Ga naar inhoud

Ook ik ben nieuw hier! (Liek)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Angelique, 30 jaar en ik woon sinds 15 maanden met mijn man en 3 katten in Frankrijk.

Sinds juni 2008 ben ik met de pil gestopt en omdat we na ruim een jaar nog niet zwanger waren, ben ik naar de dokter gestapt.

Inmiddels hebben we allerlei onderzoeken gehad (incl. HSG en een samenlevingstest) zonder vreemde afwijkingen, tot vorige week donderdag.....

Toen kreeg ik van de gynaecoloog te horen dat ik (verminderd) onvruchtbaar ben, omdat mijn bloedwaarden te laag zijn en mijn eitjes niet voldoende rijpen voordat de eisprong plaatsvindt.

Mijn enige poging om zwanger te raken is om meteen met IVF aan de slag te gaan.

Dit was wel even een klap in mijn gezicht zeg, maar toch ook een opluchting dat er toch iets gevonden was en we eindelijk gericht aan de slag kunnen.

Alles zou snel in gang kunnen worden gezet, mijn man moet wel zijn zaad weer opnieuw laten testen en ik moet op de 3e dag van mijn cyclus een echo maken maken om het aantal aanwezige eicellen te testen.

De 3e dag van mijn cyclus was afgelopen donderdag, dus had ik 's ochtends de echo. De gynaecoloog vond slechts 3 eicellen maar ook een poliep.

Nu moet ik 30 april naar het ziekenhuis voor een Hysteroscopie, dan wordt er in mijn baarmoeder uitgebreid gekeken of het inderdaad een poliep is en of deze weggehaald moet worden of niet.

Zo lijkt het of ineens van alles aan het licht komt.....:sad:

Het zou wel verklaren waarom ik zo'n haaruitval heb sinds ik met de pil gestopt ben en mijn menstruatie vooral de laatste maanden enorm pijnlijk is.

Ondanks dat ik nu best een beetje opzie tegen de komende maanden vanwege de onzekerheid of het wel of niet ooit gaat lukken en alles plaatsvindt in een vreemd land met een vreemde taal, blijven we samen positief, meer kunnen we niet toch!

Ik ben ook blij dat deze site er is, zo kan ik toch ervaringen uitwisselen ondanks dat ik niet in Nederland behandeld word.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en sterkte :goodluck1: de komende tijd!

Groetjes, Angelique

Geplaatst

hoi angelique

welkom op het forum

maakt niets uit dat je in viva la france zit

heb je ws beter weer dan wij regen haha

vinden de artsen dat je echt te weinig eitjes hebt op dag 3 dit was toch zonder medicijnen, dan vind ik dat niet zo gek, had vorige week bij de punctie na stimulatie 6 eicellen

een poliep heb ik geen ervaring mee maar geloof dat dat maar een kleine ingreep is poli klinisch je kan direkt naar huis alleen een paar dagen niet tillen

er is nog iemand op het forum uit frankrijk maar weet haar naam niet meer, misschien kom je die hier nog wel tegen

veel succes met jullie ivf behandeling en ik hoop dat de wachtlijst daar niet al te lang is

groetjes sandra

Geplaatst

Hoi Sandra,

Het weer is hier over het algemeen iets beter ja, maar niet enorm, want woon daar niet zuidelijk genoeg voor helaas :-)

Ben benieuwd naar diegene die ook in Frankrijk woont, zal hier wellicht toch anders zijn dan in NL.

De gyn. vond het niet echt vreemd, eerder een bevestiging. Dit onderzoek was nodig om te kijken wat voor kansen ik heb. Medicijnen e.d. worden besproken nadat er meer nieuws is van de Hysteroscopie. Als er iets weggehaald moet worden zal dat idd maar een kleine ingreep zijn.

De gyn. verwacht dat als dat allemaal in orde is ik snel kan starten, dat vind ik wel een voordeel hier, ik word snel geholpen! En gelukkig zijn het ziekenhuis en het IVF centrum hier vlakbij, dus mag niet klagen.

Jij moet bijna weer testen zie ik, ik hoop dit keer positief, zal iig voor je duimen!

Fijn weekend!

Geplaatst

Hoi Liek,

Welkom hier op dit super fijne forum!

Heel veel succes aankomende 30 april met de 'ingreep' en uitslagen hiervan.

Daarna hopelijk snel aan de 'slag' met ivf.

:goodluck:

Geplaatst

Ha mede-kattenliefhebber ( en mede-nieuweling :icon_smile: ),

Inderdaad lastig, een vreemd land, de vreemde taal, het is al moeilijk genoeg om het "fertiliteitsjargon" :laugh: in het Nederlands te leren. Heel veel succes met alle testen in komende tijd!

Geplaatst

Hee hallo!

Welkom hier en succes met alles! Spannende tijden voor jullie!

Je kunt trouwens altijd onder "oproepjes" even een topic aanmaken om in contact te komen met de andere francaise!

Liefs Pien

Geplaatst

Welkom Angelique,

ben benieuwd hoe het ivf gebeuren in Frankrijk zal bevallen.

Veel succes de komende tijd.

Je bent niet de enige Francaise hier.

Geplaatst

Hoi angelique

Heel spannend allemaal. En helemaal ook in en ander land. Echt een avontuur zo.

Hopelijk komt er wat uit alle onderzoeken waar jullie mee verder kunnen om jullie kinderwens te vervullen.

Groetjes

Monique

(ook kattengek... en honden en andere beestjes ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden