Ga naar inhoud

Ik ben hier ook nieuw! (Myron 29)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo iedereen! Even voorstellen: ik ben 29 jaar en getrouwd. Ook wij zijn nu 3 jaar bezig voor een kindje. Pffff wat vliegt de tijd zeg! We lopen inmiddels al 20 maanden in het ziekenhuis, waarvan 14 in het UMC Utrecht. Ik heb een lichte vorm van pcos syndroom, en mijn man zijn zaad is niet optimaal. Ik ben begonnen met clomid, de eitjes groeide goed, alleen ik veranderde in een draak, en voelde me erg beroerd! We zijn na 4 mnd overgaan op ovulatie inductie. Dat wil zeggen, dagelijks spuiten met puregon, en veel echo's maken om te kijken of het eitje groeit. Ik reageerde prima op de purgeon door elke maand 1 of 2 mooie eitjes te hebben.. Helaas in okt 2009 een mk gehad, en niet meer opnieuw zwanger geworden. Na overleg met de gyn hebben wij besloten om over te stappen naar ivf. 11 Maart stonden wij op de wachtlijst. En 7 april kregen we een bericht dat wij al aan de beurt zijn. Afgelopen maandag een informatie avond gehad. Mijn hemel, wat waren daar veel stelletjes aanwezig zeg! Dat deed ons erg goed, dat er lotgenoten zijn. 29 april hebben wij een voorbereidingsgesprek. Afhankelijk van mijn cyclus beginnen we hopelijk in mei met ivf. Erg spannend dus allemaal. Hopelijk lukt het nu wel. Iedereen natuurlijk veel geluk en veel succes gewenst!

Groetjes Myron

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Myron29, Welkom hier op de site,:icon_sunny: en heel veel succes met je ivf behandeling. Ik heb tijdens de iui ook clomid geslikt, wat een rotzooi is dat, :pain10:ik kende mezelf helemaal niet weer. Ik gebruik nu decapeptyl en puregon, hier heb ik gelukkig heel erg weinig last van bijwerkingen.

Geplaatst

Hallo Schattie! Dank je wel! Ja echt troep! Je word er ECHT een monster van. Verschrikkelijk. En alle bijwerkingen in de bijsluiter kreeg ik. Van de puregon ook weinig bijwerkingen. Beetje misselijk in de morgen. Hoe lang zijn jullie al bezig?

Groetjes Myron

Geplaatst
Hallo Schattie! Dank je wel! Ja echt troep! Je word er ECHT een monster van. Verschrikkelijk. En alle bijwerkingen in de bijsluiter kreeg ik. Van de puregon ook weinig bijwerkingen. Beetje misselijk in de morgen. Hoe lang zijn jullie al bezig?

Groetjes Myron

Wij zijn al bezig vanaf 2007 eerst gewoon, 8 weken zwanger geweest was Buitenbaarmoederlijk, direct geopereerd waarbij ze een eileider verwijderd hebben. Hierna iui gedaan, nu voor de 2e poging IVF. De punctie en terugplaatsing vorige week gehad, volgende week donderdag mag ik testen.

Geplaatst

Pffff erg spannend voor! Flink duimen en hopen! Ben je er erg rustig onder? Ik ga net beginnen, voor mij is alles nieuw. is de punctie er pijnlijk? Daar zie ik erg tegenop. In welk ziekenhuis loop je? Hopelijk vind je mijn vragen niet vervelend. En ik hoop voor jullie dat het niu gewoon raak is! Dat MOET gewoon!

TOI TOI TOI!!!!!!

Geplaatst

Voor de punctie krijg je een roesje, dus dat valt wel mee (ieder lichaam is anders dus de pijngrens ook) Ik ga mijn tweede wachtweek in deze vindt ik spannender dan de eeste week. Wij hebben Apeldoorn als transportkliniek (voorbereiding, echo, FM, en punctie) en Nijmegen als ivf kliniek (bevruchting en terugplaatsing). Ik hoop ook voor jou dat de eerste direct raak is, het is idd een slopende periode hoor! En ik vind je vragen niet vervelend, stel maar raak, ik weet nog hoe de eerste keer ( januari 2010) voor ons was. In welke kliniek hebben jullie de behandeling?

Geplaatst

Wij lopen in UMC Utrecht. Met echt hele fijne artsen. Wij zijn er opzich erg rustig onder. Het komt zoals het komt, meer kan je er niet aan doen. Ook als is het soms erg lastig. afgelopen weekend waren we in center parcs. In het zwembad kamen we elf zwangeren tegen, aaaarrgghhh! Maar ik weet zeker dat het voor ons ooit een keer goed komt. Hoop doet leven he? Waar ligt het probleem bij jullie? Ik kan me trouwens goed voorstellen, dat de 2e keer nog spannender is! Had je bij 1e keer al een soort van gevoel van, dit gaat mislukken? Wat duren de dagen dan lang he?

Voor de punctie krijg ik volgens mij geen roesje. Alleen plaatselijke verdoving, en 2 zetpillen. Ik ben benieuwd.....Had jij veel napijn?

Groetjes!

Geplaatst

Hi Elvirazonnetje! Dank je wel! Jullie zijn ook al een hele tijd bezig zeg! Hoe hou je dat vol? Duimen maar!

Groetjes Myron

Geplaatst

Het komt idd zoals het komt, proberen om je niet zo druk te maken (makkelijk gezegd hoor) dan gaat alles een stukje makkelijker. Bij ons is het onbegrepen fertiliteit, alle testen zijn goed. Het is idd niet zo leuk om allemaal zwangere vrouwen te zien, mijn twee nichtjes zijn alle twee al twee keer zwanger geweest en bevallen van mooie gezonde kindjes, mijn buurvrouw al drie keer, en vier van mijn vriendinnen ook. Ik gun iedereen het van harte, maar het gaat wel heel erg pijn doen. Ik had bij de eerste ivf het gevoel van het gaat goed, ik was super positief. Maar het heeft niet geholpen.

Geplaatst

Echt zooooo vervelend voor jullie. Weet je, als bij ons eindelijk een tp is. Zou ik waarschijnlijk echt het gevoel dat ik 'zwanger' ben. Het is iets tastbaars, en je bent dan een stap verder. Het idee dat het zal kunnen mislukken, pfffff krijg daar nu al de bibbers van!......

Mijn man en ik hebben ook onbegrepen fertiliteit. Zijn zaad is goed genoeg om mij normaal zwanger te maken. En mijn pcos is onder controle met hormonen. Waarom het dan niet lukt he? Wij zijn trouwens ook met acupunctuur bezig. Ik ben niet zo vd alternatieve geneeswijze. Maar nu hebben we zoiets van: alle beetjes helpen! Misschien een idee?

Tja, het lijkt echt alsof iedereen zwanger is. Al onze vrienden, mijn vriendinnen, hebben kinderen of zijn zwanger. Wij hebben zelfs besloten om even niet meer op kraamvisiste te gaan! Te pijnlijk is dat. Soms verander ik gewoon in een jaloers mens, terwijl ik zo helemaal niet ben. Heb jij dat ook?

Het beste is om jezelf bezig te houden met andere leuke dingen. En vertrouwen hebben. Ik heb ook begrepen van onze gyn dat stelletjes met onbergrepen infertiliteit de meeste kans van slagen hebben met ivf!

Geplaatst

hoi myron

nog een spannende tijd voor jullie dus

hopen dat jullie volgende maand mee mogen doen

en het is al bijna mei dat scheelt weer

groetjes

Geplaatst

Hi Sandra!

Dank je wel! Ik zie dat je zwanger bent? Van harte! En uitgerekend op 12-12? Dat is een heeeele goede datum hoor! Want dat is namelijk onze trouwdag, hahaha!

Hoe heb je alles zo kunnen volhouden?

Groetjes Myron

Geplaatst

je zal wel moeten he

zonder het ziekenhuis voor ons geen kind dus je moet wel

de grenzen worden iedere keer weer verlegd, maar heb zelf altijd gezegd tot het uiterste te gaan, terwijl mijn man daar anders over dacht

gelukkig ben ik een dominant typje

12-12 nou kan niet meer stuk toch

Geplaatst

Hoi Myron,

Welkom op het forum, wij zelf zijn ook net nieuw zowel hier als met alle dokter bezoeken.

Zo zijn wij afgelopen maandag ook in het UMC Utrecht geweest voor de informatieavond wij zelf vonden het wel interessant maar sommige dingen hebben mij wel de stuipen gegeven.

Wij wachten nu tot het juni is dan begint voor ons de molen echt te draaien, dus nog even wachten... Ik vind het persoonlijk heel erg eng.

Liefs D.

Geplaatst

hi D.

Ik was er afgelopen maandag ook. Ik zat rechts midden. Donker haar, mijn man ook donker en een kaal hoofd. Misschien heb je ons wel gezien.

Ik vond het ook erg interessant, maar ik kreeg ook de bibbers ervan......het idee dat de percentage zo laag is.....maargoed, gewoon hoop houden. Jullie zijn ook al een hele tijd bezig? En beginnen met icsi? Echt spannend! Ik zie verschrikkelijk tegen de punctie op, bah! Wat vind jij het meest eng?

Groetjes Myron

Geplaatst

Hoi Myron

Ja de wens om een kindje te krijgen is toch groter dan de ellende ,en dat gevoel om ooit moeder te worden is zo sterk dat lukt me niet om het te onderdrukken dus we hebben zoiets we proberen alles wat in ons macht ligt en zou het niet zo mogen zijn dan kunnen we in ieder geval wel zeggen dat we alles geprobeerd hebben ,maar het is nu de eerste ivf behandeling dus wie weet lukt het deze keer !!geeft altijd goede hoop

Liefs Elvira

Geplaatst

Hi D. Welkom hier en Myron!

Ben gisteren voor prikinstructie geweest en behandelplan, helaas tegenvallertje dat UMC voor mei al helemaal vol zit, dus begin juni ga ik van start.. als ik zol lees zijn we allemaal aan juni overgeleverd... wachten wachten wachten.. pffffffff

D. loop jij via het Antonius of heb je het hele traject in het UMCU? (ik kom ook uit Ijsselstein en heb het voortraject in Nieuwegein..

Myron en D. probeer positief te blijven en dat zeg ik nu heel gemakkelijk, want ik ben eerlijk gezegd ook als de dood voor de punctie.. but hey.. ik heb op de wandelgangen gehoord dat bevallen ook niet echt lollig is, maar weerhoud ons er ook niet van he?

Dames ik ga proberen te relaxen het weekend en genieten van de zon.. tot gauw!

we houden contact!

Liefs Jess:support:

Geplaatst

Hoi Myron

Ik dacht even dat ik terug in de tijd in ging jouw verhaal te lezen . Wij zijn begonnen met CLOMID en hebben dit 7 keer volgehouden beter gezegd mijn omgeving heeft mij geen enkele reis Japan gegeven wat mij verbaasde.

Controle had ik niet eens meer over wat ik voelde wat ik dacht van het een op het andere moment was ik een ander en sloegen de stoppen door.

Mijn mannetje zij elke keer schat het hoort erbij na zoveel jaar samen kan ik wel wat hebben. Mijn zusje zij als je zo blijft dan zet een advertentie op marktplaats zus te koop.

Na overleg met mijn behandelaar dit pas na 6 keer zij hij dit was niet nodig geweest en had er eerder melding van gemaakt.

Waarop wij beide antwoorden ach je moet er wat voor over hebben , ja zij de arts maar een echtscheiding tot gevolg kan niet de doelstelling zijn.

Wij hebben de laatste keer de 7e dus wel iui gehad maar met andere medicatie wow wat een verlichting.

Toen de 1e ivf behandeling voor de deur stond waren we samen best bang want het waren vele malen meer medicatie maar wat een verlichting.

Ik heb niks gemerkt van het geheel , alleen dat mijn buik ten tijde van de punctie vol was maar dat was alles.

Heerlijk wetende dat het niet zwanger kunnen raken op de natuurlijke weg ook nog eens extra moet worden belast door gedaante verandering het is allemaal al zwaar genoeg.

Tracht de gehele benadeling zo open mogelijk in te gaan en met veel positiviteit want dat is voor jouw en je man het meest fijne.

Je zult hier op het forum best je verhaal kwijt kunnen en steun is er genoeg .

Liefs Mika

:goodluck:

Geplaatst

Hi Elvira!

Echt knap van jullie hoor! Gewoon geloven dat het goed komt, en daarnaast, als het kan leuke dingen blijven doen met je hubbie. Zo doen wij het ook, al was het maar even op een zonnig terrasje zitten! Ik vind dat het echt zwaar is, zh in en ui! ook op mijn werk moet het steeds maar geregeld worden. Gelukkig werk ik met allemaal meiden van mijn leeftijd, en zijn ze zeeeeer meegaand, beter dan dit kon ik het echt niet treffen. Hoe ervaar jij dat?

Geniet lekker van het zonnetje:sunny:

Liefs Myron

Geplaatst

Hey Jessica!

Tja, die bevalling lijkt me zeker geen pretje. maar wat er in zit moet er toch uit he, hahaha! Maar je hoort zoveel verschillende verhalen over die punctie. Volgens mij duren die 5 minuten ook echt 5 uur! En dan mijn hubbie die naar zo'n 'mannenkamer ' moet! Mijn hemel, hopelijk komt dit goed!

Ik doe er acupunctuur erbij. Ik geloof niet zoveel in alternatieve geneeswijze! Maarja, baat het niet, schaad het niet. Heb begrepen dat het wel een positieve invloed geeft!

Hmm, het is zeker een lekker weertje! Wij gaan ook genieten!

Tot snel!

Liefs Myron

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden