Ga naar inhoud

Wie zwanger van C kwaliteit embryo??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo mijn vraag is eigenlijk heel simpel..

We hebben in de 1e en 2e en 3e poging alleen maar C kwaliteit embryo's gehad, en de eerste 2 pogingen zijn mislukt..

Wie zijn er wel zwanger geraakt van C kwaliteit embryo??

groetjes Marian

Geplaatst

Hoi hoi,

Bij onze 2e icsi poging werd er gesproken over een b/c kwaliteit. Er tussenin dus. Toch raakte ik zwanger. Dus het kan wel!

Moed houden hoor!

Snoeske

Geplaatst

Zelf niet gehad maar wel genoeg verhalen gelezen, hier op het forum, van mindere kwaliteit embryo en toch zwanger.

Ook A kwaliteit en niet zwanger.

Het puzzeltje moet gewoon perfect zijn.

Succes verder.

Geplaatst

Wij hebben tot nu toe nooit te horen gekregen wat de kwaliteit was. Alleen achteraf dat het een 'mooi' of 'iets minder mooi' embryo was. En de keer dat ie iets minder mooi was, is ie bijna blijven zitten (licht positieve test, toch ongesteld). Bij een spontane zwangerschap weten ze ook niet welke kwaliteit het embryo heeft. In theorie maak je met de mooiste de meeste kans, maar als het kansloos is, plaatsen ze toch niet terug?!

Geplaatst

Hoi,

ik kreeg ook nooit te horen welke kwaliteit het was. Ik heb er wel naar gevraagd, maar dan draaiden ze er een beetje omheen, omdat je van een minder mooi embryo ook zwanger kan worden. Dus dan kun je het beter niet weten.

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Bij ons hebben ze het nooit over A,B of C kwaliteit, alleen over top of matig, in 2007 kreeg ik 2 matige embryo´s terug, de ene lag 1 dag achter in celdeling en de andere een halve dag, daarvan ben ik zwanger geraakt, weet natuurlijk niet welke van de 2, nu krijg ik steeds toppers terug en er blijft er geen een zitten, dus kwaliteit zegt niet zoveel denk ik.

Geplaatst

Ik heb nooit veel eicellen gehad, en dus ook niet veel bevruchtingen.

Kwaliteit van de embryo's waren meestal matig/redelijk. We lieten altijd (de overgebleven) twee embryo's terugplaatsen.

Bij de tweede keer Ivf ben ik zwanger geworden en daar hebben we een prachtige zoon van!

Tijdens de drie keer ivf op weg naar een brusje, is het helaas niet gelukt. Bij de tweede keer heeft er zelfs geen bevruchting plaatsgevonden.

Na drie keer zijn we dus gestopt, en de maand erop nota bene spontaan zwanger geraakt, en ben in Juli uitgeteld!

Alles kan dus, laat je niet ontmoedigen!

Geplaatst

Bij mijn 3e ICSI ben ik zwanger geworden van 2 zevencellige C-tjes. Eentje stopte er bij 5 weken al mee en de ander bij bijna 9 weken, terwijl er wel al hartactiviteit was...

Ik weet niet of de miskraam te maken gehad zou hebben met de C-kwalititeit.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hai,

Wat een goed topic! Ik heb op 22 mrt 2 matig/redelijke emmies terug gehad en zit dus ook volop in de wachtweken! Ik ga hier zeker blijven lezen! Hoop op meer reacties!

Geplaatst

Ik heb 1 cryo en deze blijkt de hoogste score/a kwaliteit te zijn.

Mijn arts zei verder doordelen buiten het lichaam kan eigenlijk niet meer.

Ik hoop dat deze ook goed ontdooid.

Toch wel fijn om een sprankje hoop in de vriezer te hebben.

Geplaatst

Wat een fijne reactie allemaal, ik wilde er zelf namelijk wel wat positiviteit uithalen.

Want we hebben tot nu toe alleen maar C kwaliteit gehad, en alle beide pogingen mislukt, dus daarom ben ik voor 80% erg negatief..

Ik weet dat je van A ook geen garantie hebt, hij blijft plakken of hij blijft niet plakken..

En misschien dat deze C van binnen toch best goed zijn...Ik hoop het zo..Want de arts zei ook, van de 5 eicellen, 3 bevrucht is een hele goeie score, en van de buitenkant kun je niet alles aflezen..

Dus we wachten gewoon af met veel spanning en emotie...

groetjes Marian

Geplaatst

Wie hadden er nog meer last van constant dat alles opboert, en toch nog steeds een opgezette buik?

ik zit nu op wachtdag 8...

Ben als de dood dat die opgezette buik van een aankomende ongi is...zo voelt het wel..

Tja je weet het, gewoon afwachten, alles kan, hormonen zeggen niets....Maar ik wil toch wel weer wat positiefs horen...vooral om dat dit onze laatste poging is...

groetjes marian

Geplaatst

Hallo Marian,

Ik heb in 1994 een ivf-tweeling gekregen. Dat is dus alweer een tijd geleden. Toen waren de scores voor de pre-embryo's van 1 tot 5. 1 was erg goed, 2 goed, 3 redelijk, 4 matig en 5 slecht. We hadden bij de 1e en 2e poging score 2 maar dat ging mis. Bij de 3e poging had ik 2 x score 3 en die sloegen gewoon aan ! Een tweeling dus. Het slaat dus nergens op. Je moet denk ik gewoon goed in je vel zitten en geluk hebben.

Succes !

Groetjes, Meta

Geplaatst

Hey Marian,

Ik zat met je mee te lezen omdat ik dit wel interessant vond. Ik had ook een TP van 2 matige/redelijke emmies. En ik ben inmiddels zwanger! Dus het kan echt wel, geef de moed niet op!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Nou ik wil de alle dames die dit gaan lezen geen valse hoop geven...

Maar ik ben op wachtdag 11 al gaan bloeden en inmiddels al vreselijk ongesteld..........

Dus met andere woorden, ons IVF-ICSI avontuur is afgelopen na 3 pogingen en met alleen maar C embryo's....

Ik wil verder iedereen heel veel succes wensen in dit stressvolle traject!!!

dikke knuffel

Marian

• 3 weken later...
Geplaatst

Hey Herma,

Hier nog steeds een krachtig kloppend hartje van een 'matige emmy' die bij de eerste echo een dag voorliep in ontwikkeling....

Het kan dus wel!

Geplaatst

De 2 C embryootjes van mij hebben veel fragmentatie. Op de foto zag je veel bubbels zeg maar. Hoeveel cellen ze waren weet ik niet. Hebben ze bij jullie ook iets over fragmenatie gezegd?

Geplaatst

Nee, helaas niet. Ik weet dat ze 2 dagen na bevruchting geen fragmentatie hadden maar blijkbaar hadden ze dat wel gekregen in de loop van de ontwikkeling. Ik was ook zo verrast door het nieuws dat ze geen goede kwaliteit hadden dat ik daar niet eens meer aan gedacht heb. Ik heb ook geen foto's van de cellen bij de bevruchting (wel een leuk idee trouwens!).

Succes!!

Geplaatst

Ja het is wel leuk dat ze foto's van de 2 teruggeplaatste embryo's al voor de trugplaatsing op de digitale poli zetten. Dan kun je inloggen en al kijken wat de kwaliteit is voor ze bellen.

Geplaatst

Ik loop in het Radboud ziekenhuis NIjmegen. Je kan ook je uitslagen al zien van bevruchting. Scheelt weer stressen als je zo lang moet wachten op een telefoontje.

Groetejs Herma

Geplaatst

Hoi Herma,

Wij hebben net de terugplaatsing gehad van twee B-embryo's.

Wat is een C en wat is een B-kwaliteit embryo?

Wij hadden helemaal geen A en waren in het begin erg teleurgesteld. Je hebt dan immers ook geen cryo's.

Ik ben ook aan het zoeken naar succesverhalen, maar het is toch bij iedereen weer anders. Sommige vrouwen die een A teruggeplaatst krijgen zijn niet zwanger en een ander die bijvoorbeeld een B of C teruggeplaatst krijgen zijn wel zwanger. Die fragmentatie zegt niet alles natuurlijk.

Ik hoop voor je dat je binnenkort een dikke positieve test hebt.

Mijn profielafbeelding is 1 van de onze embryo's.

Groetjes Sanne

Geplaatst
Ik loop in het Radboud ziekenhuis NIjmegen. Je kan ook je uitslagen al zien van bevruchting. Scheelt weer stressen als je zo lang moet wachten op een telefoontje.

Groetejs Herma

Inderdaad, leuk systeem!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden