Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

4 cellig dat is een topper Minoes, dat had ik ook vorige week. Wat fijn voor je.

Duimen dat het helemaal goed gaat komen.

Debsie

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden!

Mag ik misschien ook met jullie meekletsen?

Wij zijn ook bezig met eigen cyclusbehandelingen en we zitten nu in de wachtweken van poging 6. Ook in het umcg. Ik heb maandag de punctie gehad wat best goed ging, ik ben alleen erg beroerd geweest van de pijnstilling. Gister is de terugplaatsing geweest van een mooi embryo en nu komt weer het moeilijkst!!

Wij hebben nu 5 terugplaatsingen gehad van 6 pogingen. Op zich super maar er is nog nooit een blijven plakken... Maar misschien nu, we houden hoop ook al is het soms heel moeilijk!!

Ik doe ook best rustig aan tijdens de behandeling, vooral in de wachtweken. Ze zeggen dat je alles mag doen maar voel me er niet echt prettig bij.

Nou, meiden heel veel succes en hoop blijven houden!!

Liefs yvonne

Geplaatst

Hey Yvonne

Gezellig kom er bij en welkom.

Heel veel succes met je wacht weken kan je ons een hand geven ik mag 25/06 testen.

Debsie je loopt dus een week voor mij spannend he raar idee dat er wat in zit jij ook hele veel succes en we zullen voor elkaar duimen

liefs jessica

Geplaatst

Hoi meiden,

Minoes, wat super dat je een terugplaatsing hebt gehad! Wat fijn zeg!

Zover was je nog niet gekomen. Ik duim voor je hoor!

Debsie lekker gehopt dus haha! Was je man blij met je aankopen?

Ik vind het een leuk idee van je om eens met z'n allen wat af te spreken. We zullen elkaar allemaal wel genoeg te vertellen hebben denk ik zo. Berichtjes typen gaat ons allemaal in ieder geval goed af haha.

Yvonne, welkom bij ons gezellige kletsclubje en tuurlijk mag jij ook meekletsen.

Spannende tijd voor je! Ik ga voor je duimen hoor!

Ik las dat je niet lekker was van de pijnstillers? Kreeg je die bij de punctie dan?

Er wordt inderdaad verteld dat je na een terugplaatsing alles mag doen. Ik weet nog wel dat ik na mijn eerste terugplaatsing bijna niet van de bank af durfde te komen, veel te bang dat ik een verkeerde beweging zou maken wat slecht voor het embryo kon zijn.

Slaat nergens op natuurlijk, want er kan natuurlijk niks gebeuren, maar extra voorzichtig ben je natuurlijk wel.

Bij de tweede terugplaatsing werd ik al wat makkelijker.Ik probeer wel zo gezond mogelijk te leven, te sporten en vooral te blijven doen wat ik anders ook doe, maar dat doe ik vooral om niet gek te worden van het wachten.

Meiden fijne avond nog!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hoi ansje,

Ik doe wel alles was vamiddag al weer aan het shoppen met mijn man haha nieuwe handoeken gekocht.

en vanaf spelletje gespeelt was leuk heb gewonnen haha.

Nee ik was nog niet verder gekomen dan pucntie ik had een topper en het umcg had goede hoop.

Iedreen heel veel succes

Liefs jessica

Geplaatst

Dag dames,

Ik was eens benieuwd, maar zeggen ze bij jullie altijd hoe de kwaliteit van het embryo is die teruggeplaatst wordt?

Bij mij zeiden ze tot nu toe alleen hoeveel cellig die is, maar niks over de kwaliteit. Goed, topper ofzoiets.

Misschien volgende keer toch eens vragen, maar de arts die ik beide keren bij de terugplaatsing had was nogal een stugge dame. Misschien verschilt het per arts.

Meiden fijne dag en zorg goed voor jullie embryo's in jullie buikje:wink0:

Lfs Ansje

Geplaatst

Hoi dames

ik heb zon rommelig gevoel haha hopen dat het een goeie tekens zijn.

Ansje bij mij zeiden ze dat een topper was en dat ze goeie hoop hadden spannend!!!

Dus ik blij positief niet altijd even makelijk maar je moet.

Iedreen heel veel succes en voorzichtig met de embryo's

heel veel liefs jessica

Geplaatst

Leuk Yvonne dat mee komt klesten hier, ik zit ook in mijn wacht weken. Ik mag volgende week donderdag testen.

De eerste week kom ik wel door de tweede week vind ik een ramp.

Broedkip Ansje hihihih jij moet morgen weer he? succes alvast. Laat je even weten hoe en wat?

Fijn dat jij ook open staat voor een bijeenkomst(wat klinkt dat lekker officieel) Ik denk inderdaad dat we elkaar genoeg te vertellen hebben.

Yvonne voor jou ook. Ik had een voorstel gedaan om met alle meiden eens een ontmoeting te organiseren zodat we er eens over kunnen kletsen face to face. We hebben nog geen datum hoor. Maar lijkt het jou wat?

Yvonne jij hebt wel mazzel trouwens hoor dat je al 5 terugplaatsingen hebt gehad. Volgens mij best wel bijzonder. Wij hadden van de 6 volgens mij 4 terugplaatsingen 1 x geen bevruchting, 1 x eitje niet opgezogen. En ik ben dan in eigen cyclus 1x heel even zwanger geweest, vorig jaar nov. Nu zitten we in onze eerste gestimuleerde cyclus. Die best wat zwaarder is dan eigen cyclus naar mijn mening dan. Hopen dat deze de topper is die het wonderdtje doet komen.

Ansje bij ons zeggen ze wel altijd of die van goede kwalitieit is en hoeveel delig. Je moet ze gewoon het hemd van het lijf vragen hoor. Dat doen wij wel tenminste, ik wil gewoon weten hoe en wat allemaal. En dan leggen ze het ook prima uit allemaal!

Bij alle terugplaatsingen deed ik gewoon alles weer en lekker druk doen. Ik doe het nu absoluut niet. Heb er echt voor gekozen om het 2 weken rustig aan te doen, wat echt moeilijk is voor mij, want ik ben een zeer bezig bijtje hiiih. Het vreemde was ook dat deze 2 laatste dagen een soort rust over mij heen kwam wat ik anders nooit echt heb. Heerlijk ontspannen. Kan beter dingen laten liggen, zo van nee dat komt een volgende keer wel, wat ik wel knap vind van me zelf.

Ansje mijn man was zeer verrast met mijn aankopen en helemaal blij, hij kon het zeker waarderen. Zo heb ik ook weer een goeie beurt gemaakt hahahah

Nou wat een lang lul verhaal weer he????

Dames fijn weekend en hhet ga jullie goed.

Debsie

Geplaatst

Hallo meiden!

Wat leuk dat ik mee mag kletsen! Elkaar eens ontmoeten lijkt me ook erg leuk! We zitten toch allemaal in hetzelfde schuitje en dan is het wel eens goed en leuk om er eens met elkaar 'in het echt' over te praten. En voor de gezelligeid natuurlijk!

Debsie, jullie hebben het ook wel goed gedaan met 4 uit 6 terugplaatsingen toch? En je bent al eens zwanger geweest dus dan zou je zeggen dat het nog eens moet lukken toch? En je eerste week zit er weer op toch? Dan begint de spanning toch weer wat toe te slaan..

Minoes, wat leuk dat we gelijk op lopen! Wordt spannend!! Kunnen we elkaar mooi volgen.

Ansje, bij al mijn andere terugplaatsingen werd er ook niks gezegd over de kwaliteit van de embryo's. Alleen afgelopen woensdag zeiden ze dat het een goede was... Wel een beetje apart. Volgende keer zal ik er toch eens na vragen als ze erniks over zeggen. Maar ja, zoveel zegt het natuurlijk ook niet, je weet het nooit! Ik heb ook alleen maar 2-cellige embryo's terug gehad.

Heb net boodschappen gedaan en veel sinasappels en kiwi's ingeslagen dus wij gaan op de gezonde toer! Haha!!

Nou, meiden heel veel succes allemaal en Ansje veel succes morgen! Laat je even weten hoe het gegaan is?

Ik heb trouwens ineens wat last van rozeslijmverlies. Denk dat het nog van de punctie komt. Kan toch? Wat vinden jullie?

Meiden, fijne avond en dikke kus

yvonne

Geplaatst

hallo dames,

gaat alles een beetje goed, hier gaat wel ben zo duizelig.

Ik ben ook op de gezonde toer ik drink geen koffie meer een geen red bull en denk goed om mijn eten.

Dat zo leuk zijn yvonne als we tegelijk zwanger zouden zijn!!!!

iedereen een heel fijn weekend

liefs jessica

Geplaatst

Yvonne ik denk dat de rozegloed van de punctie is, dat had ik namelijk ook wel eens. Er wordt toch in om gewroed. Een innesteling vind plaats tussen de 5 en 7 dag na de terugplaatsing volgens mij, dus het zou wel vroeg zijn als het een innesteling zou zijn, maar ja je weet maar nooit.

Ansje hoe is het gegaan??

En Dough hoe vergaat het jou?

Fijn weekend

Geplaatst

Hee meiden,

Ja, denk ook dat het van de punctie is.

Met mij gaat het eigenlijk wel. Zit nu qua behandeling even rustig: volgende week weer 1e fm voor ICSI eigen cyclus 5.

Qua gemoed gaat het, voor mij welbekend, met ups & downs. Hoewel...de ups lijken zich wat vaker te tonen dan de downs de laatste tijd. Ik geniet meer en makkelijker van dingen om me heen die gebeuren. Ik had het heel moeilijk met mijn drie zwangere beste vriendinnen. Zo jaloers, zo oneerlijk voelde het. Nog steeds natuurlijk wel moeilijk, maar ik kijk steeds meer uit naar de kindjes die komen en kan meer met ze meeleven.

Deze week dus geen behandeling gehad, maar wel de nodige confrontaties: nieuwe prille zwangerschap dichtbij, lompe opmerking naar mijn hoofd, nieuws over de vriendinnenzwangerschappen. Dat soort dingen dat hakt er wel in. Dus best vermoeiende week. Veel emo, maar ik beleef alles dan ook altijd intens. Zowel de ups als de downs. Dus ben blij wat meer ups tegen te komen!

Debsie, vraagje: Hoe snel kon je na ICSi eigen cyclus door voor Het Echte Werk van de gestimuleerde poging? Ik zie dat hier bij mij ook nog wel gebeuren, namelijk. Ben even benieuwd.

Liefs voor allen!

Geplaatst

Hoi hoi,

Zo, ik heb vanmorgen kamer 9 weer met een bezoekje vereerd. haha.

Het was lekker rustig in het ziekenhuis.

Er was nog niet veel activiteit te zien bij mijn eierstokken. Ze heeft links en rechts gekeken maar alles zag er nog rustig uit.

Had ik eerlijk gezegd niet verwacht omdat dit al cyclusdag 11 is. Ik hoef namelijk niet meer vanaf dag 8 heen omdat ik een wat langere cyclus heb.

Ik moet maandag weer komen en ik hoop dat er dan wat meer te zien is.

Vanmiddag had ik een lekker mezelf verwen middagje, ben even heerlijk los gegaan in de tuinland. Ik voelde me gelijk weer helemaal happy met mijn aankopen.

Yvonne, dat roze slijmverlies zou best nog van de punctie kunnen zijn wat Debsie ook al zei..er wordt toch flink in je gewroet en ze kunnen natuurlijk daardoor wel een bloedvaatje of je baarmoederwand raken waardoor je een bloedinkje krijgt..

Wat goed dat je zo gezond bezig bent! Doe ik zelf ook. Ik eet me helemaal suf aan fruit. Maak ook regelmatig van die smoothies mjammie!

Dough, wat fijn dat de ups weer wat meer aanwezig zijn. Het is logisch dat je het moeilijk kan hebben met je vriendinnen die zwanger zijn.

Het voelt inderdaad niet eerlijk, waarom zij wel en jij niet? Zolang je jouw gevoelens daarover ook maar bij hun kwijt kan, dat scheelt al heel wat.

Minoes, wat vervelend dat je last hebt van duizeligheid. Zou het met je bloedsuikerspiegel te maken kunnen hebben? ik heb het zelf ook wel eens gehad namelijk en als ik dan iets at ging het wel weer.

Debsie, hoe is het nu met jou? Heb je nog last gehad van steken in je buik?

Meiden, fijne avond!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hoi meiden,

Dough fijn weer wat van je te horen. Mooi dat je de ups nu ook mag beleven en intenser.

Ik had afgelopen jan de laatste van eigen cyclus. Zelf ben ik toen een maand gestopt en in maart konden we met de hormonen aan de gang voor de gestimuleerde cyclus. Dus naar mijn idee kun je gewoon door.

Wat jij hebt had ik ook. Ik kreeg meer het idee dat ik succes ging boeken met de gestimuleerde cyclus. Dat was een gevoel bij mij en dat bleef ook zelfs nadat ik in nov vorig jaar even zwanger was. LET op dames dat was mijn gevoel hoor wil niet zeggen dat het zo is he???? Gewoon mijn gevoel zeg maar!

Ansje bah dat er nog niets was gadsie.... Maar volle moed, maandag stuitert er vast wel wat rond in beeld hahhahah. Heerlijk toch even die fun inkopen doen. Dat kan je inderdaad wel even een boost geven, heerlijk. Meid en je hebt het verdiend!.

Hier gaat alles goed, voel nu niet meer die steken. Die had ik dus alleen rond de innstelling. Was tegen de avond aan wel een beetje misselijk een vlaag van misselijkheid, maar toch nog een mac flurry naar binnen gewerkt hihhih ggggggggggggghhh Hoezo misselijk en gewoon door eten he?

Ik blijf er nuchter onder en ben deze week goed door gekomen. Kijk nu wel erg op tegen komende week.

Jeee Minoes wat vervelend dat je misselijk bent. Heb je dat eerder gehad met die hormonen? Of heb je het heel druk gehad???

Doei dames

Geplaatst

Haha debsie jij hebt er staan misselijk ik was duizelig haha ne eheb ik nog niet eerder gehad eten en alles hielp niet nu heb ik al hoofd pijn.

Ik heb wel last van mijn buik gelijk eigenlijk al ik heb hier een goed gevoel over positief blijven is belangrijk haha.

Ik heb vamorgen de eerste pregnyl weer gespoten ben wel hele zenuwachtig

Ansje shoppen doen wonderen he haha als je er maar goed door voelt.

Iedreen heel veel succes en sterkte

liefs jessica

Geplaatst

Oja ik zie het Minoes, stom ik bedoel natuurlijk duizelig.

Dat jij al zo veel voelt minoes?.

Ik las trouwens ook ergens op het net dat je van koffie minder vruchtbaar wordt. Ik vond dat zo vaag!!! Wie weet hier meer van?? Niet dat ik veel koffie drink hoor, maar had er eerder nog nooit van gehoord. Soms wordt ik er ook wel wat kriegelig van hoor, want je mag natuurlijk bijna niets meer want stel je voor.

Geen sex is ook zo iets pffffffffffffffff ik hou dat soms niet vol hoor. Ik hou van een gezond sex leven hihhhiihi Als ik even zo vrij mag zijn hahhaha Tuurlijk net na zo'n tp doe je het natuurlijk niet en denk je er ook echt niet aan ble ble ble. Ik geloof dat je het na de 7de dag wel weer mag. Of het onderwerp: sex voor een punctie, wanneer mag je dan voor het laatst sex mag hebben of is het juist goed om het regelmatig te doen, zodat de man nieuw zaad aan maakt, wat weer beter is. Jaaaaaaaa soms op bepaalde momenten (vaak) is het onmogelijk om een gezond sex leven te hebben als je hier mee bezig bent. Vind ik toch wel eens jammer. Toch je doet alles en hebt het er allemaal voor over, voor het goede doel. Maar romantisch is het absoluut niet meer.:laughing1:

Doei

Debsie

Geplaatst

Hoi debsie,

Ja ik voel allles dat is eigenlijk altijd al zo toen ik begon om zwanger te worden ook al ik voelde echt wel dat het niet ging ik hoopte gewoon dat wist ik toen al.

nu ook man ik heb echt last bij mijn eierstokken echt heel raar ik voelde dag naar tp al wat dat het aan het rommelen was mijn tante zei ook al dat had ik ook altijd dat zal bij mij gewoon horen haha.

Ik hou ook van gezond sex ik doe het nu nog niet zodra ik begin met gonal-f en cetrotide dan hebben wij ook geen sex.

Ik had ook gehoord dat koffie slecht is dus drink dat ook niet meer net zo als red bull en dat vind ik zo lekker haha maar ja dat heb ik er echt voor over.

IK probeer wel gezond te leven maar ik lust mijn patatje wel hoor en ik leef wel gewoon verder alleen slaap heel veel lig veel op de bank oo wat erg !!!! maar goed luister dan gewoon naar mijn lichaam.

En de romatiek staat op een laag pitje haha.

Fijne zondag allemaal en heel veel sterkte en succes

liefs jessica

Geplaatst

Hoi allemaal,

Dat je van koffie minder vruchtbaar kan worden heb ik ook wel eens gelezen op internet.

Maar een paar kopjes per dag mag best hoor. Doe ik tenminste nog wel.

Ik doe en laat al zo veel dingen, ben gestopt met roken 2,5 jaar geleden en drink nog maar heel af en toe nog eens een glaasje wijn. Verder probeer ik zo gezond mogelijk te leven door veel groente en fruit te eten. Maar mijn bakkie laat ik echt niet staan:bf_nonew: haha hoezo verslaafd?

Ik vind het wel heel streng hoor met wat je allemaal wel en niet mag. Dit mag niet en dat mag niet. Pfff.

Tuurlijk hou je je er wel aan maar bij sommige dingen denk ik echt van moet dat nou? Vind sommige dingen nogal overdreven.

grappig Debsie dat je over seks begint. De herkenning hier is groot.hihi

Ik hou er ook veel van maar het is inderdaad wel eens lastig in te plannen. Het spontane gaat er wel een beetje af want je moet echt constant rekening houden met waar je in de behandeling staat. Een paar dagen na de terugplaatsing mag niet. Tenminste heb ik gehoord, maar heb geen idee hoeveel dagen het daarna dan niet mag. Voor de punctie ook niet geloof ik dus daar houden we ons ook braaf aan maar echt leuk is het niet.

Minoes, wat vervelend dat je zo veel klachtjes hebt, maar ik herken ze precies. Ik had het idee dat ik vooral last had van bijwerkingen van de gonal-f en cetrotide. Toen ik daar mee klaar was had ik veel minder last.

Lfs Ansje

Geplaatst

Over wat wel en niet zou mogen.

Ik lust geen koffie, dat scheelt al weer.

Verder drink ik ook niet graag/ vaak alcohol. Nu sinds kinderwens drink ik alleen heel soms in de periode voor de eisprong wel eens 1 glaasje wijn. 1 per maand ofzo, haha. Vandaag toevallig mijn eerste witbiertje van dit jaar op een terras!!

Tja, de seks. Wel lekker om het nu niet meer te 'hoeven' doen om baby's te maken. Haha! Alleen voor het lekker!

Ik heb altijd de periode voor mijn eisprong veel sekszin. We doen het 2 dagen voor de punctie niet om de zaadjes op te sparen. Maar regelmatig seksen is verder wel goed voor het zaad. Dat doen we braaf (en ook nog met plezier, hihi) Ik merk geen verschil als ik gonal of cetrotide gebruik.

Na de tp vind ik het eng en durf ik het niet. Maar er is geen arts die tegen me heeft gezegd dat het niet mag na tp. Alleen niet 24 uur na punctie. Dan zit er een wondje en is het infectiegevoelig. Door het gebruik van die U-bollen had ik wel een erg laag libido trouwens!! Lijkt me ook een ranzige bedoening met die witte drap down under. Vind je niet Debsie?!

Geplaatst

O en ik heb last van die stok in mijn doos te roeren (folikkelmeting :happy:) als ik de avond/ nacht ervoor seks heb gehad, dus da's ook er om heen plannen. Al met al teruglezende best een gedoe. En dat al 4/5 maanden... Blij als dat straks allemaal weer klaar is en de seks weer 'normaal' zal zijn.

Geplaatst

Hoi dames,

Ik moet wel lachen hoor nu ik al die berichten lees over sex. Ik zette mijn verhaal er heel spontaan op, omdat ik dat deel van geen sex en wanneer heb je sex binnen zo'n behandeling soms best frustie vind. Ik had het bericht verzonden en dacht oeps shit kan ik dat wel doen???? hihihihi

Leuk dat jullie er ook zo open over zijn, want ja zeg nou zelf het hoort er toch bij???

En ja Dough, met die witte smurrie is best ranzig en je libido wordt met die bolletjes wel even de kop in gedrukt ja ahhahahha.

Ansje ik ben benieuwd wat er vandaag allemaal te zien is op de echo.

Nog een paar daagjes wachten en dan mag ik testen. Ik heb echt geen flauw idee wat ik er van moet vinden, voel alleen maar stress.

Heb net het hele huis op de kop gehad, om schoon te maken en het weekend ookal druk bezig geweest met schoonmaken. Het enige wat ik dus lijk te doen is schoonmaken pfffffffffffffffff Nou ja dan is toch alles lekker schoon?. Je kunt hier alles van de vloer af likken hahahhaha

Ach als dit me ook helpt om mijn zinnen te verzetten waarom niet???

Moet deze week nog naar de psycholoog, heb echt totaal geen zin, omdat het helemaal niet helpt naar mijn idee. Ik heb nog meer aan dit forum dan aan de psych, dan klopt het niet helemaal he??? Niet dat ik helemaal gek ben, maar wou toch hulp gaan zoeken om meer met mijn frustratie te doen, maar ik kom er nog meer gefrustreerd weg dan toen ik er heen ging hahhahah

Ansje ik zit druk duimpjes te draaien meid, dus ik ben benieuwd of dat heeft geholpen.

Doei

Geplaatst

Hey meiden,

Minoes, dat jij al zoveel voelt! Hoop inderdaad dat het positief mag zijn! Ik voel eigenlijk helemaal niks... Maar ja, weet nu wel uit ervaring dat als je nou wel of niks voelt, je weet het toch nooit. Dus daar hou ik me maar aan vast. Spuit je ook Pregnyl? Of doen ze dat altijd standaard bij eigen cyclus?

Ansje, hoe is het vanmorgen gegaan? Was er nu wel wat in beeld?? Ach, het komt vast wel!

Zo Debsie nog een weekje! Spannend hoor. Oooooh. zo'n mac Flurry is gewoon zo lekker! Heb ik vorige week ook nog gehad. Ach moet kunnen hoor! Verder leven we gezond hoor.... Haha!

Hier gaat alles zijn gangetje. Woensdag is mijn eerste week alweer om. Gaat zo best snel. Moet wel zeggen dat ik deze ronde veel relaxter ben dan de vorige pogingen! Weet niet hoe dat komt. Kan me er meer bij neer leggen ofzo. Maarja, als we straks richting de testdatum komen weet ik niet of ik me dan nog kan inhouden... Ach, we zien wel!

Over het wel en niet mogen. Ik moet om half 10 echt wel even een bakje koffie hebben hoor! Hoezo koffieverslaafd...

Nou, ga maar weer eens aan t werk!

Lfs yvonne

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben vanmorgen voor de tweede keer naar het ziekenhuis geweest.

Er was weer niks te zien. Er waren wel wat eiblaasjes te zien maar nog steeds geen grotere. Ik snap er niks van. Mijn cyclus duurt wel erg lang zo. Ik zit nu al op dag 13. Normaal is er al wel iets van groei te zien maar nu nog helemaal noppes, nada,niks.

Maak me best wel een beetje zorgen, bah niet leuk.

Toen ik aan de arts vroeg of mijn langere cyclus aan de hormonen kon liggen zei ze dat dat niet persé hoeft. Lekker antwoord, daar kom ik verder mee.

Het was die bijzonder aardige(niet dus) arts weer. Ik hoop dat er woensdag een andere is. Ja ik moet woensdag dus wéér heen. Ik hoop dat er dan wel wat te zien is.

Debsie, nu al last van nesteldrang? haha, Nou is je huis in ieder geval schoon.

Het wordt nu wel spannend hoor, donderdag mag je testen toch?

Ga je naar een psycholoog van het ziekenhuis? Wel vervelend dat je er voor je gevoel niet zo veel aan hebt. 't Is wel belangrijk dat je een 'klik'voelt denk ik.

Ik hou voor mezelf al een tijdje een schriftje bij om alles wat ik meemaak in op te schrijven. Dat werkt voor mij wel therapeutisch. Ik vind het fijn om dingen van me af te schrijven en er gebeurt zo veel dat je gauw dingen vergeet. Ik heb het mijn vriend laatst ook laten lezen en hij snapt nu ook beter hoe ik me soms kan voelen. Hij zegt ook, ik kan niet voelen wat jij voelt bij de behandelingen en dat is natuurlijk ook zo.

Maar sinds ik op het forum zit, schrijf ik er veel minder in moet ik zeggen.

Het 'kletsen'met jullie helpt ook om dingen op een rijtje te krijgen. ook een stukje verwerking zeg maar.

Yvonne je eerste wachtweek zit er dus ook bijna op. Spannend hoor.

Ik ga voor je duimen hoor!

Dough wie weet 'zien'we elkaar woensdag wel hihi, jij moet dan toch ook naar het ziekenhuis?

Lfs Ansje

Geplaatst

Hee Ansje,

Wat balen dat er nog geen actie in de eierstokken was vanmorgen. Kan gewoon nog komen, hoor, geen paniek. Een wat langere cyclus. Hoop voor je dat er woensdag wel wat gebeurt! Misschien wacht je follikel op die van mij: gaan we weer gezellig samen op.

Ik verwacht woensdag nog niet zo heel veel actie. Als je het leuk vindt kun je pb-en hoe laat je de fm hebt en hoe je er uit ziet, kunnen we zien of we elkaar kunnen treffen! Ik vind dat altijd wel leuk!

Wanneer mag je eigenlijk testen, Debs?

Geplaatst

Hoi Dough,

Heb je een privéberichtje gestuurd hoor, hoop dat ie goed is aangekomen.

Haha ja ik wacht gewoon op jou, kunnen we in de wachtweken weer samen aftellen, gezelliger dan alleen toch?hihi

Lfs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden