Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hai Janis,

wat vervelend dat je je nu zo rot voelt. Het klopt inderdaad zoals Stiertje zegt dat het een heel lang traject is waar je heel veel geduld voor moet hebben. Maar soms kan het ook ineens sneller gaan hoor. Wij hadden begin augustus intakegesprek bij de IVF-arts (inderdaad 10 minuutjes gesprek waarin je alles wordt uitgelegd) en twee weken later hadden we de voorlichtingsbijeenkomst met daarbij de prikinstructie. Omdat ik 2 dagen later ongesteld werd, kon mijn 1e poging toen al beginnen en had ik dus een week later al de 1e echo. Dat ging ineens snel. Maar ik was ook in januari voor het eerst in het UMCG en tussen januari en augustus duurde het heel lang terwijl er weinig gebeurde. Dat heeft me toen ook veel moeite gekost.

Cherry-ann: wat vervelend dat je tegen overstimulatie aan zat. Heb daar zelf geen ervaringen mee, want reageer niet zo heftig op de hormonen, heb gewoon maar 1 follikel die groeit. Verder heb ik niet eerder getest, want de pregnyl zorgt anders voor een vals positieve uitslag. Maar jij hebt denk ik nu niet extra pregnyl hoeven spuiten na de TP? Dus wellicht kan jij wel eerder testen, maar ik zou dat zelf zenuwslopend vinden. Ik wacht maar gewoon netjes, hoe killing dat ook is! Succes met wachten!!!

Dough: blijf lekker meeschrijven hoor hier! Vind het juist leuk als je ons op de hoogte houdt hoe het met je gaat en het geeft mij ook wel hoop en moed. Dat het toch kan in eigen cyclus en wie weet volgen wij je allemaal in 2011 wel.

Voor iedereen een dikke knuffel!

liefs,

sissy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

26 januari, moet ik voor controle komen bij mijn dokter (die echt heel lief is). Ik hoop dat ze mij dan meer kan vertellen, over hoe lang we moeten wachten.

Ben gewoon nu erg verdrietig omdat je gewoon afhankelijk bent van het ziekenhuis. Dat zal wel weer over gaan, maar het is allemaal zo vers nu. en als je er goed over nadenkt is het ook zo weer februari. (de tijd vliegt) nu denk ik van jemig nog 2 maanden, maar in werkelijkheid is de tijd zo voorbij. Ik had net een goede vriendin van me aan de telefoon en die herinnerde me er aan dat het allemaal voor een goed doel is, dat probeer ik maar in gedachten te houden.

Laat me vandaag maar verdrietig en boos zijn, morgen voel ik me hoop ik weer beter,

zo zeg ben blij dat ik oa hier mijn frustratie kwijt kan.

Liefs Janis

Geplaatst

ooo Janis ja vreselijk is dit maar kom op je doet het ergens voor toi toi toi en een hele dikke knuffel.

Dough joehoe kwaaltjes niet dat ik ze je gun maar daar voel je je dan wel goed bij spannend echo

cherry mischien is je lichaam goed bezig? ik had ook veel kwaaltjes dus mischien wil je geen valse hoop geven even vol houden

Ansje karin en sissy houden jullie het allemaal nog een beetje vol? een kunnen jullie beetje genieten!!!

Ik ben een beetje verdrietig ik weet niet of jullie dat gelezen hebben van martha ik heb veel met haar in topic gezeten en ik vind dat zo erg dat grijpt me aan.

Maar voor de rest gaat het wel ben ook weer positief goed he!!!

eerste kerst met papa de tweede hier met mama en fam en mijn schoonouders leuk leuk leuk.

en oud en nieuw met veel mensen en zuipen haha nee hoor ik drink haast nooit.

Iedreen fijne kerst dagen liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx jessica

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik voel me een stuk beter dan dat ik gister deed.

Gister is alles er bij me uitgekomen, verdriet, boosheid en frustratie. van alles van de afgelopen maanden is gebeurt.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit jaar totaal geen zin heb in de feestdagen, blehh iedere keer maar een masker opzetten, terwijl ik me totaal niet zo voel. Wel is het een goede afleiding.

Ach zal weer blij zijn als het januari is en ik goed ben opgeknapt, en vooruit kan zien.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey Janis.

Het is allemaal ook wat je kan het gewoon ook niet van je afzetten.

Ik zat vorig jaar net zoals jij ik ben toen eerst naar martini geweest en die zei direcht het word ivf welk ziekenhuis zei ze umcg of zwolle nou ik zei umcg.

En dat duurde lang zeg pffff ik kon ook pas in feb terecht zo frusterend maar als je eenmaal bezig bent dan komt het wel goed.

Maar het is niet makelijk wachten dus heel logies.

Ik wens je heel veel succes en dat je ondanks alles een super kerst hebt.

Hier gaat het wel weer haha en ben lekker aan het genieten met mijn mannetje heerlijk kan weer genieten.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hey Jessica,

Het is zeker veel wat we hebben moeten slikken, in april zijn we begonnen in Sneek, toen de bbz en na aandringen toch de HSG wat mijn gevoel al zei dat die niet goed was, toen in oktober voor het eerst in het UMCG en daaruit bleek dat we toch een operatie moesten doen, omdat er vocht in de eileider zat, dat moest eerst worden verholpen, nou al met al ben je dan weer een poos verder.

Wachten duurt zeker lang maar dan denk ik maar van de zomervakantie leek nog zo dicht bij en het is nu alweer kerst. Het is volgende maand 5 jaar geleden dat mijn moeder is overleden, voelt dat het nog niet zo lang geleden is. Dus de tijd vliegt wel, zit nu ook alleen thuis omdat vriend wel moet werken, en dat is ook niet goed, dan loop je alleen maar te tobben, Gister had ik echt een super rotdag en er zullen nog wel van die dagen of momenten komen, maar deze is er iig uit gekomen en is weer voorbij.

En ik denk dan ook, ik ben echt niet de enige, al voelt het soms wel.

Ik hoop alleen doordat ze in het UMCG de punctiekamer nu aan het verbouwen zijn, dat de wachtlijst niet gaat oplopen, want toen ik de topic opende bij ziekehuizen, las ik dat er geen wachtlijst was. En dat we na 15 februari snel aan de slag mogen.

(dat hoop ik trouwens voor iedereen).

Ik wil jullie ook hele fijne feestdagen wensen, en ik ga mijn masker opzetten en mijn zinnen verzetten. (zijn de feestdagen toch ergens goed voor).

Liefs, Janis

Geplaatst

Hey stiertje,

15 februari heb ik een afspraak op de ivf spreekuur, daar had ik gister over gebeld en die zeiden dat het weer de intake was, terwijl ik die na mijn weten al heb gehad in oktober, toen we moesten besluiten wat we gingen doen, of ivf of operatie toen heeft de arts me onderzocht, en tot de conclusie gekomen dat ik vocht in me eileider had en dat dat er zo en zo uit moest.

Ik ging er dus vanuit dat 15 februari de stratgesprek zou zijn met de prikinstructie, maar de secretaresse zei dat het de intake was en dat we dan weer moesten wachten, na de intake waarschijnlijk 2 maanden. en toen dat er gister nog over heen kwam, voelde ik me helemaal ellendig, alle onderzoeken zijn geweest en de uitslagen zijn binnen, moeten we weer van voor af aan beginnen. blehhh

Geplaatst

oke Janis ik begrijp het. Wat vervelend voor je eerst die operaties en nu dit weer.

Ik wil je een tip geven, reken uit hoe je menstruatie valt en schrijf dat op als je dan op 15 februari bij de intake komt leg dan uit wat je allemaal al hebt gehad en of je snel aangemeld kunt worden voor de prikinstruktie.

Ik weet nog dat ik op 6 september de laatste keer bij de fertiliteitsarts kwam en die stuurde ons door voor IVF daar mochten we 15 oktober komen en toen heb ik expliciet gevraagd wanneer een prikinstructie werd gehouden en of ik alsjeblieft gelijk mee mocht...dat mocht! Toen ik de uitnodiging voor de prikinstructie kreeg voor donderdag 28 oktober (13 dagen daarna dus al) had ik uitgerekend dat ik die zondag daarvoor de 24e, ongesteld moest worden en heb toen de poli gebeld of ik dan niet al gelijk ook kon beginnen want ik had immers de uitnodiging al. Als er plaats was mocht dat en er was dus plaats!! Dus ik zou zeggen bereidt je goed voor, zet een schema op papier van je mestruatie en het aantal dagen dat je ongesteld bent en reken het alvast uit dan hoeven ze ook geen cyclusanalyse meer te doen, dan kun je misschien al sneller beginnen dan je denkt. In het UMCG leven ze echt met je mee en als ze je kunnen helpen dan doen ze dat zeker en de dames van de poli(secretariaat) zijn heel erg bereidwillig.

liefs stiertje

Geplaatst

Hey Stiertje, bedankt voor de tip, ik heb toevallig mijn menstruatie bijgehouden en daar een schema van, die neem ik wel weer mee, heb wel een hele mooie cyclus vaak rond de 28 dagen en dan heel soms 27 of 29 dus mijn cyclus is prachtig volgens de geleerden. Ik had al nagekeken dat als we 15 februari de prikinstructie zouden krijgen dat we dan mazzel konden hebben want ik zou volgens theorie de 20e weer ongi moeten worden. Dat heb ik dus al uit mijn hoofd gelaten, en ik richt me dan wel op maart.

Maar wat moet ik utrekenen dan? en hoe meet je de dagen ongesteld zijn, van helder rood bloed tot het stopt of tot er niks meer uit komt, want sinds de operatie in mei, heb ik soms nog na 5 a 6 dagen nog dat er oud bloed uit komt. Maar over het algemeen bloed ik 2 a 3 dagen met de derde dag is het al een stuk minder.

Geplaatst

Hee Janis, het gaat om de eerste dag van je menstruatie. Dat is dag 1 en dat is je aanmeld-dag voor de eigen cyclus behandeling. Dag 1 is de eerste dag waarop je rood bloed vloeit. Hoe lang, hoe veel etc, dat boeit ze niet in het ziekenhuis.

Geplaatst

Zeker vind ik dat spannend! Duimen mag!

Als je uitrekent wanneer nu je dag 1 is, en wanneer in januari en wanneer in februari, dan weet je ongeveer hoe dat uitkomt met je intake enzo.

Ik denk dat ze dat bedoelt.

Geplaatst

Ow oke, dan is dat duidelijk. Ik denk dat mijn cyclus nu nog wel het zelfde blijft na de operatie. Dat zie ik als het goed is komende zondag.

Ik zal heel hard voor je duimen morgen

Geplaatst

HEY,

Dough; good luck morgen!!!!!!! Ik duim nog steeds dat alles hartstikke mooi is!

Janis: Vervelend he dat wachten en dat je het niet meer onder controle hebt.... vindt het een pittig traject, wij zijn maar bikkels! toch!

Minoes; super dat je weer een beetje genieten kan! stoer hoor!

Ansje: ben je die moeilijke dag een beetje doorgekomen, lijkt me ook erg moeilijk die situatie, een knuffel oid zegt misschien meer dan woorden, ik zou de juiste denk ik ook niet kunnen vinden...

Karin; dat wordt wat in het nieuwe jaar! ben benieuwd hoop ook niet dat we weer maand( en ) over moeten slaan....

Nog even of dat eerder testen twee dagen eerder vinden jullie dus wel cruciaal.... hmmmm zou zo mooi uitkomen, de andere tweed dagen werk ik heel de dag. Is het ook een optie om s'avonds te testen op de testdatum of moet het echt 's ochtends.......?

Wil nog even zeggen dat ik het super vindt om zo te kunnen kletsen! doet me echt goed! Vindt het nog wel lastig om alles terug te lezen en te onthouden maar doe mijn best hahahah

doeiiii!

Geplaatst

Jahhh wij zijn bikkels!!!!!

edit: AHHHHHH ben echt blij met jullie :happydance:

DANK JULLIE WEL MEIDEN HET DOET ME ECHT GOED DAT WE ER VOOR ELKAAR ZIJN

Geplaatst

Hey meiden.

Dough succes morgen en ik zal voor je duimen.

Janis toi toi toi meid ik vind het allemaal zo rot voor je bah maar samen komen we er wel.

Ansje hoest met je ik geef je een dikke knuffel en natuurlijk ook voor de andere dames.

cherry je moet doen wat goed voelt en ik zal ook heeeeeeeeeeeel hart voor jouw duimen.

trouwens heb ik je ook op hyves?

alle andere dames big hugh.

Liefs jessica

Ps ik kan zien dat ik voor uit ga er werd vandaag weer gevraagt nog geen kinderen en toen zei ik heel beleeft nee ten eerste gaat dat niet zo makelijk en ten tweede heb ik net 4 maanden geleden een mk gehad ooo sorry zei die ik zo geeft niet het staat natuurlijk niet op mijn voor hoofd haha

Geplaatst

Dough, ik denk aan je morgen! Hoe laat heb je echo? Kan je weer naar je kleintje kijken, Helemaal leuk! Wel spannend natuurlijk, maar gezien de kwaaltjes die je hebt heb ik er alle vertrouwen in voor je! En dan kan je het ein-de-lijk van de daken schreeuwen!!!hihi

Hier gaat het goed, ik heb nu lekker een week vakantie. Oh heeerlijk, ik heb er lang naar uitgekeken, het is altijd zo druk zo aan het einde van het jaar, net of er dan nog van alles moet ofzo. Heb in ieder geval veel leuke dingen op de planning staan dus genieten zal ik zeker.

Cherry, heb je toegevoegd hoor!

Jessica, pfoe, die vraag of je kinderen hebt kan soms best wel even hard binnenkomen he? Het is natuurlijk ook een heel directe vraag. Je kan natuurlijk kiezen of je verteld van je behandelingen of niet, maar het voelt soms ook zo gek om er niets over te zeggen....

Bij mij op het werk vragen ouders van de kinderen op mijn groep ook wel eens of ik kinderen heb, maar hen vertel ik niet waar we mee bezig zijn. Dat stukje werk en privé wil ik toch gescheiden houden.

Over werk gesproken...gisteren heb ik mijn leidinggevende weer gezien die haar kindje verloren is, ik zag er zo tegen op maar achteraf viel het mee. Ze kon er heel goed over praten en dat maakte het wel wat makkelijker vond ik. Tja iedereen gaat anders met verdriet om en ik vind het soms moeilijk om dan toenadering tot iemand te zoeken die verdriet heeft. Gek he? Terwijl ik zelf heel open ben over mijn verdriet en kinderwens.

Janis, je hebt al antwoord gekregen op je vragen...wachten is moeilijk, maar je moet het maar zo zien, nu heb je de kans om je zo goed mogelijk voor te bereiden op wat komen gaat...

Zo ga weer even serious request kijken,,verslavend!!

Liefs Ansje

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Dough, succes met de echo! Hoop dat alles goed is en dat je relaxed de feestdagen met vol trots en een gelukkig gevoel in gaat. Hopenlijk kunnen wij dat volgend jaar allemaal ook zeggen!

Ansje, geniet van je vakantie. Vind het wel leuk dat het echt wit is, alsof je lekker zonder schuldgevoel onder de boom tv kan kijken.

Stiertje, hoe gaat het met jou? Wordt je cyclus verder nog gevolgd, ook al heb je geen punctie? Kunnen ze zeggen of het een oude follikel is?

Sissy, begint het al weer wat te kriebelen.

Jessica, fijn dat het weer wat beter gaat. Het schommelt zo he, de ene keer voel je je sterk en de andere keer een zielig hoopje. Hoop dat je je in 2011 vooral sterk voelt.

Cherry Ann, spannende dagen, hoop dat je een fantastische afsluiter hebt voor dit jaar!

Janis, succes met het wachten. Het is vreselijk frustrerend dat je het niet onder controle hebt, helaas.

Hier gaat alles nog prima, heb de eerste week van januari vrij, heb ik nu al zin in. Jammer dat alle feestdagen precies in het weekend vallen. Morgen, kerstavond, is het alweer drie jaar geleden dat manlief op z'n knietjes ging voor een aanzoek. Drie jaren, jeetje wat gaat het snel en wat dacht ik toen dat het er anders uit zou zien in drie jaar tijd!

Geplaatst

Jah de tijd gaat echt mega snel, vooral al je er op terug kijkt.

Het is alweer bijna 5 jaar geleden dat mijn moeder is overleden, jemig het lijkt dat het nog lang niet zo lang geleden is.

En het is alweer twee jaar geleden dat we bezig zijn om te proberen om zanger te raken, wie had het gedacht dat we nu nog niks zouden hebben, en dat we nu moeten wachten op de intake voor IVF.

Maar ik mag niet klagen want ik ben echt niet de enige, en ik denk nu (van de week nog niet hoor) ons jaar en met vele met ons wordt 2011 dat we een dikke buik krijgen.

Dough, hoe was de echo? hoop dat je met een gerust hart de kerstdagen in gaat!!!!

Jessica, ik heb ook vaak moeite er mee als mensen het vragen, maar gelukkig weten de meeste mensen van wat er gebeurt is in mei, en ze vragen het niet meer.

waar ik wel boos om kan worden is dat vrouwen zeuren, van ik heb het zo zwaar sinds de kleine er is.... Dan zeg ik vaak ik weet het het is hard, van ophouden te zeuren, ik had het er per direct voor over gehad en wees blij met wat je hebt!!!!!!

Ik merk wel dat echt heel veel mensen niet in kunnen leven van hoe wij ons voelen, en dan willen ze wat zeggen, maar er komt niks zinnigs uit hun monden, dus dan wil ik er vaak ook maar niet over praten tegen hun, daarom ben ik blij dat ik jullie hier heb.

Fije dag allemaal,

Liefs Janis

Geplaatst

Hey dames,

Ansje ben blij dat je wat kan genieten we moeten er toch wat van maken he ook al is dat niet makelijk.

Karin ja de tijd gaat snel we zijn straks in juni 5 jaar getrouwd en staan nog met lege handen dat maakt het echt allemaal moeilijk en dan lees je weer op hyves we zijn zwanger van de tweede of derde bah bah niet dat ik dat niet gun hoor maar het doet wel pijn.

Janis ja mensen die zeuren bah bah bah of je moet niet aan kids beginnen gvd ik wou dat ik er 1 had en ik zal er alles voor over hebben.

En ja mensen kunnen ze zich niet in leven dat vind ik zo raar je moet maar denken dat je zelf geen kids hebt.

Of ze zeggen we willen geen kinderen en zijn dan perongeluk zwanger mmmm jaja.

Dough en?????? spannend zeg

Hier gaat het goed bijna alle problemen uit de wereld haha.

Morgen kerst feest in de kroeg gezellig.

En ik heb een fles wijn van mijn client gekregen haha lust ik niet eens maar wel heeeeeeeeeeel lief.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hé meiden,

Dough: en.... hoe was de echo???

Jessica: ja, dat blijft altijd confronterend als iemand zo direct vraagt of je ook kinderen hebt. Soms zeg ik ook gewoon nee, en soms laat ik merken dat ik ze wel graag wil, maar dat het helaas nog niet gelukt. Ik ben er namelijk soms ook best trots op dat wij zo graag papa en mama willen worden dat we dit er allemaal voor over hebben! Dat mogen mensen dan best weten. Ik vind ons allemaal ook gigantisch stoer wat we 'gewoon' allemaal maar doen.

Ik kreeg zelf gisteravond een smsje van een vriendin dat ze een dochtertje hadden gekregen. In januari is hun zoontje geboren en nu in december dus een dochtertje. Twee kinderen in 1 jaar! En ik kan alleen maar zeggen dat ik 2 ICSI-pogingen heb gedaan in 2010. Was wel even moeilijk dus.

Ansje: heerlijk he, even vakantie. Ik kan er ook echt van genieten. Lekker beetje aanrommelen en volgende week nog paar daagjes weg.

Karin: ook jij straks vakantie. Heerlijk! Het begint af en toe bij inderdaad wel te kriebelen. Zou best wel weer een poging willen doen, want dan gebeurt er tenminste wat. Maar ja, zit er toch echt nog niet in nu. Hoop trouwens niet dat we straks nog langer moeten wachten omdat iedereen tegelijk wil en dat dus niet kan van het UMCG. Maar ik moet pas eind januari weer ongesteld worden en begin dus pas in februari met de eerste FM. Dus hopelijk lukt dat....

Cherry-ann: houd je het nog beetje vol met wachten? Spannend hoor! Ik duim voor je dat jij het jaar heel mooi gaaf afsluiten!

Janis: mooi om te horen dat je hier je verhaal kwijt kan. Ik heb dat ook echt ervaren. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en dus snappen we als enigen hoe we ons voelen.

Stiertje: hoe is het met jou? Beetje rustig nu je ook even geen poging meer hebt?

Veel liefs,

sissy

Geplaatst

Hey dames,

En dough je laat ons wel in spanning?

Ja sissy dat is heel kut dat andere mensen er maar op los fokken mijn ex vriendje krijgt ook al weer de tweede met meisje van 18 grrrrrrrrrrr

Liefs Jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden