Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal

Ik ben 39 jaar en na 7 iui's en de 1e ivf, zit ik nu op de wachtbank van ivf 2.

Mijn BMS is vrij dun: 6 mm. Had wederom relatief weinig follikels de 2e keer: 6 stuks waaruit 5 eitjes zijn gekomen, met 2 embryootjes als resultaat (gelukkig!) Ik realiseer me dat het om de kwaliteit gaat en dat ik goed en wel door elke fase heen ben gekomen, maar het is allemaal aan de relatief magere kant.

Ik vraag me -mede daarom- af wat iedereen als dosering voorgeschreven krijgt. Ook na de TP!

Ik had 300E Menopur (is max in mijn ziekenhuis), eenmalig pregnyl 36u voor de punctie en nu 3x daags 2 capsules utrogestan a 100mg. Ivm mijn dunne BMS vraag ik me af of anderen meer utrogestan voorgeschreven krijgen

Bedankt!

Geplaatst

ik had alle 3 keren

150eh gonal f

decapeptyl

1 malig ovitrelle

na de punctie 3x dgs 2 utrogestan

vond zelf weinig eicellen te hebben 8,8,6

laatste keer goede emmies andere keren matig

bms elke keer goed 10.4

Gast Sannie66
Geplaatst

Mila, er is hier wel al wat geschreven over tarwekiemcapsules; dit zou je bms verbeteren. Ik heb dit bij mijn laatste IVF geslikt (3 capsules per dag) en mijn bms was aanzienlijk verbeterd (had ook zo altijd randje 7 mm). Weet niet of het mede heeft geholpen dat ik nu zwanger ben, maar baat het niet, dan schaadt het niet. Ze zijn bijv. te koop bij het Kruitvat: E 2,49..

Verder heb ik na 2x alleen Menopur (met in januari de max in ons zh - 450) gespoten. De laatste maal in maart combi Menopur (150) en Gonal (187.5). Dit was op mijn eigen verzoek.

Moc stastny!

Geplaatst

Hoi,

Ik spoot de 1e keer 150 eh Puregon, dat werd tijdens de behandeling verhoogd naar 200 eh.

De 2e IVF meteen 200 eh Puregon.

De 3e, nu ICSI, ook 200 eh Puregon.

1x Pregnyl, 36 uur voor de punctie en nu 2 x daags 2 capsules Utrogestan 100 mg.

Succes met wachten en hopelijk op naar een groene regel.

Geplaatst

Hoi Mila,

Ik heb de 1e en 2e ICSI 100 IE Puregon gebruikt, decapeptyl, 1x pregnyl voor de punctie en na de tp 3x 2 bolletjes utrogestan. Mijn bms vlies is goed echter, gebruik wel tarwekiemcapsules. Gemiddelde oogst was 10 eitjes waarvan 8 bevrucht.

De 3e ICSI geen punctie i.v.m. overstimulatie, kreeg toen 150 IE Puregon.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

hallo Mila

de eerste poging (lang protocol) spoot ik 5 dagen 225 menopur, daarna 6 dagen 300.

1 dag voor de punctie was de laatste echo, BMS 10,7 13 follikels mijn progesterongehalte was toen 43,6 36 uur voor de punctie pregnyl 10.000.

de tweede tp was een cryo-poging in mijn eigen cyclus, 2 dgn. voor de eisprong was mijn bms. 9mm en ik had 1 folikel van 17.5mm

Van mijn tweede poging heb ik helaas de gegevens niet meer, wel heb ik toen 10 dagen 225 gespoten.

onder invloed van de pregnyl stijgt ook het progesterongehalte.

Bij mij groeide mijn bms steeds goed, in Brussel is het overigens standaard dat je 1 dag voor de punctie start met Utrogestan, 3x daags 200mg.

Op eigen verzoek bij poging 2 kreeg ik na de tp extra Pregnyl toegediend (5.000).

Ik hoopte dat dit de innesteling zou beinvloeden en...ik was zwanger, zal natuurijk nooit weten of het geholpen heeft maar de komende poging voor mij hetzelfde recept.

Kort protocol, tp op dag 3 (eerste poging ± cryo was op dag 5) en pregnyl na de tp (mits er geen dreiging is van overstimulatie)

heel veel succes op hwtr wachtbankje!

groeten

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden

Bedankt zover voor jullie reacties. Wat een verschillende benaderingen he.

En dat er dus ook ziekenhuizen zijn die meer dan 300E Menopur toedienen.En ook de pregnyl nog na de TP, is nieuw voor mij

Heel veel dank voor de tip vd tarwekiemcapsules. Ik ga ze halen! Heb toch het idee dat ik een extra duwtje in de rug nodig heb mbt mijn BMS, om tot zwangerschap te komen.

Ben zeker benieuwd naar nog meer reacties!

Sterkte allemaal veel succes

Geplaatst

ik had vanaf dag 21 van de vorige cyclus 2x daags decapeptyl dan bij de eerste dag nieuwe cyclus 2x daags decapeptil en 2x daags gonal-f 225 eenheden.

dan ovitrel voor de eisprong en dan nog na de punctie om de dag 3 x ovitrel.

het maakt volgens mij met de eenheden niet zoveel uit de doet het goed met 150 eenheden terwijl de ander 300 nodig heeft.

liefs

Geplaatst

O ja.. Babeth heel veel sterkte. Verschrikkelijk dat je je mannetjes heb moeten verliezen.

En ook van harte aan de zwangeren, geniet van de mooie tijd.

Wat een tegenstrijdigheden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden