Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

En zijn jullie al weer terug van vakantie of genieten jullie nog volop? Het is jullie in iedergeval van harte gegund en jullie verdienen het.

Dough ik snap wat je bedoelt en dat je het op de biologische componenten gooit. Min of meer bedoel ik dat ook natuurlijk. Ik merkte gewoon aan me zelf dat me lichaam op was en me geest ook door al die stress en zware pogingen. Op een geven moment wou ik wel rust en dat heb ik dan ook gedaan. Wil je echt niet de schuld geven hoor, dat was niet de bedoeling, maar je hebt het ook goed verwoord. Het is ook niet niks wat je lichaam ook allemaal moet doorstaan met die rot hormonen en stress! En inderdaad elke dag denk je er aan!

Hier gaat alles goed en geniet echt van de zwangerschap. Ik ben nu 11 weken. Nog wel heel onwerkelijk dat er zo'n klein hummeltje in je buik zit. Ik heb een mooi boek waarin je week na week kunt kijken hoe het kindje groeit. In aug heb ik weer een echo en dat zijn momenten waar je heel erg naar uitkijkt. De bevestiging van, is alles goed? en natuurlijk, zie je al meer van de kleine? Erg spannend allemaal. Ik zal blij zijn als ik de 3 maanden voorbij ben, want tegen die grens kijk ik echt op. Daarna heb je iets meer zekerheid, wat miskramen betreft.

Wij zijn nog niet met vakantie geweest, wil er graag tussen uit, weet alleen nog niet of dat er van komt. We zien wel.

Dames hoop snel weer van jullie te horen en dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad en hebben genoten. En of sommigen al weer een afspraak hebben staan of niet?

Dikke kus Debsie

Geplaatst

Hey dames

Ja mijn lichaam is ook op ik zou mee gaan als leidster naar schiermonnikoog maar ik ga niet ik kan niet de hele dag heen en weer gaan dus ik zeg het af.

heel jammer maar goed moet nu voor ons zelf kiezen.

We proberen nog wel op vakantie te gaan dus we zien wel.

hey debsie je loopt een week op me voor wel leuk dat we zo dicht in de buurt van elkaar zitten.

iedereen een hele fijne vakantie.

liefs jessica

Geplaatst

Dames joehoe....

Was ik weer, wil nu wel graag weten hoe het met jullie gaat.

Dough, Minoes, Ansje en Yvonne ik denk veel aan jullie....

Ik heb een nieuwtje maar twijfel nog of ik er goed aan doe.

Wij doen namelijk mee aan het nieuwe seizoen van babyboom.

Ik wil graag mijn persoonlijke verhaal doen, maar ben niet echt thuis in de tv wereld en ben erg bang dat de boel verdraaid wordt. Wat vinden jullie ervan,? Ik hoor graag jullie mening.

Oja je kunt ook even kijken bij het topic babyboom daar staat al veel over wie er meedoen enz en ik heb er ookal een paar keer een bericht getikt.

X mij Debsie

Geplaatst

hey debsie

moet je gewoon doen je moet doen waar je je zelf goed bij voelt ik zeg doen???

ja het gaat hier goed en bijna vakantie ben ik wel aan toe.

ik heb alleen last van mijn rug en buik en heel moe maar het gaat verder goed.

hoest met de rest van de dames?

knuf liefs jessica

Geplaatst

lieve meiden

zoals jullie lezen hebben wij onze baby verloren en we zijn er kapot van het is zo oneerlijk.

ik ben even weg heel vee sterkte allemaal.

liefs jessica

Geplaatst

Lieve Minoes wat erg, ik vind het verschikkelijk en heb er geen woorden voor. Ik en mijn man wensen jullie heel veel sterkte toe.

Ik ben erg geschrokken je was toch bijna even ver als mij?

Debsie

Geplaatst

Ik kom even weer kijken op het forum en lees nu dit ineens.......

Wat vreselijk! Heb er geen woorden voor. Minoes en partner heel erg veel sterkte. Echt ongelofelijk......

Liefs Yvonne

Geplaatst

Hoi Ladies,

Minoes, wat een vreselijk nieuws! Wat erg voor jullie! Ik weet niet goed wat ik zeggen moet. Het leek allemaal zo goed te gaan en dan dit...ik kan niet anders dan jou en je man heel veel sterkte toe te wensen en je een dikke knuffel geven.

Neem de tijd die je nodig hebt om dit te verwerken. Ik denk aan je!

Wij zijn gisteren terug gekomen van onze vakantie.

We hebben het heel leuk gehad. Kleine domper was wel dat vriendlief een paar dagen ziek is geweest tijdens onze vakantie. Hij kon echt niks binnenhouden en toen heb ik de dokter maar gebeld. Ja je moet wat. Gelukkig waren er pilletjes tegen de misselijkheid en ging het vlug weer beter en konden we toch genieten en dingen doen.

Van deze vakantie hing voor mijn gevoel ook zoveel af, verplicht genieten en bijkomen omdat je weet dat je straks die behandelingen weer in moet. Iets waar ik niet bepaald naar uitkijk moet ik zeggen.

Gisteren kwamen mijn broer en schoonzus langs. Ik had al zo'n voorgevoel wat ze wilden vertellen. En ja ik had het goed. Ze zijn zwanger. Ook zij hebben er lang over gedaan om zwanger te worden en ik gun het ze ook echt.

Ze zagen er erg tegen op om het ons te vertellen en ik ben ook blij dat ze het persoonlijk hebben gedaan. Ze hadden het niet beter kunnen doen. Ik moest natuurlijk huilen en daar reageerden ze heel lief op. Toen ze weer weg waren kon ik niet anders doen dan huilen. Het is zo dubbel, ik gun het ze echt en ik ben ook heel blij om tante te worden maar ik ben ook zo verdrietig omdat het zo confronterend is.

Het is zó dichtbij, mijn broer die vader wordt, een kleintje erbij in de familie.

Ik vind het heel bijzonder maar ook heel moeilijk.

Ik voel me weer alsof ik terug bij af ben...heb echt even tijd nodig om dit te verwerken.

Debsie, ik ben blij dat het goed met je gaat! Ik vind het heel dapper en moedig van je dat je mee gaat doen aan babyboom en je verhaal gaat vertellen! Wat spannend zeg! Heb je al opnames gehad of komt dat nog? Ik ben heel benieuwd!

Ik ga zeker kijken als het wordt uitgezonden! Wanneer komt het op tv?

Monthe, hoe is het met jou? Weet je al wanneer jullie weer van start willen met de behandelingen?

Wij beginnen 22 augustus weer, dan mag ik weer heen voor de eerste echo.

Dames, dikke knuffel voor jullie!!

Ansje

Geplaatst

Het is erg confronterend om alle verhalen weer te lezen, de tranen komen dan snel om hoog, je voelt je eigen pijn van toen die tijd weer aan de oppervlakte komen.

Zoals van Minoes, ik denk veel aan je, knuffel van ons. Ansje jouw verhaal ook weer zo herkenbaar. Wij hebben het 5x mee moeten maken dat broers en zussen in verwachting waren. Het viel ons ook erg zwaar. Tuurlijk je gunt het ze van harte, maar elke keer als je dan weer van visite terug kwam zat ik te huilen in de auto en was ik een hoopje ellende en weer de vraag waarom wij niet en wanneer wij????? Ik had op zulk soort momenten heel veel aan mijn man. We spraken er dan over en ik huilde even en dat luchtte altijd wel op, alleen blijft het natuurlijk heel moeilijk.

De eerste dag van babyboom is volgend weekend op de zon dan moeten we naar Delft. A.s maandag hebben we weer een echo en we duimen dat alles goed zal zijn. Ook deze keer kijk ik er weer uit naar de echo maar zie er ook tegen op, want ja, wat als????......

Dames sterkte allemaal.

Debsie

Geplaatst

Hoi Debsie,

Spannend hoor, volgend weekend opnames. ik vind het echt heel moedig van je dat je mee gaat doen. Ik zou het denk ik niet kunnen.

Ik kan me voorstellen dat het confronterend voor je is om onze verhalen te lezen. Heel herkenbaar voor jou, maar ook moeilijk lijkt me.

Daarom vind ik het fijn dat je nog steeds met ons meeschrijft en ons steun geeft. Weet je, je bouwt toch een band met elkaar op, ook al ken je elkaar niet persoonlijk. Niemand die dit niet zelf meemaakt kan begrijpen wat het is en dat is zo fijn aan dit forum.

Veel succes morgen met de echo! Laat je even weten hoe het gegaan is?

Hoe voel je verder? Heb je nog veel kwaaltjes of wordt het al wat minder?

Minoes, hoe gaat het nu? Ik hoop dat je het een beetje verwerken kan, sterkte!

Dough, hoe gaat het met jou meid? We hebben je al lang niet meer gesproken. Ik hoop dat alles goed met je is?!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hoi Ansje,

fijn dat je broer en schoonzus zoveel rekening houden met de gevoelens van jullie.

Je hoort ook vaak andere verhalen. De broer en vriendin van mijn man krijgen ook een kind. Zij hebben dit ons ook persoonlijk verteld, ze was toen pas 5 weken. Ik heb er een paar weken over gedaan om te wennen. Ze zijn 3 jaar jonger en meteen raak. Ongeacht dat ik er erg naar uitkijk om voor het eerst tante te worden is het idd dubbel.

Gun het tijd, ik heb persoonlijk toch altijd meer moeite met zw vrouwen dan met baby's. Wel afgesproken dat ik elke maand een keer langskom omdat ik toch graag de zw van dichtbij wil meemaken en nu is mijn kans. Ze leeft ook ontzettend met mij mee, ook toen onze cryo niet gelukt was. Dat maakt het draagelijker.

Jullie hebben ook al wat behandelingen achter de rug. Het wordt tijd dat er eens een blijft plakken.

Succes Ansje met de behandelingen en je gevoel!

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Minoes, hoe gaat het nu met je? Heel veel sterkte en ik denk aan je .

Debsie, wat goed van je zeg dat je aan Babyboom meedoet! Denk dat zo'n pragramma erg goed is, veel mensen weten helemaal niet wat het precies inhoud als je in het medische circuit zit... Vind het erg knap dat jullie meedoen hoor.

Hoe ging je echo vandaag? Kan me voorstellen dat het elke keer toch wel weer heel spannend is. Hoe gaat het verder met je?

Ansje, wat fijn dat je broer en schoonzus jullie het persoonlijk kwam vertellen! Mijn zwager en schoonzusje zijn ook net zwanger en zij kwamen het ons ook even persoonlijk vertellen. Natuurlijk wel heel moeilijk en er zijn van beide kanten ook tranen gevallen maar ben blij dat ze het zo hebben verteld.

Dus jullie gaan ook weer van start! Heel veel succes...de 22ste schiet al mooi op!

Ik ben even een tijdje niet zo vaak hier op het forum geweest. Had het even helemaal gehad.... Sorry!

We zijn nu weer van start met poging nr 7 in eigen cyclus. We hebben net een telefoontje gekregen dat we woensdag de punctie hebben. Hoop zo dat het allemaal maar weer goed mag gaan.

Ik kreeg vorige week in het umcg te horen dat we eigenlijk nog nooit een topembryo terug geplaatst hebben gekregen. Wel een goede maar nog nooit een topper... Vind het erg raar. Zou een innesteling zoveel te maken hebben met een "goede" en een "topembryo"?

Nou, we zien het allemaal wel weer!

Kus Yvonne

Geplaatst

Lieve lieve meiden

het gaat wel redelijk goed?

ik heb een verhaal op uitgerekend in maart gezet misschien willen jullie daar kijken?

ik vind het moeilijk om het nu nog een x te moeten schrijven sorry!

liefs x jessica

Geplaatst

Hoi dames,

De echo hebben we gehad, met lood in mijn schoenen gingen we heen maar toch ook heel blij dat we de kleine weer te zien zouden krijgen.

En gelukkig alles was goed, ben nu dik 13 weken en alles was super.

We waren allebei zo blij en opgelucht, bij het zien van ons kindje sprongen de tranen in mijn ogen en dacht hier hebben we alle ellende voor gedaan en ben blij dat we doorgezet hebben.

Toch voel ik me echt onzeker hoor pfffffffffff dat hakt er wel in, maar nu we weer de bevestiging hebben dat het goed is, voel ik me ook beter.

Voel me ook nog steeds met jullie verbonden dames en ik hoop dat het voor jullie ook allemaal snel raak mag zijn. Dit is eigenlijk het enige topic waar ik zo veel schrijf en waarop ik regelematig kijk om te zien hoe het met jullie gaat.

A.s zondag reizen we af naar Delft voor de opnames van babyboom, de eerste dag. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Minoes heb je verhaal gelezen bij uitgerekend in maart, kan me helemaal in denken hoe je je voelt, het is echt niet eerlijk en het was jullie zo gegund.

Ansje en Monthe jullie gaan dus weer van start? Ik ga jullie zeker weer volgen en keihard voor jullie duimen.

Denk aan jullie.

Groet Debsie

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Graag zou ik me, als noorderling, aan willen sluiten bij deze discussie. Wij hopen binnenkort ook te starten met icsi in eigen cyclus in het umcg. Ik volg deze discussie al een tijdje maar wel zo aardig om me aan te sluiten.

Minoes wat een vreselijk verdriet heb je te verwerken. Wat een grote achtbaan is het toch, van verwachting, hoop, geluk en verdriet. Heel heel veel sterkte.

Lieve groet Karin

Geplaatst

Hoi Karin van fijn dat jij ook mee komt kijken enz.... Niet fijn de reden waarom natuurlijk, maar je kunt hier je verhaal kwijt.

Groetjes Debsie

Geplaatst

Hoi Karin,

Welkom hier! Leuk hoor. Hebben jullie al een idee wanneer je ongeveer mag beginnen?

Debsie, wat super zeg dat het allemaal weer goed was! Het is toch altijd weer even spannend lijkt me... Kan me voorstellen dat je er emotioneel van werd. Je hoort helaas ook andere verhalen... Maar dit is in ieder geval super goed nieuws!!

Jeetje, spannend hoor, zondag de opnames... Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het zal gaan. Vind het echt heel knap van jullie hoor!

Ik heb morgen de punctie. Vind het weer zo spannend! Hoop zoooo dat het er nog zit en dat alles goed gaat. We moeten al om 8.30 dus lekker vroeg.

Debsie, wou nog even tegen je zeggen dat ik het heel knap vind dat jij hier nog steeds zo vaak bent! Super hoor! Je leeft zo met ons mee. Erg lief.

Liefs Yvonne

Geplaatst

Hallo Monthe en Debsie,

Het hele voortraject hebben we in het Martini gedaan, werd duidelijk dat het ivf/icsi zou worden. Net intake in UMCG gehad, het was te slecht voor ivf. Het kon nog 1 tot 2 maanden duren voor een oproep. Verder moet manlief vlg week nog voor een echo en we moeten nog naar een voorlichtingsochtend. We kregen hier vanzelf bericht over. Ik ga er maar even vanuit dat dat zo is. Hebben jullie beetje goede ervaringen met het UMCG? Moet je zelf scherp zijn op afspraken?

Ik vond dat ze voor de intake alle tijd namen, heel fijn.

Debsie: spannend dat je mee doet aan de serie, heel goed van je.

Monthe: succes met de punctie. Je hebt (helaas) al veel ervaring hier mee. Valt het doorgaans een beetje mee? Is het ook zo dat in eigen cyclus de punctie minder pijnlijk is dan bij een stimulatie? Hoop dat het de laatste keer voor je is.

Groet Karin

Geplaatst

Hey Yvonne erg spannend morgen al weer punctie, goed van je dat je al weer in het traject zit en zo doorzet, vind ik knap van je!

Tuurlijk ben ik hier nog vaak te vinden en typ graag met jullie mee. Ookal zijn we nu zwanger, ik duim met jullie mee. Zelf weet ik zo goed wat het is en het zit echt nog vers in mijn geheugen hoor, dat raak je ook niet kwijt. Nu we zwanger zijn denk je er wel anders over en denk he he he eindelijk voor ons is het zo ver. Toch is het ook nog heel beangstigend, want je weet als het mis gaat, je niet zomaar weer even er weer voor kunt. Je kunt dan weer het hele medischecircus in BAH!!!!! Wij mogen van geluk spreken en zijn dan ook erg opgelucht en blij.

Yvonne ik duim voor je morgen en laat je weten hoe het is gegaan?

Karin even over je vraag of eigen of gestimuleerde beter te doen is kwa pijn? Ik vond eigen cyclus echt heel goed te doen, het is alleen heel hectisch al dat gereis en geplan want in eigen cyclus moet je vaker voor een echo om blaasje te meten. En oke het voelt niet prettig als ze 1 eitje weg zuigen, maar ik vond het te doen hoor. Toch zal dit gevoel bij iedereen anders zijn. Hopen dat het bij jou ook mee zal vallen.

Trouwens bij de bijeenkomst leggen ze je alles uit bv dat het als een klap in je maag voelt als ze het eitje weg zuigen en ze gaan oefenen met prikken als het goed is en uitleg over de homonen enz......

Ik zou zeggen ga er voor meid en hou in je achter hoofd dat het een "lange" weg "kan" worden. In iedergeval vol goede moed er voor gaan dat kan geen kwaad.....

Debsie

Geplaatst

Hello Ladies,

Karin, welkom bij ons kletsclubje! Het is erg fijn om je verhaal kwijt te kunnen en waar kan dat beter dan hier? Spannende tijd ga je tegemoet.

Ook ik ben bezig met de eigen cyclus behandelingen. Ik vind de behandelingen op zich goed te doen qua pijn en zo. De punctie voel je wel even inderdaad als een soort stomp in je buik/menstruatiegevoel. Wat Debsie al zei, iedereen kan het weer anders voelen. Het voelt(tenminste bij mij) zelfs per behandeling weer anders.

Mijn ervaringen met het UMCG zijn goed. Heb gelukkig nog geen gekke dingen meegemaakt. Wel eens een keer dat ze iets vergeten waren, maar dat kon ook snel weer opgelost worden. Het is een kwestie van zelf ook heel alert zijn op dingen en als je vragen hebt die ook aan ze te stellen. Dat werkte bij ons in ieder geval heel goed. Je moet zoveel onthouden en zeker als je in het begin staat, dan is alles nog nieuw en spannend. Succes!

Minoes, ik heb je verhaal gelezen. Ben blij dat het iets beter gaat. Het heeft toch z'n tijd nodig. Moet je nu wachten tot de miskraam op gang komt of krijg je iets van het ziekenhuis? Sterkte en we denken aan je!

Debsie, wat fijn dat de echo weer goed was! Wat een opluchting weer en kan je nu weer even genieten. Wat je zegt is helemaal waar natuurlijk, je bent niet zomaar even weer zwanger als het misgaat. Nou ik ben blij voor je meid!

Yvonne, morgen alweer de punctie! Heel veel succes en ik duim voor je!

Met mij gaat het wel weer goed. Ik moet nog steeds wel een beetje wennen aan het feit dat mijn broer vader wordt maar de blijdschap overheerst gelukkig!

Wat ook mee hielp is dat ik een heel goed gesprek met mijn ouders heb gehad en zij geven ook aan het moeilijk te vinden. Aan de ene kant zijn ze heel blij maar aan de andere kant vinden ze het heel moeilijk voor mij.

Maar gewoon alles eens uitspreken en elkaar de ruimte geven om je gevoelens te uiten helpt al zó goed. Dan ben ik toch heel dankbaar dat heel veel mensen in mijn omgeving zo meeleven. Je hoort het ook wel eens anders....

Liefs Ansje

Geplaatst

Goedenavond dames,

ik ben nieuw hier.

Ik heb groot deel van dit topic gelezen, hoop verhalen van iedereen.

Ik zit nu precies in mijn wachtweken.

Wij zijn bezig met icsi

eigenlijk is alles tot nu toe wel redelijk voorspoedig gegaan. 9 dagen geprikt. 11 eitjes eruit gehaald bij punctie. uiteindelijk 8 goed genoeg. daarvan 6 bevrucht en van die 6 waren waren er 4 goed genoeg. afgelopen zondag 15 augustus hebben we onze eerste terugplaatsing gehad. het is uberhaupt onze eerste icsi poging dus alles is heel erg spannend!!

sinds zondag ochtend breng ik ook van die pregestron balletjes in, dat merk ik nu wel.. beetje weeig gevoel in mijn buik, erg moe en af en toe wat misselijk. ik zit op dag 3 nu en moet nog 10 dagen voordat ik mag testen. vrijdag 27 augustus mag ik een test doen.

Het is zo spannend en zoiezo heel het traject is spannend.

Ik heb echt diep respect voor mensen die al jaren een kinderwens hebben en waarbij het niet lukt, jaar in jaar uit blijven proberen met al die terugplaatsingen echt petje af voor iedereen!!!!! Het is nu al een ding voor mij wat behoorlijk mijn dagelijkse leven beinvloed, kan me echt niet voorstellen hoe dat is als het straks over 2 jaar nog niet is gelukt :( :S

Zitten er op dit moment nog meer mensen op het "wachtbankje"??

Nou ik hoop hier nog veel verhalen te kunnen delen en ik zal jullie ook op de hoogte houden.

ciao xxx D.

Geplaatst

Hey MissD gezellig hoor nog een nieuwe die zich toe wil voegen aan ons kletsclubje, altijd welkom natuurlijk.

En wat spannend dat je in je eerste wachtweken zit pfffff, hou je het een beetje vol? 4 embryo's is een goede score hoor. Wij hadden de laatste keer in de gestim 3 goede, 1 is teruggeplaatst en 2 zitten in de vriezer. Die bolletsje voelde ik me ook wat vermoeieder door en vond het een vieze prut worden daar benenden van die bolletjes jak hahahahah

Debsie

Geplaatst

MissD, welkom bij ons clubje. Gezellig dat je met ons mee wilt kletsen. Wat spannend voor je dat je in de wachtweken zit. Klets maar lekker met ons mee. Je kan hier je verhaal altijd kwijt!

Yvonne hoe ging het vandaag? Ik hoop voor je dat je ei er nog zat!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden