Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden

Weer terug uit het ziekenhuis en ben nu overgedragen aan de gynaecoloog blijk nu toch zwangerschaps cholestase te hebben de lever en galwaarden zijn verhoogd dus dat was even schrikken nog een echo gehad en de beeb maakt het goed gelukkig waarschijnlijk word ik bij 37 weken ingeleid maar dat hoor ik morgen via een tel,belafspraak en volgende week dinsdag weer terug

dus het is spannend

hoe is het verder met jullie

Liefs Elvira

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Elvira: oh jeetje dat is een tegenvaller!!! 37 weken is voor jou over een weekje al, zie ik aan je ticker.

Spannend! Laat je het morgen even weten?

Geplaatst

Hey Paula en Lisette

ja ik vind het wel spannend gewoon wetende dat ik tussen kerst en oud en nieuw mama word want bij cholestase word je dus ingeleid bij 37/38 weken

vandaar dus het vele spugen en dat men urine steeds zo donker is en de jeuk ,maar wel schrikken natuurlijk omdat je allemaal vervelende scenaio's in je hoofd afspeeld,maar de echo was goed gisteren de gyn vertelde ook dat de kleine het prima vind in de buik we konden nu ook haar gezichtje zien ze keek rechtstreeks naar de echokop hihi

maar ik heb telefoonnnumer van het zkh meegekregen mocht er wat zijn dat ik dan direct kan bellen

hoe is het verder met jullie nog last van harde buiken/voorween

Liefs Elvira

Geplaatst

Elvira, fijn dat je er toch een goed gevoel bij hebt en de kleine het goed maakt in je buik! Wat een bijzonder gezicht (dubbele woordspeling, haha...) moet dat zijn geweest als die kleine recht in de echokop keek, schattig.... doe het rustig aan en als er iets is dus direct aan de bel trekken!

Zelf heb ik vandaag weer controle gehad bij de gyn, omdat ik de laatste tijd weer veel minder leven voel moest ik een ctg scan laten maken. Alles was gelukkig goed, de kleine is groter dan gemiddeld, vandaar dat ik over 2 weken weer een groeiecho moet laten maken, op zich niet vervelend... hahaha... zo'n extra echo!

Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen met jullie kleine wondertjes in of uit de buik!

Geplaatst

Vanmiddag om half twee zijn de vliezen gebroken, met als gevolg dat ik nu in het ziekenhuis lig.

We moeten afwachten of het doorzet, hopelijk laat het nog even op zich wachten.

Ik moet in ieder geval tot aan de bevalling blijven. Het is dus een iets andere kerst dan ik me had voorgesteld!

Geplaatst

Oh jeetje wat schrikken!

Nou, sterkte deze dagen!

Om eerlijk te zijn zou ik graag met je ruilen. Dinsdag ben ik 39 weken en heb gewoon het gevoel dat het genoeg is zo, van mij mag onze kleine jongen komen! Ik voel ook minder leven, en de verloskundige zei dat ik hier goed op moest letten en bellen als ik een dagdeel niks voel. Ik merk dat ik er flink op gefixeerd ben en dat ik slecht gehumeurd raak als ik de kleine uren niet voel en dus ga twijfelen of ik moet gaan bellen of niet...

Geplaatst
Oh jeetje wat schrikken!

Nou, sterkte deze dagen!

Om eerlijk te zijn zou ik graag met je ruilen. Dinsdag ben ik 39 weken en heb gewoon het gevoel dat het genoeg is zo, van mij mag onze kleine jongen komen! Ik voel ook minder leven, en de verloskundige zei dat ik hier goed op moest letten en bellen als ik een dagdeel niks voel. Ik merk dat ik er flink op gefixeerd ben en dat ik slecht gehumeurd raak als ik de kleine uren niet voel en dus ga twijfelen of ik moet gaan bellen of niet...

Paula,niet twijfelen,ik zou het gewoon doen. De VK is hier nou eenmaal voor. Het is je 1e kindje,en alles is ook gewoon helemaal nieuw voor je.

Succes!

Geplaatst

Gister avond en vanochtend was er weer activiteit genoeg, dus weer gerustgesteld! ;)

Geplaatst

Lisette van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!!!

Ik ben blij te horen dat ze het goed doet.

Ik hoop dat ze heel erg snel met jullie mee mag naar huis.

Geplaatst

@ Liesjuh: van harte gefeliciteerd met de gebooorte van jullie dochter Isa.

Uitgerekende datum:

04-01-2011 Paula (
ZOON
)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona26 (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (
ZOON
)

11-01-2011 Miep (tweeling:
ZOON
en
DOCHTER
)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en DOCHTER)

18-01-2011 Elvira (
DOCHTER
)

18-01-2011 Wombat (
VERRASSING
)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011
Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (
ZOON
)

25-01-2011 Arzu (
ZOON
)

26-01-2011
Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

27-01-2011 Mirthe (
VERRASSING
)

31-01-2011 Liesjuh (VERRASSING)

Volgende afspraken:

02-12-2010 Elvira controle VK

06-12-2010 Paula controle VK 36wk

09-12-2010 Liesjuh controle gyn

09-12-2010 Paula info avond ZH

13-12-2010 Paula extra controle VK

14-12-2010 Liesjuh rondleiding + info-avond ZH

16-12-2010 Paula controle VK 37wk

22-12-2010 Paula controle VK 38wk

28-12-2010 Paula controle VK 39wk

28-12-2010 Elvira afspraak gyn ivm inleiden 37/38wk

Bevallen:

26-11-2010 Ramona26 van een
zoon Keano
en
dochter Yinthe
(34wk en 1 dag)

09-12-2010 Carolina78 van een
zoon Quinten Dominic
(36wk en 2 dagen)

16-12-2010 Ciska van een
zoon Kyano
en
dochter Philana
(36wk en 2 dagen)

26-12-2010 Liesjuh van
dochter Isa
(34wk en 6 dagen)

Geplaatst

goedemorgen dames

iedereen fijne feestdagen gehad

Lisette van harte met de geboorte van jullie dochter Iza een kerstkindje bijzonder!!

Hier is alles goed, wel al last van gerommel menstruatiekrampen en harde buiken maar nog onregelmatig,morgen naar de gynaecoloog om inleiding te bespreken ben de slijmprop al wel kwijt dus hopelijk zet het spontaan door

Paula hoe is het met jou?is voor jou nu ook wel zwaar aan het worden

Liefs Elvira

Geplaatst

Hallo allemaal!

@ Alle kersverse moeders: hoe gaat het er mee?

@ Elvira: spannend morgen, want dan hoor je denk ik wanneer ze je gaan inleiden? Ik heb donderdag volgens mij de slijmprop verloren, maar dat is het enige. Ja, ik blij natuurlijk regelmatig harde buiken houden en soms voel ik wel een steek van onder, maar dat is alles.

Geplaatst

Hoi Lisette,

Van harte met de geboorte van jullie meisje Isa! Ik hoop dat ze snel met jullie mee mag naar huis, maar dat zal best wel lukken als ze het zo goed doet!

Geniet van elkaar!

Liefs, Sandra

Geplaatst

Snel bericht: vanochtend om 8.22u is onze zoon Max geboren.

We zijn net thuis.

Later meer!

1195692190_5_iu_m_1.jpeg

Geplaatst

Paula, gefeliciteerd met jullie zoon!

Ik mag vandaag naar huis, Isa moet nog een tijdje blijven.

Thuis meer verhalen!

Hoop dat het goed gaat met iedereen!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona26 (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (
ZOON
)

11-01-2011 Miep (tweeling:
ZOON
en
DOCHTER
)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en DOCHTER)

18-01-2011 Elvira (
DOCHTER
)

18-01-2011 Wombat (
VERRASSING
)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011
Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (
ZOON
)

25-01-2011 Arzu (
ZOON
)

26-01-2011
Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

27-01-2011 Mirthe (
VERRASSING
)

31-01-2011 Liesjuh (VERRASSING)

Volgende afspraken:

28-12-2010 Elvira afspraak gyn ivm inleiden 37/38wk

03-01-2011 Sandra VK

Bevallen:

26-11-2010 Ramona26 van een
zoon Keano
en
dochter Yinthe
(34wk en 1 dag)

09-12-2010 Carolina78 van een
zoon Quinten Dominic
(36wk en 2 dagen)

16-12-2010 Ciska van een
zoon Kyano
en
dochter Philana
(36wk en 2 dagen)

26-12-2010 Liesjuh van
dochter Isa
(34wk en 6 dagen)

28-12-2010 Paula van
zoon Max
(39wk en 1 dag)

Geplaatst

Hoe is het met iedereen hier?

Met ons alles goed. Best vermoeiende dagen achter de rug, maar wel hele speciale dagen. Borstvoeding loopt aardig. Wat ben je daar veel uren mee zoet zeg! Verder heb ik niks te klagen. Max groeit goed en met mij gaat het ook steeds beter.

Ik ben benieuwd wie er al volgende bevalt!

Geplaatst

Hoi,

Hier even een berichtje hoe het gaat.....

Isa maakt het naar omstandigheden goed, ze is aan de gele kant waardoor ze een lamp onder haar heeft liggen.

Verder lag ze eerst aan de monitor en infuus, deze zijn er nu uit. Vanmorgen is ze weer geprikt om te kijken wat de waarden nu zijn ivm de geelheid.

Hierdoor wordt ze nu ook wat slomer en ging het drinken vanmorgen helaas wat minder. Vanmorgen heeft ze een sonde ingekregen.

Gisterenavond heeft ze voor het eerst aan de borst gedronken, zo'n 8 cc. Volgens de zusters was dit prima en kan ze zo mooi oefenen aan de borst.

Het kolven gaat ook goed, het begint nu op gang te komen, dus ze krijgt wel borstvoeding.

Met mij gaat het redelijk goed, eerst kon ik alles aan en voelde ik me echt prima. Maar het heen en weer gereis naar Enschede gaat me niet in de koude kleren zitten, het is erg vermoeiend allemaal. We gaan 's ochtends om half 11 weg en zijn er rond 13.00 uur weer. 's Avonds om half 8 weg en dan zijn we er rond 22.00 uur weer.

Tussendoor nog kolven, eten, slapen, vandaar dat we het even rustig aan doen met bezoek.

Verder heb ik erge buikpijn, steken in de onderbuik, vanmorgen urine weggebracht en ik blijk een blaasontsteking te hebben, dus aan de antibiotica.

Maar wat een geweldig mooi kerstcadeau hebben we gekregen, Isa is zo'n schatje, helemaal top!!!

De bevalling is supersnel gegaan, 1e kerstdag zijn de vliezen gebroken rond 14.00 uur. 's Nachts rond 2.00 uur begonnen de rugweeën, maar ik dacht dat het nog wel even duurde en heb Alex laten slapen thuis. Tegen 6.30 uur begon het heftig te worden en had het gevoel dat ik al moest persen, dus Alex gebeld. Hij kwam binnen op de verloskamer en binnen 2 minuten was ze er al, dus echt een supersnelle bevalling, ik heb de persweeën weg moeten puffen om te zorgen dat hij er bij kon zijn.

Hoop dat het goed gaat met iedereen en allemaal nog de beste wensen voor 2011!!!

Geplaatst

He lieve iedereen, lang niet online geweest. Voor alle mama's van harte gefeliciteerd!!!! Wat mooi om dat te lezen...na alles wat we hebben doorgemaakt!

En hoe gaat het met de bijna-mama's, zitten jullie ook in spanning? Voel je je klaar voor de bevalling? Ik merk dat ik het bijzonder vind,spannend, maar ook eng omdat je niet echt weet wat je moet verwachten. Maar goed, iedere vrouw op de wereld kan het toch! En goed of kwaadschiks, de baby zal er toch uitkomen!

Ik ben nu bijna 37 weken en moet nog 1 week werken. Drukke kerst gehad met 2 weken familie uit Argentinie over de vloer, en sinds gisteren zijn we weer alleen. Voel me alleen verschrikkelijk moe, beetje misselijk en met soort van buikkrampen. Alle controles zijn gelukkig goed, en mag zelfs nog zwemmen tot het einde. Kijk uit naar 6 maanden thuis (dat is erg fijn van Ierland!)- heerlijk genieten van ons kind!

Iedereeen nog even sterkte met de laatste loodjes en alle mama's nog een keer heel erg gefeliciteerd!!!!

Liefs Ren

Ps: hoe gaat het met de borstvoeding????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden