Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Wat denken/duimen jullie lief aan me/ voor me. Alles was goed! Babytje goed gegroeid en alweer echt meer een mensje dan bij de vorige echo. Heel bijzonder. Toen met 6,5 week was het meer: joehoe, er klopt gelukkig een hartje en er is een vlekkie. Nu kon je echt een hoofdje en lijfje onderscheiden. Ook heel bijzonder om afscheid te nemen van kamer 9 en de arts en de hele UMCG-mikmak. Ik moet zeggen dat ik me daar altijd goed op mijn gemak heb gevoeld. Prima vriendelijke artsen (soms iets te afstandelijk, maar dat zal wel een afspraak zijn ofzo, want ze hebben het allemaal in bepaalde mate) en ik heb me altijd goed behandeld gevoeld.

Er werd gezegd vandaag: mocht er weer een wens zijn na deze, gelijk aan komen kloppen, geen doorverwijzing, niet weer alles getest enzo, gewoon bellen met secretariaat. Zoals ik eerder schreef weet ik niet goed of we nog een tweede zouden willen.

Ik maak het niet meer mee, maar ik lees graag van jullie meiden hoe het is straks de IVF boven en helemaal los van de rest van de gynaecologie. Het ziet er vast mooi en nieuw uit. Sommige protocollen zullen strenger zijn, maar het zal ook fijn zijn zonder bolle buiken om je heen.

Sissy, kan me voorstellen dat het weer begint te kriebelen. Niet behandelen is ook lekker, maar dan is er ook geen kans op kind. Nu met de feestdagen is het confronterend dat je nog steeds met zijn tweetjes bent, maar misschien ook rustig nu in de vakantie/ met de feestdagen even niet behandelen.

Straks in januari zal het wachten jullie allemaal misschien wat zwaarder vallen, schat ik in en kijk je uit naar weer beginnen. O, kom me maar snel achterna, meiden!!

Cherry-Ann, ik heb het 1 keer gedaan, 2 of 3 dagen voor de testdatum testen. Toen viel de testdatum midden in mijn werkweek en koos ik voor testen in het weekend. Later heb ik gezorgd dat ik vrij was op de testdatum. Lekker samen uithuilen (of feesten, da's nooit erg, maar kwam ietwat minder vaak voor, helaas). Veel mensen doen het wel, hoor, eerder testen. Die zien dan bijvoorbeeld een licht 2e streepje elke dag er op donkerder worden. Heb jij Pregnyl gespoten 3 x na tp of Utrogestan? Bij mij levert het veel onzekerheid en gedoe op. Is het negatief, dan ben je in mineur, maar denk je: het zou misschien nog kunnen (ik zeg: valse hoop...). Is het licht positief dan denk je dat het misschien nog van de Pregnyl is. Alleen een knalpositieve test is leuk bij te vroeg testen. Maar ja, de uitslag heb je niet voor het kiezen. Ik heb me netjes aan de testdatum gehouden daarna...

Leuk om je op Hyves te hebben. Wat een prachtig kind hebben jullie! Ongelooflijk! Kan de mijne vast niet aan tippen, haha!

Ik vind het altijd vreselijk als mensen er naar vragen. Ik zeg altijd: nog niet. Dan weten ze wel van de wens, maar wil vaak niet detail treden. Mensen om ons heen weten het allemaal al, dus het zijn relatief buitenstaanders die het dan vragen. Laatst een kindje die me vroeg of ik kindjes had (maar was al zwanger, dus dan is het makkelijker). Heb gezegd dat sommige mensen heeeeel lang moeten wachten voor er kindjes komen en dat het niet altijd gebeurt. Zij: je moet wel trouwen! Ik: ja, lieverd, ik ben getrouwd, maar toch moeten sommige mensen dan heel lang wachten.

Ja meiden, jullie weten er alles van: 3 jaar getrouwd, 5 jaar getrouwd, las ik.

Maar ook een keer een nicht, die ik niet vaak zie. Was op een begrafenis (dan zie je dat soort mensen weer eens). En die vraagt: nog geen kinderen?? Dan denk ik: mens! Zie je mij hier met een dikke pens? Nee? Heb je van een familielid gehoord dat ik heb liggen bevallen? Nee? Nou, dicht die mond en bemoei je er niet mee!

Dus..... Nou ja. Heb gewoon gezegd: nog niet. Ik heb ook met buitenstaanders geen zin in emogedoe. Ze mogen het allemaal best weten, maar dan gaat het zo rondzingen, associeren mensen je alleen maar daar mee en blijven ze misschien (als je ze maanden later weer ziet) vragen hoe het nu dan is. En dan is het wel de ellende die je weer moet vertellen.

Op een afscheidsfeestje van een collega vroeg een oud-collega die er van wist in een stampvol café: en, is het al gelukt?!

Pfff.... had wel willen roepen: nee, ik ben nog steeds ongelukkig! Lul!

Doe je dan niet, natuurlijk.....

Ansje, mijn collega's weten het wel, maar leerlingen en ouders niet, hoor. Echt niet handig. Je krijgt dan zo'n stempel...

Janis en Cherry-ann, wat fijn dat jullie het zo prettig vinden hier. En logisch dat je iedereen nog niet goed uit elkaar kunt houden. Vaak onderschriftjes lezen en de Hyve-fotootjes nu helpen ook bij mij. En natuurlijk nog even een poosje blijven rondhangen om de tijd zijn werk te laten doen.

Cherry-Ann, wanneer is eigenlijk je testdatum, je hebt het niet in een onderschrift staan.

Stiertje, hou ar joe?

Liefs van mij!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O, en Sissy, het zou verboden moeten worden dat vrouwen in 1 jaar 2 kinderen baren (tenzij het een IVF/ICSI-tweeling is). Dat is niet eens gezond!

En straks natuurlijk super, super moe van het drukke babybestaan....

Geplaatst

Joehoe dough jeetje kreeg het even spaans benauwt maar gelukkig is alls goed ben zo blij voor je.

Geniet er lekker van schat het is je zo gegund.

Lekker kerst en oud en nieuw met zijn 3 en.

Ja sommige mensen kan je wel met de kop tegen de muur laan.

Het zelfde verhaal ik kon mijn buik niet meer verbergen dus heel veel mensen wisten het al en toen komt zo stom mens hoe is het met de zwangerschap en toen deed ze mijn jas op zei he zei ze ik dacht jeetje mens bent je niet goed of zo!!!!! maar goed kan er nu wel om lachen.

Het gaat weer goed met me kn weer genieten met mijn man en ik denk dat ik ook weer in feb begin even lekker bij komen volgend jaar even naar de sauna heeeeeeeeeeeerlijk haha en kan aan de borrel.

We gaan eerst even weer zelf oefenen we hebben goeie typ dus nooit geschoten is altijd mis haha.

Liefs Jessica

Geplaatst

Dough, Pff gelukkig ik begon me al zorgen te maken. lekker genieten met de kerst jullie hebben een super kado. Ben echt super blij voor jullie.

Ik ben vandaag wezen bootschappen voor de kerst, pff dat viel me toch nog wel tegen, ben nu erg moe en mijn buik doet weer zeer, zit dus nog niet lekker in mijn buik. en net als de vorige keer heb ik nu weer last dat de narcose zo lang effect op me heeft. Blij dat ik vakantie heb.

Liefs Janis

Geplaatst

Hoi allemaal!!

Dough wat super dat de echo goed was, ben echt blij voor je en vind het zo bijzonder dat het de 6e keer gelukt is en jou dus een gestimuleerde poging bewaard blijft! Wanneer ben je uitgerekend? Ben je al aant kijken naar babyspulletjes enzo..hihi..ik zou me niet kunnen beheersen hoorrrr.

Janis, vervelend dat je nog last hebt van je buik zeg! Ik ben ook 2x geopereerd aan mijn buik dit jaar omdat er een gezwel(goedaardig) is verwijderd en heb daar ook nog lang last van gehad (ook mentaal) en merk dat je je conditie weer helemaal op moet bouwen na een operatie.

Ik hoop trouwens dat de tijd vliegt voor jou en je snel aan de beurt bent,..(misschien valt er nog wel iemand af en mag je eerder komen)

Hey Jessica lekker blijven oefenen heh haha. Doen wij ook hoor, morgen blijven we heerlijk de hele dag in bed liggen..lekker zelf ivf-en:happy:

Cherry, ik heb je ook toegevoegd op hyves, wat heb je trouwens een prachtige dochter en wat een superleuke naam!! een schatje hoor!

Wanneer ga je nu testen dan wel 2 dagen ervoor? dan wordt het toch dinsdag als ik het goed heb? Wat spannend joh..ik ga het hele weekend duimen..(tussen de hapjes en borrels door haha)

Ansje Karin en Sissy hebben jullie al uitegerekend wanneer je weer ongesteld wordt in januari en wanneer je weer mag beginnen?

Zelf ben ik behoorlijk rustig en nu ik er 1,5 maand niet mee bezig hoef te zijn merk ik dat ik van het hele gedoe behoorlijk afstand kan nemen. Ben zelf in mijn hoofd vooral bezig met het "hoe en wat" na de eigen cyclus behandelingen en waar mijn grenzen liggen..

Gisteren met een collega gesproken die ook ivf doet omdat zijn voruw endometriose heeft en ze gaan waarschijnlijk hun tweede poging in Turkije doen (wordt ook gedeeltelijk vergoed) hij zei tegen mij dat hij het allemaal behoorlijk heftig vind en vaak stilstaat bij het feit dat de gevolgen van ICSI voor het kind niet bewezen duidelijk zijn en dat het moeilijk is in ons vak om hier niet over na te denken (we werken met mensen en kinderen met kanker)..pfff dus weer iets waar ik (te lang) bij stilsta..

Maar goed vooralsnog JUST HAPPY THOUGHTS en lekker:tree::dizzy::merryxmas::santa:

vieren..heerlijk!

Meiden veel plezier met de kerst en tot gauw maar weer

ps Janis heb je ook hyves?

liefs stiertje

Geplaatst

@ Stiertje, ik heb je een pb gestuurd met mijn gegevens.

Pff het valt echt niet mee om weer de dingen op te pakken, mijn lichaam wil dus echt niet meewerken.

Ik moet wel zeggen dat ik al wel weer op mijn buik kan liggen dat had ik met de eerste operatie niet. maar gewoon dingen doen, pijn en erg snel moe pff hoop dat het snel weg zal trekken.

Vanmiddag nog een paar dingetjes halen voor de kerst, en dan samen met mijn mannetje het huis wat opruimen, het meeste zal wel weer op de schouders van mijn mannetje komen, (wat ik best vervelend vind, maar het is even niet anders).

En dan morgen kerst "vieren" gewoon lekker met een clubje bij elkaar en de zinnen verzetten, en lekker eten.

Liefs Janis

Geplaatst

Dag dames,

Fijn dat de echo goed was Dough, wat bijzonder. Je zult van ons horen hoe de verbouwing is gelukt, ik hoop dat het een positief effect heeft. Bijzonder dat je dan afscheid neemt van kamer 9, wat heerlijk. Ga je binnenkort naar een verloskundigenpraktijk?

Cherry Ann, wanneer mag je testen?

De ander ladies, allemaal klaar voor de feestdagen hoor ik wel. Ik ga ook lekker genieten.

Ons puppie is geboren, deze krijgen we dan half februari. Heb er enorm zin in, net mooie mand besteld op internet.

Verwacht dat ik 3e wk januari ongesteld word. Ik hoef pas op dag 12 voor een echo te komen. Hoop dat we dan wel los mogen. Sinds de start van de behandeling ligt m'n cyclus op de kop. Heb zelf een voorgevoel dat in het voorjaar het weer beter wordt, dan gaat het wintervachtje er weer wat af en ben er wel van overtuigd dat dat een gunstig effect heeft. We zullen zien, we gaan er voor dat 2011 ons jaar wordt!

Fijne dagen allemaal!

Geplaatst

Dough, joehoe!!!Alles is goed!!Wat fijn, wat zul jij fijne feestdagen hebben, heerlijk.

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen toe en 2011 wordt ons jaar!!!:givepresents:

Liefs Ansje

Geplaatst

Dough: wat een mooi berichtje! Wat heerlijk dat alles goed was op de echo! Jij zal vast hele mooie kerstdagen tegemoet gaan. En wat fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen van kamer 9...

Alle meiden, hele fijne kerstdagen, maar er wat moois van!

Een dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

Hallo!

Wil iedereen even fijne kerstdagen wensen! veel plezier.

Ik kruip nu mijn bedje in want ik heb volgens mij keelontsteking. Ik heb ook 38,7 dus daar maak ik me weer druk om kan dat geen kwaad voor de embryo? zo kan hij toch niet innestelen of groeien in een ziek lijf.... pfffff

Ik ben op, welterusten allemaal tot snel............

Geplaatst

Janis wat vervelend van je buik mischien wel een goed teken?

Karin super een puppy lief.

Cherry ik ben toen ook ziek geweest naar de tp maar was wel zwanger dus zegt niks je gestel word door alles natuurlijk aangetast.Beterschap en laat alles op je af komen dat is heel moeilijk nog een paar dagen toi toi toi.

Iedereen fijne eerste kerst dag haha.

Liefs dikke knuffel Jessica

Geplaatst

Hey Jessica,

Jessica, hoe bedoel je een goed teken? Zelf zwanger raken zal me nooit lukken want ik heb immers geen eileiders meer.

Hoe was jullie 1e kerstdag? Die van mij was erg leuk, ben nu wel aan het einde van me latijn, dus ga weer lekker vroeg naar bed.

Morgen naar de schoonouders, daar ga ik echt rustig aan doen.

Liefs Janis

Geplaatst

ooo janis stom ik dacht dat je al was begonnen sorry sorry ik vind dat zo erg ik lees ook altijd maar de helft

je lichaam wilde niet en dat had ik tijdens mijn zwangerschap ook voor dat ik dat wist.

Maar het spijt me zal beter lezen was even snel hier aan het kijken en las niet goed oo ik kan me wel voor mij kop slaan.

Iedereen fijne 2 de kerst

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica, geeft helemaal niks ik kan het nu wel hebben. Ik had gister ook nog even terug gelezen of ik het wel goed had gelezen. (ik heb er ook wel een handje van om iets verkeerd te lezen).

Nee ik ben nog niet begonnen jammer genoeg, moet eerst de intake nog hebben, hoop dan wel dat we snel mogen starten. maar ik wacht wel weer af, zal wel moeten he, op mijn kop staan en dubbeltjes schijten helpt ook niet.

Heb het idee dat mijn menstruatie er aan komt, mijn borsten doen minder pijn, dus ik denk dat het vandaag of morgen er zal zijn.

Jij ook een fijne tweede kerstdag (iedereen trouwens).

Liefs Janis

Geplaatst

Hey janis.

Nou ik vind het heel erg als ik soms te snel lees dan typ ik verkeerd oo echt zo erg sorry.

Ja dat wachten duurd lang I no en als jij op je kop kan staan dubbeltjes schieten moeten je even langs komen haha.

Iedereen een fijne de tweede kerst dag.

Liefs Jessica

Geplaatst

whahaha ik ga niet op mijn kop staan dubbeltjes schieten, want ik schiet er toch niks mee op, maar mocht ik dat wel doen, dan meld ik me wel oke.

Maar ik vind het echt niet erg hoor, kan gebeuren.

Liefs janis

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Heeft iedereen een fijne kerst gehad?

Wij hebben het wel leuk gehad, ben wel blij dat we weer tot de order van de dag zijn.

Cherry-ann voel je je alweer wat beter?

Karnin leuk een puppedrol wat voor hond(je) is het? en hebben jullie al een naam bedacht?

Iedereen een fijne dag.

liefs Janis

Geplaatst

ooo cherry nee het kan nog mischien te vroeg getest ik blijf voor je hopen.

Janis we hebben een super kerst gehad maar wel heel dubbel.

Ik was ongie geweest en donderdag was mijn laaste dag en nu een paar dagen verlies is wat oud bloed zal dat normaal zijn?

Het is niet veel bah ben er wel flauw van dat mijn lichaam zo met me sold.

Liefs Jessica

Geplaatst

Cerry-ann, ik blijf ook nog hoop houden, je lichaam kan ook langzaam opgang komen met de hcg.

@ jessica, De kerst is wel dubbel geweest jah, maar volgend jaar wordt ons kerst super meis!!! laten we daar maar vanuit gaan.

wat betreft het naverlies van oud, dat heb ik ook sinds mijn eerste operatie in mei, vind het echt heel raar. Ik had dit weekend ongi moeten worden, maar ik denk dat mijn cyclus wat van slag is, mijn borsten worden wel minder gevoelig en heb ook het idee dat de ongi er aan komt, maar wanneer???? Alles zal wel weer opgang moeten komen nar de laatste operatie.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey Janis

Ja volgend jaar kerst word onze kerst.

Ik heb 5 maanden geleden mk gehad maar ben al eerden ongie geweest maar dat ik zolang nog rotzoii verlies raar mijn lichaam moet schoon denk ik maar dat kan geen kwaad dat je zolang nog wat verliest?

Liefs Jessica

Geplaatst

Hey jongens..

Mijn test ligt er nu positief bij hij gaf na ongeveer 30 minuten wel twee strepen, nou is mijn vraag kleurden jullie testen in het verleden ook positief op nadat ze eerst negatief waren? Bij mij waren ze altijd negatief en ze bleven dat. Het staat in de beschrjving maar het was bij deze test om en nabij het half uur dat die tweede lichte streep er bij kwam....

Morgen maar weer even testen. Het roep vragen bij me op maar ik vind het wel fijn dat de druk er even af is doordat we vroeger gestaag hebben alsof we weer de controle in handen hebben, dat is niet zo natuurlijk maar zo voelt het! Hahaha

Nou ik ben benieuwd hoe jullie testen opdroogden....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden