Ga naar inhoud

Corina's dagboek eerste ivf d.v.m eiceldonatie.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maar kan ook komen dat ik de bijsluiter heb gelezen!!! Dan denk je natuurlijk dat het ook zo is.

Qwa gewicht dan he?? Qwa (.)(.) is wel zo dat ze iets voller zijn geworden.

Stomme bijsluiters ook altijd, eigenlijk moet je ze ook niet lezen hahahaha.

Groetjes Corina.

• 2 weken later...
  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Maya: Ik heb net je verhaal gelezen en ik hoop zo voor jullie dat jullie

vanavond een positieve telefoontje krijgen en zal aan je denken

en voor jullie duimen.

Gisteren bij Geertgen geweest en er waren 2 tegenvallers en 1 meevaller.

Laat ik maar bij de 2 tegenvallers beginnen.

Bij 1 van de eierstokken heb ik een cyste zitten die volgens dr.Wissman goedaardig is en hopelijk gaat hij vanzelf weg.

Ik zit nu aan de provera voor 7dgn en 1 estradiol tabl. en als ik een onttrekking bloeding heb moet ik bellen voor een afspraak om te kijken hoe de cyste dan is.

De 2de tegenvaller is: Mijn man is(wordt) zaaddonor en bij de eerste keer inleveren zatten er wel zwemmertje is nu gisteren helemaal NIETS UHHHHH dr.Wissman en wij snapte er helemaal niets van en mijn man is helemaal niet ziek geweest of koorts gehad!!!!!!!

Maar als wij weer een afspraak hebben moet mij man weer inleveren en dan zien we het wel maar volgens Dr.Wissman moesten we ons geen zorgen maken... Nou ja goed onbewust laat het mij niet los en zit het constant in mijn hoofd van en NU!! Ik ben zo bang dat het allemaal voor niets is en dat onze wens een wens blijft en die niet vervult gaat worden.

Maar goed ik probeer positief te blijven, wat dr. Wissman zegt.

Het positieve was dat mijn bms goed was, helemaal TOP dus.

Zo dat was de update weer.

Groetjes Corina

Geplaatst

Corina: Ik hoop zo dat alles voor jullie hierna een keer zonder al die narigheid zal gaan. Een keer gewoon alles goed.

Heel veel geluk ik blijf je volgen en voor je duimen.:duimen draaien::duimen draaien::duimen draaien:

Geplaatst

Dankje wel lief pulletje, ik hoop ook zo dat alles de volgende keer goed is en dat we gewoon door kunnen gaan.

Het blijf mij de hele tijd bezig houden en maakt mij zo onzeker dat ik zelfs 's avonds moeilijk in slaap kan komen. Ben ook bang dat we evt moeten gaan stoppen vraag mij niet waarom een soort gevoel, terwijl Dr, Wissmann had gezegt dat we geen zorgen hoefde te maken maar tja das makkelijk gezegd dan gedaan he!!!

Gelukkig is deze geweldige forum er zodat ik lekker van mij af kan schrijven. Lucht echt op.

Liefs Corina.

Geplaatst

Beste Corina,

Ik heb net je berichten gelezen. Wat een verhaal zeg!

Zelfs als er geen zaadjes zijn, kunnen jullie nog steeds ouders worden. Met azoospermie (0 zaadcellen in de sperma) zijn er eigenlijk andere manieren om sperma te krijgen zoals TESE bijvoorbeeld. Dat is natuurlijk niet altijd positief, maar de kans bestaat wel. Bovendien heb ik hier ook iemand terecht gekomen die dus met een beide zaad en eicel van donor zwanger geworden is.. We hebben wel allemaal geluk dat we in de technologie eeuw leven!

Heel veel success, ik hoop dat alles goed ontwikkeld!

Mvg, Zvez

Geplaatst

Hoi Corina,

Ik had net gereageerd in je vraag over die cyste en dacht ik zal ook even je dagboek lezen. Je krijgt het niet cadeau lees ik.

Ik wil jullie heel veel succes wensen.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

@ appel: bedankt voor je ,nee we krijgen het zeker niet cadeau hopen en

afwachten dat we volgende keer weer positieve nieuws krijgen.

@ zvez: bedankt voor de tip maar zover willen wij eigenlijk nog niet

nadenken want we willen eerst de volgende afspraak afwachten

wat de uitslag dan is als mijn man weer ingeleverd heeft, want

zowel de arts als wij snappen er niets van bij de eerste keer

inleveren wel zwemmers en bij de 2de x niet ??????? Eerst nog

maar ff afwachten en goed nadenken en praten wat dan??

Liefs Corina.

Geplaatst

Ahh, als ze een keertje wat gezien hebben wees maar niet bang. Waarschijnlijk is er een fout of zo geweest.

Heel veel success in ieder geval!

Geplaatst

Poeh Corina, ik lees net je dagboek (schrijf ook al in ander topic van jou) en het loopt allemaal niet echt op rolletjes, begrijp ik. Maar zoals Zvez ook al aangeeft, als ze al weg een keer zwemmertjes hebben gezien is er misschien een fout gemaakt. Wanneer hebben jullie weer een afspraak? Misschien kun je vragen of jullie eerder mogen komen? Ik kan me voorstellen dat het je erg bezig houdt... Sterkte!!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Wanneer we weer een afspraak hebben weet ik niet.

Eerst afwachten wanneer mij ontrekkingsbloeding komt ( ongi)??? Vanavond de laatste tablet provera en dan maar wachten wanneer het komt, en als het er is dan moet ik bellen voor een afspraak voor een echo en ik weet eigenlijk niet hoe snel daar tussen moet zitten maar goed dat hoor ik dan wel, ik hoop op een maandag zodat mijn man mee kan om weer in te leveren om dan te kijken of er dan wel weer zwemmertje inzitten.

Dus hier zit niet anders op dan wachten!!!!

Liefs Corina.

Geplaatst

Corina

Wat lees ik nu, geen zwemmertjes, dat is wel heel erg schrikken en in jullie situatie onbegrijpelijk!

hopelijk word je snel ongi en krijg je ook snel een echo en kan je man weer getest worden

En hopelijk is het dan gewoon goed en zijn er tig miljoen zwemmers aanwezig!!!

Ik duim voor jullie!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

@claudiaatje: bedankt voor je positieve berichtje zo probeer ik ook te

denken wat niet altijd makkelijk is maar ik probeer het.

Vandaag is mijn ongi begonnen man man wat heb ik er last van normaal ook wel maar het is het een klein tikkeltje erger.

Vandaag ook Geertgen gebeld en ik kan dinsdagmiddag langs komen voor een echo om te kijken of de cyste weg is. ( hopen maar).

Alleen kan mijn man helaas niet mee hij is al de hele week in frankrijk geweest om gisteren de Alpe d'Huzes op de fietsen voor de KWF en komt vannacht pas thuis dus dat gaat gewoon niet lukken. ( Hij is vrachtwagenchauffeur en alleen in het weekend thuis)..

Dus ik ga dinsdag alleen maar dat geef niet komt helemaal goed, ik hoop alleen daarna weer snel terug te mogen zodat mijn man weer mee kan om in te vriezen.

Dan maar hopen en duimen dat er dan wel zwemmetjes inzitten, wat ik gewoon hoop want de eerste keer zaten ze er wel in dus moet de derde keer ook maar weer. ( ik blijf positief wat niet altijd makkelijk is maar ik probeer het.

Nou ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Corina.

Geplaatst

Corina: IK duim nogsteeds voor je dat er veel zwemmers komen. Een heleboel Pieter van den Hoogenbandjes voor jullie.

Maar gebeurd het vaker dat het zoveel kan schelen per keer?

Ik heb het ook gehad dat ik een cyste had op mijn eierstok. Ze zagen het toen ik een miskraam kreeg en dachten daarom dat ik een bbz had. Meteen moest ik blijven in ziekenhuis en 's-Morgens meteen spoedoperatie. Gelukkig was het een cyste en geen bbz. Anders had ik in het ergste geval mijn eierstokken kunnen verliezen. Zit bij ons in de familie. Mijn nicht had het tijdens haar zwangerschap en die cyste is heel groot geworden en tot het einde blijven zitten. Daardoor had mijn nichtje een asymmetrisch hoofdje zo groot was het. Gelukkig na de geboorte helemaal goedgekomen.

Meestal worden de cystes toch gewoon door het lichaam weer opgenomen?

Is het misschien daarom dat je meer last hebt?

Duim voor je dat alles goed zal zijn!

Geplaatst

Hallo,

Nou ik ben vandaag bij Geertgen geweest zonder mijn man wat wel ff vreemd was maar goed het kon gewoon niet ff anders!!!

Ik moest er om 14.20uur zijn was 14.55uur aan de beurt en liep pas om 16.50 uur naar buiten pfff wat een zit was dat maar goed geef niet niets aan te doen.

Nou Dr.Wissman heb gekeken en helaas de cyste zit er nog en is zelfs groter geworden "slik". Maar ik hoef mij geen zorgen te maken want het ziet en glad en rustig uit dus volgens hem is het gewoon goedaardig.

Nu is er afgesproken dat ik gewoon verder ga met de medicijnschema en ik wordt donderdagavond door Dr. Wissmann gebeld hoe we nu verder gaan, hij zou het gaan bespreken met andere en waarschijnlijk wordt het naar een gyneacoloog in mijn eigen z-h om hem evt weg te laten halen maar goed dat horen we donderdagavond maar weer ik ben benieuwd.

Nou tot zover mijn update.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo,

Hier weer ff een update.

Donderdagavond ben ik gebeld door Dr. Wissman en er is toen afgesproken dat ik naar de gyneacoloog ga+ ook gewoon verder ga met de medicijnschema, nou prima.

Gisteren kwam ik uit bed om te gaan werken en ik had mijn toch een buikpijn echt niet normaal m'n werk gebeld om mij ziek te melden en de huisarts gebeld of ik langs mag komen met urine want ik dacht aan een blaasontsteking, en een ibrupufen ingenomen.

Bij de huisarts geweest en die kon niets verklaren want urine was schoon.

Hij zei neem maar ff geen pijnstiller in en als het echt niet meer gaat kom je terug.

Nou 'smiddags zat ik weer bij hem hoor man man ik verging van de pijn.

Hij heeft mij toen gelijk doorgestuurt naar het z-h.

Daar aangekomen werd er bloedgeprikt,moest weer urine inleveren en werd ik verder onderzocht.

Daaruit bleek de cyste een doorsnee van 8cm te zijn en dat dus de boosdoener.

Nu zit ik aan de pijnstillers en maandag of dinsdag wordt ik gebeld door de planning over wanneer de operatie kan zijn en wanneer ik dan naar de anestasist langs moet, want de cyste moet eruit hopelijk duurt het niet te lang want zo is het ook niets.

Liesfs Corina.

Geplaatst

Hoi Corina,

Oh, wat vervelend, een tegenvaller. Heb je nu nog steeds veel pijn?

Heel veel sterkte en hopelijk ben je gauw van die cyste af.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Heel veel sterkte meis! Wat een tegenvaller dat dat er nu tussendoor komt, maar je hebt gelijk: Laten ze het maar snel weghalen, want zo gaat het ook niet!

Liefs,

Leora

Geplaatst

Hoi,

Afgelopen dinsdag telefoontje gehad uit het z-h en ik moch vandaag naar de anesthesist en dan zou het nog max 4wkn duren uitgelegd dat ik niet zolang wilde wachten en zij zou vandaag overleggen met de arts die ik afgelopen zondag had gesproken en dan zou ik vandaag meer horen.

Belde ze vandaag op en zei dat het helaas niet eerder kon plannen dan de 30ste nou ja oke aankomende week wordt ik opnieuw gebeld voor de officele bevestiging en qwa tijd.

Groetjes Corina

Geplaatst

Hoi,

Hier weer ff een update van mij kant.

Ik ben vanmorgen door het z-h gebeld en ik moet mij woensdag as. om 11.30uur melden voor de operatie.

Als het goed is blijft het bij een kijkoperatie waarbij ze de cyste en ws mij linkereierstok weghalen.

Als het bij deze operatie blijft en ik voel mij eind van de middag begin van de avond goed dan mag ik dezelfde dag weer naar huis.

Groetjes Corina.

Geplaatst

Gelukkig hoef ik idd geen 4wkn te wachten maar de helft ongeveer en daar ben ik ook heel blij mee.

Met rust gaat het wel maar zodra ik wat gedaan heb heb ik er erg last van en ben ik doodmoe.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey Corina,

Wat fijn dat je nu woensdag al kunt komen al is het wel even schrikken natuurlijk!

meis hopelijk gaat alles voorspoedig en kun je dan einedlijk snel beginnen met jullie poging.

Groetjes

Geplaatst

Corina: En na volgende week woensdag alleen nog maar voorspoed. De 7 magere jaren hebben jullie al ruimschoots gehad. Daarna alleen maar geluk.

Die laprascopie heb ik ook gehad en het viel bij mij erg mee. Alleen heel opgeblazen gevoel. En last van mijn schouder. Ik duim dat het bij jou ook erg mee zal vallen. Al hebben ze bij mij niet mijn eierstok verwijderd. Was mogelijk sprake van maar was niet nodig.

Heel veel geluk.

Ik denk aan je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden