Ga naar inhoud

Oproep aan alle 40 plus moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste 40 plus moeders,

Vele 40 plussers hier op dit forum staan voor een ivf behandeling of zitten midden in een icsi, picsi enz.

Succes-verhalen via ziekenhuizen of klinieken zijn nauwelijks te achterhalen.

Misschien kunnen we via jullie een beetje inzicht krijgen waar jullie bijvoorbeeld zijn behandeld. Hoeveel behandelingen jullie nodig hebben gehad tot de geboorte van jullie baby.

Wat was achteraf jullie ervaring (naast de roze wolk) over behandelingen, klinieken, ziekenhuizen, hormonen en emoties.

Vertel, vertel :yeswink-1: en bedankt voor je positieve ondersteuning aan lotgenoten.

Geplaatst

Hoi Moto,

Nou laat ik beginnen! Hopelijk volgen er meer!

40 jaar

1e ivf poging, tp van 3 emmy's, vroege miskraam. Tp van 3 cryo's, niet zwanger.

2e ivf poging, tp van 3 emmy's, zwanger (achteraf ben ik zwanger geweest van tweeling en ben ik één kindje met 10 weken verloren via miskraam), nog 3 cryo's over.

Behandeld in AMC te Amsterdam

Heel positief over de behandeling, heel tevreden. Alleen nadat ik zwanger was zijn er missers gemaakt door andere artsen en de prenatale screening afdeling. Maar ben nu moeder van gezonde zoon!!!

De behandeling zelf heb ik niet als heel zwaar ervaren. Weinig last van hormonen en dergelijke. Het vervelenste vond ik de wachtweken. Lang leve het forum. Zat niet alleen op het wachtbankje!

Voor iedereen die het geluk nog niet heeft mogen ervaren, heel veel succes!!!!

Geplaatst

Ik volg. Inmiddels 42 jaar en zes maanden zwanger van onze tweede (eerste is zonder problemen via natuurlijke wijze verwekt).

Behandeld in OLVG/AMC

1e IVF poging, terugplaatsing van 3 emmy's, mislukt

2e IVF poging met ICSI, terugplaatsing van 3 emmy's, gelukt

Prenataal onderzoek dmv vruchtwaterpunctie in AMC: uitslag op alle fronten goed en zwanger van een zoon.

Moet dus nog bevallen en ga dat in het ziekenhuis doen ivm eerdere keizersnede.

Tot nu toe het hele traject als positief ervaren, weinig last gehad van de hormonen en nu ook niet van de zwangerschap. Hopelijk blijft dat zo! Op de rest van het verhaal moeten jullie dus nog even wachten.

Nic

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben 40 jaar.

op mijn 30ste heb ik mijn eerste IVf gehad en met succes...2 emmy's teruggeplaatst en daaruit 2 gezonde zoons van nu 9 jaar.

In maart dit jaar begonnen met nieuwe partner aan nieuwe IVF.

1ste poging 3 eicellen ( en dat met maar 1 eileider)

2 perfect gedeelde bevruchte eitjes...

1 terug geplaats en nu dus 5 weken en 1 dag zwanger.

Nu afwachten...en af en toe ff over mijn buik wrijven en zeggen: lekker blijven plakken !!!

Mar.

Geplaatst

ow jah..

Mijn behandeling was in beide gevallen in Almelo en de laboratorium fase en terugplaatsing was in Zwolle Isala kliniek.

Hormonen vielen me mee. 10 jaar geleden moest ik het lange protocol volgen en nu de korte..een verademing echt...

Dit was ik vergeten te vermelden sorry..

Mar

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hoi dames,

Hierbij mijn ervaringen:

Ben 41 jaar en sinds kort zwanger van de tweede!

Behandeling bij behandelcentrum Geertgen in Elsendorp.

2007/2008: 8 IUI's en 2 IVF-pogingen (hormoonbehandeling met Decapeptyl en Gonal, 225 eenheden).

Eén keer last gehad van overstimulatie, gezwollen buik etc. Ging vanzelf weer over.

De 2 puncties en TP's werden gedaan in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Er werden bij beide IVF-pogingen 2 emmies teruggeplaatst. Na 2e IVF zwaar ongesteld geworden (dacht ik), maar bleek toch zwanger te zijn. Een prima zwangerschap gehad en in voorjaar 2009 bevallen van een gezonde zoon.

Najaar 2009: opnieuw gestart met IVF. Decapeptyl en 300 eenheden Gonal spuiten. Punctie werd nu bij Geertgen gedaan, TP in Eindhoven. We moesten zelf na de punctie zaad & eicellen naar Eindhoven vervoeren. Deze poging eindigde na 9 weken in een missed abortion.

De TP's na IVF-poging 2 en 3 waren in het ZOL in Genk (België). Gelukkig werd het vervoer van zaad & eicellen nu door Geertgen geregeld.

De hormoonbehandelingen vielen me mee. De puncties waren soms pijnlijk, soms goed te verdragen. Ik had het idee dat de ene arts meer verdoving gaf dan de andere.

Geertgen heeft soms lange wachttijden (heb er meerdere malen uren doorgebracht) en voor de terugplaatsing na de IVF moet je dus naar België, maar ik ben wel tevreden over de artsen en de behandelingen.

Nu maar afwachten of de beeb deze keer blijft zitten...

Linda

Geplaatst

hallo lieve dames

mijn verhaal luid als volgt:

begonnen hier is goes, en doorgestuurd naar het sint fr. gasthuis in rotterdam

daar 4 iui ,s gehad zonder resultaat, laaste keer na mislukte ivf stimulatie een escape iui die totaal verkeer afliep door een fout van het lab aldaar..

overstap gemaakt naar het jan palfijn in gent, tot nu toe bevalt het heel erg goed

daar direct kijkoperatie gehad met het resultaat dat we nu weten dat al die iui,s en baarmoederfoto etc totaal geen nut had ivm verklevingen en ontstekingen en verstopte eileiders!!

wel de juiste kandidaat voor ivf maar wordt moeizaam gezien mijn leeftijd, nu 40 jr

afijn ik zit nu in de wachtweken van de 1e ivf , ik zit nu op mijn 10 wachtdag, dus allemaal super spannend en wordt dan nu ook best wel nerveus...

ik voel me goed, maar voel daarnaast ook vanalles, tja is dat positief of negatief??

as vrijdag moeten we terug voor de bloedtest

over dit zh kan ik alleen maar zeggen dat mijn behandelend arts dr decleer echt een geweldige man is...rustig met de juiste humor behandeld hij zijn patienten, een man die aan de wereldtop staat als het gaat om fertiliteit , de ivf kliniek is daar echt een heel gedeelte opzich en dat ervaar ik als heel erg fijn

nooit heb je een andere arts , altijd alleen maar hem

hij doet alles zelf, opereren, punties , controles etc etc....

tja het resultaat daar moeten we dus even op wachten nog helaas maar qua behandeling daar top!

aan te raden voor ned. stellen, ik kon direct na een tf terrecht en alles ging erg snel wat ik hier in ned. zeer zeker niet on zeggen

gr gibelomo

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo ladies,

mijn verhaal:

2008 (ik was 38) 1e icsi in Radboud Nijmegen. Hele slechte ervaring. Daar weggestuurd vanwege te weinig follikels (ze zeiden nog net niet: u bent te oud, mevrouwtje. Wel ander bullshit verhaal over gevaren punctie en mogelijk gevolg (kans om onvruchtbaar te worden door punctie bijna groter dan kans op zwangerschaps... tja. als ik hun advies zou volgen zou ik sowieso niet zwanger raken!

2e icsi in Geertgen. Verademing! totaal andere approach: positief, we gaan er gewoon voor, ipv u bent afgeschreven. Wonder geschiedde: zwanger! na flare-up schema, deca, gonal-f 300. dochter geboren aug 2009.

2010 1e icsi brusje bij Geertgen. deca, fostimon 300. escape iui mislukt. nieuwe 1e poging juni 2010: deca, fostimon 300, mislukt

2e icsi aug 2010: deca, fostimon 350: 5 follikels, 3 eitjes, 1 emmy tp, nu wachten.

Hoop hier nog wat meer verhalen te horen! succes allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden