Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jessica van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid!! heel veel plezier vandaag!!

vanochten was het ei nog steeds 14mm, morgen nog een keer kijken maar waarschijnlijk is het eidne oefening..helaas pindakaas..op naar februari!!

veel liefs voor iedereen en een fijn weekend nog

xxx stiertje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Meiden,

Zoals een paar van jullie weten, heb ik in mei een bbz gehad die verkeerd is afgelopen, ze hebben daarbij mijn rechter eileider weg genomen. in juli had ik een HSG onderzoek en daaruit bleek dat mijn linker eileider ook dicht zat, ik had twee opties of IVF of eileideroperatie. In eerste instantie wilde ik de opratie niet, want ik was al eerder dit jaar geopereerd, maar er zat vocht in mijn eileider en dat moest eerst worden verholpen dus toch maar ingestemd op een operatie, ze zouden in eerste instantie proberen om mijn eileider te herstellen en als dat geen zin had er uit halen. Mijn eileider is er dus nu niet meer, want hij was misvormd, waarschijnlijk aangeboren, maar dat kunnen ze nu niet meer bewijzen omdat mijn rechter al weg was. Ik had al wel het gevoel dat het niet goed zou komen, maar je hoopt altijd wel. De dokter zei dat ik hele goede kansen zou hebben dat ik dmv IVF zwanger zou worden, want mijn probleem was dus echt mijn eileiders, de rest was allemaal goed.

Eind januari moet ik weer voor controle komen, bij de dokter. maar ze zei dat ze me al heeft ingeschreven voor IVF. (ik hoop dat ik snel de intake afspraak zal krijgen).

Ik ben wel erg verdrietig dat het niet is gelukt, maar ik heb zelf wel een heel goed gevoel dat de IVF zal aanslaan.

Dus als ik hier mee mag kleppen graag,

Liefs Janis

Geplaatst

Gvd heb ik iets heel langs getypt valt pc uit.

Janis welkom.

Jeetje meid wat heb jij veel meegemaakt.

Ik vind het zo erg voor je bbz en dan ook nog je eileiders weg gehaald en erg is nog niet eens genoeg.

Ik hoop voor je dat je snel kan starten en dat je wens waarheid word.

En dat je ei kwijt kan hier heel veel succes en sterkte.

Stiertje k*t mann gvd ik zal zo hard nog voor je blijven duimen.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de felicitaties.

Ik ben wel heel erg verwend.

Maar de man van mijn moeder kreeg ruzie met mijn tante leuk!!!

ik zit er ook helemaal door bah bah bah.

Sorry voor mijn geklaag.

Ik wil ook eens gelukkig zijn is dat zoveel gevraagt zonder alle elende.

Ben ik gister aan het schoonmaken wat vind ik een brief die mijn moeder schreef toen ik zwanger was ik was helemaal stuk en nog,ik wil weg van hier ik weet het even niet meer,

Liefs Jessica

Geplaatst

ach jessica meid wat vreselijk shit voor je dat je je zo verdrietig voelt..hier alvast een knuffel:hugs2:is het misschien een idee om ook een afspraak te maken bij de maatschappelijk werkster van het UMCG of anders een psycholoog, ik werk dagelijks met psychologen en ze kunnen je echt helpen..en je hebt dan ook iemand als spreekmuur die jou niet kent dus lekker objectief is.

zo weer naar umcg ben bang dat dit de laatste keer wordt dit jaar..nah jah..pech maar volgende keer beter.

toedels en hugs

stiertje

oja Janis, heftig verhaal. welkom en klep lekker met ons mee, we zijn een leuk clubje die elkaar goed kan steunen..dus join in!

Geplaatst

Dank jullie meiden!!!!

De dokter had al voorgesteld om IVF in eigen cyclus te doen, en dat wil ik ook graag proberen.

Jessica wat naar dat je je zo voelt!!! Ook een dikke knuffel van mij. En jah toen je zwanger was, ik was anders nu bijna uitgerekend. Maar daar wil ik nu niet te veel meer aan denken, ik wil graag in de toekomst denken, toen ze mijn geschiedenis in het ziekenhuis doornamen, wilde ik het niet eens horen. Het doet toch iedere keer weer pijn!

Stiertje ik hoop dat je folikel goed is gegroeid.

Ik hoop dat ik snel een uitnodiging krijg voor mijn intake, maar ben eigenlijk bang dat het pas na mijn controle zal zijn van 26 januari. pff weer wachten. zo wordt ons geduld wel op de proef gesteld zeg.

had een andere vraag, hoe gaat ivf/icsi ineigen cyclus eigenlijk in zijn werk? ik had gehoord dat je minder hormonen hoefde te nemen, maar hoe en wat precies weet ik zo niet en wil het eigenlijk wel graag weten.

Liefs janis

Geplaatst

Hoi meiden,

Jessica, wat vervelend dat de man van je moeder en je tante ruzie kregen en dat nog wel op je verjaardag. Bah! Kan me voorstellen dat dat niet leuk is zeg.

Misschien is wat extra hulp van het maatschappelijk werk ook wel wat voor jou. Vanuit hier een dikke digitale knuffel.

Stiertje, ik hoop op een gegroeid ei! Tot wanneer doen ze eigenlijk puncties? Laat je nog even horen vandaag? De duimpjes draaien hier.

Cherry, jammer dat er van zo'n grote oogst eitjes maar een paar goed genoeg waren om in gevroren te worden. Maarrrr je hebt nu vast een toppertje die lekker blijft zitten!!Dat zou toch een mooi kadootje zijn!

Janis, welkom en klets maar met ons mee hoor. Je hebt al behoorlijk wat meegemaakt lees ik. Gelukkig dat de arts je een goede kans geeft op ivf. Dat zal wel wat geruststelling geven lijkt me.

Bij de ec. behandeling gebruik je minder hormonen dan bij hyperstimulatie. Je gebruikt maar zo'n 3 dagen hormonen, afhankelijk van hoe het eitje groeit.

Dus qua hormoongebruik is ie minder zwaar, maar als je even terugbladert in dit topic zul je lezen hoe de ec. in z'n werk gaat wat er zoal mis kan gaan. En die kans is wél groter dan bij de hyper. Fijn is het dus wel dat je 6 pogingen krijgt in de ec.

Je had misschien al gehoord dat de voortplantingsgeneeskunde gaat verhuizen naar de eerste verdieping, dus het wordt sowieso eindjanuari/begin februari dat je kan starten. In ieder geval veel succes!

Liefs Ansje

Geplaatst

nou inderdaad einde poging 3 voor ons, eitje nog steeds 14mm dus werkt niet mee deze keer.

Ben eigenlijk niet eens zo verdrietig want ik heb het helemaal gehad met die spuiten, heb nu 6 dagen gespoten en overal gaatjes en blauwe plekjes, in de hyper is dit natuurlijk nog erger dus het geeft wel stof tot nadenken.

Einde januari begin februari gaan we verder (gezellie met z'n allen) en vanavond heeeerlijk aan de rode wijn. Krijg straks vrienden op bezoek en die blijven eten dus lekker een paar flessen op tafel haha...en..even geen UMCG!!

We lopen nu bijna een jaar in het UMCG vanwege eerst de onderzoeken en daarna start behandelingen en ik ben zeer dankbaar voor deze kans maar er ook wel een beetje zat van...

Hoe voelen jullie dit?

Ansje, ga jij bv als de 6e poging niet lukt(ik duim natuurlijk van wel) gelijk door met een hyper? En de rest? Ben eigenlijk benieuwd of jullie dat nu al zeker weten of van het moment af laten hangen..

Janis, eerst krijg je een uitnodiging voor een voorlichtingsbijeenkomst en daar leren ze je ook te prikken. Dan mag je de eerstvolgende menstruatie daarna beginnen. Als je dan omngesteld wordt dan moet je bellen en krijg je een afspraak voor een follikelmeting (inwendige echo) als het eitje dan al 14mm is mag je beginnen met spuiten en moet je 2 dagen daarna weerkomen. Zodra het eitje 18mm is dan bellen ze je tussen 13:00 en 14:00 om het tijdstip van je punctie door te geven die is dan 2 dagen daarna. De dag van de punctie moet je 's ochtends nuchter komen en gaan ze eerst kijken of het eitje niet al gesprongen is, dan gaan ze met een naald het blaasje aanprikken en het eitje eruit zuigen, je partner moet dan zijn zaad afstaan en dan mag je weer naar huis. 2 dagen later wordt je tussen 09:00 en 10:00 gebeld of er een bevruchting heeft plaatsgevonden en dan heb je gelijk 'smiddags de terugplaatsing en dan is het twee weken wachten..

Zo da's wel veel informaie maar ik weet dat ik ook heel erg op zoek was naar alle info die ik kon krijgen voordat ik begon.

Dus dan gaan we straks lekker met z'n allen verder in jan/feb!!

In ieder geval wens ik iedereen nog een heel fijn weekend en muts op als je naar buiiten gaat want het is nog steeds -5!!

liefs stiertje

Geplaatst

Hey dames.

Stierte kutzooi balen zag ik geef je vanaf hier een hele dikke knuffel en ik wens je ondanks alles fijne feestdagen.

Janis ja je gaat dan wel nadenken als je bijna uitgerekend bent maat goed en ik weet ook we moeten verder.

maar in eigen cyclus heeft voor en na delen je hebt meer kans op terleurstelling maar je hebt wel meer kansen en ik denk dan pak alle kansen en wat er al geschreven is heel weinig hormonen dus niet veel troep in je lichaam.

Succes met wat je gaat doen en dat je snel mag beginnen.

Hier gaat het wel weer alleen heel laat gaan slapen.

We moeten nou het beste er weer van maken.

Ik loop bij psyq maar het ging weer zo goed maar ja nou moet ik 3 jan weer heen.

Iedreen een hele fijne zondag.

Liefs Jessica

Geplaatst

Bedankt voor alle info, nu heb ik nog een vraag, ik lees dat je eerst een maand aan de pil moet is dat hier ook zo bij? ik heb een heel regelmatige cyclus. Zo jah dan ga ik als ze me 3 januari bellen gelijk vragen of ik aan de pil mag, (stom eigenlijk als je geen eileiders meer hebt)

@ Stiertje, vet balen, dan hoop ik dat we samen er voor mogen gaan, in februari. Ik weet dat de kliniek in januari dicht is.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey janis

Je hoeft niet aan de pil vandaar eigen cyclus.

Ik kon trouwens wel in januarie beginnen? ik kon dan bellen zeiden ze.

Liefs Jessica

Geplaatst

Welkom Janis! Ik hoop op veel geluk bij de IVF-pogingen voor jullie! Pff, inderdaad het enige wat dan nog kan werken, zonder eileiders. Succes!

Als je in eigen cyclus IVF of ICSI doet, hoef je niet vantevoren aan de pil. Dat gebeurt bij de hyperstimulatie wel vaak.

Balen Stiertje, maar je had je er al een beetje op ingesteld. Het kan een keer een cyclus voorkomen dat je eitje niet zo meewerkt, maar shit is het wel.

Nu inderdaad iedereen de feestdagen in en proosten op een goede opbrengst in dit topic in 2011! Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Ahhh dank je meiden, dan hoop ik echt dat ze snel de uitnodiging zullen sturen, mijn dokter had het over het voorjaar, ik hoop zelf op februari/maart ga het ze 3 januari wel vragen. want ik wil graag een datum snappen jullie? maar in januari? dan is de punctiekamer toch dicht van wege verbouwing? weten jullie of er een wachtlijst is nu?

Geplaatst

Hé meiden,

jeetje, moest echt even veel teruglezen.

Minoes: nog van harte gefeliciteerd meid met je verjaardag! Wat vervelend dat je er behoorlijk doorheen zit. Het is ook niet niks wat er het afgelopen jaar is gebeurd. Niet te streng voor jezelf zijn hoor meis, dat helpt zeker niet. Geef gewoon even toe aan hoe je je nu voelt en hopelijk kan je bij je afspraak bij PsyQ weer even je verhaal kwijt en kunnen ze je helpen. Hoop dat je wel een beetje leuke verjaardag hebt gehad.

Stiertje: wat balen meid dat deze poging afgebroken moest worden. Was toch mooi geweest als jij dit jaar nog kon afsluiten met een TP. Nu allemaal maar op naar januari/februari. Hoop dat je een beetje over de teleurstelling heen kunt komen en je even lekker kan richten op de feestdagen en even geen 'ziekenhuisgedoe'. In elk geval een dikke knuffel voor jou!

Cherry-ann: hoe is het meid? Houd je emmie maar lekker vast. Kan me wel voorstellen dat het even een teleurstelling was dat je maar 2 cryo's hebt uit zoveel bevruchte eicellen, maar de emmie die je nu hebt, is vast al een topper die lekker lang bij je blijft!

Dough: wat leuk om te lezen hoe je iedereen gaat vertellen dat je nu zwanger bent en dat je dan ook op je werk gaat trakteren. Bij mij op het werk leven ze wat dat betreft ook allemaal erg mee en zijn erg lief. Zou zo mooi zijn als ik ze dan uiteindelijk ook een keer heel mooi nieuws kan vertellen. Hoe voel je je verder? Nog erg misselijk en lust je al bepaalde dingen niet of juist wel?

Ansje en Karin: hoe is het met jullie? Lekker aandacht ergens anders op richten? Ansje: hoe vond je HP? Ik vond hem echt geweldig. Deze film was ook heel erg goed vond ik zelf en klopte erg goed met het boek. Ben zelf ook een echte HP-fan.

Janis: welkom meid hier! Jemig, jij hebt ook al behoorlijk wat meegemaakt zo te lezen. En nu dus overstappen op IVF eigen cyclus. Zo te horen kan jij straks tegelijk met de meesten van ons weer gaan starten. Na de verbouwing in het UMCG kunnen we allemaal weer starten.

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Heb nu lekker twee weken vakantie! Echt luxe hoor, dat is lang geleden, zo lange kerstvakantie. Maar is wel even lekker. Verder vanmiddag lekker buiten geweest. Skibroek aan en muts op en toen was het eigenlijk best lekker. Ook aparte gewaarwording om op het Zuidlaardermeer te kunnen lopen....

liefs,

sissy

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Jeetje wat is er veel gebeurt afgelopen dagen!

Jessica, nog gefeliciteerd met je verjaardag, jammer dat je er niet echt van hebt kunnen genieten. Het ging zo goed de laatste tijd, je was echt weer positief. Goed dat je het gesprek in januari weer aangaat, hoop dat je er veel aan hebt.

CherryAnn, fijn dat er een terugplaatsing is. Jammer dat ze niet allemaal goed waren maar voor een ec is dit fantastisch!

Stiertje, het zit jou ook niet mee zeg, bah. Had je zo, in ieder geval een goede terugplaatsing gewenst. We gaan gezellig met zn allen in januari/februari!

Dough, gaat ook alles goed met jou? Moet vaak even aan je denken, wat zal jij een heerlijke kerst hebben! Geniet er van, en straks in januari kan je het lekker van de daken schreeuwen.

Ansje, heb jij nu al een gesprek gehad met de maatschappelijk werkster? Of heb ik het gemist.

Sissy, fijn dat jij hier ook nog te vinden bent.

janis, welkom hier, wens je heel veel succes met de behandeling. Hoop dat je snel wat hoort en dat je mag starten.

Hier alles rustig, vind het nog steeds echt heerlijk even niet met het hele circus bezig te zijn. hoop dat ik dat vol kan houden tot de volgende ronde.

Geplaatst

Hey dames,

Sissy lekker gewandeld heerlijk.geniet er van meid en natuurlijk van je vakantie dat heb je verdiend

Janis ik ben blij dat je thuis voelt is ook belangrijk vind ik ik zit eigenlijk ook alleen maar hier.

Karin fijn om ook wat van je te horen en dat het goed gaat.

Dough hoe voel je verder kwaaltjes? heerlijk zo de feestdagen door.

Ik had dit gister avond ook al getypt zat pc weer vast haha.

Het gaat hier nu wel weer vind het fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan dank jullie wel jullie zijn toppers echt!!!!

Liefs en een hele dikke knuffel jessica

Geplaatst

Hee meiden,

Minoes, goed te lezen dat het beter gaat. Het is zo herkenbaar dat het met ups en downs gaat!

Karin, fijn weer van je te horen. Blij te lezen dat het wel rustig voelt, nu deze drukke decembermaand niet op en neer naar UMCG en tussen hoop en vrees met behandeling bezig.

Wat lief om te lezen dat je vaak even aan me moet denken met de feestdagen in 't vooruitzicht. Het is ook zo'n wereld van verschil, zo de kerst ingaan, of nog met behandelingen in 't vooruitzicht zoals jullie.

Ik gooi er een dikke knuffel tegen aan voor wie hem wil!

Wat heeft het UMCG eindelijk gezegd, wanneer jullie weer mogen aanmelden? Als je 1e dag van de menstruatie na een bepaalde datum in januari valt, ofzo?

Sissy, ook lekker vrij? Ik geniet ook heerlijk van wandelen in de sneeuw!

Ik gun het je ook dat je ook al die meelevende mensen een keer goed nieuws kan brengen! Ik duim!

Ik blijf het leuk vinden om hier mee te schrijven. We zijn met een klein cluppie en 'kennen' elkaar inmiddels goed (ook Hyvefoto helpt!).

Ik schrijf ook wat mee bij het 'uitgerekend in augustus 2011'-topic en behalve dat de overeenkomst 'zwanger en uitgerekend in augustus 2011' is, ken ik die meiden natuurlijk verder nog niet, dus moet je dat nog opbouwen. Hier ken ik jullie en schrijft het veel makkelijker en leven we makkelijker met elkaar mee. Ik zou het, als ik jullie was, volgens mij lastig vinden als 'die zwangere' steeds vertelt hoe het met haar en haar klachtjes gaat, maar volgens mij hebben jullie dat niet echt zo, dus doe m'n best me niet bezwaard te voelen :icon_smile:

Jullie vragen zelfs steeds heel lief hoe het gaat. Dus bij deze een update:

Vvandaag precies 8wk zwanger woohooo!!:clap2:

Heb sinds een week misselijkheid. Komt en gaat bij vlagen. Als ik 2 uur niet eet slaat het toe en soms een hele dag misselijk. Maar wel draaglijk en ik vind het niet erg.

Verder snauw ik, heel onredelijk, manlief soms af. Meestal tijdens zo'n 'mijn maag doet au'-bui. Ik hoor het mezelf doen, hij negeert, ik bied excuses aan en we lachen om deze zwangerschapskwaal, hihi.

Verder zijn mijn borsten de eerste 2 weken wat gegroeid, wat zwaarder en heb ik echt van die zoogtepels gekregen. Da's nu stabiel.

Verder hier ook twee weken kerstvakantie. Heerlijk! Donderdag echo (da's eng! hopelijk alles goed daar binnen!) en vrijdag verloskundige. Echt leuk, je aan te kunnen melden bij dat soort dingen.

Zo, even de tv aan met Serieus Request er op. Doet me zo denken aan vorig jaar hier het glazen huis op de Grote markt!

Dikke bijna-kerst-knuffel!

Geplaatst

Hoi meiden,

Dough, ben blij dat het goed met je gaat en ook dat je zwangerschapskwaaltjes wat beginnen toe te nemen. Niet dat ik je dat gun hoor want kwaaltjes zullen heus niet leuk zijn, maar het is wel een goed teken hihi. We vinden het allemaal gezellig dat je mee schrijft hoor. Ik vind het alleen maar leuk om te lezen en we gunnen het je allemaal van harte hoor meis. Voel je dus ook zeker niet bezwaard om mee te schrijven over je zwangerschap.

Karin, ben nog niet naar maatschappelijk werk geweest. dus je hebt niks gemist hoor hihi. Ik heb er nog eens over nagedacht en besloten dat ik gesprek aanvraag zodra ik weer ga starten met behandelingen. Op dit moment gaat het eigenlijk wel goed met me en ben ik eerlijk gezegd blij dat ik even van die ritjes van naar het ziekenhuis af ben, dus ik laat het even zo.

Jessica, hoe is het met jou nu?

Ik ben uiteindelijk niet naar de film geweest, de plannen waren alweer gewijzigd(gebeurt wel vaker bij ons haha) Maar we zijn volgende week allebei vrij dus gaan we dan zeker.

Morgen een moeilijke dag voor de boeg. Mijn leidinggevende komt langs. Ze is een paar weken geleden haar zoontje van twee jaar verloren. Heel heftig allemaal. Ik heb haar nog niet weer gesproken na die tijd. Ik vind het maar wát moeilijk, wat zeg je tegen iemand die een kindje verloren is...?

Liefs Ansje

Geplaatst

Meiden,

Ik heb bericht van het UMCG, ik mag 15 februari op het IFV spreekuur komen!!!! ik ben wel blij dat ik een datum heb, was al van plan om morgen te bellen, maar nu is mijn vraag aan jullie, wat houd de ivf spreekuur in, is dat stratgesprek? waarbij je dan de prikinstructie krijgt? Want ik neem aan dat we de intake niet meer hoeven, want we hebben alles al ingevuld en onderzoeken gehad.

Hoop snel wat van jullie te horen.

Hoop dat jullie de vragen niet vervelend vinden.

Liefs Janis

Geplaatst

hello ladies,

Janis, dat is inderdaad een startgesprek waarbij uitgelegd wordt hoe eigen cyclus werkt.

Ik had ook hoge verwachtingen van dat gesprek maar wist alles al en we waren binnen 10 minuten weer weg. Daarna duurt het nog 3 a 4 week voordat je een uitnodiging krijgt voor de prikinstructie en daarna mag je pas beginnen. Wij hadden ook alles ingevuld en ook alle onderzoeken al afgerond maar toch moet je een startgesprek hebben...het geduld wordt op de proef gesteld...

Dough..misselijk..dikke boobies..JOEPIE zwangerschapskwaaltjes hihi!! Wat spannend meid donderdag de echo..wauw wat zul je daar naar toe leven!!

Ansje soms is het het beste om dan tegen iemand te zeggen.."ik weet niet precies wat ik moet zeggen maar ik vind het heel erg voor je en wens je erg veel sterkte" het is vaak beter zoiets te zeggen ipv iets anders wat misschien verkeerd valt..

Karin en Sissy, lekker relaxed zo zonder behandelingen ik hoop er ook nog even van te genieten komende maand.

Cherry hoe gaat het met jou? voel je al wat?

Jessica fijn dat het alweer iets beter met je gaat, heb je nog leuek plannen voor kerst/oud en nieuw?

liefs stiertje

Geplaatst

Bah dat wilde ik niet horen. Ga morgen wel voor de zekerheid bellen, want in het boekje staat van dat je bij het startgesprek dan al de prikinstukties krijgt.

Ga morgen ff bellen dan weet ik het zeker. Dan kan ik me er op instellen. Blehhh het is nog 8 weken voor 15 februari. Dan mag het van mij wel gelijk gebeuren hoor. En mijn geduld op de proef stellen, pfff dat is wel erg moeilijk voor me, ik wil graag weten waar ik aan toe ben. gatver alsm ik het zo nu lees kan ik wel janken dat we nog langer moeten wachten.

Geplaatst

HEy meiden!

Nou ik heb bijna een week op bed gelegen hing tegen een overstimulatie aan, alles stond op spring pfff. Heb zo'n van een aanhoudend kramperig gevoel rondom mijn bekken en uitstralend naar mijn onderbenen. Ik heb dat de vorige twee keren helemaal niet gehad.... waar dat nou van komt???? Het is nu gelukkig eindelijk wat minder en ik kan weer wat doen! Maar heeft een van jullie een idee hoe dat kan of er misschien over gelezen/ gehoord. Ik kon niet echt iets vinden er over. Verder is vandaag de stress begonnen... HELP de eerste dagen zijn redelijk makkelijk maar nu wordt het lastiger. Ik kreeg vanochtend ook zo''n menstruatie achtige pijn scheut dus help! ik benofficieel een stressbonk aan het worden..... probeer me rustig te houden hoor!

Maar ik ben zo benieuwd..... hopelijk komt de menstruatie niet eerder dan de testdatum... of zou dat juist wel beter zijn???

Dough: jij bent ook het bewijs dat het kan! daar kunnen wij weer hoop uit halen! Ik vind het zo mooi om te lezen hoe blij je bent! Ik weet nog dat ik dat ook was maar het tegelijk zo eng vond... kon niet wachten op een volgende echo! veel geluk he!

Stiertje; wat balen zeg juist nu die deadline er was... ben je die poging nou kwijt?? nee toch!

Janis: Je krijgt aan het einde een prik instuctie en het hele verhaal vooraf hadden wij bij de intake ook gehoord dus waar dit nou voor nodig is ik snap het niet. Ik vind het persoonlijk een beetje tijd verspilling, alles gaat zo langzaam, in het ziekenhuis van Voorburg ging het allemaal veel sneller. Maar zo is overal wel wat.

Ik heb ook geen eileiders meer en dat is ook ons probleem, verder lijkt alles goed. Ik heb een dochter gekregen na twee ivf pogingen en twee cryo's. Heel veel succes met jullie "reis" ik klets ook pas sinds kort mee dus leuk dat er nog een nieuweling bij is!

Oja nog een vraagje, hoe vroeg kan ik testen, mijn test datum komt zo ongelukkig uit. En mocht ik het halen zou ik drie dagen eerder kunnen testen of wordt dat wat te cruciaal, wat denken jullie?

en...... kan iemand de tijd iets sneller laten gaan a.u.b. man wat is dit lastig zeg!!!!!

Geplaatst

Nou ik heb net gebeld, en ik zit dit nu huilend te typen, GVD Het is dus gewoon een intake gesprek, en dan moeten we nog weer wachten!!!!! Slaat gewoon nergens op zeg. Als ik 29 januari de dokter zie ga ik het haar wel vragen van hoe en wat, want hier wordt ik dus niks wijzer van, ze kon me alleen vertellen dat het toch de intake was, nou ze weten alles al van me. Ik vroeg of ze me dan kon vertellen van hoelang ik dan nog moest wachten wannneer we daadwerkelijk konden beginnen, en dat wist ze niet, toen ik zei dat in het boekje staat van 3 tot 5 maanden zei ze nou geen 5 maanden, waarschijnlijk 2, dat betekend dus dat we pas in April/Mei kunnen beginnen.

Nou zeker weten wat gaat dan de tijd ook langzaam, 4 maanden.

Wat een K*T zooi zeg

Sorry voor de egobericht.

Geplaatst

cherry, wat shit zeg van die bijna overstimulatie ik vind het ook wel beetje raar eigenlijk want eigen cyclus staat juist voor zo natuurlijk mogelijk toch? Maar ja het was natuurlijk pas je tweede keer in eigen cyclus dus dan weten ze nog niet heel goed hoe je op de hormonen reageert. Ik zou als ik jou was gewoon echt 14 dagen na terugplaatsing testen als je menstruatie niet eerder komt anders maak je jezelf alleen maar gek want als het hormoon niet hoog genoeg is test je negatief terwijl het misschien positief is. Probeer vol te houden meid en ga lekker afleiding zoeken, met een vriendin de stad in ofzo.\

Ow ik hoop zo dat de emmy blijft hangen.:toppie::gekruiste vingers 2

Janis, sorry dat je dat niet wilde horen ik heb enkel opgeschreven hoe het bij ons ging en waarschijnlijk bij ons allemaal!!

Helaas is geduld toch iets wat je moet opbrengen in dit hele traject want anders wordt je doodongelukkig. Ik loop ook al vanaf januari 2009 in het UMCG en ben pas in november begonnen...het is een proces die je in stappen moet volgen en pushen richting ziekenhuis heeft soms wel zin maar vaak niet. Sterkte dermee.

fijne dag allemaal

liefs stiertje

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Janis dit is inderdaad vreselijk al dat wachten. Het is ook maar net hoe je cyclus uitkomt rond de voorlichtingsbijeenkomst, meestal mag je daarna gelijk beginnen. Ik had eind juli de intake, in september de voorlichting en in oktober de eerste behandeling.

Ik belde vanochtend naar umcg, ik was afgelopen weekend ongesteld geworden dus moest ik nog even doorgeven. Gaf ze aan dat ik straks in januari weer moet bellen en dan wordt gekeken of we kunnen starten. Omdat dan natuurlijk een grote club in een keer start en ze moeilijk 20 puncties op 1 dag kunnen doen. Oftewel, dan wordt het nog spannend of we nog een periode moeten wachten!

Niet om jullie op de kast te jagen maar ik voel me gelijk een stuk minder relaxed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden