Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey allemaal, ik ben nog steeds zo ziek! Keelis ove nu oorontsteking opengebroken kiespijn en koorts koorts koorts o hebme nog nooitzo ellendig gevoeld en dat al een week!!! Maar al moet ik 100 weken ziek zijn, ik ben zwanger! De digitale test ( wat een uitvinding ) gaf zwanger aan 1-2 weken........ Ongelooflijk het is zo...... Live meiden ik ga voor jullie ook zo hardduimen in het nieuwe jaar ! 2011 wordt ons jaar!!!!! B

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gefeliciteerd Cherry-ann!!!

Stiertje, ik heb dus niet goed alles onthouden, ik keek naar je banner vandaar. Jammer hoor dat je eitjes niet mee willen werken bah.

Nee idd, er gebeurt niet zoveel op het zwanger worden vlak, maar dat zal de hele maand januari wel niet zijn, dan is toch de hele afdeling dicht? of zijn er dames die al in januari mogen beginnen.

Liefs Janis

Geplaatst

Hey Cherry Ann,

Gefeliciteerd! Super zeg, wat een geweldige afsluiting van 2010 en start van 2011!

Geniet er van. Hoop dat we allemaal snel aansluiten.

Geplaatst

Cherry-Ann, hier ook nog van harte!!

Hoop dat we allemaal snel aansluiten.

Ja! Hoop ik ook!

Dikke knuffel voor 2010 voor jullie en een hele dikke succesknuffel voor 2011, meiden. Jij kan zo maar de volgende zijn Karin, of jij Minoes, of jij Sissy, of jij Ansje, of jij Stiertje, of jij Janis!!

Geplaatst

*breek even in*

Cherry-ann proficiat met je zwangerschap! Vervelend alleen dat je zo ziek bent! Had ik ook toen ik in de wachtweken zat maar het is allemaal goedgekomen! Ik wilde je alleen even zeggen dat je wel moet proberen de koorts te onderdrukken met paracetamol. Hoge temp. is namelijk niet goed voor je kleintje.....Je mag 6x paracetamol 500 mg per dag dit kan echt geen kwaad! Beterschap!

Groetjes Miekske

*breekt weer uit*

Geplaatst
Cherry-Ann, hier ook nog van harte!!

Ja! Hoop ik ook!

Dikke knuffel voor 2010 voor jullie en een hele dikke succesknuffel voor 2011, meiden. Jij kan zo maar de volgende zijn Karin, of jij Minoes, of jij Sissy, of jij Ansje, of jij Stiertje, of jij Janis!!

2011 gaat ons jaar worden meiden, daar ben ik van overtuigd!!!!!!!!

Iedereen een hele fijne jaarwisseling en een supergoed 2011!!!!

2011 here we come!

Liefs Janis

Geplaatst

Cherry, te gek, zwanger!!Joehoe, gefeliciteerd, ik had al wel zo'n voorgevoel, ook omdat je al ziek was en dat niet overging. Dough had dat ook, dus het zal daar toch wel mee te maken hebben. Jullie gaaan heerlijk het nieuwe jaar in, super!

Dough, op je hyves zie ik nog niets staan, heb je het iedereen al verteld dat je zwanger bent? Wat heerlijk om dat te kunnen doen en al die gezichten er bij te zien.

Jessica, vanavond lekker knallen met oud en nieuw?

Hier een aantal heftige dagen achter de rug mag ik wel zeggen...behoorlijke relatiecrisis gehad, lang verhaal waar ik hier niet zo open over kan zijn omdat iedereen het forum kan lezen...het is nu weer goed tussen ons maar dat heeft wel een week geduurd. Laat ik het er op houden dat ik hem van iets heb beschuldigd wat hij niet gedaan heeft.

We zouden vanavond oud en nieuw bij vrienden vieren, maar mijn vriend is ziek geworden, heeft waarschijnlijk ook met spanningen van de afgelopen week te maken.

Besloten om dan maar lekker thuis te blijven. Ik heb een lekkere fles wijn voor mezelf gekocht en wat hapjes dus we proberen er wel wat van te maken vanavond.

Wie van jullie weet trouwens wanneer de ivf poli precies weer open gaat? Ik ben eerste kerstdag ongesteld geworden dus zal het zo rond de 25e januari weer worden, dan zou ik half februari weer van start kunnen.

Meiden fijne jaarwisseling allemaal en voorzichtig met vuurwerk haha

Liefs Ansje

Geplaatst

Hé meiden,

net terug van paar daagjes Brabant en even snel alles teruggelezen.

Cherry-ann: gefeliciteerd meid! Wat geweldig! Echt helemaal super en wat een mooi begin van 2011 is dit voor jou. Dat wij jou en Dough maar mogen volgen in 2011.

Wel vervelend dat je je nu zo beroerd voelt. Wel apart dat Dough ook ziek was tijdens de wachtweken en nu zwanger is en dat dit bij jou ook zo is. Misschien toch maar proberen om in de volgende wachtweken ergens een griepje op te lopen? ;-)

Ansje: jeetje meis, dat is wel heftig, een relatiecrisis. Hopelijk kunnen jullie mekaar toch vasthouden en door alles heen slepen en 2011 met een goed gevoel starten.

Manlief en ik zijn vanavond ook lekker met z'n tweetjes thuis. Vinden het wel even prima zo. Manlief heeft vuurwerk gekocht waaronder een wenspijl... De wens die wij hebben, geldt uiteraard ook voor jullie allemaal en hopelijk komt onze gezamenlijke wens dan wel uit in 2011.

Hé meiden, fijne jaarwisseling vanavond en dat we er maar een heel mooi 2011 van gaan maken!!!

liefs,

sissy

Geplaatst

Oh ja, volgens mij kunnen we vanaf 31 januari weer bij het UMCG terecht voor puncties en TP's. En in de maand januari kunnen de echo's wel al doorgaan. Ik ben zelf net gister ongesteld geworden, dus zou ook weer in de 2e week van februari kunnen starten. Als het UMCG dan tenminste niet al teveel mensen heeft waardoor niet iedereen tegelijk mag beginnen....

Nou ja, dat zien we dan wel. Misschien ga ik ze in januari eens bellen met deze vraag.

Geplaatst

GELUKKIG NIEUWJAARRRRRR!!!:happydance::bf_new::occasion5::occasion14:

en natuurlijk Cherry ..GEFELICITEERD!!!:zwanger:

dames ik reageer morgen even langer want heb fasmilie op bezoek.

liefs stiertje

Geplaatst

GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN.

Jemig het jaar gebint goed, ik voel me mega ellendig en waar het wegkomt geen idee, heb echt nergens geen zin aan, straks de verplichte familiebezoekjes blehhh, nou maar mezelf weer een schop onder de kont geven en een masker opzetten.

Liefs Janis

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

2011 gaat ons jaar worden! Dough en Cherry Ann, op een prachtige zwangerschap en de rest allemaal op in ieder geval een mooie bolle buik!

Dough, heb je het grote nieuws al wereldkundig gemaakt?

Ansje, wat een ellende dat het niet zo lekker ging. Dat maakt het allemaal niet makkelijker. Hoop dat het weer goed gaat.

Sissy, ben benieuwd met die wenspijl! Was die ook mooi?

Janis, nieuwjaarsdag weer overleefd? Is wat die familiebezoekjes he. Gelukkgi vandaag nog een zondag.

Jessica, heb jij ook groot feest gevierd?

Cherry Ann, hoop dat alles goed gaat. Wanneer mag je voor een echo?

Stiertje, was het gisteren gezellig met de familie?

Ik heb nu lekker weekje vrij, heerlijk. Even bijkomen en weer instellen op de komende behandeling. In ieder geval hoop dat we weer kunnen starten, verwacht dat ik half januari weer ongesteld wordt.

Geplaatst

Gelukkig nieuwjaar, meiden! Het allerbabybeste voor jullie allemaal! Ik heb om 12 uur gedacht aan alle kinderwensers in de wereld en in het speciaal natuurlijk aan jullie!

Ansje, wat enorm akelig om naast dit rotMMMproces en naast de feestdagen met je relatie crisis te hebben. Ik hoop dat het vertrouwen in elkaar herstelt, zodat jullie weer goed naast elkaar staan en er voor elkaar kunnen zijn! Knuffel voor jou.

Als je dan toch superberoerd bent, kun je maar beter zwanger zijn, of niet, Cherry-Ann?! (net zoals dat ik deze zomer zei: als ik dan toch ongelukkig ben, kan ik beter lekker op vakantie in het zonnetje ongelukkig zijn dan hier in regenachtig Nederland aan 't werk!)

Beterschap en geniet ze! Ongelooflijk wat een reacties op je Hyve!!

Oeh, als er vanaf eind januari weer gepunctied wordt in het UMCG, dan gaat het voor jou in de volgende cyclus waarschijnlijk er om spannen of niet, Karin?!

Ik hoop meiden, dat jullie wel gewoon allemaal in februari weer kunnen starten, dan heeft de stop weer lang genoeg geduurd! Het zal waarschijnlijk met de spreiding van de cycli te maken hebben. Want normaal gesproken kan ook iedereen achter elkaar door.

Hier een gezellige jaarwisseling gehad met familie. Ouders en zo wisten het al, maar nu hebben we ooms en tantes en aanhang allemaal ingelicht van mijn familie. Is een heel lieve fijne familie. Ik moest er onverwacht bij huilen toen ik het vertelde tegenover 20-25 man die aan het proosten waren. Was helemaal niet de bedoeling! Ik vertelde dat we een paar jaar bezig waren geweest, 6 keer IVF/ICSI hebben gehad en dat ik nu zwanger ben. Blijkbaar toch spannender en heftiger om hard op te zeggen dan ik dacht. Eén tante (is onvruchtbaar) wist al van de zwangerschap en één andere oom en tante wisten dat we bezig waren. Die hebben zelf een tweeling via IUI gekregen (van mijn leeftijd). Zij zijn trouwens verwekt in het ziekenhuis omstreeks mijn geboorte! Hoorde ik gisteren. Grappig, hoor,

Iedereen reageerde heel lief en enthousiast. Veel zeiden tegen mijn man dat hij goed voor me moest zorgen (haha) en er werd al driftig over mijn buikvetrolletjes gewreven.....hmmmm... Nog niks van zwangerschap te zien hier, hoor!

Komende week het werk een beetje inlichten en dan na de 12 wk echo (14 januari) ga ik het wereldkundig maken op Hyves.

Liefs!

Geplaatst

Hey dames.

Ik ben flink aan de zuip geweest haha.

Ik heb het zelf heel moeilijk ik heb even besloten afstand te nemen van het forum ik heb jullie trouwens ook op hyves.

Het licht niet aan jullie maar hier gaat het even niet meer als ik deze topic gevonden heb heb ik ook al andere dingen gezien.

We konden ook niet beginnen in janu lees ik maar dat wouden we ook niet even rust lekker genieten en niet dat ik een blok tegen me hoofd krijg als er iets is dan ben ik wel op hyves en in febu gaan we weer van start als het goed is daar voor zal ik me wel weer melden.

IK WENS IEDEREEN EEN SUPER 2011 EN DAT AL ONZE WENSEN WERKELIJKHEID WORDEN!!!

Cherry van harte met je zwangerschap en ik ben blij dough dat het met jou ook goed gaat.

Ansje Karin Janis Sissy en stiertje dit jaar word ons jaar en ik meld me eerdaag weer.

Liefs Knuffel Jessica

Geplaatst

goedemorgen dames,

Het normale leven is weer begonnen!

Jessica, wat vervelend dat je het zo moeilijk hebt momenteel, ik begrijp dat je even afstand neemt helemaal niet erg hoor! dikke knuf voor jou.

Dough, ik kreeg zelf tranen in mijn ogen toen ik jouw verhaaltje las van de melding aan je familie, slik emotioneel hoor...maar wel supertof!

Karin, lekker een weekje vrij heerlijk! geniet ervan, ga je nog iets leuks doen of gewoon relaxen?

Sissy, brabant..altijd leuk! Mijn man is brabander..gezellig volkje hoor. Ik hoop dat je wenspijl het goed deed en de bijbehorende wens uitkomt natuurlijk!

Ansje, shit man zo'n relatiecrisis...daar zit je nu natuurlijk niet op te wachten..hoop dat het weer helemaal goed is/komt.

Cherry..meid hoe voel je je?

Zelf is mijn lichaam behoorlijk van slag, eerst eitjes die niet willen groeien en nu de ongesteldheid die niet komt. Voel ook niet zoveel alleen zere boobs.

nah jah afwachten maar!

xxxx

Geplaatst

Dag dames,

Jessica, wat vervelend dat het niet zo goed met je gaat. Neem vooral je tijd om je weer wat beter te voelen en probeer leuke dingen te doen.

Als er wat is hebben we ook inderdaad ook hyves. Forum kan best confronterend zijn, zeker als je even met wat anders bezig wilt zijn.

Liefs en een dikke knuffel voor jou!

Stiertje, dat je lichaam van slag is kan best door de hormonen komen die je hebt gebruikt. Bij mij is dat precies hetzelfde gegaan. Ik was altijd heel regelmatig ongesteld en de laatste paar keer kwam de eisprong ook steeds maar niet op gang en nu ik weer een poosje hormoonloos ben is het weer op orde en ben ik weer heel regelmatig. Ik had dat ook meerdere malen aangegeven in het ziekenhuis en zij zeggen dat het weinig invloed heeft en dat er maar minimaal hormonen in ec gegeven wordt. Nou ik weet inmiddels wel beter hoor, je kent je eigen lichaam toch het beste. Ik hoop dat het bij jou ook snel weer op orde is.

Karin geniet van je weekje vrij!

Sissy wat heerlijk even een paar dagen er tussenuit geweest, zal je vast goed hebben gedaan!

Janis, hoe is het nu met jou?

Hier gaat het nu weer goed. Het is gelukkig weer helemaal goed tussen ons, we hebben de afgelopen dagen veel gepraat en dat brengt je wel weer een stuk dichter bij elkaar. Ik heb wel gemerkt dat dat zó belangrijk is, blijven praten met elkaar, zeker in deze periode van ons leven. Behandelingen hakken er toch enorm in en legt toch best wel een druk op je relatie. Merken jullie dat ook?

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, dus jij hebt dat ook gehad? gelukkig dat jij dat ook herkent, had je toen ook zere boobs en een zeurend gevoel in de onderbuik?

Fijn dat het goed zit tussen jullie, ik merk dat onze relatie ook sosm wel eens onder druk staat door alles maar dat komt dan meer door mij omdat ik het zwaar vind en dat op hem afreageer.

Ik geniet echt van de "vrije tijd" nu en heb helemaal geen zin om weer te beginnen...

liefs

Geplaatst

Hallo Meiden, daar was ik dan.

Het gaat alweer wat beter met me.

Ben vandaag weer begonnen met werken, dat is best nog wel zwaar zo na de operatie, ben ook nu weer thuis, en ga zo ook even op bed, want ik ben een beetje erg gebroken.

De verpleging van het UMCG heeft vandaag gebeld om te vragen hoe het gaat en dergelijke, en die zeiden van wel rsutig aan doen nog he, dat doe ik ook wel.

Ik heb haar nog even gebraagd ivm mijn dokter of die ook wat met IVF te maken heeft, toen zei ze van ja ze heeft wel wat met ivf te maken.

Meiden nu snap ik er dus echt niks meer van, ik heb 26 januari een afspraak met haar, en na mijn weten alleen voor controle, en dan pas 15 februari bij de ivf spreekuur, waar ze me zeiden dat dat de intake was, zou het dan toch langs elkaar heen gaan dat er 26e ook de intake is? denk dat ik toch maar weer es moet bellen, mijn gevoel zegt dat het langs mekaar heen gaat. en anders vraag ik of ze dan niet als ik toch al bij mijn hoofdbehandelaar ben, niet dan gelijk de intake kan krijgen ik ben er dan toch? dan hebben ze gelijk twee vliegen in een klap (en wij ook).

Jessica, ik snap je helemaal!!! Ik weet dat het niks met ons te maken heeft. Heel veel strekte en ik denk aan je.

Dough, ik heb ook met tranen in mijn ogen gelezen.

Stiertje: ik heb altijd na mijn eisprong zere boobs en als ze weer afzakken weet ik dat ik ongi ga worden.

Ansje: Goed om te lezen dat het weer goed is en jah praten blijven en zeker over hoe je je voelt, het is zeker zwaar, en je doet dan de gene het meeste pijn waar je het meest om geeft. Heel veel sterkte.

Liefs Janis

Geplaatst

Hai meiden,

ook nog even van mij de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en dat er maar een heleboel dromen mogen uitkomen. Met het afsteken van onze wenspijl heb ik aan jullie allemaal gedacht!

Jessica: wat klote dat je je nu even echt niet goed voelt. Kan me goed voorstellen dat je even afstand wilt nemen van alles en dus ook dit forum. Ik vind de berichten op het forum bij sommige topics soms ook erg confronterend en word er dan juist verdrietig van. Je kunt er soms lastig omheen als je inlogt op het forum. Doe vooral nu waar jij je goed bij voelt en kijk maar wanneer je meeleest en meeschrijft. Een dikke knuffel voor jou!

Dough: wat fijn dat je het nu zo hebt kunnen vertellen aan familie. Echt heel mooi. Voel je je verder ook goed of toch wel last van de bekende kwaaltjes?

Janis: wat onduidelijk zeg hoe het nou zit met jouw afspraken in het UMCG. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Ansje: goed om te horen dat het alweer wat beter gaat tussen jou en je vriend. Praten helpt inderdaad echt en is heel belangrijk. Hoewel mijn man en ik opzich heel goed kunnen praten met elkaar, heb ik echt gemerkt dat het ziekenhuisgebeuren een hele impact heeft gehad. We hebben deze pauze ook echt gebruikt om weer op een andere manier met elkaar om te kunnen gaan en mekaar weer gewoon echt heel leuk en lief te vinden (is door die stomme hormonen soms gewoon echt lastig geweest). Alle spanning en onzekerheid vreet aan je en reageert daar ook gewoon allebei anders op. Dan blijft het belangrijk om te praten.

Karin: weet je al wanneer je pup krijgt? Spannend en leuk zeg! Wat voor pup krijg je eigenlijk? En nu lekker weekje vrij. Geniet! Ik heb de vakantie er al weer op zitten. Nu weer aan het werk.

Cherry-ann: hoe is het met je? Gaat het al iets beter en is de koorts weg? Hoop dat je je goed voelt en kan genieten van het feit dat je zwanger bent!

Stiertje: hoe is het met jou? Zag dat je (nog) helemaal geen zin hebt in weer een poging. Heb ik soms ook. Vind het echt lekker om niet naar het ziekenhuis te hoeven en niet te spuiten.

Maar ja, soms kriebelt het ook weer. Ik droom ook veel dat ik zwanger ben. Vorige week droomde ik dat ik met een hele dikke buik rondliep en zelf niet besefte dat ik zwanger was. Dat moest mijn omgeving me vertellen... En vannacht nog gedroomd van een positieve test en een kloppend hartje op de echo. Ben er blijkbaar erg mee bezig. Ach, eerst deze maand nog afwachten en hopelijk in februari starten.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hallo meiden,

wat een hoop te lezen weer! Minoes ik wil je veel sterkte wensen, begrijpelijk dat het allemaal even te veel wordt. En ik herken ook de verhalen over hoe zwaar het weegt op je relatie, echt een beproeving, nog iets waar wij mee moeten dealen...... Daarom zijn die rustperiodes wel goed, ik ben het type van knallen en doorgaan maar toen wij in 2006 gedwongen 2 maanden niks konden doen was dat achteraf zo goed! Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen dit nieuwe jaar en heel veel kracht! Mijn vader noemt het altijd de emotionele rollercoaster, en dat is het..... letterlijk!

Ik ben eindelijk aan het opknappen, gaat langzaam maar ik kan weer even beneden zitten, heerlijk hoor! Mijn oor doet nog vreselijk pijn en ik ben gewoon stokdoof aan dat oor. Sinds vandaag dan eindelijk geen koorts meer dankzij de antibiotica- kuuer. Nu maar hopen dat het geen schade brengt, ze verwachten het niet. Ik ben helemaal niet van de medicijnen tijdens een zwangerschap maar nu kon het niet anders....

Nu mijn hoofd wat helderder is begin ik te genieten! en kan ik er lekker over babbelen... 19 januari mag ik voor de echo en als de ook goed is dan ben ik echt in de zevende hemel!!!!!! Ik besef me zo goed wat een gelukkig mens ik nu ben, ben zo dankbaar!

succes en sterkte iedereen!

Geplaatst

Nou net het ziekenhuis weer gebeld, en of ze de afspraken op een dag kunnen krijgen is nog onduidelijk, ze zei nog dat man de semen onderzoek moest doen, en ik zei van dat heeft hij in het andere ziekenhuis al laten doen en alles was in orde, maar ze zei dat voor de IVF dat toch weer nodig was, en dat het 3 weken duurde voor de uitslag (wat ik echt heel raar vind). Ze vroeg of we de brief daarvan hadden, nou we hebben niks gehad, alleen de uitnodiging voor het spreekuur van de IVF. Heel raar allemaal

Ik denk zelf dat we pas in mei kunnen starten, want ze zei dat het 2 a 3 maanden zou duren na de intake dat we van start konden.

Je geduld wordt echt wel op de proef gesteld, kom op geef me gewoon data's zodat ik me er op in kan stellen!!!!

Geplaatst

Janis, het klopt wel dat je die brief nog niet hebt want die krijg je pas bij of na de intake, tja het is toch een proces wat je moet doorlopen ook al is het vervelend dat je zo lang moet wachten! Maar voor je het weet ben je aan de beurt en dan gaat het snel hoor.

Ben zelf gelukkif zojuist ongesteld geworden na 5 dagen overtijd..pff kan er niet tegen dat mijn lichaam uit de pas loopt!

Cherry fijn dat het weer iets beter met je gaat hoor! Nu lekker genieten en toeleven naar de 1e echo!!

liefs stiertje

Geplaatst

Jemig, nu snap ik het dus echt niet meer, ze zei dat voor de intake die gegevens daar al moesten zijn. schiet mij maar lek, ben er nu even klaar mee.

Huilen staat me ff nader dan het lachen, is het nou zo moeijlijk om datums te prikken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden