Ga naar inhoud

Pregnyl 1500 na TP kan testen 6 dagen beinvloeden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, dit bericht is bedoeld voor wie Pregnyl 1500 spuit na de terugplaatsing. Ik plaats hem even als aparte topic omdat het niet echt aansluit bij de andere postings hierover en omdat ik denk dat het goed is hier duidelijk de aandacht op te vestigen.

Als je Googled, kom je veel tegen dat andere meiden na 2/3 dagen negatief testen in hun urine. En na 5 dagen negatief in het bloed. Tenzij ze zwanger zijn. Ik ben een uitzondering (althans op die berichten) en omdat dit wellicht ook voor jou kan gelden dus, deel ik die info graag met jullie.

Ik spoot 5x Pregnyl 1500. Op dag 2, 4, 6 8 en 10 na de punctie. Bij mij werden de zwangerschapsklachten steeds erger, ook nog 2 dagen na de laatste spuit. Ik had (en heb nog nu ik dit schrijf, maar wel al bloed) dikke borsten, gezwollen buik erger naar mate de dag vorderde (zelfs zo lang aanhoudend dat een zuster aan de telefoon zei "oh meid dan ben je zwanger hoor" zeker als het erger wordt), mijn aders op de borst werden meer zichtbaar en de tepels donker + veel bobbeltjes erop, meer boeren/maagzuur, lage rugpijn en krampen (maar geen bloed), meer pukkels, moe!, koud!, zware hoofpijn en met vlagen misselijk.

Ik heb op dag 3 na de laatste spuit, dag 10 na de TP, in de middag toen toch maar een hele gevoelige thuistest gedaan (Kruidvat 2 voor 5 euro). Als die geen streep zou geven, dan kon ik het uit mijn hoofd zetten. Maar ja, shit. Een vrij duidelijke streep zelfs! Sja en toen, zat ik in die achtbaan en kon ik niet meer terug.

Elke ochtend en middag erna aan het testen geslagen, want als het minder zou worden... had ik dan tenminste duidelijkheid. Maar nee, minder werd het niet. Clearblue in de ochtend werd elke keer (iets!) duidelijker zelfs, de Kruidvat in de middag ook.

Kort overzichtje

D10 na TP, D3 na Pregnyl 1500: KV middag urine licht positief

D11 na TP, D4 na Pregnyl 1500: ochtend CB licht +, middag KV dikker streepje

D12 na TP, D5 na Pregnyl 1500: CB droogt dikker op, KV ook direct zichtbaar.

Maar bloedtest gaf HCG 7 aan, echt te laag, een typisch Pregnyl uitslagje noemt het VU dit.

D13 na TP, D6 na Pregnyl 1500: CB ochtend nog iets duidelijker, KV in middag, minder. In avond rood/roze bloedverlies

D14 na TP, D7 na Pregnyl 1500: CB in ochtend licht +

Ik moet op dag 19 na TP nog terug komen voor een "just in case" bloedtest, hopelijk stelt mij dat ook gerust dat het echt weg is.

Volgens mij breekt de ongi nu door, ik vermoed dat als mijn baarmoederslijm pas weg is, dat dan ook de klachten verdwijnen. Ook al hoop ik dat de borsten blijven, ben er al best aan gehecht. ;-)

Enfin ladies, ik wil iedereen graag hoop geven, maar een beetje realisme is denk ik ook wel goed. Want ik heb best een kater van deze achtbaan en wellicht kan ik het jou besparen! Het kan natuurlijk dat ik een hele vroege MK heb gehad, gezien mijn verleden hiermee, maar dat zullen we nooit weten. Ik denk dat het eerder vals positief testen was, omdat die gevoelige testen ook een verkeerde indruk kunnen geven.

Uiteraard hoop ik dat anderen meer succes hebben, het kan... dat lees je ook vaak genoeg.

Groetjes, Miki

Geplaatst

Hoi mike

Ik heb in dec 2009 ook gespoten met pregnyl precies zoals jij en toen heb ik met 11 dagen na TP getest en die was positief. De dagen erna bleef het ook positief en was ik dus idd zwanger. Helaas ging dit toch mis met 6 weken.

Wel had ik na mijn laatste pregnyl spuit mega veel buikpijn en toen vermoede ik eigenlijk al dat ik zwanger zou zijn omdat je je eigen zwangerschapshormoon aanmaakt plus de pregnyl spuit, dit is dubbel hormoon dus. Ik heb 0ok begonnen met die goedkope kruitvat testen en daarna de CB. Heb wel 20 testen gedaan toen hahaha.

Nu ben ik spontaan zwanger geworden wat we nooit meer verwacht hadden. We zaten te wachten om de cryo's terug te laten plaatsen, die laten we nu nog maar even in de vriezer zitten hahaha.

Ik hoop voor je dat je snel een positieve zwangerschap hebt en dat alles goed blijft gaan. Sterkte meid.

Geplaatst

ik heb het hier ook al vaker gemeld, bij de 1ste ivf hetzelfde probleem.

Je voelt je zo zwanger en dat geeft je veel hoop.

Dat is echt het nadeel van Pregnyl spuiten na de tp, bij de 2de poging gelukkig die bolletjes, dit geeft wel troep maar ik had minder last van zwkwaaltjes.

Groet,

Geplaatst

Nou hiet hetzeldfe dus....om gek van te worden.

Ik heb vandaag ook positief getest, 6 dagen na mijn laatste 1500e pregnyl....ik vrees dat het gewoon van de pregnyl is.....

Geplaatst

ik snap niet waarom iedereen maar 1500E spuit, ik moest 4x na tp 5000E spuiten.

Daarom zat ik ook met maar 11 follikels en 6 eicellen tegen overstimualtie aan.

Ik blijf erbij, doe die bollen maar....

Geplaatst

hoi Sylvie

jeetje 4x5000 is inderdaad veel!!!

Standaard is in Brussel 3x200 mg Utrogestan (bollen), op eigen verzoek hebben ze de laatste keer na de tp 1x 5000 Pregnyl toegediend maar dat kreeg ik alleen als er geen dreiging tot overstimulatie zou zijn...

Nu met de komende poging voor ons weer hetzelfde recept.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ja raar he, ik heb het vanmiddag nog voor de zekerheid nagekeken.

Ik liep ook met al die hormonen tegen de muur omhoog.

Kan het ook niet meer navragen zitten niet meer bij dat zkh.

• 1 maand later...
Geplaatst

Het kan zelfs nog anders. Bij ons, na de TP op Noord Cyprus, moeten we 2 maals daags 400mg (dus 2 maal daags 4 bolletjes) inbrengen + 2 maal daags 2 tabletten oestradiol. en geen pregnyl.

We zitten nu op dag 2 na TP, de 15e mogen we testen. We gaan niet vroegtesten, hoe graag ik ook zou willen, maar tja, je kan jezelf wel helemaal gek lopen maken... wat wij doen is overdag een bloedtest en 's avonds, als we met z'n allen zijn, een urinetest.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik heb ook dag 2,4,6,8, en 10 pregnyl 1500 ie gespoten. Maandagavond de laatste spuit en vrijdags erna was 14 dagen na de iui. De bloedtest gaf die vrijdag een hcg waarde aan van 26. Hiervan zei ze in het ziekenhuis dat dit te laag was, hoogstwaarschijnlijk het gevolg van de pregnyl. Ik had er gelukkig zelf ook nog geen test aan gewaagd. Nu is het dus zondag en ben ik nog steeds niet ongesteld, zal de pregnyl toch de menstruatie ook tegenhouden ? Ik lees al een paar keer dat dat niet het geval is (met de utrogestan WEL), maar ik vraag het me af .. Heb wel nog steeds gespannen borsten.

Ik wacht het nog maar even af, hoop dat morgen gewoon de menstratie start, dan is de laatste hoop en onzekerheid helemaal weg en gaan we maar weer verder.

Succes allemaal.

Liefs hope hope

Geplaatst

Hope hope wat frustrerend zo. Dit soort onduidelijkheid zit je echt niet op te wachten. Kun je geen test doen die een lage gevoeligheid heeft?

En of pregnyl je menstruatie tegen kan houden.... het beinvloed wel je hormoon huishouding natuurlijk. Je wordt ongesteld als je progesteron level daalt. Hcg houdt misschien het geel lichaam (overblijfsel van de follikel) langer in stand, zodat je ook langer progesteron produceert? Utrogestan ís natuurlijk puur progesteron, dus daarvan is het logisch dat het je bloeding tegen kan houden.

Ik hoop dat je niet morgen ongesteld wordt, maar stiekem toch zwanger bent. Hopen mag tenslotte altijd ;-)

Sterkte!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reactie. Tja ..... gewoon maar weer wachten hè ..... worden we onderhand allemaal natuurlijk heel goed in ..... eerst morgen maar weer eens zien ...

jullie ook veel sterkte !!!!!!!!

Geplaatst

Nou .......... als je het over de duivel hebt ?????

Ben net naar het toilet geweest en jawel hoor ..... het is zover ........

Nu dus starten met de allerallerallerlaatste poging ......... dit gaat een ivf worden .......

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik kan inmiddels aanvullen op dit topic dat Pregnyl 1500 zelfs 7 dagen de testen kan beinvloeden + de ongi ook kan tegen houden. En zoals het er naar uit ziet, misschien wel langer.

Wordt er een beetje moedeloos van, rot spul. Die zwangersymptomen zijn leuk zolang er nog hoop is, maar daarna kots ik er echt van. Bijna letterlijk, blegh.

*sorry voor mijn geklaag*

Geplaatst

Wat ik me dan toch afvraag is of het écht nog helemaal van de pregnyl is, of dat er toch iets van een innesteling is geweest. Ik heb zelf nooit bloedtesten gehad, maar wel drie keer een vage streep. Eén keer daarvan had ik geen hormonen gebruikt. Een bloedtest zal toen misschien ook wel zo'n lage hcg hebben aangetoond? En de laatste poging ging ik naadloos over van pregnyl in zwanger hcg, heb geen moment een negatieve test gehad. Dus ja, weet je veel wanneer pregnyl dan uit je bloed is?

Ik begin te geloven dat er gewoon heel vaak wél een innesteling is, het mis gaat, je net twee dagen 'overtijd' raakt en het dan over is. En dat je hcg dan zo laag is dat ze het op de pregnyl schuiven terwijl het eigenlijk een niet doorgaande zwangerschap is geweest.

Maar dat is allemaal maar een theorie hoor, vanuit mijn eigen ervaringen zonder bloedtest.

Voor jou in ieder geval weer flink balen Miki, rottige onzekerheid.

Geplaatst

Wat lief Henne, dank voor je gedachten hierover. Ik sluit me erbij aan.

Ik zit net terug te rekenen dat de vorige keer ik een bloedtest had 4 dagen na de laatste pregnyl, dag 11 na tp. Toen was het HCG 7.

Nu had ik deze keer op diezelde dag nog een clearblue digitaal "zwanger 1-2" en op dag 12 na tp (5 dagen na laatste Pregnyl) een HCG 12.

Dus als er inderdaad sprake is van korte "misnestelingen" waar jij en ik helaas mee bekend zijn, dan zeker deze laatste keer (weer). Ook de symptomen werden echt erger.

Ik heb deze poging een orgasme durven hebben op dag 9. Daar heb ik nu best spijt van joh! Ook al weer ik dat dit op zich geen kwaad kan. Moet bijna om mezelf lachen nu. Gelukkig maar. ;-)

Geplaatst

Miki, volgens mij moet je jezelf niet gaan verwijten dat het aan je orgasme gelegen heeft. Als de innesteling goed is, moet dit gewoon kunnen!

De theorie die Klaartje geeft, kan ik me dan ook wel in vinden. Ook al is het natuurlijk ontzettend zuur.

Ik vind trouwens wel dat je snel een bloedtest krijgt na je tp. Hierdoor ben je zelf ook geneigd om eerder te testen.

Bij ons doen ze dit sowieso pas op dag 15/16 na tp.

Ze zijn er dan ook geen voorstander van om vroeg te testen omdat de kans op een "vals" positieve test dan groter is en dus de teleurstelling ook.

Dit hebben ze zo een keer tegen me gezegd omdat ik ook wel 's vroeger wilde testen, maar waarschijnlijk keurden ze dit niet voor niks af.

Een korte innesteling komt dus waarschijnlijk heel veel voor?

Ik vind het heel vervelend voor je dat je nu steeds met zoveel vragen blijft zitten. Wisten ze maar een oorzaak...

Geplaatst

Mooi word Miki, misnesteling.

Mart, ik geloof dat het bij een positieve test voor je officieel overtijd bent, in 60% van de gevallen nog mis gaat. Meestal is het embryo genetisch dan toch niet goed genoeg. In die zin is het dus idd verstandig(er) om wat langer te wachten met testen. Ik wil zelf juist graag weten of er iets gebeurd is, juist omdat het voor mijn gevoel toch wel iets aangeeft over de mogelijkheid van mijn lijf om zwanger te worden. Dat de kwaliteit van de embryo's het dan elke keer verpest is een ander verhaal... :-)

Geplaatst

Ik snap het vroegtesten ook heel goed hoor. Ten eerste is de spanning veel te groot en tweede wil je, zoals jij zegt, graag weten of er werkelijk iets gebeurt.

Alleen de teleurstelling is daarna vaak nog groter dan wanneer je het niet geweten had.

Tenminste zo is mijn ervaring.

Dit wil nog niet zeggen dat ik me straks in kan houden hoor, maar waarschijnlijk test ik dan niet eerder dan op wd 12 of 13.

Dit is ook nog afhankelijk of ik wel of niet pregnyl extra ga spuiten. Zo ja, dan test ik waarschijnlijk helemaal niet eerder.

M'n vriend is nl. ook niet zo'n voorstander van het vroegtesten. Scheelt ook weer...

Geplaatst

Ik laat het ook afhangen van hoe ik me voel. Alle keren dat ik vroeg heb getest was het omdat ik het gevoel had dat het raak was. Was het dan ook, maar net raak genoeg. Daarom was ik de laatste keer ook zo terughoudend tot het streepje écht dik was. Want ik ben er inmiddels wel achter dat uitspraken als 'een streep is een streep' en 'geen bloed geeft moed' voor mij niet opgaan.

• 2 maanden later...
Geplaatst

om even wat toe te voegen aan deze discussie.

Ik heb ook pregnyl 1500 geprikt.

Dit op dag 1, 4, 7 en 10. (punctie is dag 0)

Mijn terugplaatsing was op dag 2.

5 dagen na laatste pregnyl hele lichte positieve test

6 dagen na laatste pregnyl een nog lichtere positieve test.

7 dagen na laatste pregnyl een negatieve test.

We kunnen met zn allen niet meer controleren natuurlijk of het de pregnyl nog was wat er geconstateerd is op de zwangerschaptest.5 en 6 dagen later.

Feit is wel dat je zo wel kan zien dat het wel mogelijk is 6 dagen na je laatste prik, dat het nog traceerbaar is.

(ik hou hier namelijk ook nog een mogelijkheid in, dat er toch een hele korte innesteling is geweest, aangezien mijn menstruatie pas op dag 18 kwam.)

Ik denk dat geduld het enige antwoord is.

Alhoewel ik ook begrijp als geen ander, dat dit soms onmogelijk is.

Ik schrijf deze ervaring op voor de mensen die op zoek zijn naar antwoorden, net als ik deze maand!

succes allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden