Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Debsie, ik wilde je net een privéberichtje sturen maar er staat aangegeven dat je die niet wilt ontvangen. Ik voeg je wel even toe aan mijn vriendenlijst, misschien dat het dan lukt?

Lfs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ansje ik zal eens kijken naar mijn instellingen want volgens mij snap ik er niet veel van. Volgens mij heb ik je wel net als vriend toegevoegd.

Yvonne ik ben ook nieuwschierig hoe het is gegaan.

Debsie

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ben ik weer! Nou, het was even spannend met de punctie... Ze prikten per ongeluk een cyste aan omdat het eitje er precies naast zat en waren daarom bang dat het eitje misschien niet meegekomen was. Ze hadden wel 4 buisjes vocht eruit gehaald! Maar gelukkig was er snel een eitje te zien op het grote televisiescherm!! Pffff... wat heb ik me eigenlijk ook weer druk gemaakt! Op zich viel het mee. Ze prikten door de cyste heen en dat was even vervelend. Maar heb nu helemaal geen last en heb net even lekker geslapen.

En nu weer afwachten tot vrijdag.

Karin, ik vind de eigen cyclus behandelingen best te doen. Het is wel intensief met de echo's maar het spuiten en alles valt erg mee.

De puncties zijn inderdaad elke keer weer anders maar hoe vaker we het nu hebben gedaan des te meer vind ik het mee vallen. Je weet nu hoe het allemaal in zijn werk gaat en de "pijn" die je voelt is ook maar heel even. Ik probeer me dan goed te ontspannen en op mijn ademhaling te letten en dat scheelt bij mij altijd een hoop. Verder bevalt het umcg ons prima. Ze zijn er erg aardig en als je voor een behandeling komt vertellen ze altijd wanneer ze wat gaan doen. Vind ik altijd erg fijn.

MissD, welkom hier! Gezellig! Jij zit alweer in die spannende wachtweken! Hou je het nog wat vol? Zit je ook in het umcg? Ik hoop na vrijdag bij je aan te sluiten op het wachtbankje!

Ansje, gaan julie volgende week weer van start?

Liefs yvonne

Geplaatst

Haaay daar ben ik weer.

Wij hebben onze behandelingen in het erasmus ziekenhuis in Rotterdam. En daar ben ik eigenlijk heel erg tevreden over.

We zitten nu op dag 4 hahaha, het gaat wel erg traag maar ik ga gewoon elke avond heel vroeg naar bed dan gaan de dagen sneller :P

Heb net een brief van het ziekenhuis dat de overige 3 embryo's goed genoeg waren om in te vriezen. Ben ik in ieder geval blij dat we al het voorwerk niet voor niks hebben gedaan. ( tot nu toe dan )

Ik vind het nog wel erg spannend hoor, ik moet zeggen dat ik ook wel goed reageer op die progestron bolletjes volgens mij, want die geven volgens mij dezelfde bijwerkingen als zwanger zijn. heb nu al 3 keer gehad dat ik iets rook en dat ik er echt kots en kots misselijk van werd. \en ik neem niet aan dat dat al kan komen van een echte zwangerschap, zo kort op de terugplaatsing ??? Lijkt mij erg sterk in ieder geval.

Ik hoop dat er straks meer mensen gaan plaatsnemen op het wachtbankje.. En ik zal het hier in de gaten houden en lekker mee blijven kletsen...

Ciao xxx

Geplaatst

Dag meiden,

Ik ben al weer even terug van vakantie. Die was heerlijk! Lang leve de zon op mijn huid, het buitenleven, lekker eten en precies doen wij zin in hebben. En vooral ook lang leve mijn lieve mannetje die mij door en door kent en die precies hetzelfde meemaakt als ik en waar ik enorm van heb genoten. Overal ben je natuurlijk ongewenst kinderloos, maar dan liever onder bovengenoemde omstandigheden, hoor!

Tijdens de vakantie was het ook heerlijk om alleen maar met zijn tweeën te zijn, zonder behandelingen, zonder werk, zonder stress en vooral ook zonder alle zwangere/bevallen vriendinnen om me heen en zelfs fijn om even zonder fora te zijn. Het is me soms zoveel naast de narigheid rondom de onzekerheid of we een kindje gaan krijgen...

Vandaar dat het even zo stil is van mijn kant. Weet niet wanneer ik weer mee® kom typen.

We doen pas in oktober onze laatste ICSI eigen cyclus poging. Ik vond het behandelen naast werken het afgelopen half jaar emotioneel zo zwaar. Zie er als een berg tegen op dat het nieuwe schooljaar weer begint, ik moet werken en daarnaast weer ziekenhuislopen. Alle stress, spanning en misschien weer teleurstellingen moet verwerken en dan mijn gezicht in de plooi te houden op t werk. Eerst even 'rustig' starten op 't werk.

Even een paar dingetjes voor een paar mensen, want er is natuurlijk de afgelopen weken heel veel geschreven. Sorry voor wie ik allemaal vergeet. Zijn ook wat nieuwen bij. Meiden allemaal veel succes!

Jessica, meis, wat een klote oneerlijkheid het ontstane leven, de vreugde weer te moeten verliezen. Het leven is KUT! Waarom? Waarom?? Er is geen antwoord. Er is alleen veel verdriet nu.

Ansje, dikke knuffel, denk aan jou!

Debsie, fijn dat het goed gaat met je en met de ICSIhummel in je buik, je bent een lieve doorblijfschrijfschat! Super dat je meedoet met babyboom. Ik kan dat niet: anderen die meekijken in mijn niet-baby-krijg-hel. Het is nu al zo confronterend, verdrietig en pijnlijk...

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Pff Yvonne, wat een verhaal, gelukkig hebben ze een eitje gevonden. Ik hoop morgen op goed nieuws voor jou! Ik zelf begin aanstaande zondag weer. Dan heb ik weer de eerste echo. De 'apotheek' heb ik alweer in huis, dus let's go!

Dough meissie, wat fijn weer even wat van je te horen! Ik ben blij dat het goed met je gaat en met je mannetje. Wat heerlijk dat jullie zo van elkaar genieten en dat je relatie eventjes niet in het teken staat van het wel/niet zwanger worden.

Goed dat je nog wat langer rust neemt en in oktober pas van start gaat.

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het nieuwe schooljaar, want het is niet alleen dat maar ook alle ziekenhuis sores komen er weer bij en dat is echt zwaar.

Zoveel geplan en geregel en dat heb ik het nog niet over de emotionele aspecten.

Het is ook iets waar ik ook niet bepaald naar uitkijk, maar ja we hebben geen andere keus.

Schrijf lekker met ons mee als je zin hebt en als je die behoefte even niet hebt is dat ook goed. Soms is wat afstand nemen ook wel goed, ook van het forum want anders ben je er toch steeds nog mee bezig.

Sterkte meis, en ik denk aan je!

Liefs Ansje

Geplaatst

Dough lieverd fijn weer wat van je te horen. Begrijp je ook volkomen hoor als je er even geen behoefte aan hebt en verstandig van je dat je nu even weer rust voor je zelf neemt en eerst werk en dan weer beginnen met de pogingen. Als ik jou verhaal zo lees ben je een verstandige meid die het allemaal goed bekijkt en al haar opties. Beter dan ik in die tijd en ben toen ook wel gecrasht, dus vooral zo doorgaan meid. (geldt ook voor de andere dames hoor!!!)

Meid het wordt ook zwaarder voor je, hoe meer behandelingen je hebt gehad, hoe meer rotzooi in je lichaam en hoe meer stress en ellende je hebt gehad. Het weegt allemaal zwaarder en zwaarder, tenminste zo heb ik het toen ervaren. Toch zie ik het nog allemaal postitief in voor jullie dames de kansen zijn er nog en de wil ook. Dat vind ik super en vind jullie ook allemaal heel sterk. Het geeft niets dat het zo af en toe allemaal te veel is, dat had ik ook regelmatig. En inderdaad je partner/man weet wat er in je leeft en weet wat het is. De behandeling is KUT KUt KUT, maar het heeft ons ook leren vechten, we zijn heel hecht geworden samen en we hebben geleerd dat het niets uitmaakt wat anderen van je vinden, het is belangrijk wat wij vinden!!!! Hoe slecht en moeilijk het soms ook was het heeft ons ook veel gebracht en geleerd en nu helemaal. Ik weet zeker dat ons kindje zeeeeeeeer gewenst is en dat vind ik prachtig!

Ik vind ook dat ik makkelijk praten heb ja want we zijn nu zwanger en doen mee aan babyboom, omdat ik mijn verhaal wil vertellen als misschien een soort verwerking? maar ik weet zeker dat ik het niet had gedaan als ik nu niet zwanger zou zijn. Dat zou mij echt te zwaar zijn en te veel verdriet doen.

Ansje mooi dat je zondag al weer kan beginnen, hoeveelste proging in eigen cyc is dit voor jullie?

Debsie

Geplaatst

Dough, meid, fijn om wat van je te horen! Wat heerlijk dat jullie even vakantie hebben genomen. Lekker samen en niks aan je hoofd.

Het is ook zo moeilijk....

Ik ben hier ook een tijdje niet geweest om dezelfde reden als die van jou. Ik had er even zoooo genoeg van. Steeds het heen en weer reizigen naar het ziekenhuis en al die stress en elke keer sta je weer met lege handen. Voor mijn gevoel deden we het voor niks. En het kost je zoveel energie en je hebt het er allemaal voor over maar steeds weer niet zwanger.

Maar net zoals Ansje zegt we hebben geen keus.

Ik heb net de punctie achter de rug maar merk wel dat ik me er steeds drukker om ga maken... Geen idee waarom eigenlijk. Denk toch dat de druk voor je gevoel hoger ligt.

Meid, heel veel sterkte!

Geplaatst

even een vraagje.. waar gaat het programme babyboom precies over?

Ik snap trouwens heel goed dat alle behandelingen heel veel energie kosten. Wij zijn vorig jaar langzaam aan begonnen en ben ik wat testen gaan afnemen of ik drager was van bepaalde gen ( vanwege partner)

En gelukkig is verder alles vrij snel gegaan. we zijn 4 maanden geleden begonnen met het eerste gesprek en ik ben nu heel netjes en rustig (maar niet heus) aan het wachten totdat ik een test kan doen..

En gelukkig hebben we nu nog 3 emmy's over die ingevroren zijn.

Maar constant het gehele traject van spuiten tot terugplaatsing is best heftig..

Dat kost zoveel energie volgens mij als je dat constant achter elkaar doet. En daarbij ook het verdriet en de energie die erbij komen kijken..

Hoorde van de week iemand zeggen: " nou ik neem geen kind meer hoor ( die heeft er al 1 ) Toen zei ik: je neemt geen kinden , je krijgt kinderen ( als je geluk hebt).. raak me er steeds meer van bewust dat het allemaal niet zo gemakkelijk is. Ga het ook steeds oneerlijker vinden dat mensen die helemaal geen kinderen willen gewoon zomaar zwanger worden :s maja that's life zeg ik altijd maar.

Moet zeggen dat het ziekenhuis (erasmus rdam) me ook wel heel erg steunt en helpt met alles, ze zijn daar zo lief en meelevend, dat scheelt denk ik ook al een hoop.

Nou ik ga weer verder met op een houtje bijten en hopen dat het snel vrijdagn27 augustus is :D

ciao xxx

Geplaatst

Heb vanmiddag de terugplaatsing gehad van een mooi 3-cellig embryo. Ik hoop dat dit hem wordt en dat hij maar mooi mag blijven zitten!!

Geplaatst

Wat goed Yvonne heerlijk dit heb je achter de rug en nou afwachten, het zwaartse komt dus nog pffffffff ik duim voor je en ben benieuwd wanneer je mag testen.

Vandaag nog even wat kleding geshopt voor mijn man. Zondag is de babyboom dag en je wilt dan toch een beetje netjes voor de dag komen.

Ben wel zenuwachtig phoe. Ik hoop dat ik uit mijn woorden kom en niet alles bij elkaar stotter hhihih

Op die dag komen 100 stellen bijeen. Sommigen kunnen spontaan zwanger worden en anderen volgen een traject net als ons of hebben al een heel traject achter de rug en zijn zwanger, zoals wij. Sommigen van deze stellen worden een jaar lang gevolgd. Het is dus niet zeker dat ze ons verhaal gaan filmen of dat van anderen. Wij moeten op die dag ook allemaal een zwangerschapstest doen en dat wordt gefilmd. Ook de mensen die dus al lang zwanger zijn, we moeten dan heel verrast reageren omdat dit de start van het programma is (vaaaaaaaag maar ja, hoort erbij)

Fijn weekend voor iedereen

Debsie

Geplaatst

Yvonne, wat fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad. Hebben ze nog wat over de kwaliteit gezegd?Ik hoop dat hij deze keer wil blijven zitten waar hij zit en dan het liefst 9 maanden lang:biggrin:

Nu weer de spannende wachtweken, dat is het moeilijkst van alles.

Missd, spannend he dat wachten. Hou je het nog een beetje vol?

Afleiding zoeken werkt vaak het beste maar is toch moeilijk hoor. Je denkt altijd van alles te voelen of je voelt echt van alles en dat maakt het er niet makkelijker op er niet aan te denken. Meid succes en we duimen voor je!

Debsie, spannend hoor morgen opnames. Wat zou het leuk zijn als ze jullie uitkiezen en jullie als koppel verder gaan volgen. Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren en we horen het wel. Horen jullie morgen gelijk of ze met jullie door gaan of niet? Nou heel veel succes en natuurlijk plezier morgen!

Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis voor de eerste fm. Dit wordt dan onze 4e poging eigen cylus.

Liefs Ansje

Geplaatst

Jee, ik ben wel benieuwd hoe het gaat hoor Debsie!!! Spannend hoor! Maar is denk ik wel heel leuk om eens mee te maken. Net wat Ansje zegt het zou zo leuk zijn als ze jullie uitkiezen!

Heel veel succes morgen en we horen wel hoe het gegaan is! Ben echt benieuwd hoor!

Ansje, succes morgen met je 1e fm! Hoop dat er dan al wat aan het groeien is.

Missd, nog een klein weekje!!! Spannend!

Oh ja, ik mag 4 september testen, duurt nog zoooooo lang. Haha!!

Liefs yvonne

Geplaatst

pff.. 4 september pas.. das nog een hele rit die je uit moet zitten!! Succes in ieder geval!! komt vast wel goed..

Ik mag nu echt gaan aftellen.. nog 5 nachtjes slapen hihi!! Merk wel dat ik nu steeds onzekerder ga worden, " stel als het niet zo is, als de test negatief is ".. maar ik probeer deze negatieve gedachtes wel uit mij hoofd te halen maar tevens wel realistisch te blijven!!!!

ach ja, er gaat niks op tegen moeder natuur.. Het is allang mooi dat wij allemaal op deze manier zwanger mogen worden maar het laatste stukje/het blijven zitten hebben we toch niet in handen.

iedereen hier verder nog veel succes en ik ga weer verder relaxen vandaag :)ciao xxx

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben vanmorgen voor de eerste follikelmeting heen geweest. Er was nog niet al te veel te zien, ik moet dus dinsdag weer heen en dan zien we wel weer. Ach mijn cyclus duurt ook altijd wat langer dus ik maak me nog niet te druk. Het was wel druk in het ziekenhuis vanmorgen en dat voor een zondag, ik was pas een half uur later aan de beurt. Ach tijdschriften genoeg dus ik vermaak me wel haha

Ik kreeg gisteren een mailtje van mijn schoonzus die zwanger is. Ze vertelde dat ze mee gaat doen met moeders voor moeders, mede ook omdat het bij manlief en mij niet zo makkelijk gaat. Toen ik dat las kreeg ik wel even een brok in mijn keel. Ik vind het zó tof van haar dat ze dat wil doen. Dikke pluim!

Doet me zo goed!

Yvonne, dat duurt nog wel even, 4 september pas testen. Succes en sterkte met de wachtweken!

MissD Spannend, nog 5 nachtjes slapen, hoe dichterbij het komt hoe spannender het wordt he? Ik hoop dat je de laatste wachtdagen wat door kunt komen.

Minoes, ik ben benieuwd hoe het met je gaat en ik hoop dat je binnenkort weer met ons mee schrijft. Sterkte meid!

Debsie spannende dag voor jou vandaag. Ik hoop dat je het leuk gaat vinden en ik ben benieuwd naar je verhalen (wij allemaal denk ik:toothy10:)

Fijne dag!

Liefs Ansje

Geplaatst

hoi meiden

ik wilde jullie even heel veel sterkte komen wensen en moed inpraten!!

ik had dit topic nog niet eerder gezien, maar ik heb zelf ook 4 jaar in het UMCG gelopen met resultaat!!!!

fijn te lezen dat jullie zoveel steun hebben aan elkaar, ik heb dat zelf ook altijd als er fijn ervaren, ik kende deze site toen nog niet en schreef bij een UMCG topic op de ivf-site.nl

ik hoop dat jullie uiteindelijk allemaal zwanger mogen worden!!!

sterkte met het hele gebeuren,

liefs wilma

Geplaatst

Hey meiden,

Ansje, jammer dat er nog niks was. De eerste keer dat ik heen ga voor een fm is er ook nog niets te zien en soms de tweede keer ook nog niet. Vind het op zich niet erg, zo missen we in ieder geval niks. Succes dinsdag meid!

Maar wat ontzettend knap van je schoonzus! Echt een heel lief gebaar! Kan me voorstellen dat je brok in je keel kreeg. Kreeg ik ook bijna toen ik het las.

Willma, bedankt voor je reactie! Erg lief! jij hebt ook heel wat meegemaakt zeg! Hoeveel tp heb jij gehad met de eigen cyclus behandelingen?

Ik had net even een dipje... Denk dat al dat gestress van de afgelopen dagen er even uit moest. Het is ook allemaal zo spannend en er kan in een behandeling ook zo veel misgaan.

Oooeehhhh!! Hoe zou het met Debsie gaan??

Liefs yvonne

Geplaatst

hoi

yvonne ik heb van de 6 pogingen 3 keer een voortijdige eisprong gehad, 1 keer wel punctie maar geen bevruchting en 2 keer wel een terugplaatsing maar van matige embryo's

de gestimuleerde pogingen liepen veel beter, had steeds goede embryo's, helaas nooit geen cryo's gehad. via mijn weblog kan je eventueel mijn hele verhaal terug lezen.

www.korenwilma.web-log.nl

groetjes wilma

Geplaatst

Dag allemaal,

wat weer een ontwikkelingen in een paar dagen tijd!

Wat spannend van de opnames voor babyboom, ik ga de vorige serie eens bekijken.

Yvonne hoop dat het snel 4 sept. is, erg spannend. Veel sterkte.

Ansje, jij gaat ook weer los. veel succes.

Missed, veel succes met de laatste dagen wachten.

Minoes, veel sterkte met het verwerken van het verdriet.

Ondertusen wachten wij nog steeds op een oproep om te mogen starten. Ik hoop dat het snel komt. Wilma, fijn dat jij je ervaringen hier nog komt melden, gelukkig met een geweldig resultaat. Wel jammer dat de eigen cyclus icsi bij jou niet goed werkte.

Groet Karin

Geplaatst

hey dames

ik wou even zeggen dat het hier goed gaat.

wij hebben gister afscheid van ons babytje hebben genomen we hebben het een heel mooi plekje in de thuis gegeven.

we kunnen het nu zelf ook een plekje gaan geven.

het is gelukkig vanzelf los gekomen en heb geen pilletjes hoeven nemen mijn lichaam heeft het gelukkig zelf allemaal gedaan en vande week kijken of alles goed weg is ik denk van wel hem zoveel verloren en een heel mooi babytje in een vliesje.

wij hebben ook besloten onder controle te blijven hoe de cyclus gaat en als het goed gaat verder gaat met de behandelingen.

zo is het toch een lang verhaal geworden.

ik wens heel veel succes met de fm wacht weken en de zwangerschap weken en dat alles goed mag gaan in geluk en gezondheid.

liefs knuff jessica

Geplaatst

Hoooiii,

Wilma, leuk dat je even gereageerd hebt. Ik heb je blog bekeken en jij/jullie hebben ook nogal wat meegemaakt zeg! De laatste behandeling moesten jullie dus zelf betalen. Fijn dat het resultaat heeft gehad. Ik wens je nog een fijne zwangerschap toe en veel geluk als de kleine straks geboren is!

Minoes, wat ben ik blij dat het wat beter met je gaat en dat de miskraam vanzelf op gang is gekomen. Lijkt me toch beter en gezonder en fijn dat je geen pillen hoeft te slikken. Dat scheelt weer wat rotzooi in je lijf. Wat mooi dat jullie je beebje een mooi plekje hebben gegeven, dat lijkt me heel goed voor de verwerking.

Karin81 Ik hoop dat jullie snel een oproep krijgen! Wat kan wachten soms lang duren he?

Yvonne, ik hoop dat je weer een beetje uit je dipje bent gekomen. Het is ook niet makkelijk allemaal. Er kan ook zoveel mis gaan en natuurlijk levert dat stress op.

Ik ben nu zelf toch ook weer niet zo gerust dat het deze behandeling goed gaat. Ik heb toch de vorige keer in mijn achterhoofd. Hoeft natuurlijk niets te zeggen, maar als je weet wat er mis kan gaan....

Nou vanmiddag moet ik weer beginnen met werken, geeft ook weer afleiding.

Meiden fijne dag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey Ansje,

Hoe was je fm vanmorgen? Was er al wat meer te zien??

Minoes, wat goed dat het nu weer beter met je gaat. Wat hebben jullie veel voor je kiezen gekregen de afgelopen tijd. Pfff... Ben wel blij dat we weer wat van je hebben gehoord!

Wilma, heb je blog gelezen! Knap hoor dat jullie zo volgehouden hebben. Dat geeft mij ook weer hoop! Ik heb nu in totaal 6 tp gehad maar steeds niks... Maar we houden vol!! Veel succes nog met je zwangerschap!!

Missd, hoe voel je je? Kan je het nog wat aan?

Liefs yvonne

Geplaatst

Dames,

Minoes fijn dat je er weer even bent, ben erg geroerd door je verhaal.

Veel sterkte met het verwerken en ik ben blij dat je ook dit diepte punt met ons wil delen. Dikke knuffel meid.

Ansje hoe is het jouw vandaag vergaan???

Missd hou je het nog uit of wordt je al gillend gek?

Karin jij succes met wachten. Ik weet nog wel dat wij zaten te wachten op een brief om te kunnen beginnen en moet je zien waar we nu zijn. Ik weet wel dat ik toen elke dag naar de brievenbus vloog en de postbodes in de gaten hield of er ook nieuws van het UMCG was (beetje dwangmatig soms hahah)

Yvonne zit je er al weer een beetje in? in de werk modus???

Onze Babyboom dag was erg leuk om mee te mogen maken. We zijn de hele dag met 1 stel opgetrokken en we hadden natuurlijk genoeg gespreksstof. Ook nog even met een ander stel gekletst.

Toen we aan kwamen kreeg ik een potje en een test. Daarna met nog 3 andere stellen de test doen, met elk een camera op je snuffert. Ik was toch zenuwachtig zat met die stick te trillen in het potje, kon hem echt niet stil houden. Kwam gewoon door die camera's denk ik. Wij waren dus als enige zwanger van de 3 stellen, nou dan weet je ook niet hoe je moet reageren hoor. Je weet wat voor verdriet erachter schuil kan gaan Bah!

Daarna gelijk een intervieuw met Caroline Tensen met de vragen: of de test positief was, of we behandelingen hadden gehad en hoe lang we er over gedaan hadden en of ons dit dichterbij elkaar had gebracht ja of nee.

Later die dag allemaal verschillende shots gemaakt en we moesten de zwangerschapstest (de zelfde test elke keer gebruiken met potje voor de hele dag) meerdere keren doen en met alle 100 stellen tegelijk, zodat er verschillende shots gebruikt konden worden en uit verschillende hoeken. Dat vond ik wel een beetje bizar. En we hebben shots opgenomen voor de promo's. Ik weet nog niet of we als stel gevolgd worden, maar dat zullen we later nog wel te horen krijgen ja of nee.

Leuke vrouw ook Caroline Tensen. Ik had iets aangetrokken zodat mijn buikje niet te zien was (dat was mij ook opgedragen) Toch waren er dames bij waar het erg goed te zien was, met strakke shirtjes.

Het was echt een leuke dag en ik kijk uit naar april vanaf dan worden er 8 series uitgezonden op ned 1.

Groetjes Debsie

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier goed nieuws! Follikel was gegroeid. zat nu op 13mm. Morgen mag ik cetrotide en gonal f spuiten. Donderdag nog cetrotide spuiten en weer naar het ziekenhuis om te kijken hoe het er voor staat.

Pfff wat ben ik opgelucht dat het deze maand qua cyclus allemaal goed lijkt te gaan. Ik ben er natuurlijk nog niet maar ben wel blij!

Debsie wat een avontuur zeg! Zou wel leuk zijn als ze jullie als stel gaan volgen!

MissD hoe is het?

Yvonne, hoe gaat het met jou?

Liefs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden