Manoonie Geplaatst 29 April, 2010 Geplaatst 29 April, 2010 Hai allemaal, Mijn naam is Manon, ik ben 31 jaar, bijna een jaar getrouwd en ik zit te wachten op twee streepjes of een positieve test. Nou ja dat duurt dus nog eventjes. Ik mag pas 7 mei een bloedonderzoek doen. Ik moet zeggen dit is toch echt wel het spannends hoor, die wachtweken. Even kort mijn geschiedenis tot nu toe. Kinderwens sinds altijd, actief aan het proberen sinds ongeveer januari 2008. Dokter zei eerst 4 X "niks aan de hand", maar ik wilde het toch heel graag weten omdat mijn wens zo groot is. Doorgestuurd naar gyneacoloog, die heeft meerdere malen bloedgetest. FSH hormoon te hoog, dus waarschijnlijk vervroegd in de overgang...mooi kut op m'n 31e. Dus zo snel mogelijk beginnen met de IVf, voordeel geen wachtlijst, nadeel ontzettend snel en overvallen. In ieder geval zijn we nu een punctie verder, (ik deed het trouwens op pregnyl en puregon) , punctie was geen pretje, maar 11 eicellen eruit, 5 meer dan verwacht. Van de 11 maar 4 bevrucht, waarvan 1 met veel teveel zaadcellen, ik had m'n deur wat te ver openstaan. En de andere 3: 3, 4 en 5 cellig op dag 4!!) Dus je begrijpt ik maak me zorgen. Die van 3 en 5 zijn weggoid dus geen eskimo voor mij. En de 4 cellige zit nu in mij. Maar ik kan nergens op internet lezen dat iemand zwanger is geworden van een 4 cellig embryo op dag 4. Het voelt dus een beetje zinloos, tewrijl ik dat helemaal niet wil voelen. Want positief blijven denken is het best. Maar pokke moeilijk soms. In ieder geval ben ik op zoek naar wat met mensen die meebabbelen, om het wachten wat te delen en hoop ik dat we allemaal een heel vruchtbaar jaar tegemoed gaan met mooie buiken. Liefs Manon Quote
Meiske74 Geplaatst 29 April, 2010 Geplaatst 29 April, 2010 Hallo Manon welkom hier, jeetje was natuurlijk flink schrikken toen je die uitslag kreeg, maar goed dat je bij de huisarts bleef aandringen! Helaas kan ik je ook niets vertellen over 4 cellige embryos maar ik ben er van overtuigd dat emmies het nog altijd het beste doen in de baarmoeder daar waar die hoort. Ik wil je wel laten weten dat een embryo met de classificatie "topper" ook niet altijd wat wil zeggen hoor, deze had ik de eerste poging, zelfs nog na ontdooiing maar geen innesteling, de 2de keer wel, van een goede en een matige. Veel succes in de slopende wachtweken!! groeten Babeth Quote
Gast Mart Geplaatst 29 April, 2010 Geplaatst 29 April, 2010 Welkom hier en heel veel succes. Bij m'n 4e poging had ik 5 goed bevruchte eicellen (allen 4-cellig). De tp op dag 3 van 2 verse embryoos mislukte, maar bij de 1e cryo poging raakte ik zwanger. Die waren natuurlijk al wel wat ouder en doorgedeeld, maar volgens mij moet het wel kunnen! Gr. Martha. Quote
Manoonie Geplaatst 29 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 29 April, 2010 Hai Babette, he, dat is toch wel even fijn iemand die reageert en die in een soortgelijk schuitje zit. Het is zo gek he, allemaal mensen om me heen, maar of zwanger of helemaal niet met ivf what so ever bezig. Jij hebt ook een heftige tijd niet? Hou je het allemaal een beetje vol? Lfs Manon Quote
Manoonie Geplaatst 29 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 29 April, 2010 Hee! Gefeliciteerd! Lijkt me heerlijk om te weten wat je lijf het ondanks alles toch doet. wanneer ben je uitgerekend? Of heb je al een klein mensje? loopt het goed? Lfs manon Quote
Manoonie Geplaatst 29 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 29 April, 2010 Hmm, niet zo handig zie net in je ondertitel dat het niet goed is gegaan. Ik ben hier nog niet helemaal thuis, maar in ieder geval veel sterkte en volhouden he. lfs manon Quote
Gast Mart Geplaatst 29 April, 2010 Geplaatst 29 April, 2010 Hee! Gefeliciteerd! Lijkt me heerlijk om te weten wat je lijf het ondanks alles toch doet. wanneer ben je uitgerekend? Of heb je al een klein mensje? loopt het goed? Lfs manon Manoonie, ik denk dat deze voor mij bedoeld was, maar helaas nee, het is misgelopen bij 6 weken (zie handtekening). Sorry, had ik er toch even bij moeten vermelden. Als nieuweling moet je ook alles maar weten hier hè;-) X, Martha. Quote
Manoonie Geplaatst 29 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 29 April, 2010 Hai martha, Inderdaad hij was voor jou bedoeld. Nou ik blijk net zo onhandig als al die andere mensen in mijn omgeving die aan mij vragen wanneer het komt enzo. Ik heb nu natuurlijk een wat dikkere buik door de medicijnen en mijn borsten zijn ook vergroot...muppets zijn het allemaal, inclusief ik. Hee en als ik vragen mag, wat is nu de stand van zaken? Ga je door? Trek je het allemaal een beetje? Al is het maar een beetje lfs. manon Quote
Simba Geplaatst 29 April, 2010 Geplaatst 29 April, 2010 ik heb een terugplaatsing van een 3 cellige gehad..... en morgen moet ik testen, dus ik kan je nog geen verdere info geven.... Quote
Gast Mart Geplaatst 29 April, 2010 Geplaatst 29 April, 2010 Ja hoor gaat wel oké. In juni gaan we voor ronde 2 van poging 5. Vorige week net een poging afgebroken omdat de stimulatie niet lekker liep. Nu sta ik weer op de lijst voor juni. We gaan er gewoon weer voor! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.