Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hoe is het met jullie?

@ Ren: jeetje wat werk jij lang door! Maar wel fijn, zoveel vrij daarna!

Hier alles goed. Ik vind het borstvoeding geven iets wonderlijks, maar wel ook iets wat heel veel energie vergt. Heb best gevoelige tepels, maar doe mijn best het vol te houden. Elke dag is weer een dag. Max is vandaag weer over zijn geboorte gewicht! Hij weegt nu 3780 (en is geboren met 3730).

Mijn eerste wee was om 23u en om 8.22 is Max geboren. Dus dat is eigenlijk wel erg netjes dacht ik zo (al voelde het op dat moment niet zo, hahaha). Met mijn hechtingen gaat het ook allemaal goed, gelukkig. Ik wens jullie allemaal een vlotte bevalling!

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoiiii,

HIer gaat het super!! tis even een gepuzzel zo met een tweeling maar ze zijn erg tevreden en doen het goed! verder nog druk met de visite's.

Yinthe's hb is te laag en zij krijgt nu ferrofumaraat (ijzer) en hopen dat het weer goed komt. ze heeft er zelf geen last van drinkt goed en slaapt ook goed ze is niet loom ofzo.we gaan vanaf volgende week naar 6 voedingen ben benieuwd hoe dat gaat want ze komen beide nog wel snachts! We hebben zelf van de week de voeding omhoog geschroeft en het zh gister waar we dus nog niet mee gaan starten.laten ze eerst hier maar ff aan wennen voordat ze me straks gaan teruggeven.

Keano groeit als kool! hij is nu 53cm en 3505 gram.Yinthe doet het wat subtieler,echt een meisje 49cm en 2900gr. Maar ben super trots op beide!

A.s. donderdag was ik eigenlijk uitgeteld en dan mogen we na het cb! wegen en meten vind het wel dubbel want ze zijn gister bij de kidsarts in het zh al gewogen en gemeten en helemaal gescreend. maar goed het zal allemaal wel zo horen!?

Verder hadden ze allebei last van opstipatie komt waarschijnlijk door de voeding (speciale voeding voor prematuur kindjes) kreeg lactulose voorgeschreven poepen ze nu ineens steeds flinke luiers vol!! of dat ze het weten dat ik het in huis heb! :)) Ze houden me nu al voor de gek.

HOe gaat het dan met de rest?? helemaal gesetteld? ritme gevonden?

Voor iedereen die al hun wondertje in hun armen hebben: Geniet geniet geniet

en voor de rest die nog moeten bevallen: een vlotte bevalling toe gewenst

liefs

liefs

Geplaatst

Hoi allemaal!

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Hier nog alles rustig. Ik merk wel dat ik qua dingen plannen niet verder denk dan aanstaande vrijdag (alsof de wereld ophoudt te bestaan op de dag dat je uitgerekend bent :icon_smile:...., maar goed)

Afgelopen maandag nog naar de VK geweest. Het zag er allemaal nog heel goed uit. Het hoofdje was nu ook ver genoeg ingedaald, zodat ik niet meteen hoefde te gaan liggen als de vliezen zouden breken (ik zag me al liggen op het schoolplein/supermarkt, etc.!).

Afgelopen weekend ook het bed op klossen gezet, jeetje wat is dat hoog zeg! Heb me bijna een paar keer verstapt met het uit bed stappen 's nachts.

Wat betreft de borstvoeding kan ik me nog wel herinneren dat het een paar weken (2-3) duurde voordat mijn tepels gewend waren aan het voeden. Daarna vond ik het echt heerlijk om ze de borst te geven, nergens last meer van gehad.

Nou dames, ik ga nu eten koken! Tot gauw!

Liefs, Sandra

Geplaatst

Hoi Dames

Gisteren de trotse mama geworden van Lara,sophie debij om 13.44 is ze geboren alles gaat goed met de kleine

was sinds zondag opgenomen ivm inleiding na 2 dagen primen braken op maandagnacht om 3,00 uur men vliezen en om 8.00 uur mocht ik naar de verloskamer om de weeen verder op te laten wekken om 11..00 smorgens voledige ontluiting maar de kleine reageerde slecht op de persween dus uiteindelijk is ze met vacuumpomp door de gyn op de wereld geholpen en bleek ook een sterrekijkertje te zijn,ben wel uitgescheurd omdat ze met spoed moesten handelen 7 hechtingen tot aan de sluitspier maar we zijn weer thuis dus kan niet te lang zitten nog maar ow wat is het fijn om mama te zijn

Liefs Elvira

Geplaatst

Elvira,

Van harte gefeliciteerd met jullie meisje Lara! Geniet, geniet, geniet! Maar zo te lezen doe je dat al met volle teugen!

Veel liefs, Sandra.

Geplaatst

Even aanpassen!

Uitgerekende datum:

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona26 (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (
ZOON
)

11-01-2011 Miep (tweeling:
ZOON
en
DOCHTER
)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en DOCHTER)

18-01-2011 Elvira (DOCHTER)

18-01-2011 Wombat (
VERRASSING
)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011
Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (
ZOON
)

25-01-2011 Arzu (
ZOON
)

26-01-2011
Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

27-01-2011 Mirthe (
VERRASSING
)

31-01-2011 Liesjuh (VERRASSING)

Volgende afspraken:

28-12-2010 Elvira afspraak gyn ivm inleiden 37/38wk

03-01-2011 Sandra VK

10-01-2011 Sandra VK

Bevallen:

26-11-2010 Ramona26 van een
zoon Keano
en
dochter Yinthe
(34wk en 1 dag)

09-12-2010 Carolina78 van een
zoon Quinten Dominic
(36wk en 2 dagen)

16-12-2010 Ciska van een
zoon Kyano
en
dochter Philana
(36wk en 2 dagen)

26-12-2010 Liesjuh van
dochter Isa
(34wk en 6 dagen)

28-12-2010 Paula van
zoon Max
(39wk en 1 dag)

04-01-2011 Elvira van
dochter Lara
(38wk en 1 dag)

Geplaatst

He ELVIRA... Van harte gefeliciteerd met je dochter Lara!!!! het wordt toch wel erg spannend, zeg, maar o zo leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen! Ik heb het nog even druk met 6 projecten nakijken en nog 2 voorstellen van promotie studenten maar hopelijk ben ik morgen echt klaar. Die 2 weken (of minder!) is echt wel fijn denk ik om even te relaxen en mentaal voor te bereiden (als dat kan...:-))...Ja, 6 maanden na afloop is wel een luxe, vooral met borstvoeding!

Iedereen weer veel groeten, geluk enz, en hopelijk komt er binnenkort ook een "Iers" jongetje bij.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Even weer een berichtje van deze kant...

Isa is inmiddels verhuisd naar de kinderafdeling, omdat de neonatolgie helemaal vol ligt en er een aantal nieuwe opnames kwamen.

Het gaat prima met haar, alleen de voeding gaat nog niet goed, ze heeft een sonde in, dus daar gaat nu de voeding door als ze niet haar flesje leeg drinkt.

Ben ook met borstvoeding bezig, ze oefent hier nu in, maar drinkt nog niets. Dus dan gaat mijn man haar een flesje geven en ik kolven.

Vanmorgen een gesprek met de arts gehad en de verwachting is dat ze nu nog wel zeker tot de 37e tot 40e week in het zh moet blijven, we zitten nu op week 36.

Iedereen veel geluk, succes en gezondheid gewenst!!!!

Geplaatst

@ Elvira: GEFELICITEERD!

@ Liesjuh: goh dat is nog best een poosje, hou je het een beetje vol?

Hoi hoi,

Zo, ik ben vroeg op, maar lag er om 20u in!

Nou sinds gister ben ik aan het kolven. De borstvoeding liep woensdagmiddag helemaal spaak, Max kwam om de 2 uur en het deed mij zo'n pijn! Ik slaap al sinds de bevalling niet meer dan 2x 2uur, soms 3 uur per nacht per nacht en was kapot en kon alleen nog huilen! Gistermiddag is de lactatie deskundige van de thuiszorg geweest en die zag t gelijk: dit hou je niet vol, je moet slapen. Uiteindelijk bleek ik ook nog een candida infectie te hebben. Max maar een klein beetje spruw gelukkig.

Ik heb met slaapmedicatie nu 2x 4 uur geslapen en voel me een ander mens.

Misschien vannacht nog een keertje.

Max doet het verder heel goed hoor!

Zat woensdag al weer 50gram boven zijn geboorte gewicht (8dgn).

Geplaatst

Paula, wat jammer dat de borstvoeding niet wil lukken. Gaat het kolven wel goed? Ik ben ook sinds het begin aan het kolven en ik moet zeggen dat ik een behoorlijke productie heb, we hebben al erg veel ingevroren. Hoe vaak ga je kolven per dag? Ik doe het 6x per dag, zodat ik de nacht kan doorslapen van 23.00 tot 5.30 uur.

Fijn dat je met de slaapmedicatie je slaap kunt pakken, want dat is wel erg belangrijk voor jezelf en de borstvoeding/kolven. Krijg je ook nog medicatie voor die infectie?

En lees dat Max alweer boven zijn geboortegewicht zit, wat super zeg! Isa zit er nog niet aan, ze woog 2707 en weegt nu 2455 gram.

Zelf heb ik nog steeds steken in de onderbuik, terwijl de kuur inmiddels op is. Dus mijn man is nu weer ochtendurine aan het wegbrengen, ben benieuwd of het nu schoon is of niet....

En het volhouden... tja... het is een heel gereis, gaat erg veel tijd inzitten. Maar we hebben het ritme nu helemaal te pakken, 10.00 uur is het koffietijd en om 10.30 uur gaan we naar Isa toe. Gisteravond was trouwens erg bijzonder, ik heb met Isa gekangaroet (weet niet hoe ik het schrijven moet, hahaha...) kennen jullie dat?

Dan moet je jezelf van boven helemaal ontbloten en Isa ook en dan ligt ze lekker bloot tegen bloot tegen me aan met een warme doek erover. Ze ontspande helemaal en viel in een diepe slaap, was heel erg leuk om te doen, echt een aanrader!!!

Geplaatst

@liesjuh: heerlijk is dat he kangeroen (zoiets?) oftewel buidelen. Omdat Y & K 6 weekjes te vroeg waren deden wij het ook veel. dat is zo heerlijk voor ze en voor mama ook :)

doe het nu nog weleens,worden ze heel rustig van.

Nou op de bv probleempjes na zo te lezen hier,gaat het verder top met iedereen. Heerlijk!!

goed weekend!!

Geplaatst

@ Liesjuh: hoe was je urine?

@ Ramona: ja ook Max is daar dol op!

Ik kolf om de 4 uur, maar heb net te weinig voeding voor Max.

Ik wil niet vaker gaan kolven, dus krijgt hij bijvoeding.

Hoe is het met alle zwangeren???

Geplaatst

Hoi Iedereen

Hoe is het met de zwangere dames houden jullie het nog een beetje vol

Hier gaat alles prima! de bv is helaas niet gelukt kwam geen druppel uit dus we geven nu flesvoeding,Lara begint goed te groeien en heeft minder last van hoofdpijn en de geelzucht trekt nu gelukkig weg.a.s maandag komt het cb voor de hielprik en gehoortest

Ik kan me steeds beter bewegen de hechtingen beginnen los te laten nog wel moe hihi

Iedereen een fijne zondag

Liefs Elvira

Geplaatst

Heey meiden,

Ik heb goed nieuws te melden, Isa mag w.s. morgen naar huis!!! Aankomende nacht ga ik inroomen op het ziekenhuis, als ze nu 3 dagen al haar flesjes leeg drinkt en aankomt in gewicht dan mag ze naar huis. Het lijkt de goede kant op te gaan, vannacht neem ik alle zorg op me en dan wordt gekeken of ze morgen mee naar huis kan. Ons meisje doet echt goed haar best! Ik blijf proberen om borstvoeding te geven, maar op dit moment heeft ze nog niet genoeg zuigkracht en hapt ze wel goed, maar geen kracht om te drinken. Ons werd geadviseerd om het te blijven proberen, zodat als ze straks aangesterkt is wel aan de borst kan. Ik kolf 6x per dag en eigenlijk gaat dit best goed, weet natuurlijk niet hoe het gaat als Isa thuis is....

De uitslag van de kweek is nog niet binnen, maar volgens mij is de onsteking nu wel weg, heb tenminste geen klachten meer....

Hoe is het met jullie allemaal???

Geplaatst

Hoi allemaal,

Goed om te horen dat het goed gaat met jullie pasgeboren kids! Wat zal het genieten zijn voor jullie, zeg! En de meeste mamma's voelen zich ook goed, fijn hoor!

Hier nog alles rustig. Het is wel heel gek om over de uitgerekende datum heen te zijn. Ik voel ook nog nergens aan dat het er snel aan zit te komen, volgens mij heeft die kleine man het wel naar zijn zin in mijn buik, haha! De bewegingen voel ik wel wat minder vaak (maar toch wel genoeg op een dag, hoor!), en volgens de VK gaat het nog erg goed met hem. Als hij er maandag nog niet is gaat de VK me proberen te strippen (ben dan 41w en 3 dagen) en heeft dat nog geen resultaat dan moet ik voor een gesprek naar het ziekenhuis naar de gyn. en dan kan het zijn dat ze me overdragen aan hen. Maar goed, zo ver is het nog niet en ik hoop dat hij zich dit weekend komt melden! Strippen lijkt me nl. ook niet het leukste wat er bestaat...

Ren: lekker aan het genieten van je verlof? Zal je wel aan toe zijn geweest, lijkt me! Hoe gaat het verder met jou? Voel jij al iets of ook alles rustig?

Fijne dag!

Groetjes, Sandra.

Geplaatst

He Sandra en iedereen..even gauw een berichtje.. Hier ook alles nog rustig, ben nu 38 en een halve week. Hoop dat ik nog een weekje heb, want ik ben tnt nog steeds dingen aan het afronden voor mijn werk. Morgen gaat die laptop dicht, beentjes omhoog en lekker relaxen, lezen enz. Vandaag naar een workshop Borstvoeding geweest in het ziekenhuis, wel leuk. Als ik zeg dat ik uit Nederland kom zegt iedereen steeds dat we daar allemaal aan het borstvoeden zijn (terwijl ik die indruk niet heb, of toch?). En ook dat het rond een maand duurt om te settlen en je niet voor die tijd moet stoppen. Verder hier geen kraamhulp, dus meiden geniet ervan!!!

Ik heb af en toe wat rug pijn (denk rug weeen) en harde buiken, en afgelopen weken pijn in mijn heup als ik teveel loop. Probeer nu nog baantjes te trekken in het zwembad en yoga te doen, dat gaat goed. Sandra, doe je ook iets van yoga, ademhalingsoefeningen enz?

Spannend hoor...zo'n raar idee om straks een baby in je armen te houden (vind het nog steeds een gek idee....)

groeten Regien

Geplaatst

Helaas gaat het wat minder hier.

Ik lijk klachten van een postnatale depressie te hebben en start straks nog met anti depressiva. Ik raak elke keer helemaal in paniek, kan alleen nog maar huilen, eet amper, ben misselijk en heb vreemde spierpijnen (volgens mijn baas/huisarts: psycho somatisch).

Het kolven heb ik daarom ook opgegeven! :(

Ik hoop snel weer positief te kunnen zijn.

Liefs en tot horens.

Geplaatst

Paula, wat ontzettend vervelend voor je! Hopelijk helpt de medicatie en kun je straks weer volop genieten van je mooie kereltje!

Isa is donderdagmorgen thuisgekomen, het is erg fijn om haar eindelijks thuis te hebben. We hebben een stuk meer rust nu, heerlijk om 's avonds weer op de bank te kunnen hangen.... en niet meer continue op en neer naar het zh te hoeven. Het gaat nu erg goed met haar, ze drinkt de flesjes keurig leeg en is vandaag alweer 40 gram aangekomen met gister vergeleken. We hebben nog recht op 15 uur kraamzorg, verdeeld over 5 dagen, dat is wel prettig, nu nog 2 dagen hulp!

Ik vind het heerlijk om 's nachts haar geluidjes te horen en dan uitzoeken welk kreuntje waarbij hoort... leuk om elkaar beter te leren kennen!!!

Verder ga ik het aanleggen aan de borst denk ik achterwege laten en dan kolven en de fles geven, want nu ben ik driedubbel bezig met voeden en dat is toch wel veel, vooral als mijn man weer heen werken gaat maandag..... als ze dan meer kracht heeft om te drinken kunnen we het nog wel weer proberen!

Hoe is het met de zwangeren en de kersverse mama's?

Geplaatst

Super fijn dat Isa thuis is!

Geniet van elkaar en nog van je kraamzorg uurtjes!

Kolven gaf mij ook heel wat meer rust!

Geplaatst

Paula jeetje wat lees ik nu!

Heel veel sterkte en hopelijk voel je je snel beter!

En meiden wat bevallen zijn allemaal van harte gefeliciteerd!

Hier ook 1 dag na paula bevallen van onze prachtige zoon Seyhan met 36 weken en 2 dagen.

Hij heeft daarom nog in de couveuse gelegen en uiteindelijk 10 dagen in het zh.

Hij had geelzucht opgelopen en behoorlijk dus hij dronk niet goed en daardoor hebben ze hem langer daargehouden.

Bv ging dus hierdoor ook niet erg goed.

Ik kolf nu telkens af en probeer tussendoor telkens opnieuw aan te leggen.

Maar we zijn zooooo verliefd , hij is zo lief.

Huilt alleen voor een schone luier, als hij honger heeft of als hij ff wat krampjes heeft.

Maar voor de rest is hij heel rustig en tevreden.

En hij drinkt thuis nog veel beter als op het zh!!

Liefs Arzu

Geplaatst

@ Arzu: GEFELICITEERD!!

Uitgerekende datum:

04-01-2011 Paula (ZOON)

04-01-2011 Carolina (VERRASSING)

06-01-2011 Ramona26 (tweeling: ZOON en DOCHTER)

07-01-2011 Sandra (
ZOON
)

11-01-2011 Miep (tweeling:
ZOON
en
DOCHTER
)

11-01-2011 Ciska (tweeling: ZOON en DOCHTER)

18-01-2011 Elvira (DOCHTER)

18-01-2011 Wombat (
VERRASSING
)

20-01-2011 Zoey

22-01-2011
Mariette (tweeling: miskraam 23 mei en 2 juli)

23-01-2011 Ren (
ZOON
)

25-01-2011 Arzu (ZOON)

26-01-2011
Annemarie (tweeling: miskraam 30/31 mei)

27-01-2011 Mirthe (
VERRASSING
)

31-01-2011 Liesjuh (VERRASSING)

Volgende afspraken:

28-12-2010 Elvira afspraak gyn ivm inleiden 37/38wk

03-01-2011 Sandra VK

10-01-2011 Sandra VK

Bevallen:

26-11-2010 Ramona26 van een
zoon Keano
en
dochter Yinthe
(34wk en 1 dag)

09-12-2010 Carolina78 van een
zoon Quinten Dominic
(36wk en 2 dagen)

16-12-2010 Ciska van een
zoon Kyano
en
dochter Philana
(36wk en 2 dagen)

26-12-2010 Liesjuh van
dochter Isa
(34wk en 6 dagen)

28-12-2010 Paula van
zoon Max
(39wk 0 dagen)

29-12-2010 Arzu van
zoon Seyhan
(36wk en 2 dagen)

04-01-2011 Elvira van
dochter Lara
(38wk en 1 dag)

Geplaatst

Arzu, Gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Herkenbaar verhaal, Isa heeft ook 2,5 week in het zh gelegen en nu thuis gaat het drinken prima...

Paula, hoe is het nu met je???

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Arzu, van harte meid met jullie zoon! Wat fijn dat het thuis zo goed gaat met hem. En fijn dat hij zo tevreden is, dat lijkt me echt genieten!

Paula, wat naar zeg, dat had je van tevoren dan zo anders in gedachten. Ik hoop dat het met de medicijnen goed komt en dat je weer lekker in je vel komt te zitten!

Ben vandaag naar de verloskundige geweest en heb een inwendig onderzoek gehad om te kijken of er al iets aan het gebeuren was. Ook wilde ze me strippen als ik wat ontsluiting had. Maar nee, kleine man zit er nog goed, alles zat potdicht, kon dus ook niet gestript worden.... Helaas.

Nu heb ik voor woensdag een afspraak in het ziekenhuis en gaan ze alles goed controleren (placenta, vruchtwater, CTG, etc.), om vervolgens te besluiten wat er verder moet gebeuren. Mocht er nu iets niet helemaal goed zijn moet ik wel meteen blijven. Zelf heb ik dat gevoel niet, maar ik neem voor de zekerheid toch mijn koffertje maar mee!

Ren, ik heb zwangerschapsgym gedaan en daar ademhalings/ontspannings oefeningen geleerd. Maar die cursus is al een tijd geleden geweest, dus ik hoop dat ik me op het moment supreme nog het e.e.a. kan herinneren, haha!

Heb je die eerste weken dan wel hulp van iemand, buiten je man/vriend? Gek hè, wij gaan er maar vanuit dat het normaal is om kraamhulp te krijgen, maar dat is dus duidelijk niet zo.

Waar ga je eigenlijk bevallen, thuis of in het ziekenhuis?

Groet, Sandra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden