Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal!

Ik moet het gewoon even de wereld inroepen (geen idee of dit gelezen wordt). Maar we gaan eindelijk starten. Voor wie de voorgeschiedenis niet kent, heel in het kort: we zijn 2 mannen en hebben 2 geweldige vriendinnen, eentje doneert een eicel en de ander draagt ons kindje (met die donoreicel dus). Nu werden we in NL overal geweigerd (ze wilden ons niet eens spreken), zo ook in België. In Londen waren we welkom,m aar daar verviel onze afspraak door die vulkaan en konden we weer in de rij aansluiten. Ook moest daar mijn zaad in de vriezer voor een half jaar. Nu overleef ik dat halve jaar wel, maar vers is beter dan vries.

Veel rond gezocht en uiteindelijk gevonden. We gaan naar Cyprus. Daar is een kliniek die juist stellen zoals ons helpt en het begrijpen. Onze 2 dames worden nu gesynchroniseerd en als alles goed gaat begint onze donor half juni met het protocol, om op 1 juli haar donatie te kunnen doen. De 3e is dan de plaatsing en dan die onmenselijke periode van wachten. We hebben maar 1 kans (we moeten alles zelf betalen) dus..... nou ja, we gaan er gewoon voor en zijn nu in ieder geval blij!!

groetjes, Sven en Jeroen

wijwillenpappaworden.web-log.nl

Guest Paula
Posted

Wow, heftig!

Wat goed dat jullie 2 vriendinnen hebben die jullie helpen! Jullie hebben vast heel wat hindernissen moeten ondernemen en er zijn vast veel mensen die niet aan dit idee kunnen wennen.

Misschien een stomme, rare, onbeleefde vraag, maar hoe beslis je nou wiens zaad je (eerst) gebruikt???? Sorry hoor, maar jullie berichtje maakt me wel nieuwsgierig!

In ieder geval heel veel succes met deze ene kans!

Posted

Hoi Sven en Jeroen,

Wat een bijzonder verhaal! Ik hoop voor jullie dat het lukt, heel veel succes!! En lekker hoor, op Cyprus, niet verkeerd...

Caroline

Posted

Had jullie verhaal al eerder hier op het forum gelezen.

Wat fijn dat jullie eindelijk een startdatum hebben gekregen!

Ik wil jullie heel veel succes toe wensen, laat nog wat meer berichten hier op het forum achter als je wil. Ben nu toch wel nieuwsgierig aan het worden hoe het jullie zal vergaan.

Wat zijn de kosten hiervan? (als je dit wil vermelden)

Toi, toi, toi!!

Posted

Beste Sven en Jeroen,

Ik heb jullie weblog recentelijk gevolgd en het is een heftig verhaal, wat nu op weg is naar hopelijk een prachtige climax.

Ik hoop ook echt dat het jullie gegund is. Zoals vele op dit forum al hebben moeten ervaren is het krijgen van een kindje met een beetje (of beetje veel) hulp een proces waar je soms weinig grip op kan krijgen (en geloof me dat heb ik geprobeerd). Aan de ene kant is dat heel mooi.. het blijft echt een wondertje als het lukt.... en soms ook heeel erg frustrerend.... 'waarom loopt het nu juist zo.. of juist niet zo...' Ik heb vaak ervaren dat op het moment dat ik dacht dat ik nu alles onder controle had, en alles gelezen, het toch weer net anders liep. Bij mijn laatste poging liep er veel mis en had ik de poging eigenlijk al afgeschreven... geheel onterecht...en Gelukkig met nu een prachtig eindresultaat in mijn buikje...

Ik hoop dat jullie straks in maart ook een mooi wondertje moge verwelkomen! Ik zal duimen en jullie volgen.

Liefs Keesje

ps. Ik heb erg veel bewondering voor jullie vriendinnen en hun gezinnen die dit toch zo geheel belangeloos voor jullie overhebben! Echt super...

Posted

SUPER NIEUWS!!! Geweldig! Ik hoop zo voor jullie dat alles goed en snel gaat en jullie over een maandje of 10 jullie eigen klein wondertje kunnen vasthouden!

Heeel veel succes voor iedereen!

En: tja...het had erger gekund dan Cyprus ;-)

Groetjes,

Angela

Posted

Wat een verhaal zeg, en super dat jullie nu kunnen gaan beginnen.... en wat een lieve vriendinnen...

Alleen het is te zot voor woorden dat ze hier in nl niks voor jullie kunnen betekenen.. iedereen moet toch het recht hebben zou je zeggen !!

In ieder geval heel veel succes met alles wat komen gaat !!!

groetjes,

Ien

Posted

Wat zijn jullie toch allemaal lief hier! Het is inderdaad meer dan geweldig dat er 2 vriendinnen zijn die zo een groot hart hebben , dat ze dit voor ons kunnen en willen doen. Ja, het is frustrerend dat het in NL allemaal niet kan, maar goed, we hebben nu een oplossing gevonden. Een dure, dat wel. We krijgen niets vergoed, de behandeling is 4500 euro, de medicatie rond de 2000 euro en dan natuurlijk alle vluchten. We hebben er lang voor gespaard en het is niet anders.

Dan de vraag wiens zaad, tja, dat is een moeilijke. Voor mij was het ergste van ontdekken dat ik op mannen val, het besef dat kinderen krijgen onmogelijk zou worden. Ik dacht dat geaccepteerd te hebben, totdat het weer ging kriebelen. Iedereen maakt altijd grappen als er een kind in de buurt is, vooral de kleintjes; "pas maar op hoor, hij geeft hem niet terug". Een kind van een andere vasthouden doet zeer, is pijnlijk, en tegelijkertijd is het een pijn die je niet wilt ontlopen. Jeroen heeft dat minder, zijn verlangen naar een kind is oprecht, maar toch anders. Vandaar.

Maar ik zal jullie op de hoogte houden! Of houdt mijn blog bij :-)

Posted

Succes Sven en Jeroen! Ik hoop dat alles heel voorspoedig verloopt en dat jullie het kindje zullen krijgen waar jullie zo naar verlangen!

Posted
Wat zijn jullie toch allemaal lief hier! Het is inderdaad meer dan geweldig dat er 2 vriendinnen zijn die zo een groot hart hebben , dat ze dit voor ons kunnen en willen doen. Ja, het is frustrerend dat het in NL allemaal niet kan, maar goed, we hebben nu een oplossing gevonden. Een dure, dat wel. We krijgen niets vergoed, de behandeling is 4500 euro, de medicatie rond de 2000 euro en dan natuurlijk alle vluchten. We hebben er lang voor gespaard en het is niet anders.

Dan de vraag wiens zaad, tja, dat is een moeilijke. Voor mij was het ergste van ontdekken dat ik op mannen val, het besef dat kinderen krijgen onmogelijk zou worden. Ik dacht dat geaccepteerd te hebben, totdat het weer ging kriebelen. Iedereen maakt altijd grappen als er een kind in de buurt is, vooral de kleintjes; "pas maar op hoor, hij geeft hem niet terug". Een kind van een andere vasthouden doet zeer, is pijnlijk, en tegelijkertijd is het een pijn die je niet wilt ontlopen. Jeroen heeft dat minder, zijn verlangen naar een kind is oprecht, maar toch anders. Vandaar.

Maar ik zal jullie op de hoogte houden! Of houdt mijn blog bij :-)

Sven, toch heel begrijpelijk hoor! Zo gaan wij dus niet voor adoptie, omdat het gewoonweg dan niet "onze" kinderen zijn. Als je snapt wat ik bedoel. Nou zou ik daar nog wel overheen kunnen komen, maar mijn man wil 'eigen' kinderen. Zijn eigen bloed en DNA ;-) En dat snap ik volledig.

Ik vind t super voor jullie dat er toch een mogelijkheid bestaat om jullie droom waar te maken. Hoop ook dat het allemaal voorspoedig gaat. En die kosten? Ach..... wat kost nu een droom?

Liefs,

Angela

Posted

Joepie!! Jullie mogen ook eindelijk beginnen!! Heel veel succes tijdens het hele traject maar vooral in de onmenselijk zware wachtweken, blijf jullie zeker volgen.

Posted

hoi Sven, ohhhh ik wens je echt alle geluk van de hele wereld!!!

maar ik vind het onbegrijpelijk dat jullie niet behandeld worden als andere paren. Verdomme 2010! ik word daar echt boos van

en nou krijg ik gelijk allerlei ontduik gedachten; zo van als jij of je man met jullie vriendin je meldt als stel, want dan kan het ineens wel, of als de 2 dames zich samen melden, want ik dacht dat dames stellen wel voor ivf in aanmerking komen etc... of ben ik nou te simpel?

in ieder geval heel veel geluk en hou ons op de hoogte!

Posted

Hoi Hoi

Erg veel succes,en gelukkig kunnen jullie er nu naar toe leven

logisch dat jullie helemaal in de wolken zijn,nou hopelijk mag het lukken en komt jullie wens in vervulling

Groetjes Elvira

Posted

Ik vind het werelds dat jullie eindelijk mogen!Heb jullie blog ook gelezen en ben diep onder de indruk, hoop echt dat jullie straks trotse papa's mogen worden! Vind het wel heel erg dat jullie niet in een land als Nederland 'geholpen' worden met jullie grootste wens.. Soms vraag ik me af, ben ik nou gek of is de wereld om mij heen het spoor bijster? Wish you all the best:blob1:!!

Liefs Jess