoor tot de augustusmama's maar ben een aprilmama geworden), maar ben nu dolgelukkig met ons manneke Tygo.

Nou meiden, heel veel succes met de laatste loodjes!

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Het einde is in zicht :) Wat een gezellige boel hier toch!

Wij zijn al helemaal helemaal uit over de naam, geen twijfel. Het is wel een naam die je misschien moet spellen af en toe ... maar ja, we vinden hem gewoon helemaal leuk en bij ons passen.

Lijkt me wel een beetje lastig als je nu nog twijfelt. Aan de andere kant hoor ik ook van mensen ... als je straks eenmaal gekozen hebt en je kindje heet zo .. is het ook gewoon goed. Zo heet ie dan gewoon.

Ik had vandaag mijn laatste dag bij een bepaalde klant (waar ik elke week kom). Gekkenhuis! Eind van de dag had ik weer dat vlekkengedoe voor m'n ogen (ik hou het op lage bloeddruk), dus toen hebben ze me maar naar huis gebracht (en iemand anders met mijn auto er achteraan). Dat was om 17.30u, dus was ook mooi geweest.

Morgen nog een dagje op kantoor en even heel goed bedenken wat ik dan nog wil doen.

Kan niet wachten tot het verlof. Slaaaaapen! Ik word nu zo'n 5 keer per nacht wakker (slaap wel steeds weer in), waarbij ik 's ochtends het lekkerste lig, dan voelt alles van binnen ontspannen, 's nachts is het wat stijver en kramperiger. Dus lijkt me zo fijn als ik dan nog kan blijven liggen.

Vandaag heb ik de baby niet veel gevoeld. Hebben jullie ook van die dagen? Het bevalt me maar helemaal niks. Maandag was ze juist nog zo hyper (ze deed me gewoon zeer). Ik ga zo lekker in bad, hopelijk word ze dan ff goed wakker.

Karin ... ook succes morgen!!! Wanneer moet jij eigenlijk weer beginnen strakjes? Ik laatste week van oktober (op een maandag gewoon ... 25-10 meen ik). Totaal 18 weken vrij. Zalig.

O WOW ... de baby is in het laatste vakje belandt in mijn handtekening. Wat spannend!!

De verloskundige bevallingsinfo avond van vanavond hebben we trouwens besloten niet te gaan. Zo langzamerhand heb ik wel het gevoel dat ik alles al weet ... haha.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou ja, blijkt onze dochter toch een dwarsligger te zijn! Had vanmiddag liggingsecho maar de VK had vorige keer aangegeven dat de kans nu wel heel klein was dat ze nog anders ging liggen aangezien het hoofdje al ver in het bekken lag. En ik had al zo'n idee dat ze anders lag aangezien ik veel pijn heb gehad deze week en nog meer harde buiken dan normaal, en ik voelde ook dat de hik ergens anders zat (wat klinkt dat raar...). En ja hoor, ligt ze gewoon overdwars! Nu moet ik maandag weer terug, als ze dan niet uit zichzelf gedraaid is moet ik komen voor een draaipoging (versiepoging heet dat). En als dat niet lukt wordt het sowieso een keizersnede! Heb me nooit gerealiseerd dat als een kindje echt dwars ligt, het sowieso een keizersnee wordt... Stuitligging ok, maar dwarsligging... Balen...! Maar misschien wil de kleine dondersteen nog uit zichzelf draaien. Dat belooft wat zeg, zal wel een echt hittepetitje worden...;-)

Verder alles goed, qua gewicht enzo lag ze redelijk op schema, een weekje voor in groei. We zullen zien. Ik hou jullie op de hoogte.

Veel lfs, Marije

Gast Nienke79
Geplaatst

@Marije, wat balen dat die kleine dondersteen weer gedraaid is! Het verklaart inderdaad wel je pijn die je voelde. Die van ons is alleen maar met zijn ruggetje de andere kant op gaan liggen, maar nog steevast met zijn koppie naar beneden. Ik hoop echt voor je dat ze nog lekker zelf draait, zo'n aversie schijnt niet altijd prettig te zijn. Luisteren naar mama moet ze! :tongueP:

@Annelies, lekker hoor dat jullie er helemaal uit zijn qua naam. Wij zijn ook weer een beetje geland. Weliswaar op een andere naam maar deze vond ik eigenlijk al leuker, haha.

Ik heb ook wel dagen dat ik onze knul minder voel en dat vind ik ook niet prettig, maar ook wel weer voorspelbaar. Mijn buik zit nu gwoon continu helemaal vol met baby. Hij kan ook niet heel veel meer. Meestal ga ik dan gewoon even rustig zitten en speel ik met zijn knietjes (die zitten bij mij altijd vlak boven mijn navel) en daar reageert hij meestal vrij snel op.

@Chantal, gezellig dat je even langskomt. Het zal heel apart zijn dat je al veel eerder mama bent geworden dan je zou moeten zijn. Een nicht van ons heeft daar nu (1,5 jaar na de geboorte van haar kindje die in week 26 geboren werd) nog steeds moeite mee. Daarentegen heb je een ijzersterke man op de wereld gezet! Geniet er lekker van.

@Nic, was apart zo'n eerste dag. Wil van alles van mijn "lijst" doen, maar denk dan "och, dat kan morgen ook" haha. Dus ik heb voornamelijk huishoudelijk werk gedaan. En jij? Kun je het allemaal goed toevertrouwen aan je waarnemer?

Lfs,

Nienke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden